Seadistamine düno vs. teel

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
Samvel
Postitusi: 655
Liitunud: 29.11.2004 10:31
Asukoht: Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Samvel »

Minul pole samuti olnud kunagi vajadust dynos seadistatud mootorit üle häälestada reaalsuses :)
Reaalsuses on vaja olnud testida ja korrigeerida ainult boost-contr, ALS asju jms.
Autronic seadistab kütust ise :) Sõber viitsis viimati ka video teha: http://www.youtube.com/watch?v=qMsGrHamJSs
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Ja mitu neist autodest on tänaval igapäevakasutuses?

Ma pole kordagi väitnud, et düno on üleliigne ega öelnud, et sõites saab kõik ideaalselt paika, vaid seda, et mõnda asja ei saa dünos ideaalselt paika. Ja just seda osa, mis puudutab cruise kiirusi jm igapäevakasutusega seonduvaid režiime.
Kes vastu vaielda tahab, las vastab siis küsimusele, mida ma ennist juba küsisin: kui dünostend igast asendist reaalset elu asendab, miks siis autotootjad kulutavad kümneid ja sadu miljoneid, et autosid eri ilmastikuoludes häälestada ja testida?

Autotune'is pole midagi uut, mitmel ajul on see juba aegade algusest olemas (k.a. VEMS-il), aga see häälestab siiski ainult kütust, ehk kõige lihtsamat osa häälestusest.

Ja kui siin kõvatamiseks läks, mis aju/auto vms on kõige kõvem, siis siin üks näide, kuidas tavalise 98 bensiiniga võetakse twin-turbo V8-st 1900 hj, sama masin (The Beast) on kiireimaid street-legal autosid Euroopas.

http://media.vems.se/film/christelldyno.avi
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
pr8
Postitusi: 168
Liitunud: 06.01.2008 19:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas pr8 »

Autotootjad mõistagi kulutavad korralikult nii düno kui ka tänavatestide peale.

Ehk siis OEM seadistus peaks parim olema? ;)

Küsimus selles, mille järgi seadistada.

Mina näiteks ei usalda andureid nagu lambda, EGT, boost, temp jne. Nad võivad rikkis olla või lihtsalt valetada.

Samuti erineb õhuniiskus ja kütus.

Eks siis otsustad, kuivõrd riskida tahad. See, et mootorid õhku ei lenda võib ka tähendada, et tuunija on lihtsalt pussy! :)
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

J
a mitu neist autodest on tänaval igapäevakasutuses?

Peep, kui tahad eputada, siis soovitan sul teha seda oma seadistatud autodega, sest siis paistab jutt usaldusväärsem.
Või pole sul ühtegi head näidet, mida näiteks reklaam autona esitleda!? Et enamus inimesi veenda, on ikka liikuvaid autosi näidata.

Lisaks juhin tähelepanu sellele, et kui seadistad auto dynos ja pärast pead suuri korrektuure maanteel tegema, siis on tegemist kehva tootega, mis ei saa oma ülesandega kuigi hästi hakkama. Jutt ei käi ainult vemsi kohta, sest on teisigi tooteid, mille suhtes olen kriitiline.
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

Ehk siis OEM seadistus peaks parim olema? Wink
Tihtipeale see nii ei ole ja seetõttu on ka ühel põhjusel chip-tuunijatel tööd
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

On küll näidata, aga praegu pole tegemist minu personaalküsimusega, või eksin jälle? See näide oli toodud kummutamaks Viljari juttu VEMS-ist (jt Autronicust odavamatest ajudest) kui sellistest, mis ei saa millegagi korralikult hakkama. Konkreetne Christell Racingu Thunderbird on korduvalt sõitnud 7.5s aegasid, et seda liikuvaks autoks pidada.
Eelkõige oli see näide toodud selle jutu kummutamiseks:
RICE BURNER kirjutas: Aga rusikareegel on see, et head asja odavalt ei saa, ja korraliku ajuga on hilisem seadistusaeg dynos ja maanteel kordades lühem ja tavaliselt jäävad mootorid ka hooaja lõpuks terveks. Seega tasub investeering end alati ära, kui klient seda teenust sisse peaks ostma.
OEM häälestus on igapäevakasutuseks cruise-režiimil sõidetavuse, transient režiimide poolest praktiliselt alati parem kui mistahes isehäälestatu. ERITI kui selle isehäälestatuga pole vaeva viitsitud näha. Tõsi, nii mõngigi kord saab autot veidi ökonoomsemaks, kui originaalsoftiga, aga miks OEM häälestajate seadest chipi-tootjad jõudu juurde saavad pole mingi raketiteadus. Nad lihtsalt ei võta maksimumi välja ja garantiijuhtumeid tahavad nad igal juhul vältida. Tänavaautod peavad sõitma kordades pikemaid distantse kui kiirendusautod, mis tihtipeale veerevad slepis isegi 402m sõidust tagasi.
Palun mitte segi ajada täiskoormuse ja osagaasi häälestust, ma pole kordagi väitnud, et OEM tootjate täisgaasihäälestus alati parim on. Küll aga on see alati turvalisim.

Aga kui tahetakse minu häälestatud autot näha, siis üks on nt siin:
Pilt

1994a 911 Carrera, GT2 Evo II splitter+mootorikate, Siemens Deka 630cc pihustid, 3,6l bokser-6 õhkjahutusega mootor, Eaton M90 SC, custom vahejahuti, sisselasketorustik ja sportkatid (minu tehtud cooler ja torustikud), VEMS PnP Motronic aju, jagajad asendatud otsesüütega (12 küünalt kokku), 11.5 CR, boost 0.5 bar.
0-100 km/h 3.9s (stock 5.2 s), pärast viimast modifikatsiooni (katid vahetatud) pole dünos käinud, aga enne seda oli 370 whp/530 wNm (stockis 270 hp mootorist). Auto on igapäevases kasutuses olnud 2a ja omanik sellega ka pool Euroopat läbi sõitnud, sh Nordschleifel.

Jääks siiski tehnilise poole peale ja ärgem mingem isiklikuks. See on natuke imelik suhtumine, et kõik mida teised teevad on automaatselt vale vms. Kui te argumenteeritult tõestate ära, et dünos kõik režiimid ideaalselt paika saab, siis minupoolne respekt. Seni aga seda tehtud pole, ainult üritatud tehnilise arutelu asemel minu tõekspidamisi naeruvääristada.

EDIT:
RICE BURNER kirjutas:Lisaks juhin tähelepanu sellele, et kui seadistad auto dynos ja pärast pead suuri korrektuure maanteel tegema, siis on tegemist kehva tootega, mis ei saa oma ülesandega kuigi hästi hakkama. Jutt ei käi ainult vemsi kohta, sest on teisigi tooteid, mille suhtes olen kriitiline.
No ofense, aga sellel väitel on umbes sama palju tõsiseltvõetavust kui väitel et ei saa sellepärast et ei saa. Mõni konkreetne fakt palun, mis teeb ühest niipalju halvema võrreldes teisega?
Sellisel juhul on ka Autronic (ja Motec ja Pectel jne-jne) üks igavesti halb toode, kuna ka paljud professionaalsed häälestajad korrigeerivad dünoseadet hiljem IRL üle. Kui tahad, võin ka näiteid tuua, kes nii teevad, eks igaüks võib siis otsustada, kas on mees halb või toode halb.
Viimati muutis Raceboy, 10.09.2012 16:19, muudetud 1 kord kokku.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
pr8
Postitusi: 168
Liitunud: 06.01.2008 19:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas pr8 »

Nojah, düno tulemused pole ju eesmärk omaette, vaid abivahend IRL tulemuste saavutamiseks (muretu cruise, rinka, drag vms).

Kui dynosheet kõik otsustab, siis miks uuritakse ilma ja rajaolusid?

Power ja töökindlus on ühe skaala kaks vastandlikku äärmust, eks igaüks otsustab, kuhu märke teeb. Seetõttu ongi OEM selline nagu on ja race asjad lendavad õhku mõnikord.

Jällegi, mina muretseks rohkem, et andurid võivad valetatada ja pihustid rikkis olla. Siis on ka parimast seadistusest vähe kasu.
Kasutaja avatar
Samvel
Postitusi: 655
Liitunud: 29.11.2004 10:31
Asukoht: Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Samvel »

Raceboy kirjutas:Ja mitu neist autodest on tänaval igapäevakasutuses?
Kõik peaks teadma Toomase N.Beetlet. Täiesti tavaline igapäeva auto, mis kord aastas nädalavahetusel võib sõita sama kiiresti kui ülelaetud Viper.
Raceboy kirjutas:Autotune'is pole midagi uut, mitmel ajul on see juba aegade algusest olemas (k.a. VEMS-il)
Täpselt nii. Ka KMS, AEM jpm omavad sellist funktsiooni oma listis. Kuid, toimivat Autotune pole ma peale Autronicu veel ise kohanud.

M.a. pole mina millegiga kõvatanud, võtad liiga isiklikult asja.
Nagu ütlesin, pole minul olnud erilist vajadust ei segu, ega süüdet peale dynomist korrigeerida. Kontrollida, täiustada aga küll.

OEM tootjatega kahjuks ei saa võrrelda. Neil on massitööstus, neil on resurssi, nad ei tohi endale vigu lubada jne. Vaatamata sellele tulevad seeriaautod tihtipeale "tooretena" välja ning seetõttu ka tehakse neile softide update jms. Meil, hobiseadistajatel, pole sellist resurssi, sest mitte 1 klient ei suudaks kogu seda vaeva kinni maksta.
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

VEMS-i autotune toimib täiesti normaalselt, pead ainult aegajalt salvestamiseks "burn to ECU" vajutama, et confirmida. See eeldab mõistagi, et lambdaTarget tabel on õigesti tehtud.

Samvel, kõvatamise jutuga ei pidanud ma sind silmas, sry.

OEM tootjatega oli võrdlus seetõttu, et iseloomustada vajadust, mitte seda, et igaüks peaks autot üle maailma sõidutama. Küll aga jätab enamasti soovida progeajudega varustet autode tänavasõiduseade (olgu siis liiga rikas, liiga lahja, võtab palju kütust, käitub rahutult vms) ja minu point oligi sellele tähelepanu juhtimine.

Huvitav, mis mulje jääb inimestele, kes küsivad autoomaniku käest, et miks su autol tühikäik nii vilets on (orig. ajuga oli nt hea) või miks ta nii kehvasti linnavahel sõidab. Vilets vastus on ju, et autol on nüüd progeaju. See ei mõju ühelegi ajutootjale hästi, kuna inimesed, kes asjasse ei süvene, ei jäta üldjuhul ka meelde, mis firmaga tegu ja laiendavad sel viisil kõikidele selle omaduse ("et progeajuga auto ei sõida hästi").
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

Kui te argumenteeritult tõestate ära, et dünos kõik režiimid ideaalselt paika saab, siis minupoolne respekt. Seni aga seda tehtud pole, ainult üritatud tehnilise arutelu asemel minu tõekspidamisi naeruvääristada.
Ütlesin varem, et ei pea vajalikuks üksikasjalikult dyno vajalikust argumenteerida, kuid mul on paar autot, mis on hiljuti seadistatud rullidel ja sõidavad igapäevaselt ringi ja seega oled valesti aru saanud, et meie garaazist väljuvad vaid dragi masinad, mis full drottle seadistatud.
Lihtsalt nende autode üheks ühiseks jooneks on korralik aju ja üle 500hp


No mis me ikka siin lahmime, sest mina Vemsi kliente aidata ei oska ja sinu kliente üle ei löö. Ja seega pole minule midagi tõestada vaja.

Peace!
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Sellepärast ma ei saagi aru, miks ajada mitte tehnilist juttu, vaid kõike muud selle ümber.
Mulle pole ajude paigaldus-häälestus elatisallikaks, vaid puhtalt ennast huvitav hobi ja seetõttu pole mina klientide ülelöömise vaatenurgast kunagi asja vaadanud.
Seetõttu olekski normaalne arutleda tehnilistel teemadel, stiilis mis on konkreetselt on mingi aju (näiteks enda pakutava, peaks ju seda kõige paremini tundma?) head ja halvad omadused, mis konkreetselt on mingi häälestuse juures hea, ilma samas (või järgmises) lauses ütlemata, et kellegi teise pakutav aju on ikka väga vilets ja ainuke argument enda kasutatava headuse kinnituseks on see, et see on hea.

Mina pole kellegisse vaenulikult siin suhtunud, aga isikliku ründamise asemel tahtnuks näha küpset tehnilist arutelu.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Fog
Postitusi: 279
Liitunud: 11.09.2007 20:50
Asukoht: Talsinki

Postitus Postitas Fog »

See teema tuletab millegipärast seda meelde...

Pilt
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Kirjutan kiirelt, sest naine ootab :lol:
On ajusid, millega saab peaaegu iga algaja masina seadesse, ja on ajusid nagu näiteks MS, kus mehel peab ise kah nuppu olema.
Ja mis see olgu, et pannakse teisele ära ja siis "Ärme lahmime, Rahu"? Verd! :)
Isegi, kui sa Peep Vemsiga leiba ei teeni, ei saa su Vemsi juttu üle 95% tõsiselt võtta, kuna võid ju väita ka, et Porche on parem kui Nissan ;)

Ise kasutan hetkel KMS'i ja ütlen, et KMS on mitmes mõttes ebamugav aju seadistamiseks. Kujutan täitsa ette Sam'i rahulolekut Autronicuga, mis on natuke kallim, aga arvatavalt palju parem. Aga see eest KMS'iga igav ei hakka - seadistad tühikäigu ära, sõidad koju ja paneb jälle 500-1500, nagu progeaju kunagi :lol:
MS'iga oli veel huvitavam, kuigi too oli mitmes mõttes mugavam.
Huvitav hobi on ju positiivne. Katastroof oleks ju igav hobiauto projekt :lol: Vaevalt, et Peepki endale igava hobi on valinud ;)
Ise pooldan igavat aju, millega käiks 5h dünos ära ja rohkem ei näpi :) Cheers
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Mina sõitsin ca 2a oma eelmise igapäeva-autoga, mis sõitis VEMS`iga ja ei pidanud iga päev arvutiga autos istuma (st ei pidanud vahepeal seadet ümber tegema). Sai ühe korra dünos seadesse keeratud ja sõitis.

Üks aju pole teisest halvem, on eripärad (ei tähenda ainult havlas mõttes eripärasid) ja võimalused. Elektroonika on elektroonika, vaevalt lõpptulemus muutub.
Vasta