Seadistamine düno vs. teel

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Audiophile
Postitusi: 570
Liitunud: 22.12.2004 10:17
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Audiophile »

Sorry aga see jutt võib sulle kalliks maksma minna. Kui on võimalik üle seaditada siis kindlasti tee seda, välitingimustes on palju parameetreid mida dyno simleerida ei suuda ja kui mäletate eelmist open track-i siis üks punane dodge nimega auto läks seal treileri peal tagasi...
Üldiselt on nii, et kui düno koormuste juures detonatsiooni ei kuule, siis ei tle seda rajal olles ka. Tark seadistaja ei pane autot kindlasti ka viimase piiri peale ja arvestab sellega, et kütuse kvaliteet võib kõikuda.
Muidu ma rajale minekuks lisan ka octane boosterit, et 100% kindel olla.
See väikene lisakulu on kümneid kordi odavam, kui mootori rike.
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

Sorry aga see jutt võib sulle kalliks maksma minna. Kui on võimalik üle seaditada siis kindlasti tee seda, välitingimustes on palju parameetreid mida dyno simleerida ei suuda ja kui mäletate eelmist open track-i siis üks punane dodge nimega auto läks seal treileri peal tagasi...
Markus, korralikus dynos saab kõiki koormuseid testida ja seadistada.
Kui sellel autol ei olnud probleeme dynos, siis ei tule need ka maanteel!
Lisaks on seadistaja kohustus mõnda asja ette näha, et vältida jamasid.
;)
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

RICE BURNER kirjutas:korralikus dynos saab kõiki koormuseid testida ja seadistada.
Eeldan, et pead silmas ikka maksimaalset koormust ja selle lähedasi loadsite'sid?

Praktikas on alati tulemusrikkam cruise kiirused ja igasugu üleminekud ühelt koormuselt teisele sõites häälestada.
Kõige elementaarsemana tuleb pähe nt ummikus liikumine 1. või 2. käiguga, kus väikegi ebakõla häälestuses väljendub jõnksutamisena (sõltuvalt mootorist muidugi rohkemal või vähemal määral).
Või acc enrichment?

Kui ainult dünost koos kliimakambriga piisaks, siis autotootjad ei kulutaks miljoneid igasugustes tingimustes häälestuse peale (Alžeeria kõrbest Lapimaa talveni välja).
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Audiophile
Postitusi: 570
Liitunud: 22.12.2004 10:17
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Audiophile »

Ma ei kahtlegi su proffesionaalsuses aga rääkisin toonasel trackil Repoga ja arutasime just seda teemat..tema kogemus selles vallas olin see et liiga agressiivsed dynos tehtud mapid tuleb pea 5-8 kraadi tagasi keerata päris teedel boosti alas..

Kas summuti otsa tekkivat vaakumit ka saab simuleerida? see kui suur vaakum erineval liikumiskiirusel tekib?
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

Eeldan, et pead silmas ikka maksimaalset koormust ja selle lähedasi loadsite'sid?
Ei pea, sest selle pingiga, millega seadistasin selle supra, saab seadistada muretult kogu tabeli. Lihtsalt on olemas head tööriistad, millega turvaliselt häälestada ja on olemas seadmed, millega saab turvaliselt detonatsiooni kuulata.
Mine proovi ära ja veendu ise!
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

RICE BURNER kirjutas:
Eeldan, et pead silmas ikka maksimaalset koormust ja selle lähedasi loadsite'sid?
Ei pea, sest selle pingiga, millega seadistasin selle supra, saab seadistada muretult kogu tabeli. Lihtsalt on olemas head tööriistad, millega turvaliselt häälestada ja on olemas seadmed, millega saab turvaliselt detonatsiooni kuulata.
Mine proovi ära ja veendu ise!
Viljar, ma olen korduvalt kokkupuutunud taoliste seadmetega ja pingis ka häälestanud. Praktikas (ja mitte ainult minu praktikas) tuleb aga vähemalt tänavasõidumasinat ka reaalses elus korrigeerida.

Mulle pakuks küll huvi näha, kuidas sa dünostendis kõige ökonoomsema seade leiad cruise'i eri režiimide jaoks, mis sõites ei jõnksuta või muud halba ei tee? Hea meelega õpiks midagi juurde.

Kui tahad, võin sulle linke vastavate inimeste kogemustega anda, kes asjaga juba aastakümneid tegelenud (esimeste progeajude tekkest saati) ja väidavad täpselt sama, et dünos ei saa kõike simuleerida. Kõikidele load-site'dele jõuad küll, aga hiljem sõites on see ikkagi mööda vms.

Ja konkreetse auto kineetikat ei suuda mistahes düno simuleerida, kuid sellest sõltub ju ka aju häälestuse vajadus.

Düno on üheks asjaks peaaegu asendamatu: MBT leidmine, kuid ka selle jaoks on alternatiive (rõhuanduriga küünlad või ion-sense nt).
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

Viljar, ma olen korduvalt kokkupuutunud taoliste seadmetega ja pingis ka häälestanud. Praktikas (ja mitte ainult minu praktikas) tuleb aga vähemalt tänavasõidumasinat ka reaalses elus korrigeerida.
Kui saladus pole, siis millises pingis sa autosid häälestad? Liguri?
Eestis on ainuke stend, kus ka kergeid koormuseid ilma probleemita seadistada saab Kostiveres. Ja mul pole põhjust hr. Vanaseljale reklaami teha, vaid proovin siinseid külastajaid lihtsalt valgustada.
Muidugi see ei tähenda seda, et tänaval ei võiks pärast seadistust üle kontrollida ja korrigeerida. See muudatus, mis olen pidanud tegema on pigem komakoha komakoht ja sõltub tihti ajust, mida kasutatakse.
Aga omast kogemusest ütlen, et selle dyno seadistust tänaval eriti korrigeerima ei ole pidanud. Erinevalt Dynomaxist ja isegi TKTK dynost, kus on ka pidur olemas.
Proovi ära ja oledki märksa targem, kui siiani
;)
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
elari
Postitusi: 23
Liitunud: 08.02.2010 10:56
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas elari »

No mis mula siin nüüd lahti läks?

Omanik, pilte ja videoid paluks :)
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Liguri dünosse pole kordagi veel au olnud minna. Küll aga on mul pisuke kogemus Rototestiga, mis on Dynapacki otsene analoog igas mõttes.

Aga nagu eelnevalt rõhutasin, minu postituse mõte ei põhinenud ainult minu kogemustel, vaid ka inimeste omal, kes asjaga sinust ja minust kordi kauem tegelenud on.

Ilmselt oleks nii mul kui teistelgi siin foorumis väga informatiivne teada, kuidas sa cruise'i alas auto parima häälestuse kätte said vaid dünostendi kasutades. AEM'i puhul eeldaks hoopis seda, et kuna stock mapid on minu teada neil allalaaditavad, siis korrigeerisid neid vaid pihustite osas või ma eksin?
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

AEM'i puhul eeldaks hoopis seda, et kuna stock mapid on minu teada neil allalaaditavad, siis korrigeerisid neid vaid pihustite osas või ma eksin?
Eksid!
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

RICE BURNER kirjutas: Eksid!
Äkki selgitaksid siis? Võiks teema splittida ja asja uues teemas arutada nt.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
$upr@
Postitusi: 153
Liitunud: 01.05.2008 20:23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas $upr@ »

Audiophile kirjutas: ja kui mäletate eelmist open track-i siis üks punane dodge nimega auto läks seal treileri peal tagasi...
Teades kelle käe alt see kenadus sinna rajale läks, oskan öelda vaid üht.
" No comments!"
Kahju muidugi omanikust, et teiskordse mootori kotti panekuga alles aru sai...

Võiks selle üldise dünotamise jutu kuhugi vastavasse teemasse viia.
MKIV For Life!
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

Äkki selgitaksid siis? Võiks teema splittida ja asja uues teemas arutada nt.
Ütlen vaid nii palju, et selle auto puhul pole ühtegi alust kasutatud, sest ma ei kujuta ette, kuidas sa kasutad näiteks kellegi teise mapi ja siis peale pihustite vahetust vaid nn korrutajat muudad!? Isegi süütemap on custom vastavalt sellele rauale.
Aga see teema pole selleks tõesti.
Olen ise omaniku esmamuljega kursis ja tean seda, et tuuning on igati õnnestunud.
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

RICE BURNER kirjutas:Ütlen vaid nii palju, et selle auto puhul pole ühtegi alust kasutatud, sest ma ei kujuta ette, kuidas sa kasutad näiteks kellegi teise mapi ja siis peale pihustite vahetust vaid nn korrutajat muudad!? Isegi süütemap on custom vastavalt sellele rauale.
Aga see teema pole selleks tõesti.
Olen ise omaniku esmamuljega kursis ja tean seda, et tuuning on igati õnnestunud.
Ega ma pidanudki silmas seda, et otse mingi tabeli väärtusi kuhugi kopeerida vms.
Rääkisin süütetabeli cruise ala üldisemast kujust.

See, kas omanik on rahul või mitte, ei tähenda automaatselt seda, et alades, mida dünos korrektselt ja lõplikult paika ei saa, oleks kõik korras.

Seni kahjuks ei suutnud sa tõestada, et dünos kõik loadsite'd paika saab ilma hiljem IRL korrigeerimata.
Tahaks väga teada, kuidas transient response'i, acc enrichment'i jm dünos paika saab. Millegipärast on raske uskuda, et OEM (tootjad), ALMS või FIA GT palgatud häälestajad oma tööd ei oska dünos teha, kuna nemad seal asju lõplikult paika ei saa ju :roll:
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

Seni kahjuks ei suutnud sa tõestada, et dünos kõik loadsite'd paika saab ilma hiljem IRL korrigeerimata.
Tahaks väga teada, kuidas transient response'i, acc enrichment'i jm dünos paika saab. Millegipärast on raske uskuda, et OEM (tootjad), ALMS või FIA GT palgatud häälestajad oma tööd ei oska dünos teha, kuna nemad seal asju lõplikult paika ei saa ju
Ega see AEM mingi imeloom ole, sest 1600cc pihustid käivad sellel ajul selgelt üle jõu, ja sellisel autol pole tähtis, kas segu on cruisides 13,9 või 14,7.
Seega pole antud rauaga autot vaidluse või arutelu aluseks mõtet võtta, kuid mul on neid autosid veel näiteks tuua, mis vajasid tänaval ikka väga väikest muutmist peale dyno.
Ma pole ikka aru saanud, miks hakkab auto nõkutama, kui dynos on segu vastavalt targetile paika sätitud? Kas see on mingi Vemsi omapära?
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Vasta