HP kirjutas:ghost kirjutas:Tead, teate mis ma arvan. Kõik siuksed Raceboy'd ja asjad, milleks selline kaagutamine "minuarust pole see nii ja naa blabla.." Ütlen tegelt Sulle konkreetselt otse ära, et Sa ei tea asjadest mitte midagi, tegelt ka! Olen Reikoga koos olnud terve päeva, kui ta tegeles HP mootori uurimisega teoorias n.ö. ja kubatuur on ikka väga üle, kui asjad on nii, nagu me arvame!
Kuidas või kust, seda saad Sa alles siis teada, kui Reiko on suutnud asja ära tõestada!
Ja et kuba mõõta, ei pea midagi lahti kakkuma, ei pea käigukasti maha võtma ega vahetama, ei pea Soome dynosse minema ega midagi, tuleb teha lihtne vedelikmõõtmine ja on kõigile asi selge. Või eksin millegagi jälle?
Ja kui n.ö. meie teooria paika peab, siis sõidab see auto ikka väga aeglaselt
Mingi eestlase kadedusega pole siin kyll mitte midagi pistmist, mõelge ise, esiveoline 1,8 liigutab ennast peaaegu sama kiiresti kui see nelivedune! Reiko projekt on kordades korrektsem, kvaliteetsem, kallim jne! Asi on põhimõttes ja reeglites ning Puhmase möödapanek on rohkem kui 10-15kuba!
Nüüd siis kaks kummitust üks eesti teine inglise pärane
Mis asja te jahute mu mootorist kui midagi ei tea.
Tahan väga teada kuidas on vedelikuga võimalik kubatuuri mõõta.
Teatavasti on silindri osa ka põlemiskamber ja kuidas seda mahtu mõõta tahaksin ka teada(ps klappid ei ole ju kogu aeg kinni). pealegi olenemata vedelikust lekib teatav osa rõngaste vahele.
Ja see milele te vihjate ehk diisli väntvõll siis see mahub lühikesse plokki küll aga mina seda ei kasuta ja seda on lihtne mõõta küünla avast kuid seda pole soovinud keegi teha.
Ja otse loomulikult on auto aeglane ning ei liigu aga ühtegi originaalajuga ning jagajaga nii ´aeglast´autot ma ei tea.
Mõõtevedelikuna kasutatakse kahetaktilise mootori õli. Vedelik on tehnilise
komisjoni käsutuses.
Kontrollmõõtmine toimub tehnilise komisjoni poolt vabalt valitud silindrisse.
Vajadusel teostatakse kordusmõõtmine, mis ei tohi toimuda samasse silindrisse.
Mõõtmiseks peab auto asetsema horisontaalses asendis.
Kubatuuri mõõtmise protseduur:
1. Mõõtmine toimub mitte enne kui 30 minutit peale sõidu lõppu
2. Eemaldatakse kõik süüteküünlad
3. Käigukast peab olema neutraalasendis
4. Vabastatakse nukkvõll, nii et kõik klapid on sulgunud
5. Mõõdetavas silindris keeratakse kolb ülemisse surnud seisu (ÜSS)
6. Põlemiskamber täidetakse mõõtevedelikuga süüteküünla ava ülemise servani
7. Väntvõlli vähese keeramisega mõlemale poole leitakse täpne ÜSS (kõrgeim
vedeliku tase)
8. Väntvõlli keeramisega viiakse mõõdetava silindri kolb alumisse surnud seisu
(ASS)
9. Mõõteanum täidetakse mõõtevedelikuga kontrollkoguse mahus
10. Silindrit hakatakse mõõteanumast võetava kontrollkogusega täitma kolbpumba
abil
11. Silindri täitmist jätkatakse, kuni mõõtevedeliku tase ulatub süüteküünla ava
alumise servani
12. Väntvõlli vähese keeramisega mõlemale poole leitakse täpne ASS (madalaim
vedeliku tase)
13. Võimalusel jätkatakse täitmist kuni süüteküünla ava ülemise servani
Mootori kubatuur loetakse lubatud maksimaalsest kubatuurist suuremaks, kui
mõõdetavasse silindrisse on sisestatud kogu algselt mõõteanumas olnud kontrollkogus
mõõtevedelikku ning mõõtevedelik ei ulatu süüteküünla ava ülemise servani.
Juhul kui võistleja ei nõustu kontrolli tulemusega, toimub silindri kubatuuri
arvutamine, kasutades selleks silindri läbimõõdu ja kolvikäigu mõõtmisel saadud
tulemusi.