
Tegemist küll autofoorumiga,kuid kuna tsiklimeestel hooaeg läbi ja muffigi teha pole,siis mõtlesin,et teeks oma tsiklist siia teema,äkki lööb kellelgi veel lambi põlema või lihtsalt huvitav jälgida


Rattaks on siis Suzuki Hayabusa, 2003 aasta, I generatsiooni mudel. Ostetud sai sisuliselt täpselt aasta tagasi täiesti originaalina sisuliselt poolvägisi ,otse lumehangest ja läbisõiduks oli siis 47000 km kantti . Kuid kuna tegemist 1300 cc. mootoriga siis see alle selline korralik sissesõit

Sõiduproovi aastatagune ilm mäletamistmööda ei võimaldanud ja nii ta laiali sai tõmmatud,kuna ostetud sai ta just turbotamise jaoks


Mootori ülemine ots tuli laiali ja sees oli kõik ilus-kena.Vahetada tuli ainult kergelt mõranenud ketitallad ja uuesti tuunida-remonttida sidurikorv . Surveastme madaldamiseks läks silindribloki alla 2 mm. paksune al.tihend ja uue plokikaanetihendiga ta kokku läkski

Turboks on mingi TBO nimeline variant Subaru Imprezalt ,väljalaskekolle sellele föönile tellisin Soomest ja ülejäänu tuli teha ise . USA-st tellisin ka "rising rate" kütuserõhuregulaatori ja piggy-backina toimiva PowerCommanderi.
Kevadeks oli kola peal ja sai dünos käidud - kõik nagu toimis aga kuidagi mingid jamad olid eelnevalt kasutatuna ostetud PowerCommanderiga . Nimelt piirajasse lastes süttis FI tuli ja sama asi ka peale piiraja kandis käiguvahetuste järel

Eesti "DYNOJET" dünos tuli 223.38 RWHP (10000 rpm.juures )ja 182.06 nm. (6600-8200 rpm.vahemikus) @ 0.6 bar. (Tänud Risto Klausenile,kes teeb alati väga head seaded dünos !!! )
Kohe muidugi hakkas sidur libisema ikkagi tuli vedrudele veel seibid alla panna !!!
Lisatud ja moditud sai pilli jõudumööda ja lisandusid näidikud,kiige pikendused+pikk kett,vee-metanoli pritse ,igast juppe mustaks värvitud ja moditud jne.
Paar kuud peale kevadel sõittude alustamist otsustas ca. 50000 km sõittnud käigukast alla anda ja tuli jälle kone välja tõsta ja alt laiali võtta. Vahetusse läksid käigukahvlid ja käigukahvlite võllid !!! Samuti sai lastud pingis uueks I,II ja III käigu sees hoidmise nukid,millede kulumine on Busa tüüpviga

Ometigi tänavakasutuses oli pill igati äge ja sõittis ülihästi (kui harjusin dragracingu stiilis käiguvahetusi välttima)

Augusti kuu kandis tekkis mingi jama paisupaagis,ehk siis tosooli tase kõikkus rämedalt




Vahepeal oli hea inffi koguda ja juppe tellida USA-st .(Tänud Eikkile/Rivole) Samuti sai eemaldatud arvatavalt tuksis olev PowerCommander

Kui ilmad jamaks läksid siis sai jälle kone kolmandat korda aasta jooksul välja tõstetud ja ülevalt kolvid ilmavalguse kätte lastud vahelduseks . Ometigi oli peale ca. 7000 turbotatud kilomeetri läbimist kõik sees väga OK ja tuju jälle ülilux.Kaanetihend oli silmnähtavalt lekkinud IV sil. väljalaskeklappide juurest otse jahutussärkki .
Kaas ja silindriblokk sai tasalihvitud Detjonosevi juures ja asi läks kokku "Cometicu"tihendi ja "APE" tikkpolttide/muttritega . (Uskumatu vahe pingutusmomendis võrreldes originaal kaanepolttidega )
Samuti sai korralikult puhastatud/soveldatud klapid.
Peale remontti läks pill bussi ja käisin Helsingis originaalaju flashimas/seadistamas ,kuna siin-mail kedagi pädevat selles asjas veel pole

Seal muidugi selgus kohe kõikkide hädade alge e. siis tuli välja,et ajusse käikkude signaal ei jõua - ilmsalt siis andur polnud kes-teab mis ajast korralikult toimind .

Vahetusse läks kohapeal ka veel kütusepump Walbro 255 vastu ja edasi toimis kõik ideaalselt.
Ajus sai täielikult üle käidud kütusekaardid,lõppkiiruspiiraja eemaldatud,kasutusele läks ainult "hard cut" pööretepiiraja,aktiveeritud on ka quickshifter. Süüte keeramine samuti originaalajuga võimalik,kuid nii madall boostil pointless .
Tulemuseks siis (nagu seadistaja Sami Vittaniemi ise ikka ütles: "JÕUD SELLES DÜNOS"


Kahjuks pole sõitta veel saanud peale dünos käikku ja kui veel lumi ka maha peaks tulema,siis tuleb sellest küll mul elu pikim talv



Eks püüan veel teemat täiendada pildivärkki tuleb ka

Kindlasti tahaks tänada kõikki,kes on selle tsikli valmimisele kaasa aidanud nii juppide,nõu,motivatsiooni ja jõuga

