Suzuki Hayabusa Turbo : )

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Robo
Postitusi: 526
Liitunud: 01.05.2005 15:17

Suzuki Hayabusa Turbo : )

Postitus Postitas Robo »

Terv.turbohundid :)

Tegemist küll autofoorumiga,kuid kuna tsiklimeestel hooaeg läbi ja muffigi teha pole,siis mõtlesin,et teeks oma tsiklist siia teema,äkki lööb kellelgi veel lambi põlema või lihtsalt huvitav jälgida :idea: Endal ka kunagi hea võibolla midagi meelde tuletada siit ja ise siit Torboclubi loomisest alates inffi saand :)

Rattaks on siis Suzuki Hayabusa, 2003 aasta, I generatsiooni mudel. Ostetud sai sisuliselt täpselt aasta tagasi täiesti originaalina sisuliselt poolvägisi ,otse lumehangest ja läbisõiduks oli siis 47000 km kantti . Kuid kuna tegemist 1300 cc. mootoriga siis see alle selline korralik sissesõit :lol: . (Kui mitte arvestada eluotlikuks "remonditud" sidurikorvi,kus originaal terasneedid olid asendatud mingil teadmatul põhjusel alumiiniumneetidega )
Sõiduproovi aastatagune ilm mäletamistmööda ei võimaldanud ja nii ta laiali sai tõmmatud,kuna ostetud sai ta just turbotamise jaoks :bb Algselt pidin küll juppe koguma ennem aga töö juurest kodanik Sulev elas ideedega seljas ja sai kohe ehitama hakatud ,ühtteist oli juba olemas kahh . Vabalthingavana polegi Busaga kunagi sõitnud :lol:
Mootori ülemine ots tuli laiali ja sees oli kõik ilus-kena.Vahetada tuli ainult kergelt mõranenud ketitallad ja uuesti tuunida-remonttida sidurikorv . Surveastme madaldamiseks läks silindribloki alla 2 mm. paksune al.tihend ja uue plokikaanetihendiga ta kokku läkski :!: Sidur sai ka tugevamad vedrud .
Turboks on mingi TBO nimeline variant Subaru Imprezalt ,väljalaskekolle sellele föönile tellisin Soomest ja ülejäänu tuli teha ise . USA-st tellisin ka "rising rate" kütuserõhuregulaatori ja piggy-backina toimiva PowerCommanderi.
Kevadeks oli kola peal ja sai dünos käidud - kõik nagu toimis aga kuidagi mingid jamad olid eelnevalt kasutatuna ostetud PowerCommanderiga . Nimelt piirajasse lastes süttis FI tuli ja sama asi ka peale piiraja kandis käiguvahetuste järel :? Ka kohe peale käiguvahetust põhja keerates jättis räigelt vahele vms.
Eesti "DYNOJET" dünos tuli 223.38 RWHP (10000 rpm.juures )ja 182.06 nm. (6600-8200 rpm.vahemikus) @ 0.6 bar. (Tänud Risto Klausenile,kes teeb alati väga head seaded dünos !!! )
Kohe muidugi hakkas sidur libisema ikkagi tuli vedrudele veel seibid alla panna !!!
Lisatud ja moditud sai pilli jõudumööda ja lisandusid näidikud,kiige pikendused+pikk kett,vee-metanoli pritse ,igast juppe mustaks värvitud ja moditud jne.
Paar kuud peale kevadel sõittude alustamist otsustas ca. 50000 km sõittnud käigukast alla anda ja tuli jälle kone välja tõsta ja alt laiali võtta. Vahetusse läksid käigukahvlid ja käigukahvlite võllid !!! Samuti sai lastud pingis uueks I,II ja III käigu sees hoidmise nukid,millede kulumine on Busa tüüpviga :|
Ometigi tänavakasutuses oli pill igati äge ja sõittis ülihästi (kui harjusin dragracingu stiilis käiguvahetusi välttima) :-D
Augusti kuu kandis tekkis mingi jama paisupaagis,ehk siis tosooli tase kõikkus rämedalt :shock: Asi päädis muidugi peale ühte kiiremat Pärnusse kulgemist pilli keema minemisega . Sai asja vähe seeditud ja uuritud,ning kaanetihendi lahkumine liiga nõrkkade originaal kaanepolttide tõttu oli tõsiasi e.siis täisboosti all "tõstis kaant" :!: :!: :!: Kuna hooaja lõpuni oli niikuinii ainult paar kuud,siis ei viitsinud rohkem laiali tõmmata ja otsustasin rahulikult võtta selle aja kuna kui 4-5 käikku järjest põhjakat ei hoidnud siis jahutusvedelik püsis sees ja sai pilli ilusti igapäevaselt kasutada .
Vahepeal oli hea inffi koguda ja juppe tellida USA-st .(Tänud Eikkile/Rivole) Samuti sai eemaldatud arvatavalt tuksis olev PowerCommander :!:
Kui ilmad jamaks läksid siis sai jälle kone kolmandat korda aasta jooksul välja tõstetud ja ülevalt kolvid ilmavalguse kätte lastud vahelduseks . Ometigi oli peale ca. 7000 turbotatud kilomeetri läbimist kõik sees väga OK ja tuju jälle ülilux.Kaanetihend oli silmnähtavalt lekkinud IV sil. väljalaskeklappide juurest otse jahutussärkki .
Kaas ja silindriblokk sai tasalihvitud Detjonosevi juures ja asi läks kokku "Cometicu"tihendi ja "APE" tikkpolttide/muttritega . (Uskumatu vahe pingutusmomendis võrreldes originaal kaanepolttidega )
Samuti sai korralikult puhastatud/soveldatud klapid.
Peale remontti läks pill bussi ja käisin Helsingis originaalaju flashimas/seadistamas ,kuna siin-mail kedagi pädevat selles asjas veel pole :!:
Seal muidugi selgus kohe kõikkide hädade alge e. siis tuli välja,et ajusse käikkude signaal ei jõua - ilmsalt siis andur polnud kes-teab mis ajast korralikult toimind . :help
Vahetusse läks kohapeal ka veel kütusepump Walbro 255 vastu ja edasi toimis kõik ideaalselt.
Ajus sai täielikult üle käidud kütusekaardid,lõppkiiruspiiraja eemaldatud,kasutusele läks ainult "hard cut" pööretepiiraja,aktiveeritud on ka quickshifter. Süüte keeramine samuti originaalajuga võimalik,kuid nii madall boostil pointless .
Tulemuseks siis (nagu seadistaja Sami Vittaniemi ise ikka ütles: "JÕUD SELLES DÜNOS" :lol:) 205.1 RWHP(9500 rpm.juures) / 176.7 nm.(6500-7800 rpm.vahemikus) @ 0.6 bar. boost :burn
Kahjuks pole sõitta veel saanud peale dünos käikku ja kui veel lumi ka maha peaks tulema,siis tuleb sellest küll mul elu pikim talv :ohshit Siis tuleb lihtsalt järgmine aasta rohkem :burn teha :lol:
Eks püüan veel teemat täiendada pildivärkki tuleb ka 8)
Kindlasti tahaks tänada kõikki,kes on selle tsikli valmimisele kaasa aidanud nii juppide,nõu,motivatsiooni ja jõuga :bb :bb
Viimati muutis Robo, 04.01.2013 20:05, muudetud 4 korda kokku.
Hayabusa Turbo 281 RWHP/270 Tq @ 1.2 bar.
Sulev
Postitusi: 14
Liitunud: 25.09.2006 12:59
Asukoht: Tallinn

Re: Suzuki Hayabusa Turbo

Postitus Postitas Sulev »

Nonii ..aitan siis mõne spiooni pildiga mis ma vahepeal seal kõrvalt tegin


Kondlid maha, originaal kolle ja sumps minema ja tuli hakata uusi juppe külge aretama :)
Pilt
Sai proovitud ka radikat, et kuida asjad ära mahuvad
Pilt
Pilt
Esialgne väljalase sai selline
Pilt
Pilt
Veidi tagasihoidlikuma hääle saavutamiseks tuli lõpuks väljalase selline
Pilt
Kapotialt ka väike pilt :D Sisselaske kolle
Pilt
Pilt
Veepritse paak :)
Pilt
Terve suve vuras ta ringi sellises konditsioonis :)
Pilt
2 pilti ka mis vb tänaval reedavad, et tegu pole tavalise rattaga
Pilt
Pilt
Suvi sai läbi, kaanetihend ja poldid vahetatud viimane kontroll ja Soome dünosse
Pilt
Ja nii ta kevadet ootama jäi. Kindlasti teeme ka korraliku aparaadiga mõned pildid. Esialgu tuleb leppida nende kehvade piltidega, aga kindlasti saab mingi ülevaate asjast
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: Suzuki Hayabusa Turbo

Postitus Postitas Raceboy »

Igati vinge projekt! ...aga miks sa talle mingit progeaju peale ei pane vaid jandid mingi originaalajuga? Enamasti lahkuvad kaanetihendid justnimelt kontrollimatust süütenurgast...
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Robo
Postitusi: 526
Liitunud: 01.05.2005 15:17

Re: Suzuki Hayabusa Turbo

Postitus Postitas Robo »

See algne PowerCommanderi lahendus oli nn. janttimine !!! Originaalaju seadistamine on hetkel sellele pillile üks parimaid lahendusi , mis saadaval :) Originaal ECU-l võimalik ka süütekaarti seadistada,kuid sellise rõhu juures mõttetu :!: Progeajuga ma hetkel midagi eriti paremaks ei saaks,ainult rahakotile mõjuks :!:
Hayabusa Turbo 281 RWHP/270 Tq @ 1.2 bar.
Jaan
Postitusi: 644
Liitunud: 21.04.2006 18:45
Asukoht: tallinn

Re: Suzuki Hayabusa Turbo

Postitus Postitas Jaan »

Robo kirjutas: Progeajuga ma hetkel midagi eriti paremaks ei saaks,ainult rahakotile mõjuks :!:
Alati millegipärast ollakse nõus stock jama ja chippidega, veri ninast väljas, lõpuni minema. Selliste projektide puhul on mõned asjad, mille kulutus tuleks juba asjast unistamise faasis sisse kalkuleerida. Need on kindlasti progeaju ja wideband. Üks kulutus ja tehtud. Pealegi progeajul püsib ka kindlasti väärtus pärast jupina müües kui kogu asi lõpuks kopa ette viskab.
Kasutaja avatar
Eikki
Postitusi: 269
Liitunud: 31.03.2008 15:17
Asukoht: Reston, Virginia, USA
Kontakt:

Re: Suzuki Hayabusa Turbo

Postitus Postitas Eikki »

Jaan kirjutas:
Robo kirjutas: Progeajuga ma hetkel midagi eriti paremaks ei saaks,ainult rahakotile mõjuks :!:
Alati millegipärast ollakse nõus stock jama ja chippidega, veri ninast väljas, lõpuni minema. Selliste projektide puhul on mõned asjad, mille kulutus tuleks juba asjast unistamise faasis sisse kalkuleerida. Need on kindlasti progeaju ja wideband. Üks kulutus ja tehtud. Pealegi progeajul püsib ka kindlasti väärtus pärast jupina müües kui kogu asi lõpuks kopa ette viskab.
Erinevalt paljudest teistest siis teatud Suzuki mootorrataste ajud on täies mahus seadistavad. Ja on täpsemad, kui progeajud. Ise kasutan ka sama meetodit. Wideband Commander ja programeeritav Suzuki originaalaju. Ja töötab palju paremini, kui miski muu ja kulutus oli aint spets kaabel mida me ise müüme 80$ iga.
Seega jutt, et progeaju vs originaal sel juhul ei pea paika.
Originaalajul saad keerata süüdet, ülemisi ja alumisi pihusteid (mida enamusel progeajudel pole), ram air compensation jne.
Aitan kaupadega USA-st. Ebay, paypal-iga maksmine, kaupade transport.
Pisikesest mutrist kaatriteni välja. Ise asun USA-s.
http://www.estperformancegroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/estperformance" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: Suzuki Hayabusa Turbo

Postitus Postitas Raceboy »

Kõik need võimalused on just enamikul normaalsetest ajudest olemas, lisaks on nad vähemalt sama täpsed....

Kui originaalaju annab seadistada, siis vai not, aga enamasti ei anna ja kui on vaja mingeid lisavõimalusi (anti-lag, launch control koos anti-lagiga, nitro juhtimine jne), siis jääb originaalaju sellega siiski hätta.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
raintuul
Postitusi: 4
Liitunud: 26.08.2010 20:43
Asukoht: Tartu

Re: Suzuki Hayabusa Turbo

Postitus Postitas raintuul »

Ka nitrot juhib orig aju kenasti. Kirsimaa sõitis ju 2 hooaega orig. aju ja nitroga.

Aga awesome projekt! See ratas toob kananaha ihule isegi stock konditsioonis, ei kujuta ettegi turbokat. :)
Master003
Postitusi: 222
Liitunud: 11.04.2006 18:01
Asukoht: Tallinn

Re: Suzuki Hayabusa Turbo

Postitus Postitas Master003 »

Mis selle tsikli tehasenäitajad on?
Volvo S70 T5[color=red]M[/color]
Robo
Postitusi: 526
Liitunud: 01.05.2005 15:17

Re: Suzuki Hayabusa Turbo

Postitus Postitas Robo »

Siin päris palju inffi Busa kohta : http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Hayabusa" onclick="window.open(this.href);return false;

Terv. Deivid :burn
Hayabusa Turbo 281 RWHP/270 Tq @ 1.2 bar.
Kasutaja avatar
LordVampire
Postitusi: 394
Liitunud: 17.02.2009 22:55
Asukoht: Tallinn

Re: Suzuki Hayabusa Turbo

Postitus Postitas LordVampire »

Üks "äge" siit poolt ka.. väga vinge projekt :) :bb
BMW E92 COUPE 335xi
"Küla laadija rästik" :D
Robo
Postitusi: 526
Liitunud: 01.05.2005 15:17

Re: Suzuki Hayabusa Turbo

Postitus Postitas Robo »

Panen paar piltti ka Soome düno külastusest :)

Pilt

Ja tulemus tagarattast :burn

Pilt

Deivid :) Head aastavahetust kõigile :!:
Hayabusa Turbo 281 RWHP/270 Tq @ 1.2 bar.
Kasutaja avatar
Eikki
Postitusi: 269
Liitunud: 31.03.2008 15:17
Asukoht: Reston, Virginia, USA
Kontakt:

Re: Suzuki Hayabusa Turbo

Postitus Postitas Eikki »

Sa ei ole lihtsalt normaalne :D
Aitan kaupadega USA-st. Ebay, paypal-iga maksmine, kaupade transport.
Pisikesest mutrist kaatriteni välja. Ise asun USA-s.
http://www.estperformancegroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/estperformance" onclick="window.open(this.href);return false;
Sulev
Postitusi: 14
Liitunud: 25.09.2006 12:59
Asukoht: Tallinn

Re: Suzuki Hayabusa Turbo

Postitus Postitas Sulev »

Panen 2 väikest spioonikat tööjuurest :shock:
Pilt
Pilt
Sulev
Postitusi: 14
Liitunud: 25.09.2006 12:59
Asukoht: Tallinn

Re: Suzuki Hayabusa Turbo

Postitus Postitas Sulev »

nonii..paar juppi veel puudu, aga kevadise päikse käes tuli ikka pilt ära teha :)
Pilt
Pilt
Vasta