Sisselaske kollektori ehitamine

Kogu jutt N/A autode dünaamika paremaks muutmisest.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
likoor
Postitusi: 31
Liitunud: 23.11.2006 20:42

Sisselaske kollektori ehitamine

Postitus Postitas likoor »

On tekkinud paar küsimust seoses sisselaske kollektori valmistamisega. Alustaks sellest, et plaan on IZ 412 mootorile panna peale Honda CBR600 karburaatorid, aga hetkel seisab asi selle taga, kuidas valmistada kollektor. Probleem selles, et karburaatorid on suhteliselt kitsaste vahedega, sisselaske kanalid aga suhteliselt lahku. Illustreeriv pilt.
Endal oli mõte, et lihtsalt sirge toru kerge nurga all panna külge, aga kas see sobib? Või oleks kuidagi muudmoodi targem teha? Oma mõttest illustreeriv pilt. Ja toru läbimööt võiks olla samasuur kui sisselaske kanalid või tohib olla ka suurem natuke? Igasugune info on teretulnud.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Osad sellised karpad käivad pulkadeks ja ku veidi treida ja nikerdada saab nende vahesid muuta aga ka viltuste torudega on võimalik kuid veidi erineva pikkusega tulevad runnerid, mida siin foorumis kindlasti ei soovitata.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Pildilt paistavad üksikute karpade vahelised ühendused, ehk et see ilmselt käib laiali küll. Sellist käntsakat ju niikuinii ühes tükis pole valatud. Kohe esiplaanil paistab horisontaalselt üks pikk polt, mis ilmselt neid omavahel seob.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Moss
Postitusi: 366
Liitunud: 14.12.2005 17:08
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Ma arvan, et sellest pole midagi. Lada mootoril on vastupidine seis kui Weber karpadepaar peale panna aga ei ole kuulnud et keegi midagi kurdaks.
likoor
Postitusi: 31
Liitunud: 23.11.2006 20:42

Postitus Postitas likoor »

Ise mõtlesin ka sellele, et kui võtaks lahti ja paigutaks laiemate vahedega, aga siis peaks muutma ka muid asju nagu gaasimehhanism jms. Ja kui võttagi lahti need, kas siis oleks paremad lühikesed torud või pikad torud? Nagu olen lugenud, siis mõlemil omad eelised, aga kumba siin soovitate?
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

Ilma laiali lammutamata võiks ju keskmistele "runneritele" jõnksu sisse teha, et pikkus tuleks kokkuvõttes sama mis äärmistel.
PCYX
Postitusi: 10
Liitunud: 21.05.2008 18:01
Asukoht: garaažis

Postitus Postitas PCYX »

Kas fuel raili ribadeks saagimisega ei saa neid eraldada? Endalgi plaan sarnast asja (pritse ITBga) UZAM-412 mootoril teha.
powered by Iž Kombi MK2
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

Kõik oleneb minu arvates sellest, millist lõpptulemust ootad. Parima tulemuse annaksid kindlasti ühepikkused ja kanaliga sama laiad runner'id, kuid kas selle a la lisa 5% jõu pärast on mõistlik nii palju vaeva näha. Toimivad ka kanalitest veidi suuremad ja väikese pikkuse erinevusega runner'id.

Pikemad runner-id on üldjuhul paremad (rohkem momenti) madalatel pööretel ja lühemad kõrgematel pööretel (keskmised silindrid kõrgete pöörete jaoks ja äärmised madalate jaoks :-D). Samas, mida lühemad teed, seda suuremaks läheb liite-nurk kanalitega ning ka pikkuste erinevus - ma soovitaks antud olukorras pigem pikemaid.
Lauda nitro
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

murjam kirjutas:...kuid kas selle a la lisa 5% jõu pärast on mõistlik nii palju vaeva näha.
1 toru on hea ühel kiirusel, teine teisel kiirusel, ja max-võimsuse kadu 5% sealt ei tule, ja keskmine võimsus peaks jääma sama. Küll aga on küsimus pigem selles, mis segudest saab, kui ühte pütti jõuab pulss sisse, teise ei jõua. Pakun et kui 1 pütt on 5% lahjem teine samapalju rikkam, siis kui lambda näitab 13:1 on segud hoopis vastavalt 13.7:1 ja 12.4:1, siis tuleb vaid loota, et kaas, nukkvõll, ja väljalaske kollektor seda vahet veel suuremaks ei tee. Kindluse mõttes tuleks siis 13 asemel hakata sõitma 12.4:1 seguga.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

segu peaks ikka sama jääma, üldine kogus võib varieeruda. Tõenäoliselt ei saa tühikäiku ühtlaseks.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Miq kirjutas:Ilma laiali lammutamata võiks ju keskmistele "runneritele" jõnksu sisse teha, et pikkus tuleks kokkuvõttes sama mis äärmistel.
Tegu on ikka sisselaskega ja igasugused jõnksud on OUT. Sama maht on vähemtähtis näitaja kui sarnane voolavus (Torupikkus muudab voolavust oluliselt vähem kui igasugune jõnks)

Kui tahad lihtsalt siis tee sirged torud, kui tahad hästi siis lammuta need karpad pulkadeks ja tee kõik runnerid ühepikad.


Sirge toru voolavuse osas saan täpsemalt rääkida kevadel, kuna siis saab ehk käima 1 auto millel 2 silindrit ~5cm pikema toru taga kui teised 2 ....ehk küünlad räägivad sellest midagi. :) Not an ideal aga mis teha, kõik peab omal nahal proovima ja teiste vigadest oleks liiga odav õppida :-D
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
likoor
Postitusi: 31
Liitunud: 23.11.2006 20:42

Postitus Postitas likoor »

Äärmised silindrid saavad siis esialgu tõesti natuke pikemad, aga kui palju sellega kaotab jõus? Runnerite pikkuse erinevus ju ei ole suur.
_siim_
Postitusi: 415
Liitunud: 21.01.2008 15:16
Asukoht: Helsinki

Postitus Postitas _siim_ »

Pikema sisselaskega sellise mootori puhul peaks kaasnema ikka võimsuse tõus :)
Aga asjast ka nüüd,tehase karpamootoritel on veel rohkem ju erinevus runneritel!
Pole mõtet juuksekarva lõhki ajama hakata jälle,see systeem toimib täiesti normaalselt.
Vasta