mix diisel niimoodi koriseb?

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

andu123
Postitusi: 25
Liitunud: 29.01.2008 16:53
Asukoht: viljandi

mix diisel niimoodi koriseb?

Postitus Postitas andu123 »

Konkreetne küsimus siis, et mis põhjustab diiselmootoritel sellise iseloomuliku "koriseva" heli. Oskab keegi sellepeale midagi kosta. :)
jannuhellu
Postitusi: 31
Liitunud: 21.08.2007 23:07
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jannuhellu »

ERITI SIIS KUI 5ndaga 50 lasta :D
alfa romeo gtv
chrysler pt cruiser
gaiar200
Postitusi: 396
Liitunud: 20.08.2008 9:26
Asukoht: viljandi

Postitus Postitas gaiar200 »

liiga varajane süüde
andu123
Postitusi: 25
Liitunud: 29.01.2008 16:53
Asukoht: viljandi

Postitus Postitas andu123 »

...et siis kõikidel disladel on liiga varajane süüde?
erikred
Postitusi: 114
Liitunud: 12.12.2005 18:53

Postitus Postitas erikred »

diisli normaalset korisevat häält põhjustab põlemisprotsess e. diiselmootoris on selleks kontrollitud detonatsioon.

terv
erich
128 KW ja 415 NM @ Dynomax
171 km/h @Saabspeed2009
ET 17,13@130km/h by G-Tech
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

erikred kirjutas:diiselmootoris on selleks kontrollitud detonatsioon.
detonatsioon :lol:
Ega igasugune süttimine pole veel detonatsioon. Diisel mootor ei ole detonatsiooni-mootor.

Kahjuks ei tea millist korisevat häält silmas peetakse. Ja üldse võib jääda loll mulje, et nii lolli teemasse vastata :oops: .
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
marauder
Postitusi: 155
Liitunud: 06.07.2006 10:37
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas marauder »

Astrona kirjutas:
Kahjuks ei tea millist korisevat häält silmas peetakse. Ja üldse võib jääda loll mulje, et nii lolli teemasse vastata :oops: .
Ma küll sain küsimusest aru(ma loodan).
Nimelt mis pöhjustab seda diislile iseloomulikku kõrinat(möni vaiksem, möni valjem). Nagu bensukad töötavad vaikselt, siis diislid körisevad. Miks? Tahaks isegi teada :p
Aitan Ebay'st asjade tellimisega või maksmisega.
gaiar200
Postitusi: 396
Liitunud: 20.08.2008 9:26
Asukoht: viljandi

Postitus Postitas gaiar200 »

diisel mootoris surutakse küte kokku mille tagajärjel see plahvatab sellest ka suurem klõbina taoline heli kuna plahvatus on tugevam
marauder
Postitusi: 155
Liitunud: 06.07.2006 10:37
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas marauder »

No aga miks möni vaiksemalt köriseb kui teine. Näiteks Honda diisel versus transit :-D
Aitan Ebay'st asjade tellimisega või maksmisega.
Molotov51
Postitusi: 176
Liitunud: 05.01.2007 21:06

Postitus Postitas Molotov51 »

See on enamasti seotud ikkagi kõrgsurvepumba ehitusega. Klogin just nimelt siis. Plunserid vanadel vene traktoritel olid ju puht tuimad kolb pumbad ja ka hääl räige.
uhti
Postitusi: 161
Liitunud: 04.12.2004 16:10
Asukoht: Tartu lähistel

Postitus Postitas uhti »

Uuemad diislid käivad selle pärast vaikselt,et neil on surveaste oluliselt väiksem kui vanadel.
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Postitus Postitas juss »

Transitid Sellepärast, et neil pidi olema suurema survega kõrgsurve pump ja ,et moto vaiksemalt käiks hakati tootma pumppihustitega mootoreid, kuid minuarust ei käinud nood esimesed küll vaiksemalt.
Enamus uuemad diislid on turbokad, just selle pärast on neil surveaste madalam, kuna diisli jõud sõltub samamoodi nagu pentsukaski ikkagi surveastmest.
Kui süüde vale diislil siis ta ka käib teravamalt ja kui külm moto käima panna siis ta ei käi ühtlaselt, Kui süüde palju hiline siis ajab sinist ja selline tunne on, et mõni pada ei toimiks.
Jõuvanker
Postitusi: 186
Liitunud: 15.12.2004 21:49
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Jõuvanker »

Diiselmootori põlemisprotsess toimub just nimelt detoneerides. Varakult algav ning pikaldane põlemisprotsess, mis kandub üle paisumisprotsessi.

Ei määra müra tugevusele suurt kõrgsurvepumba ehitus, vaid just põlemisprotsess, mida mõjutab surveaste, pihustuskvaliteet, õhu segunemine kütuseuduga, pritseajastus jms.

Laevadiislid on ürgvanade KKP-dega ning ei urise suurt midagi ;)
Ülelaaderõhu müstiline mõju. . .
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Jõuvanker kirjutas:Diiselmootori põlemisprotsess toimub just nimelt detoneerides. Varakult algav ning pikaldane põlemisprotsess, mis kandub üle paisumisprotsessi.
Oot, kust raamatust see nüüd tuli?
Diisel või mitte, aga detonatsioon ei ole pikaldane põlemisprotsess :lol:.
Miks on põlemine ja paisumine eraldi protsessid? Kas on võimalik põletada ilma paisumiseta? Pidasid "põlemisprotsessi" allsilmas "süttimisprotsessi"?
Turbodiislitel on küll madalam surveaste, aga selle võrra või tavaliselt isegi rohkem kui selle võrra, lükatakse turboga rõhku ette, et kokku võttes on TD mootori põlemise tipprõhk (mis on mingid kraadid peale ü-s-s) kõrgem kui madalama surveastmega D mootori tipprõhk.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
erikred
Postitusi: 114
Liitunud: 12.12.2005 18:53

Postitus Postitas erikred »

diiselmootori kohta nüüd otse detonatsioon-mootor öelda on nüüd küll jah vale. Detonatsiooni puhul oli juttu vist midagi ülehelikiirustel liikuvatest rõhulainetest. Detonatsioon-mootoritest rääkides peaks jõudma kuskile lennundusse ja reaktiivmootoriteni. Aga samas on ta bensuka meestele seletades kõige lähedasem kirjeldus diisli põlemisprotsessist. Kõik ilusa rikub ära seesama diisel mis ei ole nõus piisavalt kiiresti põlema ja protsess kuidas kütus saadakse silindrisse.. Samas diisli süttimishetk on ikkagi piisavalt järsk et anda kolvile selline litakas mis omakorda annab diiselmootorile iseloomuliku hääle. Olen kuulnud ka diislit millel klapiajam tegi kõvemat häält kui põlemisprotsess, aga sellel oli süüde megahiline ja küte väga maha keeratud. Ega ta raip ei liikunud kah eriti tänu sellele.

Mina suutsin oma diisli korra bensuaurude peal tööle panna( iseenese laiskus peale cooleri loputamist bensiiniga) vot see oli jah vähe käredam hääl mis siis sealt kapoti alt tuli :lol: seda kutsume siis päris detonatsiooniks.

Vanematel turbodiislitel jäid surveastmed ka üle 20, tänapäeval on see kuskil 15 kandis. Lisaks tänu uutele materjalidele on ka nad külmalt vaiksemad. Põhiline mis vanadel mootoritel külmalt häält teeb on silindris loksuv kolb. Üheks põhjuseks võib ka lugeda puuduvat heliisolatsiooni, ega need vanad ka hullu häält ei tee kui korralikult pealt/alt kaetud on. Enamikel on aga need alumised katted kindlasti puruks sõidetud või ära võetud.

terv
erich

terv
erich
128 KW ja 415 NM @ Dynomax
171 km/h @Saabspeed2009
ET 17,13@130km/h by G-Tech
Vasta