Turbo sierra mootorile

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
zetec
Postitusi: 12
Liitunud: 16.07.2007 10:53
Asukoht: Põlva

Turbo sierra mootorile

Postitus Postitas zetec »

Olen mõelnud umbes 10korda siia teemat teha, alati olen ümber mõelnud jne. Mõtlesin et teeks siis teema lõpuks ära.
On 2 mõtet, plaani mida tahaks reaalseks teha
1) Toorikuks võtta sierra 2.0is OHC mootor, 85kw.
2) Toorikuks võtta skorpa 2,9 V6 mootor, mis on 107kw.
Mootorile teha eelnevalt kap remont. Välja tuleks vahetada siis kütusepump, pihustid, väljalaset ümber teha, paigaldada radikas turbole (intercooler) ja teine aju ning siis turbo peale.
Rõhku võiks esialgu panna seal 0,6bar. Kui küsiks siis siinkohal et kumb projekt oleks mõtekam ? 2.9st saaks ju võimsama masina kui panna sinna 2 turbot kuid 2liitrise eeliseks on see et ta on väiksem ja kergem jällegi. Kui palju oleks umbes võimsuse kasv kui keerata külge turbo ja panna see puhuma umbes 0,6bar peale (see vist oleks kõige mõistlikum alguses?). Et kas 2liitrisest 100kw tuleb ära ? Sealjuures väljalaset veits sättida jne ?

sorry lollid küsimused kindlasti ja pole asjas eriti teadlik aga loodan et annate nõu ning väga pahased pole

Mootor läheks selle sierra peale
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?t=78337

Plaan pole teha ilget püssi vaid lihtsalt natukene erksamat masinat, ilgeks püssiks saamiseni on veel aega :).
Kasutaja avatar
Jesper
Postitusi: 135
Liitunud: 29.10.2006 20:58

Postitus Postitas Jesper »

V6 kohta ei oska midagi öelda, kuna pole suurem asi fänn, aga kui OHC-d ehitama hakata siis tasub võtta Mahle kolvikomplekt. http://www.lautamakimotorsport.fi/ müüb neid 211 euro eest (võta vasakult Ford-osat ja siis ülevalt OHC mootorinosat). 2-liitrisest OHC-st 100kW on turboga nohu, kui paned need kolvid ja kasutad normaalset mootorijuhtimist, siis 200+natuke heppa pole eriline probleem.
Kasutaja avatar
Raimo
Postitusi: 160
Liitunud: 13.04.2006 19:04

Postitus Postitas Raimo »

kas see 2L OHC pole mitte nn pinto mootor, mis on igast asendist ära leierdatud ning igasuguseid mitmesaja hj projekte on nagu seeni pärast vihma.
Molotov51
Postitusi: 176
Liitunud: 05.01.2007 21:06

Postitus Postitas Molotov51 »

Mina olen just Jesperi vastand, pole just suurem asi "pinto" fänn... V6 kogunenud fordi omasi juba 4 erinevat :? Muidugi kaalujaotuse kohapealt on jah R4 parem, kuid rallit sa sellega vist sõitma siiski ei hakka...

Tavalise OHC 2.9 kohta arvan mina aga seda, et seal on tugevusvaru küll ja küll. Surveaste on 9.0:1 mis on turbotamise jaoks ju tegelikult ideaalne. Kolvid on mootoril tehasepoolt lohuga, niiet nendega see maha ongi tõmmatud arvatavasti. Kaanetihendite kohta ei ole ka V6 madala rõhu juures probleeme kuulnud mingeid.

Plokikaas tundus koos sisselaskega päris asjalikult tehase poolt võrreldes vanemate V6 tehtud olevat, sest ei olnud enam neid kattuvaid porte, asi jooksis 1:1 ilusti kokku ja poleks isegi portimisega seal malmi juures pead vaja vaevata alguses. Mis põhiline iga silindri jaoks on ikka eraldi väljalaske port olemas juba.

Kui cosworthi rihmaseibidele üle minna peaks saama 1:1 kasutada ka V6 cossu edis-style trigger-wheeli. Kuid tal on endal tehasest sihuke rihmaratas, kus 1 rihmaratta küljes on poltidega küljes veel 3 rihmaratast (4jane pakk ees) ehk sinna selle "päikse" kinnitamine pole ka suur probleem.

Jagaja saad rahus pealt ära visata ja sinna alumiinium punni ette visata, kui wasted-sparki või siis COP peale üle lähed.

Pööretetaluvus neil versioonidel, mis on hüdrotõukuritega (107kw-sed ongi) on kehvem, sest need ei pidavat pööret kannatama. Kui tahad ilma hüdrotõukuriteta, siis otsi mootorit koodiga BRC. Kuid ei leia põhjust miks peaks eriti üle 6000 RPM ronima.

A ja muidugi tuleks mõelda ikka Bi-turbo komplekti peale V6 juures, sest see teise poole pika ringiga turbo juurde vedamine on suht mõttetu, sest gaasid jahtuvad maha selle teekonnaga päris palju, sest ega sa üle mootori seda ikka ei vea...

PS! Mul on mootorist üksjagu pilte iga nurga pealt ja mõningad ka seest, kui tahad - räägime msnis edasi ;)

Eelarveks võid võtta kui kõik ise teed miinimum 30k arvan ma.
nait
Postitusi: 18
Liitunud: 12.03.2006 20:22
Asukoht: L-Viru

Postitus Postitas nait »

Rootslaste kogemustel põhinev jutt pinto kohta: Originaalkolb peab 1bar vastu kui korralikult juhtida, 0.8 on igati ok. Cossu kolb+pinto keps=kompressioon 7.5 kandis, koos cossu kepsuga 8.6. 1bar ja korraliku mootori puhul on hp'de suurusjärk 220-240hp'd.

2.0'i ma usun on odavam ja lihtsam ehitada.

Aga nagu eespool kirjas, siis pinto turbotamise kohta leiab VÄGA palju infot.
Kasutaja avatar
Jesper
Postitusi: 135
Liitunud: 29.10.2006 20:58

Postitus Postitas Jesper »

No mingit kallist projekti stiilis Cossie kolvid-kepsud pole mõtet aretama hakata, 30k eest saab juba täiesti viisaka Cossie mootori. Sellele on 300hp enam vähem nohu. Muidugi sinna juurde peab selleks ostma intercooleri, uue turbiini ja muud mudru. Tava-Pinto jaoks on parim taktika teha odavatest juppidest 200+ hp mootor, kui sellest väheks jääb siis on targem juba 8v kaanest loobuda. Kuigi jah, tehakse igasugu imeasju.

Igaks juhuks mainin et siin on silmas peetud Cosworth YB'd, mis baseerub ka Pintol, V6 Cossie ei ole mingi õige Cossie :) See on rohkem marketingi eesmärgil sellise nimega.
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Alastaro pilte lehitsedes leidsin sellise aparaadi:
http://zoo.park.ee/elevant/drag/main.php?g2_itemId=3722
http://zoo.park.ee/elevant/drag/main.php?g2_itemId=3878

Keegi kohalkäinutest ehk teab, mis ajad sealt tulid?
Puhuri järgi vaadates on hp-sid vast üle poole tuhande.

V6 mootoriga sierrasid ka kiireks tehtud:
http://www.area51.org.uk/projectcar/minkerk1.htm

See kas 9.0:1 surveaste sobib turbotamiseks, sõltub paljuski mootorist ja põlemiskambri kujust. Viimati mainitud v6 sierral on surveastet 1bar rõhu jaoks ikka tugevalt langetatud.
Robo
Postitusi: 526
Liitunud: 01.05.2005 15:17

Postitus Postitas Robo »

Sellel kollsel oli üle 800 hp. midgi kui m ei eksi :roll: kuid sõitms ei näinud :!:
Kasutaja avatar
Jesper
Postitusi: 135
Liitunud: 29.10.2006 20:58

Postitus Postitas Jesper »

No sellise pommi ehitamisel pole nagu suuremat pistmist antud teemaga, selle jõu jaoks on kohe kindlasti kõik asjad plokis välja vahetatud, ehk siis sisuliselt pole enam vahet mis mootoritüübiga täpselt tegu. 8v kaane saab kenasti voolama ka panna, aga siis ei ole see enam tänavamootor.
Jaan
Postitusi: 644
Liitunud: 21.04.2006 18:45
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Jaan »

No esimeseks projektiks vist pole kaval mingit 2,9 bi-turbo teemat võtta kui seda 0-st ehitama hakata, plönni läheb ka ilmselt n-suurus rohkem.
Vasta