Turbo rõhu tõstmine?

Kuidas oma auto dünaamikat paremaks muuta ?

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
rait008
Postitusi: 17
Liitunud: 29.11.2004 19:59

Turbo rõhu tõstmine?

Postitus Postitas rait008 »

Pikemat aega siis vaevanud mind küsimus kas/ja kuidas (kas üldse) on
võimalik tõsta turbo rõhku sellisel autol nagu audi 200T, mootoriks tal siis
2,2T (134kW). Äkki keegi vähe kompetentsem isik oskab öelda mida siis oleks vaja ära vahetada/teha...

Rait.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Väline audi wastegate ju lihtsalt kruviga reguleeritav pealt, või eksin :oops:
Kasutaja avatar
rait008
Postitusi: 17
Liitunud: 29.11.2004 19:59

Postitus Postitas rait008 »

Ei oskagi nagu kohe öelda :oops:, turbodega suhteliselt "Teie" peal alles,
kuulnud aga sellist asja et rõhu tõstmiseks peaks kindlasti muretsema
suurema cooleri... :?:
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Ma kah üsna juhm aga see jutt tundub nüüd küll vale... cooleri suurus nüüd küll rõhku ei tõsta :D ikkage wastegate, mis osa rõhust sumpsi lööb
Kasutaja avatar
Kpt. Trumm
Postitusi: 273
Liitunud: 29.11.2004 21:24

Postitus Postitas Kpt. Trumm »

ei ole vaja. Audi välisel wastgate-l on peal kruviga reguleerimis võimalus. Kui seda kunagi tehtud ei ole siis on augul kate peal. Wasgate saab ka kapsli maha võtta mis on kinni 8 või 10 kaheksase või kuuese mutriga. Kui kapsel maas siis saab augu "ummistaja" eemaldada. Rõhku keerad peale kuuskant võtmega. Kui põhja keerad siis 20V 2.2 turbol tõusis rõhk 1.5 bar peale. 1.7 saad kätte kui eemaldad wastgate küljest vaakum vooliku ja keerad rõhu põhja. Välja laske kollektorisse tekib päris suur rõhk mis siis hakkab läbipääsemiseks wastgate klappi ise lahti suruma.

Jõudu!
73 Datsun 240Z RB26
http://www.facebook.com/ZerialModified" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Ragnar
Postitusi: 1533
Liitunud: 26.11.2004 18:41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ragnar »

Väike soovitus, et enne rõhu tõstmist võiks veenduda mootori ja turbo korrasolekus, et midagi laiali ei lendaks ja hiljem ei kahetseks.
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Kasutaja avatar
Samvel
Postitusi: 655
Liitunud: 29.11.2004 10:31
Asukoht: Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Samvel »

iga turboka boosti tõstmisele peab lähenema ettevaatlikult ja täiesti individuaalselt. Boosti tõstmine pole tõesti teab mis teadus kuid alustuseks tasub uurida kui tugev on mootori sisu, kas aju oskab anda lisakütust, kas IC on piisav jahutama, kas kütusesüsteem toimib laitmatult jpm.
Mõned praktilised näpunäited. Enne rõhu tõstmist hangi endale A/F-meter (segukell, iga turbomasina kohustuslik näidik!). Rõhku keera juurde väikse sammuga, mitte kohe maksimumile. Seadistamiseks vali head teeolud - endal turvalisem ja boost ei ole õige kui ratas käib ringi.

Sam@lõhkumata ühtegi turbomootorit
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
Kasutaja avatar
Kpt. Trumm
Postitusi: 273
Liitunud: 29.11.2004 21:24

Postitus Postitas Kpt. Trumm »

mul tulevad nädala lõpus kohale AutoMeter Pro-Comp segukellad. Võin ühe 1300.- ära müüa
73 Datsun 240Z RB26
http://www.facebook.com/ZerialModified" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
rait008
Postitusi: 17
Liitunud: 29.11.2004 19:59

Postitus Postitas rait008 »

Ega mõelnudki et naksti rõhk põhja keerata ja asi korras... :oops:
Mootori tehniline seisund aga tubli keskmine (seal juba väga hea poole peal :p ), samas turbo korrasoleku koha pealt kommenteerida ei oska,
pole autot väga kaua omanud ka aga senimaani töötab kõik väga
laitmatult jne jne... Plaan mul nagu võimsust juurde saada,
soovitati et alustada tuleks turbo rõhu tõstmisest (kuhu edasi tüürida veel seni teadmata aga ehitamis plaan päris aktuaalne).
Kui kellegil häid soovitusi/näpunäiteid siis kuulaks hea meelega. Käesoleva nädalaga tahaks aga ära käia mootori diagnostikas/rõhku
nati peale keerata :)
Viimati muutis rait008, 30.11.2004 22:34, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
rait008
Postitusi: 17
Liitunud: 29.11.2004 19:59

Postitus Postitas rait008 »

Kpt. Trumm kirjutas:mul tulevad nädala lõpus kohale AutoMeter Pro-Comp segukellad. Võin ühe 1300.- ära müüa
oleks isegi huvitatud kui viitsiksid mulle seletada kuda ta ka tööle panna... :roll:
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

a/f kell on tglt voltmeeter mis näitab pinget 0-1V vahel Ühendatakse lambda külge yht otsa pidi ja teist otsa pidi maasse...tahab ka 12V toidet saada.
Peale turbo rõhu või vaadata väljalaset...uus roostevabast torust väljalase ntx! Ette võid panna suurema intercooleri kui selleks vajadus tuleb...
Kasutaja avatar
rait008
Postitusi: 17
Liitunud: 29.11.2004 19:59

Postitus Postitas rait008 »

panter kirjutas:Ühendatakse lambda külge yht otsa pidi ja teist otsa pidi maasse...
Lamba-anduri kohta küll midagi ütelda ei oska, ise pole teda küll veel kohanud... :shock: ,või siis lihtsalt pime :? keegi viitsiks äkki turbo-võhikule
seletada et mis eesmärgiga suuremat coolerit üldse paigaldatakse, nagu point?
Kasutaja avatar
Ragnar
Postitusi: 1533
Liitunud: 26.11.2004 18:41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ragnar »

Intercooler jahutab turbost tulevat õhku, mida külmem õhk seda rohkem hapnikku, seda paremini põleb segu = parem minek ! Suurem cooler suudab suuremat õhu kogust kiiremini jahutada.
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

kui turbo rõhk on väike siis ei lähe õhu temp väga kuumaks aga suuremate rõhkude korral suureneb temp ja väike intercooler kaotab oma efektiivsuse!
Kasutaja avatar
wilddog
Postitusi: 14
Liitunud: 30.11.2004 23:24
Asukoht: Tallinn, Estonia
Kontakt:

Postitus Postitas wilddog »

alustaks siis üldiselt otsast...kuna turbo on kompressor, mis surub õhku kokku siis kokkusurutav õhk kuumeneb kui ta turbiini poolt kokku surutakse :) Turbomootorite puhul on aga rusikareegel see, et mida külmem on kokkusurutud õhk seda suurem on mootori poolt toodetav võimsus (külma õhku mahub silindritesse rohkem kui kuuma). Liialt kuum õhk ehk ka küttesegu, põhjustavad detonatsiooni e. küttesegu iseeneslikku süttimist, mis on mootorile surm, kuna segu plahvatab liiga vara. Et sellist situatsiooni vältida on paigaldatud autole intercooler. Stock intercooler on sobilik sõitmiseks stock rõhuga, kui aga tõsta rõhku kasvab ka kokkusurutud õhu temperatuur, seega on vajadus suurema e. efektiivsema intercooleri järele. Samuti ei tee paha ka stock rõhu puhul suurem intercooler, sest kuumadel suvepäevadel võib aju ise alandada puhutavat rõhku, et vältida detonatsiooni, kuid see sõltub masinast....ongi nagu kõik esialgu
Vasta