Turbo rõhu tõstmine?
Turbo rõhu tõstmine?
Pikemat aega siis vaevanud mind küsimus kas/ja kuidas (kas üldse) on
võimalik tõsta turbo rõhku sellisel autol nagu audi 200T, mootoriks tal siis
2,2T (134kW). Äkki keegi vähe kompetentsem isik oskab öelda mida siis oleks vaja ära vahetada/teha...
Rait.
võimalik tõsta turbo rõhku sellisel autol nagu audi 200T, mootoriks tal siis
2,2T (134kW). Äkki keegi vähe kompetentsem isik oskab öelda mida siis oleks vaja ära vahetada/teha...
Rait.
- Kpt. Trumm
- Postitusi: 273
- Liitunud: 29.11.2004 21:24
ei ole vaja. Audi välisel wastgate-l on peal kruviga reguleerimis võimalus. Kui seda kunagi tehtud ei ole siis on augul kate peal. Wasgate saab ka kapsli maha võtta mis on kinni 8 või 10 kaheksase või kuuese mutriga. Kui kapsel maas siis saab augu "ummistaja" eemaldada. Rõhku keerad peale kuuskant võtmega. Kui põhja keerad siis 20V 2.2 turbol tõusis rõhk 1.5 bar peale. 1.7 saad kätte kui eemaldad wastgate küljest vaakum vooliku ja keerad rõhu põhja. Välja laske kollektorisse tekib päris suur rõhk mis siis hakkab läbipääsemiseks wastgate klappi ise lahti suruma.
Jõudu!
Jõudu!
73 Datsun 240Z RB26
http://www.facebook.com/ZerialModified" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/ZerialModified" onclick="window.open(this.href);return false;
iga turboka boosti tõstmisele peab lähenema ettevaatlikult ja täiesti individuaalselt. Boosti tõstmine pole tõesti teab mis teadus kuid alustuseks tasub uurida kui tugev on mootori sisu, kas aju oskab anda lisakütust, kas IC on piisav jahutama, kas kütusesüsteem toimib laitmatult jpm.
Mõned praktilised näpunäited. Enne rõhu tõstmist hangi endale A/F-meter (segukell, iga turbomasina kohustuslik näidik!). Rõhku keera juurde väikse sammuga, mitte kohe maksimumile. Seadistamiseks vali head teeolud - endal turvalisem ja boost ei ole õige kui ratas käib ringi.
Sam@lõhkumata ühtegi turbomootorit
Mõned praktilised näpunäited. Enne rõhu tõstmist hangi endale A/F-meter (segukell, iga turbomasina kohustuslik näidik!). Rõhku keera juurde väikse sammuga, mitte kohe maksimumile. Seadistamiseks vali head teeolud - endal turvalisem ja boost ei ole õige kui ratas käib ringi.
Sam@lõhkumata ühtegi turbomootorit
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
- Kpt. Trumm
- Postitusi: 273
- Liitunud: 29.11.2004 21:24
mul tulevad nädala lõpus kohale AutoMeter Pro-Comp segukellad. Võin ühe 1300.- ära müüa
73 Datsun 240Z RB26
http://www.facebook.com/ZerialModified" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/ZerialModified" onclick="window.open(this.href);return false;
Ega mõelnudki et naksti rõhk põhja keerata ja asi korras...
Mootori tehniline seisund aga tubli keskmine (seal juba väga hea poole peal
), samas turbo korrasoleku koha pealt kommenteerida ei oska,
pole autot väga kaua omanud ka aga senimaani töötab kõik väga
laitmatult jne jne... Plaan mul nagu võimsust juurde saada,
soovitati et alustada tuleks turbo rõhu tõstmisest (kuhu edasi tüürida veel seni teadmata aga ehitamis plaan päris aktuaalne).
Kui kellegil häid soovitusi/näpunäiteid siis kuulaks hea meelega. Käesoleva nädalaga tahaks aga ära käia mootori diagnostikas/rõhku
nati peale keerata

Mootori tehniline seisund aga tubli keskmine (seal juba väga hea poole peal

pole autot väga kaua omanud ka aga senimaani töötab kõik väga
laitmatult jne jne... Plaan mul nagu võimsust juurde saada,
soovitati et alustada tuleks turbo rõhu tõstmisest (kuhu edasi tüürida veel seni teadmata aga ehitamis plaan päris aktuaalne).
Kui kellegil häid soovitusi/näpunäiteid siis kuulaks hea meelega. Käesoleva nädalaga tahaks aga ära käia mootori diagnostikas/rõhku
nati peale keerata

Viimati muutis rait008, 30.11.2004 22:34, muudetud 2 korda kokku.
Lamba-anduri kohta küll midagi ütelda ei oska, ise pole teda küll veel kohanud...panter kirjutas:Ühendatakse lambda külge yht otsa pidi ja teist otsa pidi maasse...


seletada et mis eesmärgiga suuremat coolerit üldse paigaldatakse, nagu point?
alustaks siis üldiselt otsast...kuna turbo on kompressor, mis surub õhku kokku siis kokkusurutav õhk kuumeneb kui ta turbiini poolt kokku surutakse
Turbomootorite puhul on aga rusikareegel see, et mida külmem on kokkusurutud õhk seda suurem on mootori poolt toodetav võimsus (külma õhku mahub silindritesse rohkem kui kuuma). Liialt kuum õhk ehk ka küttesegu, põhjustavad detonatsiooni e. küttesegu iseeneslikku süttimist, mis on mootorile surm, kuna segu plahvatab liiga vara. Et sellist situatsiooni vältida on paigaldatud autole intercooler. Stock intercooler on sobilik sõitmiseks stock rõhuga, kui aga tõsta rõhku kasvab ka kokkusurutud õhu temperatuur, seega on vajadus suurema e. efektiivsema intercooleri järele. Samuti ei tee paha ka stock rõhu puhul suurem intercooler, sest kuumadel suvepäevadel võib aju ise alandada puhutavat rõhku, et vältida detonatsiooni, kuid see sõltub masinast....ongi nagu kõik esialgu
