BMW Z3 Coupe 2,8 -> turbo. Erik

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

BMW Z3 Coupe 2,8 -> turbo. Erik

Postitus Postitas erik »

Olen igasugused asju kokku aretanud aga turbot ei ole veel ühelegi autole paigaldanud. Pärast GT subarust ilma jäämist otsustasin, et järgmine hobiauto saab olema väike, kiire ja vähelevinud. Alguses vaatasin TT`d aga sobivale ei hakkanud hammas peale (Q ja 164 kw), siis jäi silma Z3 coupe. Piisavalt haruldane ja omadustel mulle sobiv (loe naisele meeldis ka ja ta saab sellega aastaringselt tööl käija). Auto tõin saksast omal käel ja õnnestus tuua 99 % korrasolekuga auto, millel oli olnud kaks head omanikku ja täielik hooldusajalugu. Juba ostes oli mul selge, et see auto saab ümberehitatud veel ainulaadsemaks. Kindel plaan on ehitada auto mis oleks omadustelt võrdne ZM3`ga. Kuna autoga on olen käinud rajapäevadel ja on plaanis seda tegevust jätkata siis ümberehitused lähevad ainult sealse soorituse parendamiseks, jäädes samas tänavaautoks mille ohjamisega saaks hakkama ka mu naine.

Esimesel rajapäeval uue autoga, ilmnesid tüüpilised tänavaauto probleemid, esiklotsidelt lendasid katted, rool lopendas ja hüdrotõukurid kolisesid pärast esimest sooritust.

Esimesena sai vahetatud õli,. 0 w 30 longlife asemele 10 w 60 castroli RS`i. Originaal õõtsapuksid vahetasin M3`e pukside vastu.
Piduriklotsid tahtsin panna ferodo DS`id aga kuna neid ei olnud võimalik see aeg tellida, siis sai paigaldatud olude sunnil Ferodo premierid ja Simmermani perfokettad.

Teine rajapäev oli juba parem, pidurid olid head, rool püsis peos ja tõukurid ei kolisend enam eriti.


Autot ostes kontrollisin ka kohe LSD olemasolu, seda mitte tuvastades hankisin kiirustades viimase. Paigaldades leidsin aga eest torsen diffri, otsustasin siis küll selle LSD`vastu välja vahetada aga plaan on mingi hetk torsen tagasi panna ja rajal proovida, kumb siis on parem. Naisele meeldiks ilmselt rahulikum auto rohkem, sest nüüd talvel on auto saanud temapoolse hüüdnime "uisk" (vaatamata sisselülitatud veojõukontrollile)


Edasistest plaanidest:

Mootor saab turbo GT3267, see on juba riiulis ootamas.
Uued pihustid on hankimisel
Miski piggy hakkab ECU`t lollitama
WB koos EGT`ga on juba olemas
Väljalaskega on juba ideid
Cooleri tellib varsti
Jne. Jne.

Plaan on selline, et mootorit esialgu laiali ei võta ja rohkem rõhku peale ei lase kui 0,6 bar`i. See peaks tagama u. 300 ja natuke peale jõu ja väga hea väände.
Instalatsioon saab olema nii märkamatu kui võimalik.
Sisse ei planeeri mitte mingeid kellasid, ega muid asju, mis vihjaks mingitele modidele kapoti all. Et, kui asi on häälestatud, korjan kõik ajutiselt lisatud kellad välja ja edasi peab asi lihtsalt toimima ja kõik.

Veermiku üritan ZM3`ks ajajooksul ringi ehitada. Esialgu aga on veermik väga hea ja rajal jääb asi rohkem "tihendi", rehvide ja mootori taha.

Kui muud projektid hingata lasevad siis juuni - juuli 2007 peaks masinal vile juba puhuma.

Ootaks Teie kommentaare, eriti piggy osas.



Muud pildid:
http://nublu.lahe.net/gallery/v/z3/

Erik

Pilt

Pilt
Viimati muutis erik, 20.03.2007 12:12, muudetud 5 korda kokku.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Väga vahva projekt ja ülilahe vaheldus tavapärastele turboprojektidele!
Muidugi piggy-back aju asemel soovitaks tungivalt mõelda kiibi programmeerimise peale dünos emulaatori abil. Nii saad täpselt mootori vajadusi arvestava variandi. Niisama kuskil arvuti taga klõpsitud kiip ei suuda kunagi arvestada just sinu mootori vajadustega.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Tänan heade sõnade eest.
Raceboy kirjutas: Muidugi piggy-back aju asemel soovitaks tungivalt mõelda kiibi programmeerimise peale dünos emulaatori abil.

Mhh, huvitav, kes ja kus sellise asjaga hakkama saaks?

See oleks parim variant, sest piggy imponeeri ka mulle.
Kasutaja avatar
Raimo
Postitusi: 160
Liitunud: 13.04.2006 19:04

Postitus Postitas Raimo »

sisselase tasuks seal ka 2,5 oma vastu vahetada ;)
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Väga lahe projekt tulekul. Juba eelmine suvi sai plaanist kuuldud.

Chipi progemine ja standalone lahendus on tegeliult suhtkoht samas hinnaklassis.
Kas sa näiteks topelt pihustitele pole mõelnud, mida hakkaksid eraldi juhtima, samas saad ka boosti all süüdet muuta?
Kui mul M50 motoga E34 oli tunuds see suht hea idee.
Nii jääb originaal aju paika ilusti ja sätib asja rahulikul sõidul ning boosti all lisab juba teine seade lisakütust ja sätib vajadusel süüdet.
Raimo kirjutas:sisselase tasuks seal ka 2,5 oma vastu vahetada ;)
Mul see juhusslikult oelmas ka :-D
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Olen korra 2,5 kollet näpuvahel keerutanud ja enda omaga väliselt võrrelnud, siis suurt erinevust nägu polnud. Midagi varjatut või? kas äkki pole tegemist mingi linnalegendiga? Ja kui ongi 2,5 se kolle parema voolavusega, siis kas ta ei riku ära seda suurepärast power band`i mis 2,8 `l on võrreldes 2,5`ga. Enamus heast väändest madalatel pooretel tuleb muidugi topelt vanosest aga osa ka kollektorist, vähemalt nii olen ma asjadest aru saanud.
xjan
Postitusi: 236
Liitunud: 09.12.2004 19:03
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas xjan »

soovitaks samuti piggyback idee maha kanda ja lasta Karalal Soomes pingis vastav soft kirjutada kui mootor uue setupiga kokku pandud. Hinnaklass sama, mis piggybackil+install kuid rõõmu ja töökindlust kuhjaga rohkem!
http://tatech.dc-ice.ee /// http://www.dc-ice.ee
Turbo- and supercharged engines suck in air, compress it and force it into the cylinders, NA engines just suck... ;)
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Väga hea, kas keegi vahendab neid kontakte või saab teenusepakkujaga otse ühendust võtta. Saan ma õieti aru, et Siemensi ECU kirjtatakse üle ja see toimub ennetavalt vastavalt rauale ja asja kontrollitakse hiljem dynos?
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Õige lahendus on ehitada raud valmis ja sõita dünosse häälestama! Seda võimaldab kiibi emulaator, sellega saab reaalajas häälestada ja hiljem saadud ROM image'i kiipi kõrvetada. Mitte nii, et kirjutatakse soft enne!
Mootori VE'd mõjutab isegi kulumine ja mitte kunagi ei arvesta suvalt kirjutatud soft (isegi siis kui specid on nö samad, mis mõnel teisel "samal" autol) mootori kõiki vajadusi. See puudutab nii süütenurka kui VE'd.
Lisaks on kõige õigem häälestada seesama dünos max võimsusele häälestatud kiip ka teede peal saavutamaks parimat sõidetavust.

Sellise korraliku auto puhul olekski mõeldav IMO ainult 2 varianti: kas täielikult programmeeritud kiip või standalone. Nii on tulemuseks viisakas ja clean setup.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Vot, standalone on tore aga... mis saab veojõu kontrollist ja pardakompuutrist? AC ja kiirusega valjenev originaalstereo pole vist probleemiks?
xjan
Postitusi: 236
Liitunud: 09.12.2004 19:03
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas xjan »

standalone-ga on nende funktsioonide kalamine või nende puudumine probleemiks. Sul ei ole vaja standalone aju kui sa teed kindla setupi ja selle peale jääd.

http://www.turbotec.com koht kuhu auto pead viima. Enne tasub ka uurida, kuidas ja mida on mõistlik teostada õhukoguse lugemiseks orig. anduritega jne.
http://tatech.dc-ice.ee /// http://www.dc-ice.ee
Turbo- and supercharged engines suck in air, compress it and force it into the cylinders, NA engines just suck... ;)
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

erik kirjutas:Vot, standalone on tore aga... mis saab veojõu kontrollist ja pardakompuutrist? AC ja kiirusega valjenev originaalstereo pole vist probleemiks?
Sellest kuidas standalone sobitada kokku BMW originaal elektroonikaga võiksid rääkida Patrickuga. Ma arvan et ta oskab nii mõndagi huvitavat selle kohta soovitada.

Samas veojõukontrolli saab tööle ka otse korralikust standalone ajust. Mina soovitaks igal juhul progetavat aju - juhul kui vaja hiljem midagi seadistuses muuta on see lihtne.

Ja WB, boost ja õli rõhk kellad võiksid ikkagi salongis olla. Boosti kell võib olla kasvõi selline: http://www.youtube.com/watch?v=S5KwL2DUkro
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Alati saab tööle kui vaja, aga mina isiklikult kalduks jätma siiski originaalaju. Eriti kui plaan pole teab mis high-boost ja high-hp pilli ehitada vaid tänavasõidu auto, millega vahel OT-l käia.
Valjenev originaalstereo on ilmselt Becker ja selle featuuri saab tööle iga autoga, millel kas spidomeetrist või rattast 5-12v amplituudiga digitaalsignaali (nt. kõik Hall sensorid).
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Silwer kirjutas:

Ja WB, boost ja õli rõhk kellad võiksid ikkagi salongis olla. Boosti kell võib olla kasvõi selline: http://www.youtube.com/watch?v=S5KwL2DUkro

Mul selline economeeter puudub ja ei mingeid nähtavaid lisakellasid, kui siis mingi alarm või tuli, kui segu ära kukub (vemsi WB kella peaks saama ju nii progeda). Mis ma sellest rõhust ikka vaatan, kui setup`i ei ole plaanis muuta. Mulle hakkas see emuleerimise mõte meeldima ja ma uurin nüüd natuke seda suunda.
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

erik kirjutas:Mis ma sellest rõhust ikka vaatan, kui setup`i ei ole plaanis muuta.
Süües kasvab isu, eriti veel turboga auto puhul kus seda rõhku ja võimsust on nii lihtne lisada... :)
Selle pärast soovitan ka progetavat aju.
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Vasta