Boosti langus pöörete kasvades?

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

IbizaCupra
Postitusi: 40
Liitunud: 24.01.2006 10:18

Boosti langus pöörete kasvades?

Postitus Postitas IbizaCupra »

Tere

Tobe küsimus, kindlasti ka arutatud, aga miks on vajalik langetada ajul boosti RPM kasvades?
Kui mul turbo suudab peakida ca 1.2 bari peal, siis miks ei või seda jättagi peale?
Kas põhjuseks on turbo eluiga, mootori eluiga või midagi muud?

Kui seda on juba põhjalikult arutatud, siis palun andke mulle link ja võib selle lukku panna.
Kasutaja avatar
Simpson
Postitusi: 131
Liitunud: 07.03.2005 22:48
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Simpson »

Asi vaevalt et ajus on. Asi pigem selles, et turbo ei suuda hoida rõhku kõrgematel pööretel.
IbizaCupra
Postitusi: 40
Liitunud: 24.01.2006 10:18

Postitus Postitas IbizaCupra »

Nüüd kindlasti tuleb pauk luuavarrest aga RPM kasvades toodetakse ka rohkem heitgaase ehk turbot käiatakse kiiremini ju.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

Mitte, miks ta ei hoia 1.2 bar'i, vaid miks see peak sinna tuleb üldse.
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

See 1,2 bar on turbo maksimum aga seda on ta madalal pöördel mitte 7000rpm...
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Ühesõnaga siis loogiliselt võttes ei suuda turbo vastaval pöördel 1.2bar jaoks vastavat kogust õhku toota?
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

mis rõhupeale muidu turbo seadistatud on?
kaua see peak kestab?
IbizaCupra
Postitusi: 40
Liitunud: 24.01.2006 10:18

Postitus Postitas IbizaCupra »

Peak tuleb ca 3-4 pöörde vahel, hetkeks ja kohe kaob 0.7 peale. Mina nüüd ei saagi sellest aru et miks ta alla langeb. Sest kuna heitgaase toodetakse ju rohkem iga pöördega, siis mis probleem on turbol hoida maksimumi mis ta saavutab 3-4 pöörde vahel. 5-6k pöördel on ju heitgaaside hulk märkimisväärselt suurem????
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

turbo labade ehitus on selline et kiirema ringikäimise jurues ei suuda ta toota piisavat kogust rõhku
arvan et midagi sellist
Kasutaja avatar
Samvel
Postitusi: 655
Liitunud: 29.11.2004 10:31
Asukoht: Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Samvel »

jepjep, kompressor ei suuda toota
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
IbizaCupra
Postitusi: 40
Liitunud: 24.01.2006 10:18

Postitus Postitas IbizaCupra »

Hmm...ega muud moodi asi vist mulle kohale ei jõua, kui pean mõne turbo pilbasteks tegema koos füüsika käsiraamatuga.
tacco
Postitusi: 17
Liitunud: 25.05.2005 21:01
Asukoht: tartu

Postitus Postitas tacco »

IbizaCupra kirjutas:Hmm...ega muud moodi asi vist mulle kohale ei jõua, kui pean mõne turbo pilbasteks tegema koos füüsika käsiraamatuga.
Ma arvan et sellest pole kasu. Vaata mõnda compressor mapi.
Sellel näiteks hakkab turbo rõhku tekitama siis kui võll teeb üle 50 000 pöörde minutis. 150 000 pöörde peal on juba "pidu" läbi. Eriti "magus" ala on ainult 80 000 kuni 130 000 rpm.
Audi 200 20v TQ Avant
IbizaCupra
Postitusi: 40
Liitunud: 24.01.2006 10:18

Postitus Postitas IbizaCupra »

Mind huvitab just füüsikaline seletus sellele.
Arvan, et pean reedeni ära ootama kui füüsik einstein reisilt koju jõuab :)
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

IbizaCupra kirjutas:Mind huvitab just füüsikaline seletus sellele.
Arvan, et pean reedeni ära ootama kui füüsik einstein reisilt koju jõuab :)
heh füüsikaline seletus

Ma arvan et kui keegi seda füüsikaliselt seletab, ei saa sa midagi aru. Pealegi üldfüüsikaliselt on juba eespool ära seletatud. Edasi et teada miks just antud turbo ei suuda hoida rõhku on pikk, pikk, pikk jada matemaatilisi arvutusi. Nii õhukese klade paksuse jagu, kuna erinevaid parameetreid, mis mõjutavad õhu hulka(rõhku), on turbol piisavalt

Kõige lihtsam seletus. >>> Turbo on liiga väike, lahja vms.
Kasutaja avatar
ranz
Postitusi: 423
Liitunud: 13.12.2004 14:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ranz »

henri kirjutas:Kõige lihtsam seletus. >>> Turbo on liiga väike, lahja vms.
See vast nagu kõige lihtsam seletus ongi, turbo on lihtsalt liiga väike, et rõhku seal ülevalpool hoida. Et kui sa vaatad nüüd uusi turbosid mida müüakse siis kõigil on antud miski maa kusmaalt asi puhuma hakkab, mida suuremaks turbo läheb seda kõrgemat ta alles puhuma hakkab ja seda kõrgemale ja ka rohkem ta puhub... et miskit muud erilist põhjust siin küll otsida pole ju vaja?
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
Vasta