On keegi sellise lahenduse peale mõtlenud??
Tehniliselt lahendada nagu vesi-õhk interkooler, kui kasutades kondi salongi õhujahutus radikat.
Kindalsti tuleks kondi juhtplokki natuk elollitada, et viimane külmamaks lubaks minna, tavalisels on ju mingi piir kus alla poole ei luba jahutada.
PS!
grammatika: kas konditsioneer või konditsoneer??
Miq kirjutas:
grammatika: kas konditsioneer või konditsoneer??
Konditsioneer.
Minuteada peaks mingitel US päritolu autodel mingi analoogne süsteem täiesti olemas olema, et full-load re¾iimis lülitatakse süsteem ümber. Täpsem info puudub - kuskilt on kõrvataha jäänud. Niiet kõige lihtsam on vastav auto välja otsida ja selle süsteemi pealt maha panna.
Pill tuleb pika ehitamise peale...
VW GOLF G60 / VW CORRADO VR6
isiklikult arvan, et kondi radika ribid on nii väikese läbilaske võimega, et turbost tulevat õhku sealt läbi surudes on tulemuseks suurem kadu, kui kasu - rõhulangus on päris suur.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Vesi/õhk tüüpi cooleri süsteemiga peaks saama lahedada asja väga lihtsalt: muidu käib vesi/õhk IC's vesi läbi radika mis seda jahutab ja siis omakorda läheb see jahe vesi läbi IC, aga kasutame selle vee jahutamiseks suure radika asemel kondi ära. Tulemuseks peaks olema kompaktsem ja efektiivsem süsteem kui tavaline õhk/õhk või vesi/õhk tüüpi IC.
Ootan huviga arutelu asja praktilise poole kohta.
EDIT: see rohkem täpne lahtiseletus esimesele postile
kas keegi oskab öelda, kui madala temperatuuri suudab konditsiońeer saavutada?
teoreetliselt peaks konditsioneer efektivsem olema kui vesi-õhk IC, sest kondis ju mängitakse sõsteemi rõhkudega, ning sellest tingituna on temperatuuri erinevused suuremad.
to fos:
sisuliselt peaks saama ka kondile vastavalt sobiva radika teha või modifitseerida olemasolevat, niiehknaa peab ju korpust ümber keevitama hakkama.
Ise olen mõelnud seda alates rockrace-ist kus mingi vend oma intercoolerit tulekustutiga jahutas. Üks variant oli panna jahutus puhuma otse intercooleri peale tagant, aga ei kujuta ette kas sellest tegelt abi ka oleks. Asi võtab siiski mootori resurssi.
Mingil USA Fordi väikeseeria pikapil oli selline asi peal. Sai eraldi sisselülitada ja andis lühiajaliselt miskit 50 hj. juurde (umbes nagu mingi lahja nitrosüteem). Muidu töötas kont ikka nagu kont.
IbizaCupra kirjutas:Ise olen mõelnud seda alates rockrace-ist kus mingi vend oma intercoolerit tulekustutiga jahutas. Üks variant oli panna jahutus puhuma otse intercooleri peale tagant, aga ei kujuta ette kas sellest tegelt abi ka oleks. Asi võtab siiski mootori resurssi.
tagant ventikat puhuma panna on küll mõttetu. sõidu ajal tuleb nii palju õhku peale, et vaevalt see õhk cooleri tagant üldse coolerini jõuaks aga co2 balloonid kapoti alla, pihustid otsa ja cooleri peale suunata. huvitav kas keegi eestis niimoodi asja ette on võtnud ?
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
need CO2 IC peale on sellised ühekorra asjad. ma just mõtlen IC-effektiivsusele uut taset, :D , et nagu pidevalt effektiivne, mitte veerand miili või miil.
Eelmistele küsimustele sooviks vastuseid:
1) kui madalat temperatuuri kont on võimeline arendama?,
2) kui palju mootori resurssi võtab konditsioneer?
samas ma olen ka seda tükk aega mõlnud ja kaldun arvama et see kasu jääb 0 lähedale kuna kont võtab oma töötegemiseks selle ressursi ära mis sellest külmast õhust saadakse
kont pidi jõudu ära võtma kuskil sinna 10 kw kanti, tuleks välja arvutada palju teoreetiliselt tuleks võitu sellest efektiivsemast õhust mida kondiga cooler suudaks tekitada ja saamegi teada kas asjal on mõtet või ei.
kont lülitatakse siis tagant ära, kui salongiradika temperatuur langeb 2-4 kraadi peale, et vältida radiaatori külmumist ja kondi efektiivsuse muutumis nullilähedaseks.