konditsioneer interkooleriks ??

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

konditsioneer interkooleriks ??

Postitus Postitas Miq »

On keegi sellise lahenduse peale mõtlenud??
Tehniliselt lahendada nagu vesi-õhk interkooler, kui kasutades kondi salongi õhujahutus radikat.
Kindalsti tuleks kondi juhtplokki natuk elollitada, et viimane külmamaks lubaks minna, tavalisels on ju mingi piir kus alla poole ei luba jahutada.

PS!
grammatika: kas konditsioneer või konditsoneer?? :)
Kasutaja avatar
kinks
Postitusi: 88
Liitunud: 23.12.2004 23:51
Asukoht: tln
Kontakt:

Re: konditsioneer interkooleriks ??

Postitus Postitas kinks »

Miq kirjutas: grammatika: kas konditsioneer või konditsoneer?? :)
Konditsioneer.
Minuteada peaks mingitel US päritolu autodel mingi analoogne süsteem täiesti olemas olema, et full-load re¾iimis lülitatakse süsteem ümber. Täpsem info puudub - kuskilt on kõrvataha jäänud. Niiet kõige lihtsam on vastav auto välja otsida ja selle süsteemi pealt maha panna.
Pill tuleb pika ehitamise peale...
VW GOLF G60 / VW CORRADO VR6
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

isiklikult arvan, et kondi radika ribid on nii väikese läbilaske võimega, et turbost tulevat õhku sealt läbi surudes on tulemuseks suurem kadu, kui kasu - rõhulangus on päris suur.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Priit
Postitusi: 119
Liitunud: 08.05.2005 17:42
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Priit »

Vesi/õhk tüüpi cooleri süsteemiga peaks saama lahedada asja väga lihtsalt: muidu käib vesi/õhk IC's vesi läbi radika mis seda jahutab ja siis omakorda läheb see jahe vesi läbi IC, aga kasutame selle vee jahutamiseks suure radika asemel kondi ära. Tulemuseks peaks olema kompaktsem ja efektiivsem süsteem kui tavaline õhk/õhk või vesi/õhk tüüpi IC.
Ootan huviga arutelu asja praktilise poole kohta.

EDIT: see rohkem täpne lahtiseletus esimesele postile
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

kas keegi oskab öelda, kui madala temperatuuri suudab konditsiońeer saavutada?
teoreetliselt peaks konditsioneer efektivsem olema kui vesi-õhk IC, sest kondis ju mängitakse sõsteemi rõhkudega, ning sellest tingituna on temperatuuri erinevused suuremad.

to fos:
sisuliselt peaks saama ka kondile vastavalt sobiva radika teha või modifitseerida olemasolevat, niiehknaa peab ju korpust ümber keevitama hakkama.
IbizaCupra
Postitusi: 40
Liitunud: 24.01.2006 10:18

Postitus Postitas IbizaCupra »

Ise olen mõelnud seda alates rockrace-ist kus mingi vend oma intercoolerit tulekustutiga jahutas. Üks variant oli panna jahutus puhuma otse intercooleri peale tagant, aga ei kujuta ette kas sellest tegelt abi ka oleks. Asi võtab siiski mootori resurssi.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

kaks küsimust nüüd siis:
1) kui madalat temperatuuri kont on võimeline arendama?,
2) kui palju mootori resurssi võtab konditsioneer?
Ar21
Postitusi: 267
Liitunud: 24.03.2006 12:23

Postitus Postitas Ar21 »

Mingil USA Fordi väikeseeria pikapil oli selline asi peal. Sai eraldi sisselülitada ja andis lühiajaliselt miskit 50 hj. juurde (umbes nagu mingi lahja nitrosüteem). Muidu töötas kont ikka nagu kont.
Kasutaja avatar
Ragnar
Postitusi: 1533
Liitunud: 26.11.2004 18:41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ragnar »

IbizaCupra kirjutas:Ise olen mõelnud seda alates rockrace-ist kus mingi vend oma intercoolerit tulekustutiga jahutas. Üks variant oli panna jahutus puhuma otse intercooleri peale tagant, aga ei kujuta ette kas sellest tegelt abi ka oleks. Asi võtab siiski mootori resurssi.
tagant ventikat puhuma panna on küll mõttetu. sõidu ajal tuleb nii palju õhku peale, et vaevalt see õhk cooleri tagant üldse coolerini jõuaks :) aga co2 balloonid kapoti alla, pihustid otsa ja cooleri peale suunata. huvitav kas keegi eestis niimoodi asja ette on võtnud ?
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

need CO2 IC peale on sellised ühekorra asjad. ma just mõtlen IC-effektiivsusele uut taset, :D , et nagu pidevalt effektiivne, mitte veerand miili või miil.
Eelmistele küsimustele sooviks vastuseid:
1) kui madalat temperatuuri kont on võimeline arendama?,
2) kui palju mootori resurssi võtab konditsioneer?
anti555
Postitusi: 29
Liitunud: 27.03.2006 23:10

Postitus Postitas anti555 »

samas ma olen ka seda tükk aega mõlnud ja kaldun arvama et see kasu jääb 0 lähedale kuna kont võtab oma töötegemiseks selle ressursi ära mis sellest külmast õhust saadakse
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

Jep, nii ta on. 400m autol tasuks see kont lihtsalt kogu kolaga pealt ära visata - kaalusääst on parim ja odavaid tuuning... :)
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Priit
Postitusi: 119
Liitunud: 08.05.2005 17:42
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Priit »

kont pidi jõudu ära võtma kuskil sinna 10 kw kanti, tuleks välja arvutada palju teoreetiliselt tuleks võitu sellest efektiivsemast õhust mida kondiga cooler suudaks tekitada ja saamegi teada kas asjal on mõtet või ei.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

jah, siinkohal ongi vaja veel teada, kui palju kont õhtu suudab jahutada.
olx1985
Postitusi: 101
Liitunud: 27.04.2005 10:54
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas olx1985 »

kont lülitatakse siis tagant ära, kui salongiradika temperatuur langeb 2-4 kraadi peale, et vältida radiaatori külmumist ja kondi efektiivsuse muutumis nullilähedaseks.
audi 200
Vasta