sisselaske mure

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Venno
Postitusi: 9
Liitunud: 14.08.2013 15:12

sisselaske mure

Postitus Postitas Venno »

Tere!
Minu kätte sattus üks kannatada saanud Ford Focus, mootoriks 2,0 L ülelaadimisega Duratec.
Kuna auto oli osaliselt lahti võetud, oli selle (eriti mootori jahutus- ja sisselaskesüsteemi) kokku panemisega omajagu pusimist. Lisaks sai õhk/vesi vahejahuti asendatud õhk/õhk vahejahutiga ja paigaldatud koonus õhufilter.
Nüüd on asi enam vähem ühes tükis, aga ei leia põhjust, miks mootor hakkab järsul kiirendamisel puterdama ja paukuma. Vaiksel kiirendamisel on enam vähem OK. Proovinud olen nii teist lambdat kui õhulugejat, diagnostika ei näidanud seadmete tasemel midagi erilist. Inimtasemel ei kiidetud heaks pikka sisselaske süsteemi turbo ja mootori vahel ja tauniti koonusfitrist, eriti õhuvõttu mootoriruumist. Viimasega olen igati päri.
Kõik mõtted, mis aitaksid tõele lähemale, on teretulnud!
Tänan
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: sisselaske mure

Postitus Postitas Raceboy »

Kas MAF on turbo otsas kohe? See ei meeldi MAF anduritele eriti pulseerimise pärast, mingit põlve vms on vahele tarvis.

Kas MAP andur on ühendatud ikka?
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Re: sisselaske mure

Postitus Postitas KaroK »

Seal võib olla kümneid vigu.
Tasub viia kellegi asjatundliku turbospetsi juurde.
Valesti ühendatud wg aktuaatori voolikud, kütuserõhuregulaatori vaakum, jne

Terv
Venno
Postitusi: 9
Liitunud: 14.08.2013 15:12

Re: sisselaske mure

Postitus Postitas Venno »

Raceboy kirjutas:Kas MAF on turbo otsas kohe? See ei meeldi MAF anduritele eriti pulseerimise pärast, mingit põlve vms on vahele tarvis.

Kas MAP andur on ühendatud ikka?
MAF on kohe peale õhufiltrit, siis alu põlv ja turbo. MAF ise pole muidugi selle markeeringuga kui originaal, aga samasugune oli juhtme otsas kui auto sain. Muidugi ei tea, kas ta sellega sõitis ka.
MAP on minu jaoks tundmatu teema! Kas selle hälbeid diagnostika poleks pidanud näitama?
Venno
Postitusi: 9
Liitunud: 14.08.2013 15:12

Re: sisselaske mure

Postitus Postitas Venno »

KaroK kirjutas:Seal võib olla kümneid vigu.
Tasub viia kellegi asjatundliku turbospetsi juurde.
Valesti ühendatud wg aktuaatori voolikud, kütuserõhuregulaatori vaakum, jne

Terv
Sellepärast ma siin kurdangi!
Keegi tahab ennast ehk "üles anda"!?
ahto42
Postitusi: 598
Liitunud: 24.07.2006 12:25
Asukoht: Tartu

Re: sisselaske mure

Postitus Postitas ahto42 »

Filtri ja MAF vahel peaks olema põlv
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: sisselaske mure

Postitus Postitas jeff01 »

ahto42 kirjutas:Filtri ja MAF vahel peaks olema põlv
MAF on kohe peale õhufiltrit, siis alu põlv ja turbo
Keegi tahab ennast ehk "üles anda"!?
Sellele aitaks kaasa asukoha märkimine.
Ehk on lihtsalt küünlad hapud ja sädevahed liiga suured ?
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Venno
Postitusi: 9
Liitunud: 14.08.2013 15:12

Re: sisselaske mure

Postitus Postitas Venno »

Küünlaid ka teisi proovitud, tulemus sama.
Nüüd niipalju targem, et ühtlasel kiirusel segu suht ok, kiirendamisel kui mootor puterdama hakkab, näitab lahja segu.
Kui MAF lahti ühendada, pole autol minekut, aga ei puterda ja segu on ok. Tühikäigul väga lahja segu ja sureb välja.
Kui kellelgi on pakkuda Fordi õhulugejat 1L5F-12B579-AB, mis peaks olema kasutusel Focus RS MK1-l ja vist ka mõnel kangemal Mondeol, siis andke teada.
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Re: sisselaske mure

Postitus Postitas KaroK »

Millises linnas/maakonnas auto on ?


Terv
RFL
Postitusi: 769
Liitunud: 20.01.2006 9:45
Asukoht: Tallinn

Re: sisselaske mure

Postitus Postitas RFL »

Proovi õhulugeja niiti puhastada, aga ilma kraapimata, näiteks WD40 ja suruõhuga.
Mul olid sarnased sümptomid musta õhulugejaga ja kui pistik lahti ühendada, siis samamoodi oli küll vähem jõudu, kuid liikus jõnksutamata.

Kui olukord seepeale paraneb, aga päris korda ei saa, siis võib kahtlustada hääbuvat õhulugejat.
0,5 MW
Venno
Postitusi: 9
Liitunud: 14.08.2013 15:12

Re: sisselaske mure

Postitus Postitas Venno »

RFL kirjutas:Proovi õhulugeja niiti puhastada, aga ilma kraapimata, näiteks WD40 ja suruõhuga.
Mul olid sarnased sümptomid musta õhulugejaga ja kui pistik lahti ühendada, siis samamoodi oli küll vähem jõudu, kuid liikus jõnksutamata.

Kui olukord seepeale paraneb, aga päris korda ei saa, siis võib kahtlustada hääbuvat õhulugejat.
On proovitud teist õhulugejat ja seda ka puhastatud.
Teema võib olla selles, et pole margi järgi originaal õhulugeja.
Jaan
Postitusi: 644
Liitunud: 21.04.2006 18:45
Asukoht: tallinn

Re: sisselaske mure

Postitus Postitas Jaan »

Alustuseks pakun veaks 10:1 surveastet stock kolbidega kui me räägime ikka ise turbotatud 2,0 Duratecist. Kohe peast muid turbo duratec Focuseid ei teagi. Mk1 RS Focus oli Zeteci baasil teadupärast.
Venno
Postitusi: 9
Liitunud: 14.08.2013 15:12

Re: sisselaske mure

Postitus Postitas Venno »

Jaan kirjutas:Alustuseks pakun veaks 10:1 surveastet stock kolbidega kui me räägime ikka ise turbotatud 2,0 Duratecist. Kohe peast muid turbo duratec Focuseid ei teagi. Mk1 RS Focus oli Zeteci baasil teadupärast.
Ei ole ise turbotatud.
Vahejahuti ja torustik õhufiltrist mootorini on ise ehitatud, suht sarnane
http://www.jam-sport.co.uk/store/shop/p ... ooler-kit/" onclick="window.open(this.href);return false;
Aparaat on tõesti RS MK1
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: sisselaske mure

Postitus Postitas jeff01 »

Jaan kirjutas:Alustuseks pakun veaks 10:1 surveastet stock kolbidega kui me räägime ikka ise turbotatud 2,0 Duratecist. Kohe peast muid turbo duratec Focuseid ei teagi. Mk1 RS Focus oli Zeteci baasil teadupärast.
Kiirendades puterdab ja paugub surveastme pärast?
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Jaan
Postitusi: 644
Liitunud: 21.04.2006 18:45
Asukoht: tallinn

Re: sisselaske mure

Postitus Postitas Jaan »

jeff01 kirjutas:
Jaan kirjutas:Alustuseks pakun veaks 10:1 surveastet stock kolbidega kui me räägime ikka ise turbotatud 2,0 Duratecist. Kohe peast muid turbo duratec Focuseid ei teagi. Mk1 RS Focus oli Zeteci baasil teadupärast.
Kiirendades puterdab ja paugub surveastme pärast?
Kõrgem surveaste eeldab paremat kütust, väiksemat boosti, täpsemat seadistust. Ilma nendeta tuleb lihtsalt detonatsioon, kõrge rõhk soodustab hõõgsüüdet jne. Kunde ei andnud eriti informatsiooni ka. Rääkis duratec mootorist,reaalsuses on hoopis RS Focus. Need 2 mootorit on nagu siga ja kägu eks. Ma pakkusin ikkagi algselt antud informatsioonile tuginedes. Nagu eelpool kirjutati siis vigu võib olla kümneid. :lol:
Vasta