Nissan 200SX S13 'Astrona

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
ott5
Postitusi: 289
Liitunud: 28.10.2005 20:12
Asukoht: Tartu

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas ott5 »

juhtmed on head ve. Olen mitmel autol pannud 10-16m2 uued juhtmed ja asi on paranenud koguaeg.
WWW.FASTIME.EE
Kõik vajalik kiireks sõiduks
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

ott5 kirjutas:juhtmed on head ve. Olen mitmel autol pannud 10-16m2 uued juhtmed ja asi on paranenud koguaeg.
Paraku starteri juhtmed on nii head, et korraliku aku pinge tõmbab ju alla 10V (ja jääbki 9V kanti kuni starter käib).
Täna/homme lähen vahetan starteri välja ja kui starter täis kiirusel üle 10V akusse jätab on mõtet mõõta kui palju sellest poolidesse jõuab. Seal kah ikka korralikud ongi vist 10-20mm2 (ei tea neid peast, aga jämedam kui stock tõmberelee juhe ehk tagaklaasisoojenduse juhtmed said vist) Aga kuna ta 10A kaitsme juba selle juhtmestikuga läbi laksas, siis võiks nagu olla. Akust tuleb otse igale olulisle releele eraldi vaid ~30cm pikkuses uue kaitsmekarbini tiba peenem (7mm2?) - kaitse ise on ju alla 1mm2 :D
See on nende poolide omapära, Nissani poolid ja KMS aju kuskil 9.0V peal juba toimivad.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas jeff01 »

Kas fordidel see kondekas seal selle eesmärgiga pole? Vb on see selleks siiski liiga väike. Kusjuures mul mitu bemmi nii käitunud, et starterit lastes ei käivitu eriti kergelt....mõnigi sekund ikka tuleb ringi lasta.....kuid kui lased hetkeks ringi ja kohe võtme tagasi lased siis käivitub kohe sest pööre on üleval ja säde läheb kohe paremaks kui starteri vabastad.
Miskitel toyotadel oli häda, et kui starter vananeb ja rohkem voolu hakkab tarbima siis enam ei käivitu sest VR sensori juhe on starteri lähedal ja saab häire signaali ning lööb ajule vea sisse.
OT aga Porschel otsisin pool aastat starteri pendiksite purunemise põhjust kuna keskmiselt kuu tagant vahetasin starterit (liialdamata vähemalt 6 korda remonditud vastu (30€ remont) otsisin põhjust süütest, asjust jne miks mootor käivitades vastu lööb ja startereid lõhub koguni nii hullult, et hoorattast hamba välja murdis. Probleem oli Blingbling akuklemmis mille endine audiofiil oli paigaldanud ning milles olid juhtme kiud oksüdeeruma hakanud ja sellest tulenevalt vedas starter mootorite vast 50rpm madalamalt kui vaja ning sellest piisas, et mind pool aastat närvi ajada :-D
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

jeff01 kirjutas:Kas fordidel see kondekas seal selle eesmärgiga pole? Vb on see selleks siiski liiga väike. Kusjuures mul mitu bemmi nii käitunud, et starterit lastes ei käivitu eriti kergelt....mõnigi sekund ikka tuleb ringi lasta.....kuid kui lased hetkeks ringi ja kohe võtme tagasi lased siis käivitub kohe sest pööre on üleval ja säde läheb kohe paremaks kui starteri vabastad.
Miskitel toyotadel oli häda, et kui starter vananeb ja rohkem voolu hakkab tarbima siis enam ei käivitu sest VR sensori juhe on starteri lähedal ja saab häire signaali ning lööb ajule vea sisse.
Mul konkreetselt sädet pole, kui starter on taga. Kondekas oleks mõte, aga mu starter tõmbaks ju selle kah algul kohe tühjaks, enne kui sädeme koht tuleb. Siis peaks mingid dioodid jne vahele pane. Ega käis ka süütepoolidele eraldi väikse aku paigaldamise mõte, millel siis käivitamishetkel poleks pluss klemm ülejäänud süsteemiga ühendatud :) - peab olema normaalsem lahendus.
Vaatasin järgi KMS käib alates 8.5V.
Täna garaazi ei jõudnud panustab homse peale, siis ehk starteri vahetus teeb imet.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
rst
Postitusi: 128
Liitunud: 30.09.2008 8:50
Asukoht: Tartu

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas rst »

Mul jääb natukene arusaamatuks üks asi.
Ütlesid, et Nissani poolide puhul on laadmisaeg 1.8ms ja Audi omade puhul 3.5ms?
Kui saad muuda laadimisaega 2.5ms peale ja proovi autot käivitada. Kõige hullem, mis juhtub on see, et auto ei lähe käima, mida ta nagunii sul ei tee praeguse configa.
ex-Audi S4 2.2T - 609hp/846Nm rattast mõõdetuna
10.9@210, 1km 268km/h, 1miil 295km/h
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas murjam »

Kontrolli kõik massid üle - eriti poolide omad. Kõlab kangesti sedamoodi, et massiühendus on kehv. Võib vabalt olla muidugi ka starteri või nigela aku viga. Minu kogemuse põhjal tõmbab pea kõikidel autodel starteri käivitamise hetkel korraks ~8V peale, aga see pole takistanud käima minemast. Muidugi, kui starter juba käib, on see pigem 10V.
Lauda nitro
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas jeff01 »

Starteril vast puksid ära ja veab rootor end vastu ning tarbibki voolu rohkem kui vaja....Ei usu et midagi keerulisemat. Ahjaa Akul ja Akul on kah vahe....ei süvenenud mis sul seal peal on.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

rst kirjutas:Mul jääb natukene arusaamatuks üks asi.
Ütlesid, et Nissani poolide puhul on laadmisaeg 1.8ms ja Audi omade puhul 3.5ms?
Kui saad muuda laadimisaega 2.5ms peale ja proovi autot käivitada. Kõige hullem, mis juhtub on see, et auto ei lähe käima, mida ta nagunii sul ei tee praeguse configa.
Progeajuga ikka saab muuta, aga ma ei saa muuta käivituse jaoks eraldi nagu korralik aju seda võimaldaks - 1 number igas asendis. Ega ma installides proovisingi ka väiksema laadeajaga, aga suurem oli parem. Pigem kui paneks 6ms, siis vast annaks ka sädet 9V'ga kui seal nüüd poolivõimu elektroonika ise ei bloki madala pingega. Nissanil oli vist stock 2.2ms vms, ja ma nagu olengi üritanud väiksemat hoida, et mitte poole koormata.
Ega see poolide 200W akut tühjaks tõmba - ikka kilowattid mis käivitamisel.
murjam kirjutas:Kontrolli kõik massid üle - eriti poolide omad. Kõlab kangesti sedamoodi, et massiühendus on kehv. Võib vabalt olla muidugi ka starteri või nigela aku viga. Minu kogemuse põhjal tõmbab pea kõikidel autodel starteri käivitamise hetkel korraks ~8V peale, aga see pole takistanud käima minemast. Muidugi, kui starter juba käib, on see pigem 10V.
juhtmestiku tegin just uue! Ja juba vanaga 2010a panin mingi 1cm jämeda massi poolidele - see ei lahendanud midagi. Mootori ja kerevahel korralik rihm, nagu starteri tarbeks. Pluss poolide massid jooksevad otse kaane peale + nende poldi alt ka otse kerre 20+20cm jämedat juhet. Poolide ja aku vahel nagu pingelangu pole täheldanud. Pealegi see ei aitaks ju kui akupinge juba 9.xV peal hoiab.
Starter käib ilma sädemeta 150-200RPM (aju näitab nii), mis pole vist päris ideaalne, mis viitaks nagu starteri mähis oleks väheke sisse põlenud ja kütab niisama akuga ilma.
jeff01 kirjutas:Starteril vast puksid ära ja veab rootor end vastu ning tarbibki voolu rohkem kui vaja....Ei usu et midagi keerulisemat. Ahjaa Akul ja Akul on kah vahe....ei süvenenud mis sul seal peal on.
Võimalik, et ka puksid. Aga kõrva järgi mootor käis nagu enamvähem õige kiirusega ringi, oleks 1V rohkem oleks 10% kiirem vms.
Sama aku peale ma ei ta mingi 50x 10sek minu starterit nähe läks pärast tõmbas diisel Volvo probleemita käima. mul endal on mingi enam ei mäleta 180-240A andev geelaku, tundub korras ja täis kui just 6x10s käiama ei pea, siis tõmbab aeglasemaks (jätsin ta igaõhtu laadimagi). 1h peale laadimist näitas 13V, mis tundus pigem kahtlaselt palju, aga see vast halb pole.

Tänud vastuste eest, tundub, et ega muud varianti pole, ja pole mõtet enne arutada, kui uue starteri peale viskan (mul põhimõtteliselt eraldi täis starterite riiul :lol: )
Kes tahab aidata, mõelge välja kuidas õlipanni tagumise kaare lekke (50-100g/min) saaks sõrmenipsuga kõrvaldatud nii, et ikka sügiseni kestaks kah. Manual soovitab mootori maha võtta. :D (Auto teenidusse viimise varianti juba tean :D)

Töö tapab... hobid. Täna tehti veel lisaks ka "erakordne pakkumine" - nimelt kinnitati, et "võin" nädalavahetusel ja öödel kah töötada, kuna 6 päevapärast valmima pidav jubin peab homme valmis olema - einoh kiiret pole, aga noh esmaspäeva hommikuks - no aitäh :D Õnneks saan need päeva enivei enne ilusaid ilmasid tagasi, lihtsalt auto ei saa nii vara korda.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
mitsu_manic
Postitusi: 495
Liitunud: 03.12.2009 19:22

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas mitsu_manic »

Mis sa tantsid selle auto ümber-pane köis ette ja tõmba käima. Kui esimese 3m järel ikka käima ei lähe, pole starteri viga.
Samas, kui riiul startereid täis (juba mitu korda oled kirjutanud) siis selle aja peale võiks juba mitu korda seda starterit vahetada pigem :idea:
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

mitsu_manic kirjutas:Mis sa tantsid selle auto ümber-pane köis ette ja tõmba käima. Kui esimese 3m järel ikka käima ei lähe, pole starteri viga.
Samas, kui riiul startereid täis (juba mitu korda oled kirjutanud) siis selle aja peale võiks juba mitu korda seda starterit vahetada pigem :idea:
Eestimees on tantsulõvi :D
Lükates läheks jah kergelt, lumehangedki sulasid see nädal garaazi eest ära. Aga probleem oli hoopis see, et ei lähe enne käima kui tõmberelee vabastan. Käis isegi mõte peast läbi, et peaks otsa rata külge vändast käima ajamise võimaluse jätma, võiks starteri üldse minema visata ja veel väiksema aku panna :D
Sa pole 1. kes eesti kiireimast programmeerija asjadest aru ei saa :D Selge see, starteri vahetusele ei kulu tundigi. Aga asi lihtsalt selles, et mul pole paraku garaaz kodu lähedal ja ei viitsi sinna kahe tunni töö pärast sinna ronida. See projekt oleks ammu lõpetatud, kui 15minuti kaupa saaks nokitsemas käia. Küll aga on arvuti nii tööl kui kodus 24/7 käepärast - vastupidiselt proffessionaalsele luksepale, kes jõuab arvuti taha programmeerima veel harvem kui ma garaazi jõuan :D Hetkel aga tööandja tõmbas vabale ajale kriipsu peale :x . Järgmise nädala lõpus jätkan ehitamisega.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

Algas kauaoodatud puhkus... Saab jälle nina õliseks.
Pilt

1. käivitus peale eelmist "garaazi sessiooni"
http://dl.dropboxusercontent.com/u/3217 ... M00368.mp4

3. käivitus: Samas noh 1. käivitus kui vesi kah sees, gaasitross, bov ja WG ühendatud, ja WG klapipesa kah tagant järgi igaksjuhuks vahele lükatud :lol:
http://dl.dropboxusercontent.com/u/3217 ... M00371.mp4

ja fännidele :D ... natuke lähemalt...
http://dl.dropboxusercontent.com/u/3217 ... M00372.mp4

Nipet näpet sai nokitsetud, uus starter kah pandud, aga paraku süütepoolid ei arvanud sellest midagi.
Mõõtsin ka enne kõik üle ja mingi ohmmeeter näitas kõigile samu numbreid nii tõmbereleele kui ka starterimootorile.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
mitsu_manic
Postitusi: 495
Liitunud: 03.12.2009 19:22

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas mitsu_manic »

Miks ta sul nii jubedalt vahele jätab?
Ajusse on seadistatud BOV ja et MAFi pole ? Kas sul on MAP ja IATS ?
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

mitsu_manic kirjutas:Miks ta sul nii jubedalt vahele jätab?
Ajusse on seadistatud BOV ja et MAFi pole ? Kas sul on MAP ja IATS ?
Ajusse BOV :oops: ??? MAFi pole vaja. Põhiliselt on ikka MAPxRPM, aga TPS, CLT, IAT, BattV on korrektsiooniks.
Millist vahele jätmist silmas pead? Üldiselt käib ikka ühtlaselt, jubedat küll ei täheldanud - natuke nüüd uute kompressioonide ja surveastete ja lahjematele nukkidele vaja seadistust kohandada ja paneb mündi servapidi seisma :)
Teatud reziimides siibri liigutamise peale tõmbas lihtsalt korralikult kinni. TPS andur võib paigast ära olla, peetis või kiirenduspumbaeffekti vaja üle näppida. Aga need "rõõmud" siis kui suuremad kõrvaldatud. Praegu on 2010.09 seadistusega mis eelmise mootoriga oli, pole isegi süütenurka üle veel vaadanud ja aju samuti pole ühestki otsast üle-näppinud. Tühikäik on hetkel ilma IAC-klapita - kui tekib probleeme, siis tegelen tollega, kui ei teki siis viskan selle klapi kah vahelt ära.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Dc85
Postitusi: 259
Liitunud: 29.08.2005 19:56

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Dc85 »

Sihid kuhugi võistlema ka? :)
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

Dc85 kirjutas:Sihid kuhugi võistlema ka? :)
Ega nii väikse mootori jaoks päris õiget klassi pole kus võrdselt võistelda, aga veerandmiiliaja tahaks ikka ja jälle teada saada. Palju variante pole... peab 15-16.juuni Kiltsil käima (vast LMV). Loodetavasti saab selleks ajaks asjad nii kaugele, et pole vaja mitu korda käia - ja keelatakse puurita sõitmine ära :lol: Aga elu on interaktiivne, kunagi ei tea - võibolla ei kuku välja. Näiteks ei tea, kas nende hüdronukkidega saab GT35R'iga sõita kah või on ainult spoooooooool ja käiguvahetus - sel juhul tuleks meh-tõukurid/nukid uuesti panna (kui ~7500 hüdrokas piirama hakkab) ja minna uuesti proovima (EMV Street-Mod siis vist ainus variant). 1000Eurist võtaks vast kah osa, aga miiliga mul isiklikud suhted. Igastahes huvitavad ajad on, varsti saab teada ka, mis kalast on saanud. Aga üldiselt on plaan pensile minna, puuri asemel hoopis polstrid panna.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Vasta