Nissan 200SX S13 'Astrona

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

Mihkel kirjutas:ARP-il on veel kahte eri tüüpi määret ja mõlema puhul on erinev moment, millega need kinni tõmmatakse.
Vaata, et sa sellega siis ämbrisse ei astu ja veendu kumma määrde jaoks kumb moment on . :)
Vältisin ämbrit, tõmbasin ilma ARP määrdeta kinni ära :).
Põhiprobleem seal selles, et et need jämedamad poldid on tegelt ARP poolt SR20 komplekt, millel CA18 kleeps.
CA'l 1 reast 1 polt ei lähe nii sügavale, aga ka kaanes on toetuspind sellel poldil tervelt 6mm kõrgem, aga teisel tikul võib mutter lõppu joosta, kuna kõik poldi augud pole päris ühe sügavused ja SR poldid nagu tiba liiga pikad - sinna panin 2 seibi, nii nagu netist lugesin.
Ja netisügavustes tava-laks, kui kaas ei pea, ongi olnud sellest, et tõmmatakse mutter keermestamata kohani. Stokk poldid hoiavad 400-600hj pauku ja vendadel lekib juba mõne saja hj pealt.
Igal pool soovitatakse, et keera "käega" tikud sisse, aga näpuga keerates mõni võib nii jääda liiga kõrgele, ja isegi loksuma, kui ploki keere pole piisavalt hea. Tõmbasin 5cm varrega tikud kinni.
Pingutasin 40 + 75 + 110Nm, siis lahti ja veel ühe korra - poldid olid ka mootori õlist niisked.
Peale esimest käivitust, tõmban veel korra üle. Peab pidama.

Aga päeva tipp oli see, et keerasin kaane viltu ja kõik seibid jooksid kaane sisse laiali, kusjuures ma ei teadnud, mitu seibi seal pidi olema :lol:, sain nagu kõik välja, aga igaks juhuks keerasin nukid siiski maha, tõukurid välja ja oligi 1 seib veel klapivedru taga peidus :lol: Ega seal päris 100% ei näe kah, kui klappe päris välja ei võta - loodan et neid rohkem ei jäänud :lol:
Programmeerija garaazis või mehhaanik arvuti taga - tulemus on sama :lol:
Pilt
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

Eile ronisid peale nukid, klapikambrikaaned, õli-äravool.
Täna lisandus veel väljalaske-kollektor ja turbo koos õli- ja vee-voolikutega.
Aga pildi-aparaat jäi koju - homme näete :) Kui turbo küljes, siis alles mootor õiget nägu (muidu nagu mees, aga ilma tillita :lol: ) - endal kah raske muiet ära hoida :lol:
Järgmisena tuleb mootori peale tõstmine...

Jubedalt võtab aega, kui korralikult teha... Tegin trelli ja kiviga kõik tihendid jälle vastavalt kaanele, mökerdasin tihendid ja ka kollektori ning turbo seest-väljast keraamika-värviga ja sumpa-pastaga kokku (ehk midagi aitab, halvemaks vast ei tee), sättisin, valisin ja puhastasin klambreid mutreid polte seibe nii, et paremini ei saa... puhusin õlitus-põlve ja kõik õlivoolikud läbi jne jne ühesõnaga nautisin protsessi.
Tsekkasin võistluste kalendrisse kah... viimane veerandmiil ongi nüüd laupäeval, siis tuleb augustis miil, kuhu põhimõtteliselt esimese võistlusena ei lähe, isegi kui kõik valmis peaks olema ja septembri alguses peaks Lätis EMV IV etapp olema - see on 1/8 miili ja kui masin tolle hetkel juba/veel toimib, peaks sinna ikka minema.
Ja põhimõtteliselt ei jäägi siis midagi muud üle, kui peaks augusti lõpus mingi vereandmiili tegema ja mõne-sekundilise kiiruse ületamisega tegelema, et mingit aega teada saada :|

Eilne pilt...
Pilt
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Maik »

Ehk jääb kestma - lootma ju peab. ülejäänud juhtmestik ja auto on nüüd koos ?

Mul tuleb nüüd samamoodi mootori lahtivõtmine ja kokkupanek ette võtta... irooniana minuarust.
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
junsu
Postitusi: 541
Liitunud: 12.10.2006 20:47
Asukoht: tallinn/lähiümbrus

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas junsu »

Kas see on nüüd lõpuks se tugev plokk? Või lappasid miskit muud kokku?
Impreza GT `98 (Ex)
Impreza STi `06
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

junsu kirjutas:Kas see on nüüd lõpuks se tugev plokk? Või lappasid miskit muud kokku?
THIS IS IT! Järgmine variant oleks CP kolb ja SPM keps, aga sõitnud plokk + 0,25mm-vänt, mis poleks nõrgem! Ühe stock-mootori saaks veel ilma poes käimata kombineerida ja siis 4. mootoriga oleks vaja juba vända lihvi, ploki puurimist ja suuremaid kaanetöid teha.
Maik kirjutas:Ehk jääb kestma - lootma ju peab. ülejäänud juhtmestik ja auto on nüüd koos ?
Mul tuleb nüüd samamoodi mootori lahtivõtmine ja kokkupanek ette võtta... irooniana minuarust.
Eelmise lendamise põhjus oli lendav-klapipesa, selle vastu ei anna eriti midagi muud teha, kui vaid järgmine kord kompressiooni erinevuse korral kohe kaas maha võtta. Nüüd jälle targem - kahe juhtimi põhjal järeldan, et siin Eestis istutatud klapipesad ei pruugi seista meh-tõukurite ja 9000RPM'iga kui 2bari boosti kah takka antakse - niisama kruisimiseks on vast ok. Tavaliselt lendavad turbokad ikka seadistuse tõttu, aga mul lühiajaliselt 2.4bariga tanklakütusega 8.5 surveastmega 4bar vastusurvega testitud. Loodan, et väga suuri tarkusi pole enam vaja koguda, saaks asja kokku ja lõpuks uutele projektidele mõtlema hakata ("Lootus on..." :) )
Juhtmestiku, mis on vast suurim eraldiseisev töö, jätsin viimaseks, sest ei leidnud motti sellega alustada, kui autol pole mootoritki. Edaspidi üritaks vähem korraga ette võtta. Ja peale selle on veel nina-kergendamine vaja lõpetada - uued tuled sättida ja stange nahk vähe püsti ajada. Siis saab sõitma aga ToDo-listis on alati veel 100 asja (aga see ongi selle asja juures huvitav).
Eks see lahtivõtmine ongi pikas perspektiivis vältimatu - võimsam masin ei peagi andeks andma samu väikseid vigasid mida stock annab. Lihtsalt mida rohkem tead ja seal juures vastavalt käitud, seda vähem neid ohte on, või et lennu-valmis osasid jätad sama palju, aga võimsust võtad selle võrra rohkem. See kui mõni masin suure võimsuse juures kestab pikalt ilma lahti võtmata on legendid seepärast, et nad üldiselt ei peagi pikalt kestma. Ega tehase insenerid lollid pole, et sellise võimsus varu meile jätavad... Nende eesmärk nr 1 on siiski töökindlus ehk hoolduskulude odavus.
Antud projekt on ~3x võimsam kui stock mootor, mis vajab ütleme 400000km tagant kap-remonti. Top Fuelid on ~3x kõrgema liitrivõimsusega kui see ja neid remonditakse miljon korda tihemini iga 0,4km tagant. Naiivsus on kuskil seal vahepeal :)
Ja pakun, et ega sama kiire Lamborghini hooldus odavam pole kui uue CA mootori ehitamine. Minu andmetel kõige kallimad Lambo on üldsegi <440hj/t ja ma sihin 450-650hj/t sõltuvalt motist. No ja kui sõidabki mööda, siis on naeratus laiem juba seetõttu, et ta maksis selle eest paar milli peale. Win-win olukord :)
Täna-homme-ülehomme on mul 5 üritust ja suurt progressivast ei saagi toimuda, ja siis on puhkus läbi... Peaasi, et motti jagub.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Ultron
Postitusi: 82
Liitunud: 03.10.2009 16:27
Asukoht: Tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Ultron »

Astrona kirjutas:...Peaasi, et motti jagub.
Vot just ! Ja ära mõnda lõõgastavat õllepausi siis unusta, et kett ikka endal peal püsiks. Edu! :)
M62B44 & 2x HX35
11,09@1/4 mile
300km/h@1mile
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

Pilt Pilt
Testisin kas taguvedrustus ikka stardipaugule vastu peab :lol:
Pilt
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
junsu
Postitusi: 541
Liitunud: 12.10.2006 20:47
Asukoht: tallinn/lähiümbrus

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas junsu »

Noh?
Impreza GT `98 (Ex)
Impreza STi `06
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

junsu kirjutas:Noh?
Puhkus sai läbi, töökõrvalt ei jõua ja eelmine nädalavahetus oli kinni... Suht pekkis. Jätsin nüüd plaanidest välja 2 sünnipäeva ja selle nädalavahetuse ülikõva Soome dragiürituse - ehk saab sel ajal paar lõdvikut paika :lol:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

Peab siin natuke lõõpima, ehk tekitab motti juurde :lol:
Kui tunne, ei peta, siis see on see kevad, kus auto liikuma hakkab :)
Ei viitsi üle hangede siiski garaazi külmetama ronida, aga kui nüüd ilm hoiab, siis neid hangesid seal varsti pole :)

Vahepeal ükski mutter poldi otsa jooksnud pole, aga motivatsiooni muttreid on küll pingutatud.
Jõujaamast on tulemas ka uus triggeri-ratas, mis peaks siis andma lisa-garantii, et uue mootoriga ei peaks enam kala tagaajamisega tegelema.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

Oleks abiks, kui keegi juhtmete ja el-skeemide sõber aitaks 1 päev (30.03...07.04 vahemikus) tuleks ja aitaks tempot üleval hoida.
Sobivad erinevad variandid, alates heategevuslikult kaasa mõlisemisest ja :bb , lõpetades iseseisva töö + töötasu + preemiaga.

Seis selline, et 100% kapotialusest juhtmestikust (4-5kg ja vähemalt 1 kilekotitäis) on välja lõigutud. Armatuuri alt ei lõiganud põhimõtteliselt midagi. Uutele esituled+suunad toide ühendada. Gene-starter-aku-juhtmestik sai vist suht valmis, aga vaja nagu süütelukk jms uue ise tehtud relee-blokiga ühendada. Antud releeblokk ka aju, pumba, süüte jms'ga ühendada. Uus pritse juhtmestik kah 90% valmis, aga vaja peale laduda ja korra igaksjuhuks läbi mõelda, otsad üle mõõta. Mingid sildid saia kah juhtmetele vahelduva eduga kleebitud, originaal-skeemid on olemas, ja ise sai kah mingeid märkmeid kuhugi tehtud. Midagi jäi kindlsti mainimata, aga sellest räägib kohapeal.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

Tundub, et see lõõpimine toimib, mott on ületanud kriitilise piiri - pole küll veel päris laes, kuna see kevad on nagu ta on (10 päeva ilmaennustus näitab et mu garaazis loomulikku + kraade ei teki).
Aga plaanides on küsimärgid liikunud KAS? asemel MITU BARI? taha.
See, et antud teemal 150000+ vaatamist, tekitab pausi, ja peab vist ütlema, et ma ei tea, palju ilma turbo klubita oleks teinud.
Igastahes, n.ö. tiim on koos, ja pauku peab saama.
Masin küll vaid tänavale, aga et aeg kirja saada siis, kas lausa SR Laksule testima saab, paistab varst. Samas mais on veel 1 päevi puhkust ja sisetunne ütleb, et juunis EMV Kiltsi etapp peab kohal olema, kuigi pole kindel, et seal ikka Läti MV toimub, aga huvitab kuna neil vähemalt siiani on 1 klass, kus ei pea 3.0TN või BBC+N olema. 1 variant on veel Street B kuna ta 11.5s indeks on tervelt 0.58s eelmisest rekordist kaugemal ja oleks huvitav. Eriti huvitav kuna seal ei peab tänavarehv olema, millega sai 12.7s libistatud, aga eriti sobilik, kuna ei plaanigi sellest treilapilli. Samas, kui on valida, siis paneb slikid alla ja osaleb lätikatel ja saab vähemalt mitte aja teada.

Lühikokkuvõte:
Kõik oluline on sama mis enne: CA18DET + GT3582R + eraldi toruga 38mm WG + 3" väljalase + KMS MP25 + >100kg kergendust + ~4:1 differ stock lsd
Teisiti on:
  • * uued märksa kergemad keraamikaga kaetud wisecod vs eelmistel CPdega oli ühe pütil kompressioon 6
    * puurimisest tulnud plokk, orig.mõõdus vänt (enne .25) tasakaalustatud koos siduriga
    * ei mäletagi aga võibolla Daido saaled, ühesõnaga no-name
    * KA24 segusiiber (mingi 30% suurem)
    * 3" IC torustik, vana 2.3...2.6 asemel. Torustik ka 1m lühem ja 270-kraadi otsem
    * 3" poole suurem cooler
    * 3" LiquidIC kah hetktel tühjalt vahel asendamas 180kraadist põlve (vajadusel täidab või viskab vahelt ikkagi 4kg)
    * uus juhtmestik
    * vajadusel 36-1 triggerit, mis ligi 1kg kergema ca18de rihmaratta otsas
    * 10.5-11.5" Hoosierid vs eelmised 8" MT
    * esiosa 20kg kergem (klapptuledest loobusin, originaal esijuhtmesik eemaldatud + nina tiba kärbitud)
    * stock kaas originaal-klapipesadega - ehk vähem kartust, et pesa laksu all sisse kukub
    * Windorfi täis-raadiusega pesad + kõris freesijäägi-servad käisin ise üle + kolled port matched VS enne oli korralikult avardatud silma järgi korralik porting
    * uued tomei vedrud - enne oli vist HKS, aga suht sama jäigad (ehk päris 7200 ei tohiks hj loodetavast kukkuda, nagu stock vedrudega täägitakse, kui tõukur peab)
    * 256 8.6mm hks nukad vs enne tomei 270 10.2mm IN + 264 9.4mm JUN OUT mehhaanilised nukad (ehk hingamist korralikult alla poole, sinna kus enne alles spoolis.)
    * hüdrotõukurid (ise taastatud) vs mehh tõukurid (rpm limit tuleb 8700 pealt loodetavasti vaid 7700ni)
    * nüüd 1.9mm cometic, enne oli std paksusega metalltihend - ehk siis kui enne käis 1.7-2.4bar siis nüüd... rahulikult 1.7 ja kestab aastaid :D
Jutt jutuks, aga põhiprobleemid:
Vaja käima ajada, mölisemist paistab, et üksi ei piisa :D ToDo listi ei hakka kirja panema, läheks pikale... :D
Kui 1. käivitamisel surnud kala haisu ei tule, siis polegi nagu enam midagi välja vahetada, et kalast lahti saada
* 36-1 trigger peaks tegema vaese aju elu lihtsamaks kui 60-2'ga, kuna kahtlustan ka aju kiirust, sest kala käis vaid üleval ca 6500...8600 (200rpm kaupa)
* kuskilt teist KMS MP25 aju laenata ehk veel aitaks
* 1 naiivsus on see, et enne oli kompressioon 9 8 6 9, ja aju solvus
Eeldusel, et kala pole, teel enam võistluseks testida ei saa, kuna pidamine peaks 255mm rehviga 165kmh'st algama (VKM düno vast abiks)
Hüdro-nukk+tõukur võib lõppeda liiga vara ära. (enne oli iga käik väike uus spool, kui alla 8200 vahetasin ilma spinnita)
* 256-nukk toob küll täiteaste 4000-6500 pöördevahemiku, aga kas see toob spooli piisavalt alla kompenseerimaks seda, et hingamine ülevalt kannatab, et katta käigu vahetus? Enne igastahes pidi piirajat tõstma turbole sobivasse vahemikku.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

Reedel sai seis fikseeritud. Oli nii negatiivseid kui ka positiivseid üllatusi:
* juhtmestikul on praktiliselt kõik pritsungi osa lõpetatud. Lahtised on mõned tundmatud otsad, mille hulgas uued asjad nagu õlirõhk ajju, launch jms.
* gene-starter-aku juhtmestik on nii külge roninud, et ei mäletagi :roll:
Pilt
PiltPilt

Boosti torusikus vaja vaid siit LIC nurk vähe alla lasta ja 3" 45 kraadi vahele panna, et see toru radikat pealt ära ei viskaks :)
PiltPilt

Taguratastele on vaja ruumi teha, hoosier istub 2-3cm koopast väljas ja teiselt poolt on amordiga vahe vaid mõni mm. Rullib natuke välja ja siis vaatab...
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Mihkel »

Miks sulle konstruktor cooleri torustik alati väga meeldib, mis iga hetk kuskil lekkima võib hakata? :)
TURBO to IC torult saaks juba 2 lõdvikuühendust ja 4 klambrit ära jätta. ;)
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Maik »

Siis ju mootorile mängimisruumi eriti ei jäägi ?
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Vasta