VW 1300 ´69 "jeff01"

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas KaroK »

Teed ühe kollektori ja ühendad primaarkanalid plokikaantega kiirkinnistega nagu tsiklitel või M3 on.

Mitu turbot on pildil ?
Pilt
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas jeff01 »

KaroK kirjutas:Teed ühe kollektori ja ühendad primaarkanalid plokikaantega kiirkinnistega...
Ja siis teine samasugune "Y" veel juurde?
Pole mõtet ironiseerida ja turbosid lugeda, saab ju teha nii ja naa. Pilte kuidas nii või naa on tehtud leiaks ma selle auto kohta ilmselt rohkem kui sina. Lihtsalt imelik tundub kaheltpoolt mootorit turbost kokku vedada torud ja siis uuesti kahele poole lahku vedada....keset mootorit tuleks mingi rist siis pmt....Minu mõte oli kordades lühem sisselase ja vaid ühe peenema toruga need ühendada. (Et juhul kui tekib miski erinevus boostis siis rõhud võrdsustada....miskit õhu põhuvoolu sealt ei toimu) Eks vaatab seda asja pole tegelikult veel senini asja auto peal läbi mõelnud. Võtan vist siduri oma esimeseks probleemiks mida lahendama hakkan.....vähemalt 228 hooratas on nüüd olemas kuhu KEP toodab vist nelja erineva survejõuga korve millede stage 1 on juba poole suurema clampiga kui stock bussi sidur.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas Raceboy »

Väiksem toru rõhkude ühtlustamiseks sobib täiesti ja seda lahendust on kasutatud juba aastakümneid.

Siit Porsche 956 näide:

Pilt
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
mitsu_manic
Postitusi: 495
Liitunud: 03.12.2009 19:22

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas mitsu_manic »

Tagavaraks pole tarvis?
http://www.auto24.ee/used/887166" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas jeff01 »

Et teema sinna surnute rubriiki ei vajuks elustan seda vahepealseid mõtteid / ideid / tegemisi meelde tuletades.

Mootorist:
Vahepeal olen otsustanud siiski uued väljalaske kolded teha, et silindrid õigesti paaridesse saaksid. Ennekõike detonatsiooniläve tõstmiseks kuna nii ei pressi kollektori rõhk tühjendustaktis olevasse silindrisse, teisalt seetõttu, et sellest võiks üsna mitmed lisajõud saada ja kolmanda põhjusena siis see, et see võiks aidata 2 turbot veidi varem tööle kui pulsid vaheldumisi tulevad.
Teine teema mootoriga on see, et olen jõudnud tõdemuseni, et performance mootorit on tüüp 1 ehk põrnika mootorist oluliselt odavam ehitada kui minu kasutatavast bussimootorist. Eks ma läksingi sele bussimootori teed seetõttu, et ta on stockis niipalju tugevam, parmeini hingav, võimsam, suurema töömahuga jne. Nüüd pean leppima sellega, et ehitada on seda mootorit ehk 2x kallim või siis mitte teda ehitama vaid kasutama seda, mida stockis pakub (Ilmatumat tugevust aga vaid kuni 6200 RPM)

Vahepeal tekkis idee vahetada selle mootori kõige piiravam lüli: Nukkvõll. Otsin välja sobiva nukkvõlli kuid üsnapea sain teada, et see vajab ka teist nukaratas, otsisin sellegi välja kuid sain teada, et lihtsalt HD vedrudest jääb väheks ja pean topeltvedrud paigaldama...Ok üritasin sellegi eelarvesse suruda kuid lugesin, et originaal tõukuritega No way...siinkohal läks mu eelarve lõhki kuid uurisin edasi ja tulemus on nagu ma arvasin. Ka ARP poltide, HD tõukurvarraste ja tugevamate nookuriteta ma niikuinii 7000 RPMini lasta ei või ja kui tahan sellest edasi on vaja kergemaid kolbe ja kepsusid ning ka vastukaaludeta väntvõll tahab üle 7000 lastes pooleks minna. Kui ma ei eksi siis ei jäänudki pmt ühtegi olulist osa mootorisse, mis jääks originaal.
Siit siis ka tulemuseks see, et hetkel jääb mootor stock sest jupi kaupa seda ehitada EI SAA. Puhun selle veidi üle ja see peaks mu 2014a ambitsioonid rahuldama (sekund kiirem olla ja 12nesse saada :-D .....tegelikult jääb ülekandest puudu, kui ma mootori pöördeid tõsta ei saa :( )
Kui kunagi midagi ehitada siis kaalun ka põrnika mootorile tagasi astumist, kui sellest puhutud bussi mootorist 2014 hooajaga isu täis saab. Seda on lihtsalt niipalju odavam ehitada (Stockis muidugi pask kuubis ja välja tuleb vahetada kogu sisu)

vahepeal sai kätte võetud rellakas ja pooleks lõigatud piilarid, katuseplekk, esisilla tala jne :D

Originaal pilli kõrval näeb välja selline:
Pilt
Viimati muutis jeff01, 01.12.2013 18:05, muudetud 1 kord kokku.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas jeff01 »

Hädas olen aga nukkvõlli valimisega. Kuna olen scati kohta kuulnud vaid halba ja veel tundmatumaid ei julge üldse proovida pean leppima 2x kallima kuid kvaliteetse asjaga ehk web-camiga.

Kas peaksin rohkem sihtima keskosa nukka, et madalalt oleks võimalik sõita ja lootma, et küll boost teeb oma töö? Või rohkem kestvust, et saaks suuremat boosti kasutada ja kõrgemal pöördel ka rohkem jõudu toota? Suure kestvusega on jälle aga see madala staatilise surveastmega need pmt ei käi. Klapitõusuga on kah ülemiseks piiriks ilmselt pool tolli kuna ei tahaks original kolbe veelrohkem nõrgestada klapipesade tegemisega.

Aitab keegi pädevam ehk valida nii, et tänaval hea sõita oleks: http://vwparts.aircooled.net/category-s/958.http" onclick="window.open(this.href);return false;
Ise mõtlen nende vahel: 119 / 163 / 163/86B
Aga minu jaoks teeb asja eriti keeruliseks see "Lobe Center" i valimine :?

EDIT:

Tekkis võimalus osta 091 6ribiline otsast vahetusega käigukast. Toodetid seda 76-79a bussidele 2,0 õhkjahutusega moorori otsa nagu minul kasutusel.

Välja näeb ideaalis selline: Pilt
Minu oma muidugi on kui maa seest välja kaevatud kuid mis teha. Eestis sellist müügil näha pole õnnestunud kuna kõigil olemasolevatel on 1-mitu tahtjat juba olemas (Põhjuseks see, et annab bussile teatava ökonoomsuse maanteel kuna on kiirema ülekandega) Minul on teda vaja lisaks kiiremale ülekandele ka tema tugevuse pärast sest kõik hammakad on sees 2mm laiemad ja differ tundub silma järgi kordades tugevam. Lisaks on sinna kuidagi võimalik aretada ka 094 kasti piiratud libisemisega diffrit (Näiteks neliveduse T3 alt) Tugevuse vahet on raske kirjeldada kuna 300 jõuga on mõni mees suutnud originaalkastiga 10s sõita kuid lappab peale igat võistlust uued laagrid sise, poleerib hammasrattad üle ja mõõdab kõik tolerantsid üle. Selle kastiga võiks 300Hp piirine asi kenasti koos seista (Muidugi on olemas ka võimsamaid mootoreid selle kasti otsas) Selle kastiga saab kasutada ka normaalseid pooltelgi ja tuleb teha normaalsed õõtshoovad, et rattakalded paremaks saada kui praegu:

Pilt

Kuna need modifikatsioonid pole just lihtsad siis tõenäoliselt enne järgmist talve seda omale kaela ei võta (Mul ka veel 4 originaal käigukasti mida purustada :lol:

Eile nö sain kastiga kaasa ka ühe mootori mille rellaka abiga suutsin poole päevaga avada:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Päris jube mis? Pole hullu, õnneks on sees olev must asi hoidnud asjad suurema roosteta

Seoses sellega muutub veidi mu performance mootori ehituse ajastus kuid tulemata see ei jää. Nimelt on mul nüüd kõik originaaljupid olemas, et panna kiiresti kokku 1 ajutine mootor nii, et parema vända / kepsud /uued kaaned ja ploki jätan järgmise mootori tarbeks kuhu siis parem nukkvõll ja kogu klapimäng tuleb.
Kuna kaotus poleks katki minnes suur siis saab selles nö ajutuses mootoris näha 100g kergendatud kepsu ja suuremaid rõhkusid ja rohkem pöördeid kui kalliste juppidega ehitatud mootoris julgeks kasutada :D
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas KaroK »

See nukavärk - oleneb, milleks kasutad.
Kui hea käigukastiga võidusõidumasin, siis tasub taga ajada tippvõimsust, isegi siis, kui see peaks jääma kitsamasse vahemikku, ehk siis lõppu.
Kui häid ülekandeid võtta pole, pead võimsust hajutama suuremasse alasse.
Turboga on süsteemi leiutamine veel eriti keeruline - kord ei spooli, siis ei ventileeri üleliigset rõhku ära ja siis poob veel lõpust ka hinge kinni :-D
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas jeff01 »

Kuna sellele autole pole pmt klassi sest ta on liiga kerge ja ma ei taha vabalthingavat ehitada või 1,3st turbotada siis ilmselt tahan teda kuni turvakaare nõudeni ka tänaval kasutada ja powerband võiks olla laiem. Kasti poolest vajan max jõudu minimaalselt 2500 pöörde ulatuses sest ülekannet muutma ei hakka ja 3-4 vahe on üpris suur.

Eks ma loen vastava margi põhiseid foorumeid edasi selle nuka osas sest nüüd, mil otsustasin ühe ajutise originaalmootori kokku panna on mul veidi rohkem aega mõelda. Siis näeb ka ära kuidas need turbod seal moororil ellu ärkavad üldse ja ehk selle järgi nukk valida. Teine võimalus on kusagilt originaal kaante voolavuse andmed saada ja miskit desktop düno kasutada. See eeldab ka nende bemmi turbode kaardi välja otsimist ja päevade kaupa süvenemist aga mis mul muud ikka teha on :lol:

Vahepealsed googeldamised on andnud tulemuseks, et
võimsaim type 4 NA = 3L ja 323hp - madala 10s auto.
Võimsaim type 4 Turbo = 2,2L ja 419hp - sõidab ringrada, ehk siis dragi tarbeks annaks ehk peale keerata. Minu soov on ju vaid pool sellest

Panen kirja ka oma plaanid, et paari aasta pärast reaalsusega võrrelda :D
2014 - 200hp 300Nm 12s ajutise mootoriga ja võimalikult palju ka tänaval sõita ning sügisel puhuda dünos niipalju kuni juppe lendab :D
2015 - 300Hp 11s, ostetud 091 käigukast alla panna ja tagasilt veidi "loogilisemaks" ehitada ja turvakaar sisse ehitada.
2016 Võiks siis see 10 aastat kummitanud eluunistuseni jõuda ja 10,999 vähemalt sõita :D eks siis 2015 näeb kui utoopiline see on ja mida selleks vaja on.
Viimati muutis jeff01, 02.12.2013 21:10, muudetud 1 kord kokku.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
LordVampire
Postitusi: 394
Liitunud: 17.02.2009 22:55
Asukoht: Tallinn

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas LordVampire »

Viimaseid poste vaadates tundub et minu elu on lausa igav ja lust selle saaga kõrval :D Good luck :-D
BMW E92 COUPE 335xi
"Küla laadija rästik" :D
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas jeff01 »

pmt on siis 6 nädalat SRi avalaksuni...vist on aeg hakata miskit selles suunas mõtlema :-D

Eelmine nädal sai keevitatud mõned üleliigsed avad:
Pilt
Kere matistatud:
Pilt
Kere sai haljastest kohtadest happekrunditud ja täna siis tavakrundiga kaetud:
Pilt
Pilt
Kuna passis on punane ja seda autot väga ARKs näidata ei taha siis mõned asjad teeme ka punaseks (vast oma 15 aastat küll pole see auto punane olnud nagu pass väidab...)
Pilt
Pilt

Edit: Ahjaa vahepeal lasin 810g kaaluvatel kepsudel 80g maha treida ja proovi pärast lihvisin ühelt veel 40g lisaks...690 vs 810 tundub vähemalt numbriliselt ilus :) ...ilmselt prooviks siis esimesse type4 mootorisse, mis niikuinii prügist koostatud ja usun, et ei lähe katki mitte kepsud vaid lähevad kolvid või kukuvad klapipesad sisse. 51kw tehasest....seega sott oleks lapsemäng ja 150kw minu soov selleks aastaks....seda 200hp on enam kui küll, et ka rahulikult sõites võiks 12s ära tulla kui 270nega on 10,7 sõidetud :-D
Pilt


EDIT: Ma ei viitsi uut postitust teha, teema niigi esilehel aga veel päevake edasi ja sedapsi:

Ulli teeva kapoti punases ja siis mustas....arumaeimõista :D

Pilt

Pilt

Pilt
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas jeff01 »

nonii....
Pilt
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas Maik »

ja ootamatult on saanud sellest eesti vingeim põrnikas.
Ise ma mõtlesin,et tuleb väljast ka ikka punane. Või punase - musta kombinatsioon oleks ka eht olnud,kas seda ei kaalunud.
:shock:

esiveljed ka korralikud olemas on ?
Viimati muutis Maik, 06.03.2014 21:51, muudetud 1 kord kokku.
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Ollu
Postitusi: 23
Liitunud: 22.12.2013 23:16

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas Ollu »

Pilt

Chop top teeb ikka palju jõulismaks ja agressiivsemaks. Väga hea näeb välja:)
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas jeff01 »

esivelgi pole....maitea mis nendega teha sest samasuguseid ma netist ei suutnud leida aga kuna kuna selle paari sain uuena 80€ ja veel Eestist....siis pidin need võtma :-D ära küsi mismoodi....
Kui kunagi raha üle ostan tagasi oma 15" ATS klassikud mis küll 9 taga ja 7 ees aga no see toll kitsam ei määra.....nood on oluliselt kergemad sepisveljed, millel pmt sama lai rant võimalik poleerida.
Ära hõiska, ilmselt paljudele lõpptulemus ei meeldi sest see on osaliselt rotikas....täismatt ja laiguline :-D
Kõik autod ei pea siledad ja läikivad olema ;) Selleks on mul 1 teine auto mis peab särama.

Palju meil veel aega ongi? 5 - 6 nädalat?
Ega ma eriti ei usu, et avalaksul sõidab aga no panin selle siiski targetiks....vähemalt kuni viimase nädalani siis miskit liigutatakse....ja kui tundub, et jõuab siis viimase päevani ka ehitus käib.

Igatahes lisan teaseri:
Pilt
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas Maik »

Kui sa detaile eraldi viimistled, siis nad jäävad auto peal imelikult.
auto küljes olevatena tee - siis taolised laigud ja üleminekud paneelide vahepeal jäävad normaalsed?

Või kas tegidki nii ?
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Vasta