rumalad küsimused...

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
siiim
Postitusi: 16
Liitunud: 27.07.2006 10:12
Asukoht: Jüri
Kontakt:

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas siiim »

Küsimus tundub küll lihtne aga kahjuks piisavalt täpset vastust ma ise välja mõelda ei oska.
Nimelt ei saa ma aru, miks on ühtlase väikese koormusega sõites (näiteks maantee sõit) väikestel mootoritel kütusekulu väiksem, kui suurematel mootoritel või turbomootoritel. Seda siis tingimustel, et auto ise on täpselt sama (veoskeem, käigukast, kaal jne.)
Kas siis suuremad mootorid ja turbomootorid põletavad kütust madalal koormusel ebaefektiivsemalt? Sest samal koormusel sõitmiseks läheb ju täpselt samapalju kütust vaja.
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas ivar »

Suurematel mootoritel üldiselt sisekaod suuremad. Laiemad hõõrdepinnad, massiivsemad liikuvad osad, õlipump teeb rohkem tööd jne.
Kõik mootorid töötavad madalal koormusel ebaefektiivsemalt. Suuremal mootoril on efektiivsuse langus suurem, kuna maanteel kasutatakse suhteliselt väiksemat osa maksimaalsest koormusest.
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas Maik »

Kuskilt on meelde jäänud,et maanteel on vaja äkki 60hp kiiruse hoidmiseks ? Mis on siis 90-100. Või äkki oli isegi 40hp see.

Eks ilmselt jah, suurem kütusekulu tuleneb suuremast pöörlevast massist. Aga vettel OLI keskmine maanteel 8 kanti muidu, seda siis 250kw juures. Preagu on alla 9,5 maanteel. Pole täpselt jälginud.


Sellegipoolest, preagu sõites nii 100kw isenditega vahest, tuleb nutt peale - kas see ongi see minek :D
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Kasutaja avatar
pets4524
Postitusi: 84
Liitunud: 17.12.2007 11:55
Asukoht: Ega siit ei ole näha kah...

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas pets4524 »

Tere,

Mitu bari peab olema kütuserõhk normaalselt? Pihustilati otsas oleval kellal nt...

Peeter
Müüa palju erinevaid juppe 88-92 Civic / CRX / Concerto / Shuttle - Küsi julgelt...
junsu
Postitusi: 541
Liitunud: 12.10.2006 20:47
Asukoht: tallinn/lähiümbrus

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas junsu »

Sellegipoolest, preagu sõites nii 100kw isenditega vahest, tuleb nutt peale - kas see ongi see minek :D
Mul nüüd perekäru samakiire kui hobikas, vot se ajab maseka peale :-D

huvitav, kas kuskil on se "paradiis" millal inimene lepib, või jääks 5000heppa ka lahjaks lõpuks
Impreza GT `98 (Ex)
Impreza STi `06
Sassu
Postitusi: 72
Liitunud: 06.04.2008 19:09
Asukoht: Keila/tln
Kontakt:

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas Sassu »

junsu kirjutas:
Sellegipoolest, preagu sõites nii 100kw isenditega vahest, tuleb nutt peale - kas see ongi see minek :D
Mul nüüd perekäru samakiire kui hobikas, vot se ajab maseka peale :-D
Mis ma tegema pean, mu igapäevaauto on poole võimsam ja kiirem(vähemalt sirgel teel) kui hobiauto :-D
mth
Postitusi: 85
Liitunud: 12.10.2006 15:56

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas mth »

Pead hobiautoga midagi ilmselgelt ette võtma :)
Sassu kirjutas: Mis ma tegema pean, mu igapäevaauto on poole võimsam ja kiirem(vähemalt sirgel teel) kui hobiauto :-D
quattro was here
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas taxu »

junsu kirjutas:
Sellegipoolest, preagu sõites nii 100kw isenditega vahest, tuleb nutt peale - kas see ongi see minek :D
Mul nüüd perekäru samakiire kui hobikas, vot se ajab maseka peale :-D

huvitav, kas kuskil on se "paradiis" millal inimene lepib, või jääks 5000heppa ka lahjaks lõpuks
Eks rahulolematus ongi edasiviiv jõud. Harjud uue asjaga ära ja tahad paremat. Toimub areng.
Aga mäletan, kuidas millalgi oli uudis kellestki legendaarsest dragsterisõitjast, kes pidi alast loobuma, kuna: :!: silmad ei pidanud vastu :!: :lol: Nimelt pidev langevarjuga pidurdamine võttis lõpuks võrkkesta silma põhjast lahti. Vähemalt nii väideti.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas KaroK »

pets4524 kirjutas:Tere,

Mitu bari peab olema kütuserõhk normaalselt? Pihustilati otsas oleval kellal nt...

Peeter
Tavaliselt on see 3 bar kanti.
Täpsemalt ütlemiseks oleks tarvis teada automudelit ja Autodata programmi või konkreetse masina remondimanuaali.
Kasutaja avatar
pets4524
Postitusi: 84
Liitunud: 17.12.2007 11:55
Asukoht: Ega siit ei ole näha kah...

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas pets4524 »

Tere,

Auto ise ´89 Civic 1,6 aga surveaste on muutunud 9,1:1 pealt 11,68:1 peale... Remondi manuaali kahjuks ei ole ega autodatat. Oma vähese aruga arvan, et peaks kontrollima kas on piisavalt vunki aga ei tea palju norm oleks... ;)
Müüa palju erinevaid juppe 88-92 Civic / CRX / Concerto / Shuttle - Küsi julgelt...
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas taxu »

pets4524 kirjutas:Tere,

Auto ise ´89 Civic 1,6 aga surveaste on muutunud 9,1:1 pealt 11,68:1 peale... Remondi manuaali kahjuks ei ole ega autodatat. Oma vähese aruga arvan, et peaks kontrollima kas on piisavalt vunki aga ei tea palju norm oleks... ;)
Surveaste on MUUTUNUD? :ohshit Ehk et nagu ise muutus, või ikka muutsid?
Et detoneerima ei hakkaks, siis võimalik et pead segu rikkamaks ajama küll. Lihtsaim moodus on tõesti kütuse rõhu tõstmine. Siis open-loop alas saadki selle võrra rikkamat. Miinusena võid ka closed-loop alas liiga rikast saama hakata, kui vajalik korrekstsioon juba lambdale seatud piiri ületab.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Kasutaja avatar
pets4524
Postitusi: 84
Liitunud: 17.12.2007 11:55
Asukoht: Ega siit ei ole näha kah...

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas pets4524 »

Ega ta jah ise üleöö muutunud vaid ikka väikse kaasabiga ;) Aga tänud kiire ja piisava vastuse eest :)
Müüa palju erinevaid juppe 88-92 Civic / CRX / Concerto / Shuttle - Küsi julgelt...
Derik
Postitusi: 56
Liitunud: 28.10.2006 15:08
Asukoht: Tartu

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas Derik »

pets4524 kirjutas:Tere,

Auto ise ´89 Civic 1,6 aga surveaste on muutunud 9,1:1 pealt 11,68:1 peale... Remondi manuaali kahjuks ei ole ega autodatat. Oma vähese aruga arvan, et peaks kontrollima kas on piisavalt vunki aga ei tea palju norm oleks... ;)
Ega juhuslikult 11,68:1 kompression ei ole, mida sa manomeetriga mõõtsid?
Kasutaja avatar
pets4524
Postitusi: 84
Liitunud: 17.12.2007 11:55
Asukoht: Ega siit ei ole näha kah...

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas pets4524 »

Ei, tegu on surveastmega... Kompresioon on hoopis teine asi ju ;)
Müüa palju erinevaid juppe 88-92 Civic / CRX / Concerto / Shuttle - Küsi julgelt...
Derik
Postitusi: 56
Liitunud: 28.10.2006 15:08
Asukoht: Tartu

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas Derik »

Aga kuidas sa mõõdad surveastet? Minu meeles on surveaste arvutamise teel!? Või on tõesti minul asjad sassis!?
Vasta