rumalad küsimused...
Re: rumalad küsimused...
Küsimus tundub küll lihtne aga kahjuks piisavalt täpset vastust ma ise välja mõelda ei oska.
Nimelt ei saa ma aru, miks on ühtlase väikese koormusega sõites (näiteks maantee sõit) väikestel mootoritel kütusekulu väiksem, kui suurematel mootoritel või turbomootoritel. Seda siis tingimustel, et auto ise on täpselt sama (veoskeem, käigukast, kaal jne.)
Kas siis suuremad mootorid ja turbomootorid põletavad kütust madalal koormusel ebaefektiivsemalt? Sest samal koormusel sõitmiseks läheb ju täpselt samapalju kütust vaja.
Nimelt ei saa ma aru, miks on ühtlase väikese koormusega sõites (näiteks maantee sõit) väikestel mootoritel kütusekulu väiksem, kui suurematel mootoritel või turbomootoritel. Seda siis tingimustel, et auto ise on täpselt sama (veoskeem, käigukast, kaal jne.)
Kas siis suuremad mootorid ja turbomootorid põletavad kütust madalal koormusel ebaefektiivsemalt? Sest samal koormusel sõitmiseks läheb ju täpselt samapalju kütust vaja.
Re: rumalad küsimused...
Suurematel mootoritel üldiselt sisekaod suuremad. Laiemad hõõrdepinnad, massiivsemad liikuvad osad, õlipump teeb rohkem tööd jne.
Kõik mootorid töötavad madalal koormusel ebaefektiivsemalt. Suuremal mootoril on efektiivsuse langus suurem, kuna maanteel kasutatakse suhteliselt väiksemat osa maksimaalsest koormusest.
Kõik mootorid töötavad madalal koormusel ebaefektiivsemalt. Suuremal mootoril on efektiivsuse langus suurem, kuna maanteel kasutatakse suhteliselt väiksemat osa maksimaalsest koormusest.
Re: rumalad küsimused...
Kuskilt on meelde jäänud,et maanteel on vaja äkki 60hp kiiruse hoidmiseks ? Mis on siis 90-100. Või äkki oli isegi 40hp see.
Eks ilmselt jah, suurem kütusekulu tuleneb suuremast pöörlevast massist. Aga vettel OLI keskmine maanteel 8 kanti muidu, seda siis 250kw juures. Preagu on alla 9,5 maanteel. Pole täpselt jälginud.
Sellegipoolest, preagu sõites nii 100kw isenditega vahest, tuleb nutt peale - kas see ongi see minek :D
Eks ilmselt jah, suurem kütusekulu tuleneb suuremast pöörlevast massist. Aga vettel OLI keskmine maanteel 8 kanti muidu, seda siis 250kw juures. Preagu on alla 9,5 maanteel. Pole täpselt jälginud.
Sellegipoolest, preagu sõites nii 100kw isenditega vahest, tuleb nutt peale - kas see ongi see minek :D
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Re: rumalad küsimused...
Tere,
Mitu bari peab olema kütuserõhk normaalselt? Pihustilati otsas oleval kellal nt...
Peeter
Mitu bari peab olema kütuserõhk normaalselt? Pihustilati otsas oleval kellal nt...
Peeter
Müüa palju erinevaid juppe 88-92 Civic / CRX / Concerto / Shuttle - Küsi julgelt...
Re: rumalad küsimused...
Mul nüüd perekäru samakiire kui hobikas, vot se ajab maseka pealeSellegipoolest, preagu sõites nii 100kw isenditega vahest, tuleb nutt peale - kas see ongi see minek :D

huvitav, kas kuskil on se "paradiis" millal inimene lepib, või jääks 5000heppa ka lahjaks lõpuks
Impreza GT `98 (Ex)
Impreza STi `06
Impreza STi `06
Re: rumalad küsimused...
Mis ma tegema pean, mu igapäevaauto on poole võimsam ja kiirem(vähemalt sirgel teel) kui hobiautojunsu kirjutas:Mul nüüd perekäru samakiire kui hobikas, vot se ajab maseka pealeSellegipoolest, preagu sõites nii 100kw isenditega vahest, tuleb nutt peale - kas see ongi see minek :D![]()

Re: rumalad küsimused...
Pead hobiautoga midagi ilmselgelt ette võtma 

Sassu kirjutas: Mis ma tegema pean, mu igapäevaauto on poole võimsam ja kiirem(vähemalt sirgel teel) kui hobiauto
quattro was here
Re: rumalad küsimused...
Eks rahulolematus ongi edasiviiv jõud. Harjud uue asjaga ära ja tahad paremat. Toimub areng.junsu kirjutas:Mul nüüd perekäru samakiire kui hobikas, vot se ajab maseka pealeSellegipoolest, preagu sõites nii 100kw isenditega vahest, tuleb nutt peale - kas see ongi see minek :D![]()
huvitav, kas kuskil on se "paradiis" millal inimene lepib, või jääks 5000heppa ka lahjaks lõpuks
Aga mäletan, kuidas millalgi oli uudis kellestki legendaarsest dragsterisõitjast, kes pidi alast loobuma, kuna:



Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Re: rumalad küsimused...
Tavaliselt on see 3 bar kanti.pets4524 kirjutas:Tere,
Mitu bari peab olema kütuserõhk normaalselt? Pihustilati otsas oleval kellal nt...
Peeter
Täpsemalt ütlemiseks oleks tarvis teada automudelit ja Autodata programmi või konkreetse masina remondimanuaali.
Re: rumalad küsimused...
Tere,
Auto ise ´89 Civic 1,6 aga surveaste on muutunud 9,1:1 pealt 11,68:1 peale... Remondi manuaali kahjuks ei ole ega autodatat. Oma vähese aruga arvan, et peaks kontrollima kas on piisavalt vunki aga ei tea palju norm oleks...
Auto ise ´89 Civic 1,6 aga surveaste on muutunud 9,1:1 pealt 11,68:1 peale... Remondi manuaali kahjuks ei ole ega autodatat. Oma vähese aruga arvan, et peaks kontrollima kas on piisavalt vunki aga ei tea palju norm oleks...

Müüa palju erinevaid juppe 88-92 Civic / CRX / Concerto / Shuttle - Küsi julgelt...
Re: rumalad küsimused...
Surveaste on MUUTUNUD?pets4524 kirjutas:Tere,
Auto ise ´89 Civic 1,6 aga surveaste on muutunud 9,1:1 pealt 11,68:1 peale... Remondi manuaali kahjuks ei ole ega autodatat. Oma vähese aruga arvan, et peaks kontrollima kas on piisavalt vunki aga ei tea palju norm oleks...

Et detoneerima ei hakkaks, siis võimalik et pead segu rikkamaks ajama küll. Lihtsaim moodus on tõesti kütuse rõhu tõstmine. Siis open-loop alas saadki selle võrra rikkamat. Miinusena võid ka closed-loop alas liiga rikast saama hakata, kui vajalik korrekstsioon juba lambdale seatud piiri ületab.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Re: rumalad küsimused...
Ega ta jah ise üleöö muutunud vaid ikka väikse kaasabiga
Aga tänud kiire ja piisava vastuse eest 


Müüa palju erinevaid juppe 88-92 Civic / CRX / Concerto / Shuttle - Küsi julgelt...
Re: rumalad küsimused...
Ega juhuslikult 11,68:1 kompression ei ole, mida sa manomeetriga mõõtsid?pets4524 kirjutas:Tere,
Auto ise ´89 Civic 1,6 aga surveaste on muutunud 9,1:1 pealt 11,68:1 peale... Remondi manuaali kahjuks ei ole ega autodatat. Oma vähese aruga arvan, et peaks kontrollima kas on piisavalt vunki aga ei tea palju norm oleks...
Re: rumalad küsimused...
Ei, tegu on surveastmega... Kompresioon on hoopis teine asi ju 

Müüa palju erinevaid juppe 88-92 Civic / CRX / Concerto / Shuttle - Küsi julgelt...
Re: rumalad küsimused...
Aga kuidas sa mõõdad surveastet? Minu meeles on surveaste arvutamise teel!? Või on tõesti minul asjad sassis!?