jõudu madalamasse otsa..

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
zoom1
Postitusi: 833
Liitunud: 03.12.2004 20:27
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas zoom1 »

Mig, ma ei rääkinid sellest et kolb liigub sees edasi-tagasi ja omab suurt inertsi :)

Sinu idees pole midagi negatiivset - et autole turbo panna.
Aga sa saad kw juurde just ülemisse otsa rohkem - sa ei saa nii ehitada et ülesse ei tule midagi, sinna tuleb just rohkem.

ütle nüüd uuesti mida sa tahad.
Ma saan aru et tahad autole turbo peale panna - noh et jõudu juurde saada.
Arvad et hakkad linnavahel sõitma 1500-3500rpm - just ee vahemik mill turbo end alles üles laeb (ja nii rikas sa pole et kuullaager turbo osta).
Alates 3500- 5500 on kõige magusam minek millal ka Nm on piisavalt - see pole ju madalalt sõitmine :roll:
CA18DET best et 11.1s 205kmh
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

zoom1 kirjutas:Arvad et hakkad linnavahel sõitma 1500-3500rpm - just ee vahemik mill turbo end alles üles laeb..
Sellepärast ongi mul mitmeid kordi mainitud, et 'mõni väiksem turbo'. Et ta ikka varem oma tööd tegema hakaks. Et erinevust oleks tunda alatest nt. 1500rpm ja märkimisväärne muudatus oleks nt. 2000rpm'ist alates.. kuni nt. 3500-4000rpm'ini. Siis peaks juba kindlasti väikese turbo kasutegur langema hakkama ning see, kui palju ta seal üle 4000rpm'i korda saadab ei ole enam oluline.
zoom1 kirjutas:Mig, ma ei rääkinid sellest et kolb liigub sees edasi-tagasi ja omab suurt inertsi
ma tean, mina rääkisin sellest..
Kasutaja avatar
unoturbo
Postitusi: 59
Liitunud: 29.11.2004 17:07
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas unoturbo »

Kui ma nüüd hästi mõtlen, siis minu Unol on Garreti T2 turbo... pisikeste hulka peaks ju kuuluma? Aga nät.. tõmme laksab selga ikka kuskil 3000-st pöördest... 1500 peal on nagu lahja :P
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

Gar. TB0245 (see mis sul peaks siis olema) ning IHI RHB5 on need mudelid, mis pandi 89-94 aasta Uno'dele.. nii ütled nimekiri, mis siit foorumist pärit.
Kasutaja avatar
Samvel
Postitusi: 655
Liitunud: 29.11.2004 10:31
Asukoht: Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Samvel »

Miq kirjutas:Sellepärast ongi mul mitmeid kordi mainitud, et 'mõni väiksem turbo'. Et ta ikka varem oma tööd tegema hakaks. Et erinevust oleks tunda alatest nt. 1500rpm ja märkimisväärne muudatus oleks nt. 2000rpm'ist alates.. kuni nt. 3500-4000rpm'ini. Siis peaks juba kindlasti väikese turbo kasutegur langema hakkama ning see, kui palju ta seal üle 4000rpm'i korda saadab ei ole enam oluline.
Igati loogiline mõttekäik. Tänapäeval paljud turbomasinad tehaksegi madalapöörde väändemootoritega, kus boosti läve on 1500rpm ja max boost juba 2500rpm juures.
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

vbl T2 piisab siis aga mul on 1.6 moto ja T25 ning puhuma hakkab kuskil 2400 ja päris üles on tulnud kuskil 4500vms.
Sõltub kindlasti ka kolle ehitusest kuna turbo järgi tuleb.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

panter kirjutas:vbl T2 piisab siis
peaks vast piisama jah. Fiesta mk3 RSTurbo'l on see peal, ning räägivad, et selle 1.6 suudab ta juba pisut enne 2000rpm'i pöördesse ajada. 1.8 puhul peaks see punkt pisut alanema, ning siis oleks täitsa hea juba :)
Kasutaja avatar
zoom1
Postitusi: 833
Liitunud: 03.12.2004 20:27
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas zoom1 »

njah - surveastet ära siis küll alanda ja ic pole ka vaja. Tee hästi lühike torustik mis läheb sisselaskesse, siis pole eriti seda ootamist kuna turbo rõhku lööb.
Ma ikka mõtlein et tahad vahepeal ka suuri pöördeid kasutada.

Kuigi orig ajuga sa ei saa ikkagi seda käima - isegi 1500-3000rpm.
Võid saada mingi tulemuse kuid mitte üle 15hp väikestel pööretel.
Pantri hyunday isegi töötas orig ajuga mingilmääral, aga jah minu auto ei näidanud absoluutselt mingit progressi.

Nb: turbo puhul nüüd hakkab sul kõik vähe kiiremini toimima - pöörded hakkavad väga kiirelt üles minema, sul tuleb tükk tegemist et need iga kord 3500rpm lõpetada kui just hakkab kõige magusam koht ;)
CA18DET best et 11.1s 205kmh
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

zoom1 kirjutas:Ma ikka mõtlein et tahad vahepeal ka suuri pöördeid kasutada.
tahangi..
zoom1 kirjutas:Kuigi orig ajuga sa ei saa ikkagi seda käima - isegi 1500-3000rpm.
põhjenda..!?
zoom1 kirjutas:sul tuleb tükk tegemist et need iga kord 3500rpm lõpetada kui just hakkab kõige magusam koht ;)
miks ma peaks 3500rpm pealt ära lõpetama?
Kasutaja avatar
zoom1
Postitusi: 833
Liitunud: 03.12.2004 20:27
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas zoom1 »

kuidas sa tahad siis - ise räägid et ei taha pöördesse ajada. Just madalat otsa tahad kautada.
Ja ise ka ju ütlesid et suurtel pööretel hakkab turbo takistama :shock:

Aju kohta ei tea - pole bmw-d uurinud. Lihtsalt vabalthingava aju ei ole ette nähtud turbo jaoks - üks asi on vaakum, teine rõhk.

See peaks suht loogiline olema et vabalthingav ei hakka turboga tööle - kütusesegu jääb lahjaks. Kütusesurve tõstmine ka ei aita sittagi - sunnyl tõstsin 1bar~ ja ei muutund mitte midagi.
CA18DET best et 11.1s 205kmh
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

zoom, sa näed ikka asju päris oma mätta pealt :)
zoom1 kirjutas:kuidas sa tahad siis - ise räägid et ei taha pöördesse ajada. Just madalat otsa tahad kautada.
Ja ise ka ju ütlesid et suurtel pööretel hakkab turbo takistama :shock:
1. pole ütlenud, et ei taha pöördesse ajada, või et tahan ainult madalat otsa kasutada - Ma räägin, et ma tahan alumist otsa paremaks teha. See "power" mis mul üleval on, on täiesti paras ja mõnus linna jaoks. Ma tahan, et seda mõnusat jõudu oleks rohkem, suuremas ulatuses.
2. pole ma ka ütlenud, et suuretel pööretel turbo takistama hakkaks midagi. Ta kasutegur/tootlikus/jõudlus/rõhk hakkab langema. St. et ta ei tööta enam nii effektiivselt. Igal turbol on oma optimaalne mootori pöörete vahemik(mis on muidugi suhtes mootori töömahuga), milles ta kõige effektiivsemalt töötab. Alla selle takistab ta ainult gaaside liikumist - üle selle teeb endale 'haiget'.
zoom1 kirjutas: Aju kohta ei tea - pole bmw-d uurinud. Lihtsalt vabalthingava aju ei ole ette nähtud turbo jaoks - üks asi on vaakum, teine rõhk.
olen tänulik, et sa just rõhku mainisid(oli kuidagi kahesilma vahele jäänud). Ennem ma mõtlesin ainult küttesegule. Kuid mul otseselt rõhuandurit(MAP, onju?) pole, minu teada mitte, nimelt on tavaline ühulugeja(MAF, onju?).
zoom1 kirjutas:See peaks suht loogiline olema et vabalthingav ei hakka turboga tööle - kütusesegu jääb lahjaks. Kütusesurve tõstmine ka ei aita sittagi - sunnyl tõstsin 1bar~ ja ei muutund mitte midagi.
Tegelikult, see kas segu jääb lahjaks või mitte oleneb selles palju õhku silindritesse 'voolab'. Seda ma võin sulle öelda, et kui madalama otsa tõstetud jõud on väiksem või sama suur kui sama vabalthingava mootori maksimum jõud, siis pole vaja teha ühtegi muudatust pritsungi süsteemi. Ning seda ma proovingi saavutada. - tõsa alumist otsa ning ülemine võiks jääda õige segu nimel samaks(ps! paar % ei tohiks hullu olla, kui tuleb). Ainuke mille üle veel muretseda on, et kas aju oskab selle 20-30% suurema õhukogusega madalatel pööretel midagi peale hakata. Et kas ta 'tabelites' on selline koht olemas.

PS! igaksjuhuks mainin VEEL KORD, et mu eesmärk ei ole tõsta max-jõudu - Ma ei kavatse ülelaadimis rõhuga hulluks minna, vb 0,5bar maksimaalselt(siis tuleks vist juba süüdet sättima hakata). Ahjaa. kas keeg suunaks Zoom'ile Max boost'i raamatut , minu teada ta pole seda veel näinud.
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

Kuni 0,5 bar on orig ajuga ok. Võib olla peab panema lisapihusteid ja ka orgunnima mingi süsteemi mis neid juhiks, kuid suure tõenäosusega ei ole isegi seda vaja - piisab ntx. suurematest pihustitest...

Samas on kogu see asi enese petmine - süües kasvab isu ja varsti tahad rohkem - ntx. 300hp ei ole veel mingi arvestatav number (tean omast kogemusest), mootori võimsusega on nagu rahaga - vahet pole. kui palju sul seda on, alati on mingiks otstarbeks seda liiga vähe... :)

Sky is the limit... :!:
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

Silwer kirjutas:Kuni 0,5 bar on orig ajuga ok. Võib olla peab panema lisapihusteid ja ka orgunnima mingi süsteemi mis neid juhiks, kuid suure tõenäosusega ei ole isegi seda vaja - piisab ntx. suurematest pihustitest...
See jutt mulle meeldib. Kui lisa pihusteid vaja peaks minema, siis mina arvatavasti lähen seda teed, et vahetan kõik välja.. pisut suuremate vastu. Lihtsa, ning labase, arvutuse järgi peaks juba bmw 3.0 mootori omad sobima. Mootori töömaht jagata pihustite arvuga võrdub ühe silindri töömaht mille õigesti täitmisega peab pihusti hakkama saama. :roll: 1.8 puhul on 450ccm pihusti kohta, 3.0 - 500ccm ning 3.5 - 583ccm. Et kindel olla võib ju 3.5'e omad võtta.
Silwer kirjutas:Samas on kogu see asi enese petmine - süües kasvab isu ja varsti tahad rohkem
tänan muretsemast, aga ma jõtaks selle isu õigeprojektika jaoks, selles mõttes, et see auto ei ole mulle, kui projektikas.
Kasutaja avatar
zoom1
Postitusi: 833
Liitunud: 03.12.2004 20:27
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas zoom1 »

Kuni 0,5 bar on orig ajuga ok. Võib olla peab panema lisapihusteid ja ka orgunnima mingi süsteemi mis neid juhiks, kuid suure tõenäosusega ei ole isegi seda vaja - piisab ntx. suurematest pihustitest...
Silwer, kas tead 1,8bmw aju kohta seda kindlalt, või lihtsalt arvad??
Mina kah algul arvasin et väikese rõhuga töötab :(

Keegi seletab kuidas aitab suuremate pihustite panek midagi - selleks vaja ka ju aju ümber progeda, et see ka rohkem bena läbi lubaks.

Ega see ei ole nii et suured pihustid peal ja kohe palju bena tuleb - siis töötavad need pihustid lihtsalt oma max läbilaskvuse piiridest kaugel.
100% on max, aga siis töötavad nt. 60% võimsusega :roll:


Mig: Ma soovitan sul lihtsalt asjaga pihta hakata, küll töö käigus saavad kõik su esitatud mured lahenduse.
Otsid väikse turbo, paned peale ja vaatad kas hakkab madalalt puhuma, kui hakkab siis vaatada kas jääb segu lahjaks, kui jääb siis aju või pihusteid juurde - nii järjest edasi lähed :)
CA18DET best et 11.1s 205kmh
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

Vastuseks on: LAMBDA ja see peab ajuga ühendatud olema...
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Vasta