Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitus Postitas Raceboy »

No sina paneks ühele pulgale, aga praktika näitab midagi muud :) Eks proovi oma 200 SX-iga nt 30min järjest Audru rajal sõita pärast seda kui oled OMC-l ära käinud. Kui ilma probleemideta rajalt maha tuled pärast seda, teen sulle 6packi välja :bb
Ma lihtsalt huvi pärast küsiks, mitu korda sa ringrajal autoga sõitmas käinud oled?
Seal saad näha, kuidas muidu nii hästi toimiv jahutussüsteem hätta jääb ja kurvides hakkavad õlitusprobleemid tekkima.

Aga see, mis aeg autol veerandmiilil või miilil tuleb, on absoluutselt teisejärguline selle konkreetse auto puhul. Minu jaoks on oluline see, et temaga fun ringrajal sõita oleks ja alles seejärel on tähtis ringiaeg. Need otsekiirenduse ajad on prioriteetidelt umbes 10. ja 15. koha vahel.

Ja see auto ei ole treilaauto mitte seetõttu, et ta ulmevõimas oleks ja tänaval/maanteel ei kannataks sõita (vastupidi, mul on cruise ka normaalseks pandud) vaid seetõttu, et ta pole: a) ARK'is arvel, b)tal on puur sees ja ei tohiks niiehknaa tänaval liigelda, selleks on mul teised autod, c) temaga on ebamugav tänaval sõita, kuna vedrustus on uniball'idel ja väga jäik, ta on madal ja lärmab.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitus Postitas jeff01 »

Miilil ei saavuta ka õli selliseid temperatuure nagu rinkal, kus saab väga hästi aru erinevate õlide omadustest kui vaid manomeeter küljes on. Kuumem õli = õhem õlikile = nõrgem õlikile = Kergem saale FAIL :-D

See, et paljud on miilil oma ebapiisava jahutuse tõttu mootorist lahti saanud näitab vaid seda, et need on need kes rinkal niikuinii surnud oleks.

Ja miks peakski originaal jahutus 2-3x tehasevõimsuse ületanud mootori suutma ära jahutada? Vesijahutsega autodel pole näinud performance veepumpasid ja üübersuper jahutusvedelikke.

Kokkuvõtvalt ma ei usu, et see kõnealune 931 200/400/1000/1600m sõidul katki läheks ja temperatuuride või millegi sellisega jama oleks.....Tegelikult on selle kaalujaotusega tagaveolisega ka korraliku tänavarehviga 2,0s 60feet täiesti tavaline kuid arvan, et kui seda pole selle konkreetse autoga harjutatud siis on see paarikümne stardi kaugusel. Näha tahaks selle auto lõppkiirust ja 400m aega kindlasti. Olen selles autos väikeste rõhkudega sõitnud (Oli äkki 0,6) ja kinnitan, et juba siis liikus paremini kui see 1 bariga 13,9s sõitnud porge.

Nii, et Peep. Tahame seda autot näha....kasvõi 400m testipäeval tartus kus 15euri eest ja litsentsideta sõita saab. Ja tahan ka näha, et parema rehviga minust parem 60 feet saavutatakse mis ma kunagi 120kw 944ljaga sõitsin :) siis PEAB see aeg ka 12nesse igas asendis mahtuma ka selle siduriga.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitus Postitas Raceboy »

Laupäeval oli plaan tulla, aga olen Tartust ära kahjuks, seetõttu jääb ainukeseks variandiks lähiajal juuni algul Raadil toimuv võistlus.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Audiophile
Postitusi: 570
Liitunud: 22.12.2004 10:17
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitus Postitas Audiophile »

Amen on that :axe
No sina paneks ühele pulgale, aga praktika näitab midagi muud Eks proovi oma 200 SX-iga nt 30min järjest Audru rajal sõita pärast seda kui oled OMC-l ära käinud. Kui ilma probleemideta rajalt maha tuled pärast seda, teen sulle 6packi välja
Ma lihtsalt huvi pärast küsiks, mitu korda sa ringrajal autoga sõitmas käinud oled?
Seal saad näha, kuidas muidu nii hästi toimiv jahutussüsteem hätta jääb ja kurvides hakkavad õlitusprobleemid tekkima.

Aga see, mis aeg autol veerandmiilil või miilil tuleb, on absoluutselt teisejärguline selle konkreetse auto puhul. Minu jaoks on oluline see, et temaga fun ringrajal sõita oleks ja alles seejärel on tähtis ringiaeg. Need otsekiirenduse ajad on prioriteetidelt umbes 10. ja 15. koha vahel.

Ja see auto ei ole treilaauto mitte seetõttu, et ta ulmevõimas oleks ja tänaval/maanteel ei kannataks sõita (vastupidi, mul on cruise ka normaalseks pandud) vaid seetõttu, et ta pole: a) ARK'is arvel, b)tal on puur sees ja ei tohiks niiehknaa tänaval liigelda, selleks on mul teised autod, c) temaga on ebamugav tänaval sõita, kuna vedrustus on uniball'idel ja väga jäik, ta on madal ja lärmab.
Ma ei saa aru miks on vaja peebu tööd ja ka teiste omi alalõpmata challengida???? A la aga mis siis kui oleks nii aga mis siis kui oleks naa.. mis selle jutu point on? teoorias läheb kana ka mesipuusse kui teda tugevalt lükata eks.. praktiga aga on midagi muud..

Good work Peep.. hea näha et auto liigub ja selfengineering pay's back...
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitus Postitas Astrona »

Einoh kui ta pole sul tänavaautona arvel olnudki, siis on teine teema. Ja ma pole väitnud, et su masin vastu ei peaks.
Rinkakogemust mul veel vähem kui sul dragi kogemust :) Pole see periood veel tulnud, ja pole seda rinka autoks ehitanud, kuigi mõte sõitma kah õppida on pidevalt õhus. Aga hiljuti vahetasin suure radika väikse orginaali vastu ja eemaldasin roolivõimusüsteemi, et 15kg ninast kergendust saada. Samuti seisavad õlijahutus ja skylinei pidurdi riiulis, jämedamad stabikad, kõvemad amordid jne pole kah auto küljes. Ka diffrijahutuse eemaldasin, ning ilma puurita oli nii kiire autoga juba kardirajal päris kõhe. Sõidan puuri ära, eks siis näeb, võibolla muutub tänava-dragi masin tänava-rinka masinaks.

Aga miil vs rinka... 25-30 sekundiga, millest enamus aeg on kiirus 200-300 vahel, mis tähendab, et pöörded praktiliselt seisavad, aga boost on põjas, jahutussüsteemi üles kütmine polegi enamasti teemaks, ja seda ei saa otseselt rinkaga võrrelda. Mul sulas näiteks miilil masin enne kui vesi ja õli soojaks jõudsid minna. Viimane diagnoos: väljalaskeklapi ja kambri temperatuur peale 20 sekundit 10-13:1 vahel kõikuva seguga ja hilise, ning võimaliku cas anduri lõtkust tingituna kõikuva, süütega sõitmist panid klapi hõõguma, mis tekitas ka pre-ignitioni ja ning lõpuks ka klapi ära sulamise. Ja seda 50-70C jahutusvedelikuga. 150kmh'ni kiirendamine, ja siis pidurdamine, ning väiksema koormusega kurvi võtmine, laseks soojusel jahutussüsteemi kaduda enne kui uuesti peale vajutada, ja viga tuleks välja alles siis kui kaane jms temp nii kõrge, et sel pole enam kuhugi minna ja tõuseb. mitte nagu miilil piirajas võibolla 100+% DC peal lahjeneva seguga istumise puhul, millele võib lisanduda natuke ka soft-cut-retardi jne.

Tahan öelda seda, et sitt jahutus ja õlitus tuleb välja paremini rinkal, aga vale seade saab miilil ka jaheda mootoriga teada. Ehk siis kui miilil 1km peal sisse sulab, tähendab see, et rinkal saaks sõita 10km kuni mootor ikka soojaks läheb, ja siis pikema sirge algul ehk temp juba nii kõrge, et sirge lõpus vormistatakse ära.

Rinkal 30 minutiga täiega andes jah sulatab kindlamini sisse, kui enne juba saaled ei lähe, aga miilil toimub see sama vale seadega juba 20 sekundiga enne kui 250 sisse jõuab saada.

Jutu point? Erinevaid teemasi on lühikese aja jooksul läbi käinud, ja igav pole olnud :)
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
zoom1
Postitusi: 833
Liitunud: 03.12.2004 20:27
Asukoht: Tartu

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitus Postitas zoom1 »

Palju aastaid tagasi sõitsin ma TC rajapäeval saugal mitmeid mitmeid ringe nii 1,1bar rõhuga, sisuliselt stock mootoriga ca18. Ainuke mure, pidurid läksid keema. Siis mingi aeg hiljem, täpselt sama seadega sõitsin raadil mingit kiirendust ja kokku ta sulaski :lol:
CA18DET best et 11.1s 205kmh
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitus Postitas Raceboy »

Igasugu näited on olemas ja võib tuua, kuid sinu toodud on siiski erandiks, mitte reegliks.

Eks seetõttu, et kiirendus (olgu miil või veerand) paneb mootorile sama koormuse nagu ringrada, valatakse dragiautodel plokke betooni täis ja sõidetakse rudimentsete radikatega ja samal põhjusel on ringrajamasinatel suured õli- ja veeradikad koos tõsiste vahejahutitega?-iroonia lõpp.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitus Postitas Astrona »

OT - Oluline Teema jätk:
Ütleks, kah, et zoomi näide on erand. Tal oli seal vast olematu cooleriga "heat-soak" jne. Nagu Veljol ei vastanud küstus seadistusele vms. Erandeid leidub...
Dragis käib sõit nii kiiresti, et ega radikas aitabki rohkem pidurdusmaal. Hea kui väiksest radikast vesi korra läbi jõuab käia. Ja soojusjuhtivusel on ka piirid. Ebaoptimaalne on ka rinkal kasutada suuremat radikat kui seal vaja. Ja dragis ei juhtu midagi , kui 2L veel vett välja lasta ja 2C kõrgema CLT'ga lõpetada.

Piisava õlituse ja jahutuse korral saab mootor 10s'iga rohkem pauku 400m sirge lõpuks, kui 5sekundiga 150m lõpus. Piisav jahutus: raja algul ja lõpus on vee ja õli temp ei muutu ja seega ringide arvust ei sõltu. Detaili jahutatava ja kuumutatava otsa vahel on temperatuuri erinevus. Tänu soojusjuhtivusele tõuseb kaane, ploki ja kolbide temperatuur aga kuni sirge lõpuni. Kõik soojus mis antakse veesärki ja õlisse, jahutatakse maha, paraku pole see veel kogu soojus.
Näide: 125m kiirendust +75m pidurdamist ja poolkoormuseid + 125m kiirendust +75m pidurdamist ja poolkoormuseid --- Põlemiskambri vaatenurgast pole võrreldav isegi mitte dragiga, rääkimata miilist.
Ära nüüd dragi ja miili ühele pulgale pane :)
Võtaks kokku:
* Drag võrreldes tänavaga, testib rohkem valet seadistust ja natuke rohkem ka vahejahutust.
* Miil testib ka juba natuke jahutussüsteemi (õli vesi ja eriti IC) võrreldes drag'iga. Aga seadistust ja sulamispiiri testib andestamatumalt.
* Rinka testib paremini ära õlitus- ja jahutussüsteemid! Kui need on ok, siis andestab väikese seadistuspuuduse, kuid kehvemapoolset seadistust ei pruugi andestada. Kui jahutus on puudulik, siis loomulikult avalduvad tõsiselt ka juba väiksed seadistuse puudused.

Kindlasti on nüüd, peale natuke läbi mõtlemist, mul endal kah pilt selgem :)
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitus Postitas Raceboy »

Eile pärastlõunal sai Raadil üht autot häälestatud ja samas ka Performance Box'iga mõõdetud ning testisin enda masina ka ära. Tulemus oli täitsa ok, eriti praeguse seade kohta: aeg kehvapoolne 13.1 (start rahulik ja 2. käiguga eriti pidamist polnud), kuid lõppkiirus päris rahuldavad 188 km/h.

tqhq.ee kalkulaator annab arvestatavaks jõuks veidi üle 300 rwhp võttes arvesse sõiduki massi (koos minuga u. 1100 kg max, täpset massi ei tea öelda veel), mis on enam-vähem seal, kus ta olla võiks.

Kui nüüd spekuleerida, siis planeeritud 1,5 barise boosti ja normaalse süütenurgaga võib paarkümmend hj juurdegi tulla. Kõik see eeldab muidugi oluliselt vingemat sidurit.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitus Postitas Astrona »

Raceboy kirjutas:Pole kuskil dünos käinud, aga baasrõhuga (0,9 bar max), millega sõitnud olen, arendab umbes 280-290 hj mootorist.
Tulemus muidugi parem, kui su kuutagune oletus, aga selle tikutaku kalkulaatoriga küll pole mõtet ennast kurvastada. Too eeldab, et sul on ikkagi hea pidamine, ja kui 2. käik kah ei pea, valeta seal rahulikult 1sek maha.
1100kg võistlusmass, kui kaalunud pole, tundub suht optimistlik. Kui punase SXi ostsin, oli too väidetavalt 1000kg - kaalumine näitas 1080kg. 1200kg stock mass ja "Kõik" välja visatud, ning võistlusmass siis 1165kg. Hallil SX'il oli a la kõik välja visatud + suured coolerid sumpad turbod jne kokkuvõttest ~25kg kergem kui stock, kui sedagi.
Täpselt aasta tagasi AC 1. sõit oli mul väga sarnane ~1100kg 185kmh 12.9s külmade Toyodega 2.2s 60ft(2. käik sai "peaaegu põhja vajutada"). 2 sõitu hiljem sama boostiga aga 1.6s 60ft'iga sai ideaalse sõiduga 12.08s, ja arvestasin julgelt 325-335rwhp.

Ühesõnaga, enne sügist, kui rada juba ära väsitanud: sidur külge, boost üles (>400rwhp), rehv alla ja 11'sse. Nagu ikka, teoreetiliselt 11s masin, aga praktiliselt siiski poolametlikult 13s :)

Tundub, et sul on see, turbonduse juures ülivajalik, "mind-set" paigas, et kruvi on käe ulatuses, aga vot ei keera :lol: - las töötab.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitus Postitas Raceboy »

See auto kaalus eelmises võistlusseades (võistlustel kaalutud) 1100 kg koos juhiga nii, et kõik klaasid ja stanged olid originaalid, käigukast 016 tüüpi 5käiguline (võrreldes praegusega +12 kg).

Kuigi turbokola lisab endisele +20 kg, siis ülejäänud stuff on ise oluliselt kergem: tagaluuk (orikas 27 kg, praegune 4.5 kg), kapott (originaal 18 kg, praegune 7 kg), küljeklaasid (kokku 6 kg, praegune 1.5 kg), esistange (originaal 9 kg, praegune 2 kg).

Mingi aja pärast saan nurgakaaludele ja saab ka täpsed numbrid kaalude kohta. Enne seda võiks muidugi kõik vidinad külge panna, mis veel vaja oleks (taha difuusor ja võibolla ka tiib, ette splitter).
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitus Postitas Raceboy »

Põhimõtteliselt on auto 28.08 toimuvaks Open Trackiks valmis vist. Vist seetõttu, et alati on asju, mida võinuks teha, aga ei ole kas mõtet või aega või mõlemat. Pikk talv on ju ees ka.

Nüüd on all Toyo R888-d (ees 225/45 R17, taga 255/40 R17).

EDIT: Auto sai suve algupoole ka kaalutud ja nagu ennustasin: koos minu ja 30l kütusega 1097 kg. Enda mass hetkel hirmuäratavad 93 kg (tavapärane 82-84 kg).

Aga jäädvustasin auto pärast tagatiibade laiendite külgepanemist ja väikest värvitööd enne kui midagi puruks läheb.

Pilt
Pilt
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitus Postitas Raceboy »

Käisin pühapäeval Open Trackil Audru rajal sõitmas. Kahjuks palju sõita ei saanud, kuna warm-up'i ajal sai niiskel rajal olematu pidamisega R888-tega spinn tehtud, murul käidud ja boksi tuldud. Hiljem demosõidu ühisstardis aga andis mättaralli tagajärg ennast tunda: mootoriruumist õhku suunav alumiiniumplekk oli seetõttu paigast nihkunud ja nühkis bensiinivoolikusse augu.
Küll aga sain enne seda janti autoga veidi nii sõita nagu peab ja see oli väga fun. Igatahes andis julgustust, et kõik polegi väga halb (v.a. sõiduoskus).

Talve jooksul on plaan masinat edasi arendada:

*Sidur kangema vastu vahetada.
*Käigukast lahti võtta, 2. käigu sünkrod vahetada ja LSD paigaldada (olemas riiulis).
*Vahele tõsta Holset HX30 ja torukolle teha (twin-entry).
*Taha meisterdada difuusor, ette splitter ja nendega koos põhi siledaks saada.
*Põhja alt sealolev mastiks maha kraapida ja säästa ~25 kg. Seest on ära kraabitud (33 kg tuli kokku). Auto tühimassiks võiks pärast kõiki mõistlikke modifikatsioone tulla ~950 kg (hetkel 990 kg).
*Aku tagaistmele tuua (telgede vahele).
*Ette tuled aretada (mingid LED päevasõidu-ribad+suunad). Tagumised töötavad.
*16tollistest BBS RS velgedest teha 17tollised. Kaaluvahe praeguste Porsche Cup1 velgedega oleks vastavalt 3 kg (esimesed) ja 4,5 kg (tagumised) velje kohta.
*Nurgakaaludel auto paika ajada.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
stk
Postitusi: 202
Liitunud: 17.04.2006 17:14

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitus Postitas stk »

kuidas sa need rs 17 tollisteks teed?
tellid esi ja tagarandid uued või kuidas?

endal samad veljed, aga võiks ka olla tolli jagu suuremad

Siim
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitus Postitas Raceboy »

Tuleb mingid sobiva laiusega 17tollised doonor-BBS'id osta ja keskosad ära vahetada. 16- ja 17tollistel on samad keskosad.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Vasta