VW 1300 ´69 "jeff01"

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Corrado
Postitusi: 255
Liitunud: 13.11.2007 19:32
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas Corrado »

Loodame siis see aasta näha juba ilusaid ja kiireid sõite ilma jamadeta :P
Ehk järgmisel võistlusel astun ligi ka, mõlemad ikkagi oranzide autode omanikud :lol:
woush
Postitusi: 32
Liitunud: 31.08.2009 3:03
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas woush »

Viimasel Tartu võistlusel küll mõtlesin, et milleks see vaev ja jama. Ei liikunud see auto ei peast ega per_est eelmisel aasta, sellegi hooaja algus nukker.

Lihtsam ehk mõni originaalis juba vähe võimsam mootor ( v8 nagu soomlastel vist ) vahele tõsta ja nautida kiiret sõitu ?
Corrado
Postitusi: 255
Liitunud: 13.11.2007 19:32
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas Corrado »

Lihtsam oleks ka stock autoga sõita, pole mingit ümberehitusvaeva.. eks see ehitamiserõõm ole mis paneb selle originaalse mootoriga kimama mööda raadit :-D
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas jeff01 »

woush kirjutas:Viimasel Tartu võistlusel küll mõtlesin, et milleks see vaev ja jama. Ei liikunud see auto ei peast ega per_est eelmisel aasta, sellegi hooaja algus nukker.

Lihtsam ehk mõni originaalis juba vähe võimsam mootor ( v8 nagu soomlastel vist ) vahele tõsta ja nautida kiiret sõitu ?
Milliseid soomlasi sa silmas pead? V8 põrnikad on suht USA teema kuid sealgi saadakse aru et selle auto teeb kiireks tema väike kaal mida V8ga pole võimalik saavutada.
Ja mis vahele tõstmisest sa räägid? selleks tuleb ehitada toruraam ja V8 auto sisse paigaldada ming keredetailid talle siis ümber laduda. Ära unusta liita + 400kg mu auto kaalule kui tahad sinna V8 kuidagi sisse toppida.

Auto ei liikunud võistlustel, kuna eelmisel aastal sai kõik juhtmestik maha lõigatud nagu ka kõik muu mis tundus, et saab paremini teha. Hindasin aga oma ajakulu valesti ja seadistamise aega ei jäänud kahjuks üldse....Ma tõesti ei tea küll miks see paigast läks aga võistluste käigus sain segu lõpuks 8-9 pealt 12peale kuid siis kui auto liikuma hakkas oli võistlus juba läbi. Lisaks see amorditeema + lisaks see väljalaske ebatihendus + muud jamad mille oleks saanud kõrvaldada kui aega oleks jätkunud et asja testida.
Kui ma asja taas liiga suurelt ette ei võta on lootust, et auto näitab oma tõelist palet kuu aja pärast Tartus.

Jõudu võiks 1,5-1,7 bariga olla ~200hp Seda on 4x rohkem kui see mootor originaalis produtseerib. Kahjuks pole tõesti saanud 200hp väärilist sõitu teha sest siis võiks aega alata numbritega 12.xx Parim seni 13,9
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Motary1
Postitusi: 729
Liitunud: 18.04.2007 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas Motary1 »

Võta rahulikult, neid 'no replacement for displacement' inimesi sa teistmoodi mõtlema ei pane :)
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas Maik »

Ära pahanda,aga ega 200hp vist seda autot siiski eriti kiireks ei tee ? millega need kiired põrnikad sõidavad?


Võta suvaline 200hp mootor ja viska suvalisele samas kaalul olevale autole peale = vähem jama ja sama tulemus ?


Võibolla pusimine viib sihile.... eks oleneb mis siht eesmärgiks on . Loodetavasti sihiks pole auto mis peale igat sõitu vajab mootorivahetust vms. Ega ma paha pärast - muidu su auto on VÄGA äge ja väga ägeda disainiga. Lihtsalt... u now.
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Corrado
Postitusi: 255
Liitunud: 13.11.2007 19:32
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas Corrado »

Tegelt on asi ilmselt ikka selles, et eestis pole põrrade tuunimine niiväga populaarne kui soomes või kuskil mujal, seega on seda know-howd kõvasti vähem ja on keeruline masinat kohe esimese hooga kenasti sõitma saada ja vastupidavalt valmis ehitada.. aga küll see vaev ükskord vilja kannab :)
Kasutaja avatar
Datsunimies
Postitusi: 128
Liitunud: 05.03.2011 11:37
Asukoht: Tln

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas Datsunimies »

K20 fööniga vahele ja mure lahendatud :-D kerge ja kiire
Nissan 200SX S14
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas jeff01 »

Maik kirjutas:Ära pahanda,aga ega 200hp vist seda autot siiski eriti kiireks ei tee ? millega need kiired põrnikad sõidavad?


Võta suvaline 200hp mootor ja viska suvalisele samas kaalul olevale autole peale = vähem jama ja sama tulemus ?


Võibolla pusimine viib sihile.... eks oleneb mis siht eesmärgiks on . Loodetavasti sihiks pole auto mis peale igat sõitu vajab mootorivahetust vms. Ega ma paha pärast - muidu su auto on VÄGA äge ja väga ägeda disainiga. Lihtsalt... u now.
Ei, ma ei pahanda üldse ja saan aru inimeste pahameelest sest auto pole ühtegi normaalset aega sõitnud ja alati on miskid hädad olnud....Kuid alati on ta hästi töödanud mul töö juures, kodus või liberaja ääres proovides :-D Uskumatu aga, et keegigi usuks, et seal töötab võtsin eelmisel võistlusel ühe tuttava auto peale ja demonstreerisin. :lol: Loodan et nüüd jätkub aega et enne võistlust raadil asi liikuma saada.

Minu jaoks Kiired põrnikad sõidavad vabalthingavate põrnika mootoritega ja kui minu auto kaalub 750 siis neil kaalub auto ka koos turvapuuriga 100kg vähem ehk ~650kg ja näiteks 2,4L na produtseerib veel tänaval sõitvana kuni 220hp ja spetsiaalkütusega $$$ mootorid kuni 300hp siis need autod sõidavad vastavalt 11 kuni 10
Mida ma ka öelda püüan on see, et minu auto on raskeks keevitatud, need astmelauad on 1,6mm plekist, kere on kokku keevitatud põhjaga ja seepärast pole ka plast nina kuigi lihtne kasutada + veel muud tugevdused jne.

Suvaline 200hp 750kg tagavedune oleks ilmselt üsna kiire kui see asi pidama saada kuid siin se vahe välja tulebki. Väidan, et suvaline kere ei tee ka raadi rajal alla 1,4lja 60 feeti nagu 1 põrnikas meil seal on teinud (1,38) Raadile võttis ta esmakordselt 10" sliki kaasa sest alastaros piisab talle 6" rehvist, et samamoodi startida. :-D

Usun, et peale igat sõitu ei vaja auto mootorivahetust (olgugi, et uued on vaid saaled ja tihendid) eelmisel mootoril oli seljataga 100km ja see tuli lahti võtta seepärast, et oma lolluse tõttu ronis boost üle 2,5 bari (vana turbo järgi 1,5 bari peale regullitud wastegate osutus uuele turbole veidi julmaks :-D ) Ka selle võistluse stardid + samapalju kõrvalrajal + veel samapalju enne võistlust töö juures + samapalju mul peale võistlust kodus elas see mootor kenasti üle....olenemata sellest, et raadi kõrvalrajal testides kadus genekarihm mis ka mootori jahutust elus hoiab.

Eesmärk või siht:
originaal 1600sega mõnedki korralikud sõidud teha (Korralikuks pean praegu igati reaalseid 13 keskpaiga sõite tänavarehviga) ja kunagi aasta teises pooles 12nesse saada (see on nüüd vähe rohkem unistuse moodi kuid eks näis....kõik sõltub sellest kuidas uued rehvid ja tulevase vedrustuse combo pidama saan)

Kui 12 on selle 1600sega saavutatud on aeg edasi liikuda ja selleks on mitu varianti.

A) mul olemas olev 2000cc vähe kaasaegsem type 4 mootor mis onjuba eos tugevam ja võimsam ja vastupidavam
B) Ülilaialt saada olevad performance osad praegusele mootorile

variandiga A on tulemus 300+ dragiks igati safe ja lagi kuni 350 ehk
variandiga B on tulemus suht sama kuid väga palju kallimalt ja ~20kg kergemalt. Kuid kui eelarve on piiritu siis võib ka pauteri ploki sisse asja ehitada ja siis oleks ka 600hp näiteid

Meeldetuletus euroopa listist:
Enamvähem tänavalegaalsed (Mitte Eestis ofcoors)
Pilt

Suuremad relvad:
Pilt

Ülelaetud:
Pilt

Nagu näha siis enamus kasutab T1 mootorit nagu ma hetkel ja vähesed T4 nagu ma plaanin tulevikus
Tegelikult pole mul eriti eeskujusid kes sama asjaga sama eesmärki taga ajaks. St et stock juppidega miskit saavutada püüaks. 10 000 kasutajaga põrnikaliste usa foorumis ei leidu näiteks ainsatki autot mis 100% stock 1600se sisuga 13nesse oleks sõitnud. High Perf 1600seid on on samuti üli vähe sest kui usas jupid suurt midagi ei maksa siis minnakse kohe suure töömahu ja sepissisu suunas. Mõningad ilusad näited väikestest mootoritest on rootsi-norra poolel kus samuti püütakse palju originaali ära kasutada.

Vabalthingav kus aluseks on võetud stock vänt + kepsud + plokk + hooratas:
143,3kW or 194,9hp / 195Nm (141lbs) and 11,58s/177,01km/h(110,63mph) Siinkohal pean ikka ütlema, et minu jaoks on see kiire olgugi et alla 200hp :)
Pilt

ja kurat mina ei suuda nüüd midagi ligilähedastki ka turboga saavutada....vot see ajab juba närvi. Tulevase T4 mootori puhul on lähim eeskuju hollandis kes suuresti stock osi kasutab 103x66 (2200cc) tuleb kalli nikassiil kolvi-silindri komplektiga stock vändast ja stock kepsuga. Toodab see mootor tervelt 418 hp @ 19 psi Uskumatu jõud kuid kuna auto pole dragi suunitlusega vaid peab kestma ka igapäeva sõitu + ringrada siis parim aeg on sarnane mis ülal kirjeldatud 1600sel 11,48 kuid seda tehakse 192km/h lõppkiirusega mis on 15km/h suurem

Miks eesti dragis see auto nii populaarne ei ole on ehk ka selles kinni, et meil puudub klass kus nende sulgkaalus autodega võistelda kui just OL või PS ei tõmba. Vaadake ülalpool Jussi põrnika töömahtu ja ajage näpuga järge mis selle jaoks auto kaaluma peaks....Seepärast oligi tal lihtsam eestis öelda et tal on 1800ne kui ta kaalule pandi. AGA LOOMULIKULT ei saa ju teha klasse kui nende jaoks autosid pole nii, et kahe otsaga asi.
turbonissan kirjutas:K20 fööniga vahele ja mure lahendatud :-D kerge ja kiire
Jah siin videos on sel 11,0 indexi loomal K20 ja (vastane sõidab 200hp A4lja 1,8T keskmooriga isendiga 13,8)

http://www.youtube.com/watch?v=smcv-PXC ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;

Aga see k20 on miski honda veteci otsas ja see mootor + selle jahutus + turbo kola + puur teeb selle auto tonniseks pommiks ja 480hp kohta tundub ideaalis 11,0 sõitev auto suht tavaline.

http://www.youtube.com/watch?v=1HjsHYu9 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Loomulikult oleks see igati töökindlam....ja lihtsam ja kõik viled aga esialgu tahan õhkjahutuse juurde jääda.
Viimati muutis jeff01, 18.06.2011 11:26, muudetud 1 kord kokku.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kummitus
Postitusi: 205
Liitunud: 20.02.2008 16:48
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas Kummitus »

On tore, et selliseid ettevõtmisi leidub, aga siinkohal alustaks mina korralikust progeajust ! Iga kordne ilmamuutus ja teab mis teised tegurid siis võib lugeda, et ei töötanud see ja too nii nagu pidi jne.....siinkohal olen arvamusel, et see Megasquirt pole õige asi .
550hp/493Nm
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas jeff01 »

Siinkohal pole taas megasquirt vaid mina ise süüdi Autol puudus seade ajanappuse tõttu ja oma kogenematuse tõttu otsisin paukumise põhjust pöörete lugemise osast (mitte rikkast segust mis ei süttinud) ja meeletut turbovilet valest süütest (Mitte turbos põlevast bensiinist) Lõpuks sai ka selgeks, et asi polnudki tempis (Sisselaske tempi vahe võistlusel vs seadistuse ajal oli ~35 kraadi)

Suur muutuja olid lisaks muule ka küünlad....eelmisle aastal olid sees lühikese keermega, ilma seibideta AC delcod mis iga segu igas asendis süütasid kuni 2 bari turborõhuni. kuna lühikese keermega küünlad ei tahtnud sees püsida treisin kaantesse puksid ja pidin kasutusele võtma pikad küünlad. Lappasin NGK kataloogi ja rahanappuse tõttu valisin odavaima sarja (sest mitmetele turboautodele on need ju ette nähtud) Valisin puhtalt parameetrite järgi:
keerme läbimõõt ja samm
keerme pikkus
kuumusaste milleks valisin persetunde järgi 8
ja kuna kogu pinge võiks minna sädeme tekitamiseks siis valisin takistuseta küünlad. ILMSELT siit mu probleemid algasidki sest edis kasutab takistusega küünlaid ja takistusega juhtmeid fordil. Aju resettimine polnud eelmisel aastal takistusega küünaldega probleemiks, küll aga sel aastal rikkus se mul 3-4 ehk pooled sõidud. Nende sõitude logid olid nii rikutud, et nende järgi ei osanud midagi seadistada kah. Ülejäänud sõidud ja logid rikkus see, et kolle ei tahtnud kaante kõljes püsida ja oli ebatihe.

Mis seal ikka, teeb uued väljalaske tihendid, otsib stoperdavad pronksmutrid mis end lahti ei keera, vabaneb EDISist ja varub igaks juhuks ka takistiga küünlad ja seadistab auto uuesti.

Ärge tehke seda aju maha ühe kogenematu äparduste tõttu :)
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
birdshit
Postitusi: 46
Liitunud: 30.11.2008 22:13
Asukoht: Söörömöö
Kontakt:

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas birdshit »

Kurb, et ei hinnata tehtud tööd.. ma pole autot näinud ega kuulnud, aga Sul on eelköige viitsimist ja tahet autot ehitada.
Minu arvates tuleks inimest ergutada, mitte hakata rääkima (öigemini sellised vöiks suu kinni hoida), et suhteliselt möttetu tegevus ja missugune ajaraiskamine. Lihtsam muidugi osta :)
tomsonmrt.com
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas jeff01 »

Rahu rahu, kriitika on täiesti asjakohane ja kui sellel on alust nagu praegu siis laske aga tulla. :)
Ma nõustun 100% et auto ei ole ei peast ega persest liikunud (Ma ju ise tunnen ja tean seda samamoodi) Eelmisel aastal sõitis see auto samuti jamade kiuste 15s ja kui hetkeks juba lubama hakkas oli ka 13s nii ka seekord.....võistlusel muudkui 15 ja tagarajal või peale võistlust logi järgi 13 nii et 14nesse pole see auto kunagi mitte ainsatki ametlikku aega sõitud :lol:
ainus osa mida ma siin ümber lükata püüdsin oli see, et lihtsalt mingi mootori sinna istutamine (eriti midengine variandid) ei ole ei lihtsad ega tee seda autot stock seades ka kiireks kuna auto kaalujaotus halveneks mid engine variandiga, kaal suureneks vägagi märgatavalt ja kui veel praegu oleks võimalik autoga bracketitki sõita (seal on kaalupiiirang 600) siis miski muu mootoriga oleksin kohe OL või PS klassis.

Pilt

Pilt

Pilt
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas Astrona »

birdshit kirjutas:Kurb, et ei hinnata tehtud tööd.. ma pole autot näinud ega kuulnud, aga Sul on eelköige viitsimist ja tahet autot ehitada.
Minu arvates tuleks inimest ergutada, mitte hakata rääkima (öigemini sellised vöiks suu kinni hoida), et suhteliselt möttetu tegevus ja missugune ajaraiskamine. Lihtsam muidugi osta :)
Pigem, rõõm on lugeda, kuidas mõni (kes ise veel hiljuti vähemalt stock-aju kasutas) oma kadedusega megasquirti kasutajaid ergutab ;)
Peale 100+ tundi "lammutamist" 1. testürituse kohta väga ok - peaaegu sõidab, ja kindlasti isegi selliselt tõrkudes üks kiiremaid õhkjahutusega autosid eestis. Korraliku rehviga ei jääks foori taga Type R'il lootustki.

See mida näiteks eesti OL ja PS paremik teeb, ei saa paraku enamus lugejatest juba ainuüksi finantsiliselt järgi või üle teha. Aga kes jeffi projektikatest aeglasem on, on lihtsalt laisk või loll.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas jeff01 »

badass motherfucka gets some grip :D

Pilt

Pilt

Pilt

Auto sai toimetatud Starcar töökotta kus plekitööd väga hästi teha mõistetakse. Saavad tagatiivad juppideks lõigatud ja veidi laiemalt kokku keevitatud niiviisi, et parem ja vasak pool veidi sarnasemad oleks ja rehvi kontakt tiivaga oleks välistatud.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Vasta