K: Turbo map ???

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Kuskil 0.6-1.0 bari tahaks saavutada.
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

2,8 mootorile liiga väike, kuni 3500rpm hoiab 1,0 bar. Peale seda hakkab langema u. alljärgnevalt:

4000 - 0,8
4500 - 0,65
5000 - 0,5
5500 - 0,35
6000 - 0,25
6500 - 0,15
7000 - 0,05
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Külaline

Postitus Postitas Külaline »

Kuidas selline asi koostööd teeks audi 20v (2,2) mootoriga ?

Pilt
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

Võiks väiksem turbo olla - kuni 4500 rpm on liiga lahja ja igapäevasõidukina oleks see piinav...

Rpm - Boost bar
1500 - 0
2000 - 0,2
2500 - 0,4
3000 - 0,5
3500 - 0,6
4000 - 1,0
4500 - 1,5
5000 - 2,0
5500 - 2,0
6000 - 2,0
6500 - 2,0
7000 - 1,8

PS! Kõik need numbrid on ligikaudsed ja ei pretenteeri täis tõele, kuna mootorite reaalsed voolavused erinevatel pööretel võivad olla ja kindlasti ongi erinevad ning ka õhu tihedus on erinevates kohtades erinev.

Lisaks tuleb arvestada et tegemist on kompressori (külma koja) map-iga, ehk reaalne elu: mis ajal mis rõhk üles tuleb ja kaua see kestab, oleneb ka kuumast kojast ja selle suurusest...
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Millega sa neid numbreid arvutad, mingi programm? Mul on mingi turbocalc, kuskilt netist sain, pole väga süvenenud.
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

Lihtne Exceli tabel - valemid võtsin Maximum boost raamatust...
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Marko
Postitusi: 760
Liitunud: 02.02.2005 17:43

Postitus Postitas Marko »

Silwer, vaata palun mis sinu arvud selle map`i kohta ütlevad. 2,0L 4sil mootor
Pilt

peaks olema 5+ sellisele mootorile :)
Opel Calibra 2.0T 4wd | Subaru Impreza 2.5 WRX | Opel Astra GSI rwd & turbo | Mazda 6 MPS | Autopeatus OÜ - http://www.autopeatus.ee
[b]Autode hooldus, remont ja lisavarustuse paigaldus - masinate ehitamine visioonist teostuseni[/b]
Kasutaja avatar
Ragnar
Postitusi: 1533
Liitunud: 26.11.2004 18:41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ragnar »

Silwer kirjutas:Lihtne Exceli tabel - valemid võtsin Maximum boost raamatust...
maximum boosti pole, aga äkki annad lihtsalt valemid ? :) tänud
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
jk
Postitusi: 250
Liitunud: 29.11.2004 21:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas jk »

Ma tahaks ka teada, kuidas kompressori mapi järgi turbo taha tulemist arvutatakse. Minu meelest on seal nii palju faktoreid, mis seda mõjutavad(turbiini suurus, VE, IC suurus, erinevad torud), et seda ei ole võimalik arvutada. Aga oleks väga tore kui ma eksiks ja seda saaks siiski arvutada...

Huvi pärast ka GT28RS compressori map arvutatud 1.8 mootori jaoks. Tundub, et 350 hp sealt ei tule, pigem ~330 @ 1.5bar.

Pilt
Viimati muutis jk, 28.11.2005 22:39, muudetud 1 kord kokku.
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Põhimõtteliselt, kui viitsite visake pilk peale, ma kunagi ammu tõmbasin selle turbo calculatori - päris asjalik tundub, kui tõene ta on ei oska öelda, aga arvan, et päris jama ei saa olla.
http://www.turbofast.com.au/freesoftware.html
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

Marko kirjutas:Silwer, vaata palun mis sinu arvud selle map`i kohta ütlevad. 2,0L 4sil mootor
Pilt

peaks olema 5+ sellisele mootorile :)
See on mingi bull shit map...
"horsepower"!?!??
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

jk kirjutas:Ma tahaks ka teada, kuidas kompressori mapi järgi turbo taha tulemist arvutatakse. Minu meelest on seal nii palju faktoreid, mis seda mõjutavad(turbiini suurus, VE, IC suurus, erinevad torud), et seda ei ole võimalik arvutada. Aga oleks väga tore kui ma eksiks ja seda saaks siiski arvutada...


Huvi pärast ka GT28RS compressori map arvutatud 1.8 mootori jaoks. Tundub, et 350 hp sealt ei tule, pigem ~330 @ 1.5bar.

Pilt
Turbo järgi tulemist ei saagi arvutada. Saab vaid arvutada seda mis pööretel mis rõhk on ok ja sedagi ligikaudselt. Need valemid mis mul on arvutavad vaid õhuvoolu vastavalt mootori suurusele, selle voolavusele ja kasutatavale rõhule - kombineerides ja samal ajal graafikuga võrreldes saab enam-vähem kätte milleks antud kompressor võimeline on. Õhuvoolu ja rõhu ristpunkt graafikul ei tohi sattuda "surge" alasse ja samuti ei tohi ta väljuda efektiivsuse piirist ning ka võlli pöörded ei tohiks minna metsikuks - nii lihtne see ongi...

Aga antud graafiku kohta - 1,5 bar peal teeb võll juba 140tuh pööret - seda on tiba liiga palju. 120tuh võiks vast see piir olla...
Viimati muutis Silwer, 29.11.2005 0:30, muudetud 1 kord kokku.
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

se marko map on veidi selline..mitte loogiline, aga mingi ettekujutuse saab...
tglt tegureid jah liiga palju et hp järgi map teha nii...
Vasta