K: Turbo map ???
Võiks väiksem turbo olla - kuni 4500 rpm on liiga lahja ja igapäevasõidukina oleks see piinav...
Rpm - Boost bar
1500 - 0
2000 - 0,2
2500 - 0,4
3000 - 0,5
3500 - 0,6
4000 - 1,0
4500 - 1,5
5000 - 2,0
5500 - 2,0
6000 - 2,0
6500 - 2,0
7000 - 1,8
PS! Kõik need numbrid on ligikaudsed ja ei pretenteeri täis tõele, kuna mootorite reaalsed voolavused erinevatel pööretel võivad olla ja kindlasti ongi erinevad ning ka õhu tihedus on erinevates kohtades erinev.
Lisaks tuleb arvestada et tegemist on kompressori (külma koja) map-iga, ehk reaalne elu: mis ajal mis rõhk üles tuleb ja kaua see kestab, oleneb ka kuumast kojast ja selle suurusest...
Rpm - Boost bar
1500 - 0
2000 - 0,2
2500 - 0,4
3000 - 0,5
3500 - 0,6
4000 - 1,0
4500 - 1,5
5000 - 2,0
5500 - 2,0
6000 - 2,0
6500 - 2,0
7000 - 1,8
PS! Kõik need numbrid on ligikaudsed ja ei pretenteeri täis tõele, kuna mootorite reaalsed voolavused erinevatel pööretel võivad olla ja kindlasti ongi erinevad ning ka õhu tihedus on erinevates kohtades erinev.
Lisaks tuleb arvestada et tegemist on kompressori (külma koja) map-iga, ehk reaalne elu: mis ajal mis rõhk üles tuleb ja kaua see kestab, oleneb ka kuumast kojast ja selle suurusest...
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Silwer, vaata palun mis sinu arvud selle map`i kohta ütlevad. 2,0L 4sil mootor

peaks olema 5+ sellisele mootorile

peaks olema 5+ sellisele mootorile

Opel Calibra 2.0T 4wd | Subaru Impreza 2.5 WRX | Opel Astra GSI rwd & turbo | Mazda 6 MPS | Autopeatus OÜ - http://www.autopeatus.ee
[b]Autode hooldus, remont ja lisavarustuse paigaldus - masinate ehitamine visioonist teostuseni[/b]
[b]Autode hooldus, remont ja lisavarustuse paigaldus - masinate ehitamine visioonist teostuseni[/b]
Ma tahaks ka teada, kuidas kompressori mapi järgi turbo taha tulemist arvutatakse. Minu meelest on seal nii palju faktoreid, mis seda mõjutavad(turbiini suurus, VE, IC suurus, erinevad torud), et seda ei ole võimalik arvutada. Aga oleks väga tore kui ma eksiks ja seda saaks siiski arvutada...
Huvi pärast ka GT28RS compressori map arvutatud 1.8 mootori jaoks. Tundub, et 350 hp sealt ei tule, pigem ~330 @ 1.5bar.

Huvi pärast ka GT28RS compressori map arvutatud 1.8 mootori jaoks. Tundub, et 350 hp sealt ei tule, pigem ~330 @ 1.5bar.

Viimati muutis jk, 28.11.2005 22:39, muudetud 1 kord kokku.
Põhimõtteliselt, kui viitsite visake pilk peale, ma kunagi ammu tõmbasin selle turbo calculatori - päris asjalik tundub, kui tõene ta on ei oska öelda, aga arvan, et päris jama ei saa olla.
http://www.turbofast.com.au/freesoftware.html
http://www.turbofast.com.au/freesoftware.html
Turbo järgi tulemist ei saagi arvutada. Saab vaid arvutada seda mis pööretel mis rõhk on ok ja sedagi ligikaudselt. Need valemid mis mul on arvutavad vaid õhuvoolu vastavalt mootori suurusele, selle voolavusele ja kasutatavale rõhule - kombineerides ja samal ajal graafikuga võrreldes saab enam-vähem kätte milleks antud kompressor võimeline on. Õhuvoolu ja rõhu ristpunkt graafikul ei tohi sattuda "surge" alasse ja samuti ei tohi ta väljuda efektiivsuse piirist ning ka võlli pöörded ei tohiks minna metsikuks - nii lihtne see ongi...jk kirjutas:Ma tahaks ka teada, kuidas kompressori mapi järgi turbo taha tulemist arvutatakse. Minu meelest on seal nii palju faktoreid, mis seda mõjutavad(turbiini suurus, VE, IC suurus, erinevad torud), et seda ei ole võimalik arvutada. Aga oleks väga tore kui ma eksiks ja seda saaks siiski arvutada...
Huvi pärast ka GT28RS compressori map arvutatud 1.8 mootori jaoks. Tundub, et 350 hp sealt ei tule, pigem ~330 @ 1.5bar.
Aga antud graafiku kohta - 1,5 bar peal teeb võll juba 140tuh pööret - seda on tiba liiga palju. 120tuh võiks vast see piir olla...
Viimati muutis Silwer, 29.11.2005 0:30, muudetud 1 kord kokku.
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring