Kolbide treimine

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Kolbide treimine

Postitus Postitas Astrona »

tehnic kirjutas:no hetkel peaks jääma umbes 10 aga plaan on ülerõhku panna 1bar...mootoril originaal surveaste muidu 9.5. Mõtlesingi et mis see paksus võiks jääda ilma et laiali lendaks?
Sõltub täiesti kõigest, nukkvõllist, kütusest jne.
Korralik japsi või opeli doch kaas, korralik 98E kütus, ja süüde 1bar pealt 2 kraadi alla optimaali, detoklappidega korralikult seadistada. Vältida igasugune spike'imine jms nii, et kunagi üle 1bar ei käi, võid jätta ka 10:1 CR, eriti kui tiba kangem nukk - ning siis juba 11:1 segu hoida. Samas response tuleb hea.
CA stockis 8.5:1 ja lubatakse sõita 95E'ga, detoandurit aju ei vaata, ning boostcut on 1bar peal, CAS andur töötab rihma pealt ja sõltuvalt tollest käib süüde veel +/-4kraadi sinna tänna - samas on süüde suht agressiivne ~25-30kraadi. Ja see on suht piir, kuna väheke peale keerajad üldiselt pikalt ei sõida.
8,0:1 on suht lollikindel, ja võid 98E'ga 2 bariga isegi natuke spikida ja paar kaadi metsas süütega sõita, eeldades, et pole CAS jms rihmapealt veetavat jama mis veel omakorda süüdet metsapoole veab.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
tehnic
Postitusi: 119
Liitunud: 14.11.2007 22:58
Asukoht: Läänemaa-Tallinn

Re: Kolbide treimine

Postitus Postitas tehnic »

aga teab keegi soovitada mõnda kohta kus saab lasta kolbe treida :?:
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Kolbide treimine

Postitus Postitas Astrona »

tehnic kirjutas:aga teab keegi soovitada mõnda kohta kus saab lasta kolbe treida :?:
Mul kuskil on 1 number :) Aga küsi Kopika Valtsi Intsu käest!
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
tehnic
Postitusi: 119
Liitunud: 14.11.2007 22:58
Asukoht: Läänemaa-Tallinn

Re: Kolbide treimine

Postitus Postitas tehnic »

ikka ootan infot treialite kohta :bb
ahto10
Postitusi: 461
Liitunud: 17.02.2008 1:28
Asukoht: tallinn

Re: Kolbide treimine

Postitus Postitas ahto10 »

Avo
5063406
Minu eelmised kolvid olid tema poolt madalamaks treitud.
Opel kadett GSI 16v Turbo
Toyota MR2 Turbo
tehnic
Postitusi: 119
Liitunud: 14.11.2007 22:58
Asukoht: Läänemaa-Tallinn

Re: Kolbide treimine

Postitus Postitas tehnic »

nonii sain siis kolvid treitud kuid hind oli ka vastav, aga samas linna madalaim ja aega läks alla 24h..mehel olid närvid ka päris läbi kui kolbidele järgi läksin....kolbide kasti kõrval oli poolik viskipudel :-D
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: Kolbide treimine

Postitus Postitas jeff01 »

Astrona kas de-stroke polnud mõeldav? Ma pole nii hea arvutaja kui sina aga kui asi jääb mõne kuupsentimeetri taha siis annaks asja lahendada vända lihvimisega väiksema stroke peale ja paksema saale kasutamisega :roll: Saale pole asi millel peab nissani märk peal olema. Paljudel mootoritel on üle +1mm remonte. Õnneks elame vaid kolmemõõtmelises maailmas ja oluline on vaid saale laius + sise ja välis läbimõõt. :-D

Kuna vahepeal kummitas mind ühe teise õhkjahutaja mootor (2L bussi bokser) siis sai uuritud T4 mootorite kohta ja sain teada, et tehas strõukis 66se vända 71mm ni ja võeti kasutusele uued kepsud. (5mm on lihtsalt liiga palju et sinna vaid teised saaled leida :-D )

Kui ma ei eksi siis pidid karksi nuia mehed selleks piisavalt pädevad olema et vändakäiku muuta.

(Kui väntvõll pole muidugi pindkarastatud)

Aga see on vist end ammendanud teema kuna autoklubi klasside järgi võib vaid poes piima järel käia.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Kolbide treimine

Postitus Postitas Astrona »

jeff01 kirjutas:Astrona kas de-stroke polnud mõeldav? Ma pole nii hea arvutaja kui sina aga kui asi jääb mõne kuupsentimeetri taha siis annaks asja lahendada vända lihvimisega väiksema stroke peale ja paksema saale kasutamisega :roll: Saale pole asi millel peab nissani märk peal olema. Paljudel mootoritel on üle +1mm remonte. Õnneks elame vaid kolmemõõtmelises maailmas ja oluline on vaid saale laius + sise ja välis läbimõõt. :-D
Olen mõelnud stroke'imisele vända lihvimisega, kuigi pole IRL seda ise kohanud. De-stroke on täiesti arvestatav alternatiiv, arvestades kolbide treimise keerukust.
Probleem: 1809cc mootoril 83mm asemel 84mm kolvid -> 1853cc, mis 1.7x'iga on 3150cc, mis omakorda on 1.95% rohkem kui 3000cc+ "3% reegel" (3090cc).
Kui vändakaela lihvida pealt 0.925 ja alt 0.075mm siis käik muutub 1,7mm = 2 x 0.85mm, laseb käigu 83.6mm pealt 81.9mm'le, mis annaks töömahuks 3086cc - mis mahuks ka 3000cc klassi.
Bluebirdi 1.00mm saaled läheks käiku.
Räägitakse küll, et alates 1. remontmõõdust need vändad jäävadki saalesid sööma - samas mul 0.25mm ja küll sõi, aga mitte rohkem kui sellise valu peale oleks oodanud. Arvan, et korralikult lihvides ta veel isegi kestaks.
No ja peale selle, kui käigu laseks 2% alla, siis pööret tõstaks vast 2.5% +200RPM ilma et kepsul raskem oleks. mis tähendab et võimsus ei langeks - kui klapid peavad (ja voolavus ei tohiks veel piirata).
Kui kepsu ei vaheta, siis kolb tõuseks 0.85mm madalamale ja CR langeks kah mingi 0.6:1 punkti ehk 7.3:1'le 1,9mm tihendiga ja võiks rahulikult 95E'ga 2.5bar lajatada :)

See eeldab põhimõtteliselt korraliku stock-mõõdus vända (mis on suht haruldane) ohverdamist. Pluss siis see lihvimistöö + saaled. Kokkuvõttes oleks eksperimenteerimine, mille töökindlus pole kindel. Ja kokkuvõttes võib odavam tulla võtta stock mõõdus plokk, osta sinna 83mm sepiskolvid, mille omakorda alternatiiv oli 84mm treimine näiteks 83.2mm peale. Igatahes, jätan selle võimalike lahenduste nimekirja.

Ja mis põhiline: praeguste andmete järgi saan aru, et 3000cc klassi 2011 pole veel paika pandud :) Ja kui olekski siis pole kindel, et seda kirjutamata "3% reeglit" ei kaotata. 2. aasta kaotataks enivei, kui enamus sõidavad 14-16s, IV koht 13.7s, III koht 12.9, II koht 12.8, ja I koht 11.3 :lol: Suht ohtlik - Kui kiirem stardiga ~5sec hilineb, on finishis 15s masinaga kiiruste erinevus juba 50-100kmh.

Loodan, et adminnid annavad andeks, et teema nii vähe pealkirjaga kokku ühtib - pole ammu midagi kirjutanud ja jeffil on kah igav :lol:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Re: Kolbide treimine

Postitus Postitas ivar »

Kui vändakaela lihvida pealt 0.925 ja alt 0.075mm siis käik muutub 1,7mm = 2 x 0.85mm, laseb käigu 83.6mm pealt 81.9mm'le, mis annaks töömahuks 3086cc - mis mahuks ka 3000cc klassi.
Kui pealt võtta 0,85 võrra rohkem kui alt, siis vändakaela tsenter nihkub 0,85/2=0,425.
Kolvikäik muutub: 0,425x2=0,85.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Kolbide treimine

Postitus Postitas Astrona »

ivar kirjutas:
Kui vändakaela lihvida pealt 0.925 ja alt 0.075mm siis käik muutub 1,7mm = 2 x 0.85mm, laseb käigu 83.6mm pealt 81.9mm'le, mis annaks töömahuks 3086cc - mis mahuks ka 3000cc klassi.
Kui pealt võtta 0,85 võrra rohkem kui alt, siis vändakaela tsenter nihkub 0,85/2=0,425.
Kolvikäik muutub: 0,425x2=0,85.
Tänud lugemast ja parandamast!
Eks viga võis ka sealt tulla, et 1 võimalus arvutada on üldse nii, et kui pealt võtta 1mm ja alt ei võta, siis ü.s.s. on kolb 1mm all pool aga a.s.s on ta endises kohas ja käik muutub see sama 1mm.
Ühesõnaga pealt tuleks lihvida 1.6mm.
Vaatasin, et autoladu.ee's on kuni 0.5mm rem-saalesid, mis on juba 2x kallimad kui std mõõt. 1.0mm saaks üldse kuskilt eritellimusena kuskilt kaugel laost. 1.6mm oleks siis juba custom. Üldsegi pole see eriti aktuaalne teema.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Re: Kolbide treimine

Postitus Postitas taxu »

Astrona kirjutas:Eks viga võis ka sealt tulla, et 1 võimalus arvutada on üldse nii, et kui pealt võtta 1mm ja alt ei võta, siis ü.s.s. on kolb 1mm all pool aga a.s.s on ta endises kohas ja käik muutub see sama 1mm.
Pead öösiti vähe rohkem une jaoks aega leidma. Kui ebasümmeetriliselt lihvida, siis kepsu tsenter nihkub ja sellega nii üss KUI ass. Mõlemad selle tsentri nihkumise võrra. Kogu käigu muutus on siis nende summa.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Vasta