jeff01 kirjutas:Astrona kas de-stroke polnud mõeldav? Ma pole nii hea arvutaja kui sina aga kui asi jääb mõne kuupsentimeetri taha siis annaks asja lahendada vända lihvimisega väiksema stroke peale ja paksema saale kasutamisega

Saale pole asi millel peab nissani märk peal olema. Paljudel mootoritel on üle +1mm remonte. Õnneks elame vaid kolmemõõtmelises maailmas ja oluline on vaid saale laius + sise ja välis läbimõõt.
Olen mõelnud stroke'imisele vända lihvimisega, kuigi pole IRL seda ise kohanud. De-stroke on täiesti arvestatav alternatiiv, arvestades kolbide treimise keerukust.
Probleem: 1809cc mootoril 83mm asemel 84mm kolvid -> 1853cc, mis 1.7x'iga on 3150cc, mis omakorda on 1.95% rohkem kui 3000cc+ "3% reegel" (3090cc).
Kui vändakaela lihvida pealt 0.925 ja alt 0.075mm siis käik muutub 1,7mm = 2 x 0.85mm, laseb käigu 83.6mm pealt 81.9mm'le, mis annaks töömahuks 3086cc - mis mahuks ka 3000cc klassi.
Bluebirdi 1.00mm saaled läheks käiku.
Räägitakse küll, et alates 1. remontmõõdust need vändad jäävadki saalesid sööma - samas mul 0.25mm ja küll sõi, aga mitte rohkem kui sellise valu peale oleks oodanud. Arvan, et korralikult lihvides ta veel isegi kestaks.
No ja peale selle, kui käigu laseks 2% alla, siis pööret tõstaks vast 2.5% +200RPM ilma et kepsul raskem oleks. mis tähendab et võimsus ei langeks - kui klapid peavad (ja voolavus ei tohiks veel piirata).
Kui kepsu ei vaheta, siis kolb tõuseks 0.85mm madalamale ja CR langeks kah mingi 0.6:1 punkti ehk 7.3:1'le 1,9mm tihendiga ja võiks rahulikult 95E'ga 2.5bar lajatada
See eeldab põhimõtteliselt korraliku stock-mõõdus vända (mis on suht haruldane) ohverdamist. Pluss siis see lihvimistöö + saaled. Kokkuvõttes oleks eksperimenteerimine, mille töökindlus pole kindel. Ja kokkuvõttes võib odavam tulla võtta stock mõõdus plokk, osta sinna 83mm sepiskolvid, mille omakorda alternatiiv oli 84mm treimine näiteks 83.2mm peale. Igatahes, jätan selle võimalike lahenduste nimekirja.
Ja mis põhiline: praeguste andmete järgi saan aru, et 3000cc klassi 2011 pole veel paika pandud

Ja kui olekski siis pole kindel, et seda kirjutamata "3% reeglit" ei kaotata. 2. aasta kaotataks enivei, kui enamus sõidavad 14-16s, IV koht 13.7s, III koht 12.9, II koht 12.8, ja I koht 11.3

Suht ohtlik - Kui kiirem stardiga ~5sec hilineb, on finishis 15s masinaga kiiruste erinevus juba 50-100kmh.
Loodan, et adminnid annavad andeks, et teema nii vähe pealkirjaga kokku ühtib - pole ammu midagi kirjutanud ja jeffil on kah igav
