K:Turbo minu autole

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas murjam »

Etz207 kirjutas:tere
küsimus järgmine kumba vw mootorit on lihtsam soodsam ja mõtekam turbotada
kas abf 2,0 16 v või aba 2,0 8 v

sooviks olex kuskil 300 hp
vajaks infot doonorit ei oska muidu valida
tänan info eest 8)?
Vastavate mootorite kohta midagi öelda ei oska. Eeldusel, et Sa kasutad originaalsisu, on ilmselt mõistlikum kasutada seda, millel surveaste on madalam.

P.S: usun, et selle küsimuse kohta võiks siia foorumisse eraldi teema teha ;)
Lauda nitro
Corrado
Postitusi: 255
Liitunud: 13.11.2007 19:32
Asukoht: Tartu

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas Corrado »

Tekkis siuke tagasihoidlik küsimus turbotamise kohta.
Nimelt, on olemas volvo 440 millel mootoriks vabalthingav B18FP (1721cc, 102hj, 142nm, R4, 8v, surveaste 10.0:1).
Vedeleb ka Garrett GT2256v turbo, mis on 2.7 liitrise MB disla pealt. Mihkli jutu järgi peaks see 1.7 bensukas seda puhurit ringi ajama küll.(SIIN on mingi pilt kust saavad teadjamad ehk mingeid kasulikke numbreid lugeda.)

Aga nüüd siis selline küsimus nagu ilmselt enamus algajatel; äkki on mõni kes oskab selle mootori kohta(üldiselt) midagi targemat öelda, et mis ülerõhku ja jõude kannataks see asi stock sisuga ja mida kannataks saavutada stock ajuga?
Seda ma tean ise ka, et stock aju võib turbotamisel aiataha visata.. aga mind lihtsalt huvitab, kas saaks asja käima mingigi rõhuga nii, et asi laiali ei lendaks ja töötaks ka? Kas see rõhk piirduks 0,1-0,3 bariga või võib ka näiteks 0,5-0,6 barist unistada?

Sama mootor on tehasest väljunud ka turbotatuna, B18FT (surveaste on 8,1:1 ehk siis nõksa madalam kui minu mootoril). Muid andmeid selle turboka kohta eriti ei tea, noh kui siis niipalju, et on 120hj ja 0,25 bar ülerõhku.
Väldiks ka seda, et soovitaks mul see mootor hankida lihtsalt koos juhtmestiku ja ajuga, eks ole neidki mõtteid mõlgutatud.

Ühesõnaga konkreetselt huvitab just B18FP turbotamine :)

Tänan juba ette asjalike vastuste eest.
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas murjam »

Corrado kirjutas:.. mis ülerõhku ja jõude kannataks see asi stock sisuga ja mida kannataks saavutada stock ajuga?
Seda ma tean ise ka, et stock aju võib turbotamisel aiataha visata.. aga mind lihtsalt huvitab, kas saaks asja käima mingigi rõhuga nii, et asi laiali ei lendaks ja töötaks ka? Kas see rõhk piirduks 0,1-0,3 bariga või võib ka näiteks 0,5-0,6 barist unistada?
Ei ole mina veel näinud vabalthingavat mootorit, mis ei kannataks ülelaetuna stock sisuga hea seadistuse korral ligikaudu 1.7-2x originaaljõudu (sellest on enamasti piisavalt ju). Ottomootorid töötavad kõik samadel põhimõtetel.. Surveaste on sel mootoril väikese ülerõhu jaoks piisavalt madal.
Suurusjärk 0.2 bar ülerõhku saab kindlasti kasutada ka segu natuke kuidagi rikkamaks kruttides (hästi labane süsteem rõhuanduri, relee ja lisapihustiga, näiteks).
Rohkema rõhu kasutamine oleks süüdet hilisemaks keeramata igal juhul riskibisness.. Ühesõnaga, tee kollektor valmis, kruti turbo külge, ühenda sisse- ja väljalase; tekita kuidagi rõhu all veidi rikkam segu ning sõida ülimadala rõhuga - nägu naeru täis. Kui rohkem tahad, paned progeaju ja keerad sujuvalt 0.5-0.6 bar rõhku.

Ma ei saa sellest aru, miks turbotamise juures progeaju paigaldust kardetakse kui tuld.. Võib-olla on asi muidugi minus, kuna olen keevitust oluliselt vähem käes hoidnud kui jootlit.
Lauda nitro
Corrado
Postitusi: 255
Liitunud: 13.11.2007 19:32
Asukoht: Tartu

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas Corrado »

Mitte ma kardan progeaju paigaldust, vastupidi, ma väga tahaks seda teha. Aga kuna minupuhul on tegu õpilasega ja mingit sissetulekut ei oma, siis ehk ajaks raha kokku niipalju, et saaks mootorile uued rõngad,saaled,kaanele pisiremondi ja siis turbotamiseks veel lõdvikuid, torusid, rõhuregulaatori ja veel mõned vajalikud asjad, aga progeaju oleks vähemalt lisa 4 kilo. Probleemiks on just see, et kui saaled, rõngad jne saab osta eraldi... a'la et üks kuu üks, teine kuu teine, siis progeaju 4-5 kilost arvet mu rahakott ühe kuu kohta kohe kindlasti välja ei kannata. Niiet niikaua kui keegi seda sünnipäevaks ei kingi, jääb see ilmselt ära :D
Samas kuna tegu on igapäevaautoga, siis ei julge nii uljalt kohe tegema ja rapsima hakata kuna siis on kindel laks et laiali ta lendab.

Igatahes tänud asjaliku vastuse eest.
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas KaroK »

Milleks mootoriremont? Lae parem niisama üle - ära võta kaantki maha.
Siin foorumis on katseliselt kindlaks tehtud, et ilma küüneviha sisseajamata kestam mõni mootor pareminigi :-D

Edit: peale esimesi seadistamiskatseid saad niikuinii kolbe vahetada :-D
Corrado
Postitusi: 255
Liitunud: 13.11.2007 19:32
Asukoht: Tartu

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas Corrado »

Kaas ikka tuleb maha võtta.. surved on nii ebaühtlased, et ise ka ei usu :-D Sõltuvalt silindrist 8-14 bari :-D
Master003
Postitusi: 222
Liitunud: 11.04.2006 18:01
Asukoht: Tallinn

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas Master003 »

Corrado kirjutas:Kaas ikka tuleb maha võtta.. surved on nii ebaühtlased, et ise ka ei usu :-D Sõltuvalt silindrist 8-14 bari :-D
Kas mugavam ei oleks siis otsida teine samasugune mootor?
440 ja 460 mootoreid on ju küll ja veel saada.

Siis on aega ehitada ja pärast vaid vahetada mootorid omavahel
Volvo S70 T5[color=red]M[/color]
Corrado
Postitusi: 255
Liitunud: 13.11.2007 19:32
Asukoht: Tartu

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas Corrado »

Olen mõelnud... ja idee on loomulikult olemas. Lihtsalt tekkis huvi ja mõtlesin uurida selle mootori turbotamise kohta.
Siller
Postitusi: 41
Liitunud: 12.09.2006 17:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas Siller »

Kes keevitaks R4 mootorile väljalaskekolle ning mis oleks selle umbkaudne hind küsiks mina?
wa666ou
Postitusi: 388
Liitunud: 14.06.2006 22:57

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas wa666ou »

Siller kirjutas:Kes keevitaks R4 mootorile väljalaskekolle ning mis oleks selle umbkaudne hind küsiks mina?
Tavaliselt algavad hinnad 1000eek/silinder.
Volvopower @400+
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas Astrona »

wa666ou kirjutas:
Siller kirjutas:Kes keevitaks R4 mootorile väljalaskekolle ning mis oleks selle umbkaudne hind küsiks mina?
Tavaliselt algavad hinnad 1000eek/silinder.
Ringo tegi vist 8-10K eest.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas Astrona »

Astrona kirjutas:
wa666ou kirjutas:
Siller kirjutas:Kes keevitaks R4 mootorile väljalaskekolle ning mis oleks selle umbkaudne hind küsiks mina?
Tavaliselt algavad hinnad 1000eek/silinder.
Ringo tegi vist 8-10K eest.
S.t. küsi ise ta käest pakkumist, võin ka valesti mäletada, ja kõik sõltub lahendusest. Oleneb, kes flantsid ja muu materiali ostab.
Küsida võid ka kodanik "Kpt. Trumm" käest.
Igas-tahes neilt saaksid sellise kollektori, mida sa ei oska tahtagi, rääkimata sellest, et poest/netist selliseid ei saa.
Custom-asjad maksavad.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Siller
Postitusi: 41
Liitunud: 12.09.2006 17:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas Siller »

Selge. Tänud Astrona ja wa666ou!
Ma hetkel uurin palju asjad umbes maksaksid.
Endale teadmiseks.
Loodaksin ka aegade paranedes turbiiniga sõita.
Kasutaja avatar
TURBOLOVER
Postitusi: 483
Liitunud: 09.09.2008 10:07
Asukoht: Mulgila ja Tallinn

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas TURBOLOVER »

Sooviks panna mingi
muu turbo KKK 26 asemele.
Mida CA18DET välja kannataks soov oleks saavutada 350 heppa.
Väline Wastegate.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas Mihkel »

GT2860RS peaks olema suhteliselt ideaalne lahendus.
Kui otsid mingi auto originaal turbot, siis see valik on päris väike, millel on sellise tootlikusega turbod stockis peal ja paraku ei kipu need ka väga odavad olema.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Vasta