Nissan 200SX S13 'Astrona

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas jeff01 »

Vaadates seda pilti tekiks minul tahtmine hoopis mõnest silikoon ühendusest loobuda ja keevise kasuks otsustada :)
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
635Driver
Postitusi: 403
Liitunud: 27.09.2009 10:18
Asukoht: Tln Vilj

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas 635Driver »

Krt vaadates seda pilti tekib tahtmine sinna suurem mootor tõsta ja peale turbo võiks kompressor ka veel olla :-D :-D
Motary1
Postitusi: 729
Liitunud: 18.04.2007 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Motary1 »

Väga kena, eriti võrreldes sellega, mis sul varem kapoti all toimus :lol:
Neetidega oled augud kinni katnud kus enne tüüblid olid? :)
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

jeff01 kirjutas:Vaadates seda pilti tekiks minul tahtmine hoopis mõnest silikoon ühendusest loobuda ja keevise kasuks otsustada :)
Vat, mul võtab aega :) alles nädal tagasi avastasin tööriistakohvri kasulikkuse :), eriti kuna estakaad on väljas. Varsti avastan tõstuki ja sees töötamise kasulikkuse. Alumiiniumikeevituseni jõuab kunagi hiljem, see talv üritan keevitamise enam vähem selgeks saada, eks näis. Tegin hiljuti kutsesobivuse testi ja tulemus oli: sobivad ametid:
1. Automehaanik
2. Kalur
3. Keevitaja
4. Toruluksepp.
Ütleks, et üksi nurgas programmeerimine ei erinegi palju sellest, peaasi et keegi pinda ei käia, aga käivad rsk.
635Driver kirjutas:Krt vaadates seda pilti tekib tahtmine sinna suurem mootor tõsta ja peale turbo võiks kompressor ka veel olla :-D :-D
No olen sealt mingi kuupmeeter kola ära visand, juba mahub enam vähem poltidele ligi - aga eile alles pidin ühe võtme kõveraks väänama et mahuks kuhugi. Ruumi tegemise point pole alati selle ruumi jälle täis ladumine, Tänan, ei! Mis mõte on masin raskemaks teha, kaalujaotus halvemaks, jne. Järgmine projekt tuleb mul pigem väiksem kui suurem. Ja kui sellest enam vähem ressursi jagu välja lõpuks välja jõuab võtta (a la 600-700hj) koos kompressoriga madalalt ka vale käiguga tõmbama saab, siis suurel mootoril jäävad suht ainult miinused. Kui sama summa 3.0T osta, mis töötab, kah ei pruugi üldse veel spm kepse jms olla, ja vastupidavus on küsitav. Arvesta sellega, et mul on praegu suht miinimumkaal, seega 3.0T puhul tuleks küll vaid 50kg juurde, aga peaksin paarsada kilo veel raskemaks tegema, et lubatud piiridesse saada. See veerandivõrra suurem mass tuleks omakorda kompenseerida siis ju ka ~20% suurema võimsusega, aga noh mul pole vaja 750-850hj masinat. Pealegi mul teisel autol on 4x suurem mootor, mis teatavasti läks eelmisel omanikul 2x väiksema jõu juures laiali.
Motary1 kirjutas:Väga kena, eriti võrreldes sellega, mis sul varem kapoti all toimus :lol:
Neetidega oled augud kinni katnud kus enne tüüblid olid? :)
No tänks :lol: Kle need needid oli seal e.m.a. ja kui koopast vaadata, siis mõnikümmend augukest on seal alles, aga miks mitte terasplekki asendada vaikselt alumiinium needipeadega :lol: Tavaliselt vastan sellistele küsimustele nii, et pole veel 500hj'gi, ei jõua muuga tegeleda. Isegi kõik veljed, mis elus ostnud olen, olen ostnud esmalt vaadates nende laiust ja siis kaalu, ja siis alles seda, et ülejäänud rondiliku välimusega väga kontrasti ei tekitaks :lol:

Turbol oligi pool T3 tihendit vahelt ära lennanud. See oli ka viimane kord kui fooliumit kasutan, edaspidi panen kõik pigem ilma tihendita. Päris liikuma loodan jälle homme õhtul saada. Väike positiivne üllatus kah: SX'i siduritöösilinder Japanparts logoga ladu24.ee's maksab 208eek.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

Mõned pildid eelmisest võistlusest. Tänud fotograafidele!
Võin "auga" öelda, et pole selle autoga kordagi pesus käinud 8)
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

175mm istub päris kenasti 8" peal :)
Pilt

Ei teagi, kas 1. start või 2. burnouti lõpp, kui Ako mind pärast vähe kõrvale juhatas. Pigem 2. variant, kuna 50cm stardist peaks nina vähe kõrgemal olema :lol:
Pilt
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
tonny
Postitusi: 51
Liitunud: 23.09.2007 10:47
Asukoht: haapsalu
Kontakt:

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas tonny »

Astrona kirjutas: Ei teagi, kas 1. start või 2. burnouti lõpp, kui Ako mind pärast vähe kõrvale juhatas. Pigem 2. variant, kuna 50cm stardist peaks nina vähe kõrgemal olema :lol:
Noup, start on see. :)
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

tonny kirjutas:
Astrona kirjutas:Ei teagi, kas 1. start või 2. burnouti lõpp, kui Ako mind pärast vähe kõrvale juhatas. Pigem 2. variant, kuna 50cm stardist peaks nina vähe kõrgemal olema :lol:
Noup, start on see. :)
No tänx. Seega 1. start, kuna 2. pidi olema ikka musta pealt. See siis veel praktiliselt ilma burnoutita ja betoonilt - 60ft tuli ~1.98s.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
tonny
Postitusi: 51
Liitunud: 23.09.2007 10:47
Asukoht: haapsalu
Kontakt:

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas tonny »

Sa oled siia pildid pannud vastupidises järjekorras :)
Ehk siis 1. start ja 2. burnout.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

Sain oma KMS logimise softiga nii kaugele, et nüüd logib ilusti ka tabelisse, arvutab AFR Targeti ja vana kütuse tabeli järgi uue kütuse tabeli, mille võib copypaste'ida juba aju.
Siit pildilt on näha ka hetke spool, spike, boost ja segu.
Pilt
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Mihkel »

Äge värk, milleks osta MS, kui saab KMS-ist ise lõpuks MS-i võimalused välja ehitada. :-D

Kahju muidugi, kui su hädade viga on KMS-is endas ja sa ei saa sellest arendustööst ise rõõmu tunda.
Vähemalt oled inimkonnale teene teinud.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

Mihkel kirjutas:Äge värk, milleks osta MS, kui saab KMS-ist ise lõpuks MS-i võimalused välja ehitada. :-D
Kahju muidugi, kui su hädade viga on KMS-is endas ja sa ei saa sellest arendustööst ise rõõmu tunda.
Vähemalt oled inimkonnale teene teinud.
Nii kipub minema. Kui ostan mingi juppi mille siis ilusti puhtaks teen, siis ei lähegi teda vaja.
Suht täpselt selline lugu oli Nissani stock aju ja Romulaatoriga. Tegin asja praktiliselt valmis, et saab binarit otse minu programmis modida. Progesin ka Realtime-Trace & logging ja näidiku feature'd, aga selgus, et Nissani aju ongi ainus, mille puhul romulaator address-trace'iga jääb hätta (kuna mingi ROMi timing oli mitte standartselt lahendatud).
ROMulator loopis mulle lihtsalt suva aadresse, millest heal juhul 10% võis täppi minna jne. Kasutan baasiks oma sama proget, millele näidikud ja mingi graafiku näitamise tegin aastaid tagasi, kui süütesignaali sisendi pealt RPM'i ning pihusti signaalis PW ja sellest juba kõik muud näidikud, lõpetades KW ja L/100km näitudega. Siis huvitas see progemine rohkem, nagu õppeeesmärgil, nüüd üritan vaid praktilise vajaduse järgi teha.
KMS ise müüb WB näidikut, millest saab kõiki parameetreid jälgida jne... Peale selle saab kallimale mudelile osta juurde dataloggeri. Sama proge peaks töötama ka teiste KMS ajudega, väikse modimisega peaks toetama ta ka kõiki enamlevinud ajusid, millel AIM support (AIM on enim levinud aju protokolli standard).
Mul see logib ka fix käigu järgi kiirenduse tabelisse, et siis peale süüte modimist oleks teoorias hea võrrelda, kas näiteks 1,5bar @ 6100RPM punktis kiirendus kasvas. Teoorias saaks ka ühe süütenurga muutmise ja enne-pärast tõmmete jõu muutumise võrdlusena arvutada välja, kuhu lõplik süütenurk peaks jääma, kui deto-piiri vahel pole.


Kuna plaanin reedel juba Tartusse minna, ja 1 õhtu on kinni, siis on jäänud 3 õhtut ja tuleb õigesti otsustada, millega tegeleda... üritan mingid prioriteedid paika panna. Näiteks kuna tegemist tuleb Raadi rajaga, siis kala taha jääb vähem sekundeid kui pidamise taha...
EDIT:
Seekord 11s hõikama ei hakka :lol:, kuna kunagi ei tea mis mansett seekord lendab, ja pealegi on Raadil mu rekord 12.6s.
Üle oma varju ei saa, isegi kõrgema boostiga mitte. See 12.0s oli kas ajavõtu viga (kuigi ideaalselt ka kõik klappis jne), või lihtsalt joppamine. Aga kõik ajad on vaja ikka enne ära sõita.. Enne seda hooaega oli rekord 13.3, eelmine hooaeg aga 13.4, see suvi siis 13.2 12.7 12.6 12.0 12.9 12.6 12.4 12.5... seega 12.1 12.2 12.3 12.8 13.0 13.1 on kah veel sõitmata :lol:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

Võib öelda, et pidu oli päris pikalt...
Igastahes, kui kodu juba paistis siis viimases kurvis fooritagant 1. käik ~5-6K teist kah natuke peale, alla keskmise boostiga, ja peale maha pidurdamist oli kuulda, et käib 2-3 pütaga, nuh kas pihusti takid lahti või coilidel 1 signaali juhe lahti, oli 1. mõte. Proovisin ka kergelt gaasi, mingi jõud nagu oli alles, et päris käiguga ei veere, lihtsalt pütte vähe... Peeglist kah nagu mingit pilve ei paistnud. Mõtlesin, et keeran veel 3 pütaga kangi alt sisse, aga maja juurde jõudes käis suht tühikäigu pööretel vaba-hoo pealt mingi kolin läbi, nagu midagi oleks ploki sees vabalt liikvel vms... Kindlasti mitte saale kolin. Ja mootor suri suht peale seda välja 2m maja alla pöördeni. Kapoti all ikka suht endine pilt. Rihm peal pingul, dosool sees, breatheri-filtri küljes 1 tilk õli, mis on seal ennegi olnud ja natuke rohkem "karterikaitse" peal, mis võis vabalt ka eilsest roolivõimu eemaldamisest olla... Rohkem käima kah ei läinud - käivitus-probleem oli tal ennegi, aga täna sai selle paremaks, ja oleks võind ikka käima minna, 2x 3sek proovisin, rohkem ei julgenud, teeb veel midagi katki, kui midagi vabalt liikvel. Aga nüüd tõmbas starter nii nagu ühte pütti poleks - et vahe peal kergemalt. Taskus kah vaid 10-võti.
Eks homme uurib, keerab küünlad maha, mõõdab kompressioone ja võtab klapikambri maha.
Praegu ei oska muud öelda, kui et äkki nukkvõll viimase püti pealt pooleks. 1 sisselaskeklapi verdu juppideks vms. Muud tänase "testsõiduga" vahet polnd, kui see, et miskipärast täna 2. käik pidas (120kg rohkem massi peal) ja sai 1 tõmme ka sellega tehtud, logi järgi käisid pöörded 8490RPM, võibolla see tegi millelegi liiga. Ja 125-155kmh oli 1.78sek mis vaid 0,1sek kehvem kui eile, arvestades lisamassi, oleks ilma lisamassita isegi 1.60s tulnud. Peale selle lendas täiskoormusel 3. käiguga napilt enne piirajat kompressori lõdvik pauguga ära - kiirendus langes pauguga võrreldes tavalist soft-limit jms - adreka päeva kogus. Peale seda sai veel ilma turbota Ako (osa lisamassist :lol:)koju viidud, ja samal ajal vabalhingava "rõõmu" tuntud - 2. käik võis venida tiba pikemalt kui tavaliselt 4. käik, seega võis mootor näha vähe pikemalt pöördeid (kala ilma boostita polnud, enne sai ka 1bariga sõidetud ja 1 kala kahest oli sees seal 6500 peal), aga noh meh-tõukur jäigad vedrud sportnukid, spm kepsud, kõvad kolvid, mis ikka juhtub selle 100+ hj'ga. Meenub, et mõni kilt enne kodu sai Stati poes käidud, juhtumisi oli lahtine lõdvik näha ja 10 võti taskus, millega T-bolt klamber kiirelt tagasi panna, ja peale seda sai korra 2. käik kah tühjaks lastud - 100 pealt perse vasak-parem, et hea uni tuleks...
EDIT: Ja segukella viimane näit jäi 15,x, kahju et logimist hetkel taga polnud.

Kirjutasin lihtsalt selleks, et pärast võibolla ei mäleta nii hästi, mis toimus ja rahvas võib juba panuseid tegema hakata... Hommikul enne tööleminekut slepitab garaazi juurde ja enne küünlavõtme võtmist vaatan üle, mis siin pakutakse. Et ühe eestlase õnnetusest ikka teistel kah rõõmu oleks 8)
Tundub, et hooaeg lõppes 5 päeva planeeritust varem.

Kui jeff midagi ütleb, siis tuleb masin garaazi ära panna, jutul lõpp.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas murjam »

Pooleks nukkvõll oleks päris mõistlik selgitus, aga loodan, et mingi mõttetult pisike elektrikala ja reageerisid üle lihtsalt (tegid ju just juhtmestiku ümber, vaata üle igaks juhuks).
Võin lohutada vaid sellega, et sõitsin ise täna tsikliga ning järsku oleks nagu pooled silindrid alles (sellest ainsast, mis tal on). Mõtlesin, et karpa ei saa kütet kätte lihtsalt, üritasin teda ikka vedama meelitada, aga siis märkasin, et õli tilgub ladinal. 1. mõte, et lihtsalt on mootor õlist tühjaks jooksnud, kuid seisma jäädes sai selgeks, et õli tuli karterituulutusest.. Ilmselt kolb puru või väga õnneliku juhuse korral kaanetihend ning süüdi liiga lahja seguga paugutamine.

Mitte, et seda Sinu puhul väga kardaksin, aga mainin ikka: ära püssi põõsasse küll viska! :kill
Lauda nitro
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

murjam kirjutas:...
tuulutusest oli on raudselt kolb, sellele eelnenud segu probleem, viitab sulamisele. Ilma turbota, muidugi kahtlane, aga deto lõi sul rõngad ära.
Juhtmestikku näpitud jah, aga see ei selgita seda kolinat... Ja starterit andes nagu 1 püti vabalt käimist.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Mihkel »

Kas sul mitte juba mõnda aega tagasi kompressioonid ebaühtlased polnud?
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Vasta