Nissan 200SX S13 'Astrona

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

AC'le jah aega kirja saama, enne talve. Ja Tartu Drag on tagavaravariant, sinna on niikuinii plaan tulla - aga rekordeid tehakse üldiselt ikka Kiltsil :)
See Raadi rada on vist oma reljeefilt vale. Ei saa aru, kuidas lennukid seal pidama said. Tundub nagu Raadi betoon oleks väikestest liivateradest (a la 1000ne vesilihv) ja Kiltsil suurtest tehtud (240'ne paber). Kummi maha kandmise asemel tuleks esimesed 5m seal ära kraapida. ja siis liim peale valada. Pehme rehvi puutepind on seda suurem, mida krobelisem tee on - siledal maal pole ju nagu end kuskilt tõugata. Kahju, et gtechi ei kasutanud, aga tunde järgi on vahe öö ja päev - Kiltsil 1.käiguga nagu 1.x G ja raadil 0,5-0,7G. Kui esimesed 10cm pidamist pole, siis ei hakkagi nina tõusma ja pidamasti powerbandi jõudes ei tulegi. Kiltsil oli isegi tunda, et II käik võiks võimsam olla. P.s. kui BU alast kuivale sattusin, tahtis ikka puksid kõik puruks kiskuda ja kasti koos mootoriga maha visata. Raadil 1 sõit tõmbas kah korra 1. käigu keskel pidama, aga sel hekel vist oli poweriga mingi kala. Ajaliselt tundub vahe 60ft peal 0.25s ja sealt edasi veel 0.15sek vms (võimsamatel juba pikem vahe). Otseselt ei laima, asi võib olla ka tutika ja 1 sõidu teinud rehvi vahel või milles iganes.
Spoolist veel nii palju, et saatusekaalsane Rootsimaalt räägib, et tal lülitub turbo taha 4600-5200rpm ja 6000 on tal 2.7bar.
Kusjuures, kui mõtlen juba, võibolla pseudoprobleemile, et kui ta tõesti nii hilja aga järsku spoolima hakkab, tuleks seda vähe sujuvamaks saada, rehv ju sellise koormuse muutuse peale ei pea nii hästi kui sama jõuga sujuval kiirendamisel...
EDIT:
Ragnar kirjutas:OT:Lihtsalt täpsustuseks, et Kristo 35R'iga bemm näitas 1.6bari juba 3100rpm. Lõpuks sai auto seadistatud 1.2barini. Eks Ringo teab paremini rääkida.
:roll: Nägin 1.2b sheeti, aga võibolla siis 1.2barise seadega kannatas ka spool...
Aga GoodNews, sel juhul peaks mul 4730RPM olema kah 1.2bar, ja kui arvestada veel 4klapitehnika ja parema kaane eelist, siis ehk 4500 juba.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Esimese käigu kohta päris hea tulemus! :-D

Tegelikult tahtsin öelda, et kui räägid spool-upist siis pane ka käik juurde millega selline spool saavutatakse, muidu ei anna need numbrid midagi.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Ragnar
Postitusi: 1533
Liitunud: 26.11.2004 18:41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ragnar »

Mihkel kirjutas:Esimese käigu kohta päris hea tulemus! :-D

Tegelikult tahtsin öelda, et kui räägid spool-upist siis pane ka käik juurde millega selline spool saavutatakse, muidu ei anna need numbrid midagi.
Kui see bemmi kohta käis siis teise käiguga.
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Pidasin seda Rootsi maa autot silmas ning tegelikult rohkem nokkisin, et räägitakse mingitest X arvudest, mitte millegi suhtes. :)
Sellisest ümmargusest jutust ei saa inimesed muidu endale olulisi järeldusi teha.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Mihkel kirjutas:Pidasin seda Rootsi maa autot silmas ning tegelikult rohkem nokkisin, et räägitakse mingitest X arvudest, mitte millegi suhtes. :)
Sellisest ümmargusest jutust ei saa inimesed muidu endale olulisi järeldusi teha.
Antud X-rootsi numbrid käisid 4 käigu kohta düno koormusel, mis sellise jõu juures peaks olema suht reaalne koormus. Pooldan seda, et tuleb ka muu inf juurde panna.
Spooli võiks üldse mõõta sekund x rpm vms. et kui 1sek enne 3000 vajutada, siis ju 4000 peal teine rõhk kui, kui 2sek enne vajutada. Kõrgema käiguga sama lugu...
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Mina olen enda ja teiste projekte võrrelnud nii, et soovitav käik ja 2000rpm pealt järsult gaas põhja.
Madalamalt vaevalt enamus turbod spoolivad 2.-e käiguga.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Positiivne on see, et proovisõidule minnes ei võtnud tööriistasid põhimõtteliselt kaasa ja neid ei läinudki vaja. Isegi boost oli juhuslikult MBC'ga suht norm vahemikus 1.5+ kandis. See hiina catch-tank'ist paisupaagi aretis isegi enam-vähem toimib. Mis põhiline, isegi lekkeid ei tulnud, ja isegi eilne radika leke oli kadunud, mis tekkis kui 110kraadi pealt, kui vendil oli kaitse läbi :) Ja segu oli kah enam-vähem 11-13, ise vaadata ei jõudnud.
Negatiivne on see, et kala on alles ja hullem kui kunagi varem. Aga samas hea uudis on see, et nüüd on see tunda ka kohapeal tühikäigul 6500'st üle ronides (loodan et see pole juhuslik seade lünk low-map veerus).
Mihkel kirjutas:Mina olen enda ja teiste projekte võrrelnud nii, et soovitav käik ja 2000rpm pealt järsult gaas põhja.
Madalamalt vaevalt enamus turbod spoolivad 2.-e käiguga.
Natukse sõiduga palju jälgida ei jõudnud, aga 2.käiguga sinu meetodil suva seade ja suva WG juhtimisega 3.5-4500RPM vahel tuleb nagu vaakumist välja, 4500-5500 vahel spoolib suht kiirelt 1.5ni - pigem 5000-5500 vahel 0.5-1.5bar, samal ajal kaob ka pidamine ja screamer lõugab. Noh tunne on hoopis teine kui enne. Autol hoopis teine hääl kah - see suur turbiin vist ei summuta nii nagu väike. Screameri hääl muidu päris hea - ei ole nagu vana Lada krossikas.
Halb veel see, et teen mina rahulikult suitsu hoian lõdvalt rooli, kergelt ligi täisgaas nagu harjunud, ja ühtäkki lajatas rõhu üles, põhimõtteliselt läks käest, kuna tõmbas rooli käest ära :lol:. Muidu SX, kui ringi võtab, risti ei tõmba, nüüd aga läks küll, ja metall-piirded polnd kaugel :) Ehmatusest tõmbasin kohe teistpidi risti, aga nuh jäi ikka suht oma sõiduritta :)
Üldiselt on nüüd nii, 2. käiguga vajutad gaasi põhja, ootad 2sekki ~200nm, ootad veel 2sek 250nm, ja siis 1sek pärast on ratas ringi ja screamer karjub ja kohe on kala ja paugub ja enne 6500-8000 vahel tõmbas hästi aga mõne kalaga, siis nüüd on seal suht surnuaed. Et mingitki tõmmet saada tuleb poole spooli pealt gaasiga mängima hakata... Enne sai 2. käiguga päris hea tõmbe, a la noka püsti 4000-6500, enne kui ringi läks, alati ei läindki... ja noh kala oli nagu lõpus, nüüd suht alguses (6000rõhk üleval, 6500 kala.)
Jama on ka see, et ikka on kala, kuigi
* vedasin juba VR juhtme uue korralikku, mujalt teistest juhtmetest eemalt, kõik ilusti joodetud jne.
* VR kronsa kinnituse sain heaks ja
* VR-vahe on minimaalne (homme mõõdan).
* Turbo vastusurve on null.
Olin juba 90% kindel et kala selle peale kaob :(
Nüüd juba ütleks, et 40% mehhaaniline viga (klapivedru, mida ei viitsiks veel vahetama hakata vms).
Veel võiks:
* mängida käigupealt kala ajal VR vahega
* logida süütesignaal
* plokikaanele ja poolidele-võimule eraldi mass otse akule (mootori mass on sisselaske-kolle küljes)
* aju toide eraldi vedada
* aju mass uuesti vedada (enne panin korraliku uue massi aju-anduritele)
* ja kui see kah ei aita, siis need VW/Audi 115R COP'id peale aretada.

Kas on võimalik, et hilisem süüde paneb paukuma? Nimelt minek tundus nagu tiba uimasem, nagu see VR-kronsaga mängimine oleks süüte hilisemaks muutnud... Samas pole nagu loogiline, et tühikäigul ja boosti all samal pöördel kala - täiesti erinev seadistus. Ah krt jälle läks pikale...
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Proovisin leida sellelt ja eelnevalt lehelt su "kala" kirjeldust kuid ei leidnud, on see siis tõesti juba mitmete lehekülgede taga? Viitsid ehk uuesti kirjeldada mida ta täpselt teeb sel ajal ja mis logides toimub.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

jeff01 kirjutas:Proovisin leida sellelt ja eelnevalt lehelt su "kala" kirjeldust kuid ei leidnud, on see siis tõesti juba mitmete lehekülgede taga? Viitsid ehk uuesti kirjeldada mida ta täpselt teeb sel ajal ja mis logides toimub.
See nii suur kala, et tal lausa oma teema :) Varsti tehakse võibolla alafoorum ja siis üldse eraldi foorum foorum.auto.kala.ee, ja kui ikka lahti ei saa, siis ome ette internet a la fishnet.
Vastakse oma mõtetega tollesse teemasse
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?p=67792#67792
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Käisin nüüd pikemal proovisõidul... GT35 spoolib just tänavale vastavalt, nagu veojõu kontroll... Omapärane on see, et kuni 0.5-0.6bar on see vaikne spool enne kui lajatab, mis ongi mõnus selline 200hj'lise tõmme. Kui 1.ga fooritagant pääseda, siis tõmbab ka põhjagaasiga mõnusalt sirgel siledal teel (eelmine turbo spoolis liiga kiirelt), spooli lõpus kergelt ratas ringi ja 2. käik ja siis pole enam vahet et suur turbo on - boost on üleval. Kerges kurvis on 1. ja 2. külg ees juba enne kui rõhk üleval. Linnast väljas 90 pealt kolmas sisse, ja kohe lükkab 0.5bar pealt boosti üles, täpselt nagu pedaaliga vajutatult, ja sutsti 160. Mulle meeldib - Mihkel ohiks, kuna 5.'daga 2000 pealt vajutades tuleb oodata kuni kiirus kasvab 70 pealt 140ni :lol: (reaalselt sellist katset pole teind - kasutan kangi :))
Kalast räägib kala teemas, aga lühidalt päev garaazi juures ja suur kala, mis oli praktiliselt piirajaks 6500 peal on jälle läinud ja alles on see vana hea 6500ne kala, mis tähendab et 6600-8000 on nüüd ok, või noh 10x parem kui eile.
EDIT: Täpsustan
* Kui oleks muidugi parem pidamine, siis oleks ka kiiremast spoolist kasu. Noh 235 toyoga võiks ehk 500-1000RPM varem spoolida, siis ei peaks sellega eriti arvestamagi.
* See vaikne eel-spool teiste turbodega on olnud 0.3bar, mis tekib kohe hetk peale gaasi vajutust ja püsib kuni kiire spool-upi alguseni
* 1.ga startides on spool ikka suht aeglane, ses mõttes on abiks, kui 2000+ pealt sidur päästa, et algul hooratta abil kohalt ära saada vms - 0-40kmh aeg oleks parem, kuna mootor ise ikkagi väike.
* See et vastusurvet ja turbost tekkivaid piiranguid pole, kompenseerib selle, et temaga peab arvestama.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Eilne testisõit näitas, et 11.99s pole kaugemal kui see Pühapäev 8) .
Tingimustel, et * enne laiali ei lähe * kui saan korrata <1,8s 60ft pidamist * kõik vahetused jms klapib * miljon muud tingimust.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mardo
Postitusi: 589
Liitunud: 26.10.2005 0:16
Asukoht: Võru
Kontakt:

Postitus Postitas Mardo »

8) kivi kotti!
- KKD Motorsport - EstPerformance -
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Mihkel »

Keps kotti! :lol:

Ma vist ei jõua Sierraga proovima tulla. Ei viitsi 3-mandat turbot ka kohe laiali lasta, poole rõhuga sõites on igav.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas Astrona »

Mihkel kirjutas:Keps kotti! :lol:
Ma vist ei jõua Sierraga proovima tulla. Ei viitsi 3-mandat turbot ka kohe laiali lasta, poole rõhuga sõites on igav.
Kepsu mõte käis peast läbi küll, et kuna üle 7200 töötab mootor puhtalt, et võiks piiraja siis 10K peale tõsta, saaks rahulikult kolmandaga lõpetada... Samas see SPM vist krt viskab enne kolvi otsast, kui välja vaatab.
Sul Sierra sööb turbosid varsti juba sama tempoga, mis ATM SX sõi - aastas mingi 4 vana staar Aigo käes ja ühe uue kah - probleemiks oli tegelikult 2x1x1mm saale-kild õlitorupõlves.
Masin liigub läbi kalade suht reipalt. Tänavarehviga 5sek sajani pidamisega 150kg lisamassiga, 5sek 100-170kmh ja seda 1.5bariga. ~3-4sek 170-210kmh, seda siis datalogi baasil, homme seadistamise ajal üritan ka gtechiga logida - too ei eksi vähemalt ratta ümbermõõduga.
Tore on see, et piirajast 3. ja 4. peale vahetades pöörded kukuvadki täpselt 1. kala alase Hmm, kui piiraja 8500 peale tõsta, siis järgmine käik on ainult see väike kala 7200-7300 peal... Samas dragil saaks siis 3. osta 1sek enne finishit ja Mihkel saaks kah ilma kummardamata mootori sisu uurida. Karta on, et enne AC Sügisüritust ei saa kalast lahti, ja võibolla proovibki 8500, mis muidugi tähendab, et aegajalt käib ka 8900 ära :?
1 pilt, milline oli auto enne
Pilt
Lubatud pildid (sorry mu õlise ligi 10a vana digika kvaliteedi pärast :) )
PiltPilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Postitus Postitas jeff01 »

Nice pipes and hoses :)
Tegelikult meeldib mulle ka KMSi layout....kuidagi kompaktne ja korrektne.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Vasta