klapivedrude vahetus

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

klapivedrude vahetus

Postitus Postitas Astrona »

Olen kuulnud ja poole silmaga näinud, kuidas vahetatakse klapivedrusid nii, et lastakse kompressoriga surve silindrisse, mis siis hoiab klappe üleval.
Kas keegi oskab kommenteerida?

Kompressor on olemas, aga kas kellelgi on pakkuda vastavat küünlaauku käivat otsikut?
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Fog
Postitusi: 279
Liitunud: 11.09.2007 20:50
Asukoht: Talsinki

Re: klapivedrude vahetus

Postitus Postitas Fog »

Astrona kirjutas:Olen kuulnud ja poole silmaga näinud, kuidas vahetatakse klapivedrusid nii, et lastakse kompressoriga surve silindrisse, mis siis hoiab klappe üleval.
Kas keegi oskab kommenteerida?

Kompressor on olemas, aga kas kellelgi on pakkuda vastavat küünlaauku käivat otsikut?
Kompressiooni mõõtmise riistapuu olemas? ;)
Hiljem pead lihtsalt torujupi ja kahe klambriga vahetüki tegema mõõdikule, et jälle hea saaks :)
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Üks võimalus on küünlalt keraamika välja lõhkuda ja allesjäänud keermeosa külge toru keevitada. Endal sai nii tehtud. Toimis.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

ivar kirjutas:Üks võimalus on küünlalt keraamika välja lõhkuda ja allesjäänud keermeosa külge toru keevitada. Endal sai nii tehtud. Toimis.
Nojah, kui keevitama hakata, siis on kõik võimalik :)
Fog kirjutas:Kompressiooni mõõtmise riistapuu olemas? ;)
Hiljem pead lihtsalt torujupi ja kahe klambriga vahetüki tegema mõõdikule, et jälle hea saaks :)
Ei ole isegi kompressioone mõõtnud ;) .
Ühesõnaga saime vastuse, kuda teha ja et asi toimib. Aitäh.
Aga kas jäigemate vedrude ja hõredama mootoriga probleeme pole :)?

Mul see vedrude vajutamise riistapuu eeldab kah, et kaas on maas. Oleks vist lihtsam teenus sisse osta...
Võite pakkuda, mis te 16v klapivedrude vahetuse eest võtaks?
Kõik eel- ja järeltöö tahan ise teha. Sama raksuga võiks siis kompressioonid kah ära mõõta :) Asukoht: Tallinn ja arvet ei küsi :)
Mul check-list'is veel mõned asjad enne seda, see nädal tegelen usarauaga, ja siis soovitavalt järgmisel nädalal 14...23. juuli oleks ideaalne.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Johnny
Postitusi: 65
Liitunud: 12.01.2008 20:25
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Johnny »

Fixuse poes oli selline asi müüa, ühes otsas küünlaga sama keere ja teises otsas kiirliides. Maksis 160eeki.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Johnny kirjutas:Fixuse poes oli selline asi müüa, ühes otsas küünlaga sama keere ja teises otsas kiirliides. Maksis 160eeki.
Noh see juba parem uudis. Ei tea kas Tallinnas kah leidub?
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Postitus Postitas KaroK »

Astrona kirjutas:
Johnny kirjutas:Fixuse poes oli selline asi müüa, ühes otsas küünlaga sama keere ja teises otsas kiirliides. Maksis 160eeki.
Noh see juba parem uudis. Ei tea kas Tallinnas kah leidub?
Fixus ongi Tallinnas, mustamäe tee 18a
Jaan
Postitusi: 644
Liitunud: 21.04.2006 18:45
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Jaan »

Rendi Mihkli käest parem, ta lasi endale neid terve kimbu keevitada, erinevate küünaldega
Master003
Postitusi: 222
Liitunud: 11.04.2006 18:01
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Master003 »

Mul ka maal olemas riistapuu millega vedrusid vahetada saab
Volvo S70 T5[color=red]M[/color]
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Ise olen ka selle suruõhu variandiga vahetanud. Aga veel lihtsam variant oleks ilmselt keerata kolb täitsa üles ja siis selle silindri peal töö ära teha. Edasi sama asi järgmise silindriga. Õhuga ju see risk, et kui miskit peaks õhuga juhtuma, on klapiga nägemist ja algab kaane mahavõtt.
Klapivedrude tugevus selle meetodi puhul tähtsust ei oma, kuna vedru kokku surumine toimub tõmmitsa ja kaane vahel, mitte tõmmitsa ja klapi vahel. Klapp lihtsalt vabaneb vedru pingest, kui tõmmitsa peale keerad.
Mis küünlast tehtud stutsi puutub, siis ise üritasin ka algul sellist asja produtseerida. Aga ei tea mida ma valesti tegin, igatahes ei suutnud tollest kasutada olnud küünlast auku läbi saada. Lõpuks loobusin ja leidsin mingi muu mooduse vooliku küünlaauku kinnitamiseks.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Portselani peksta/puurida on jah suht tüütu aga tegelikult on olemas palju lihtsam viis, kuidas küünla keermehülsist portselani kätte saab.
Tuleb valtsitud serv ülevalt maha lasta ja käes kogu sisu ongi. Kui endale erinevaid keermeid tekitasin oli lõpuks 20s koos lõikamisega hülss käes.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Kuna mina puutun rohkem kokku sõitvate mootoritega milles ka mustus ja muu jama sees siis minu tähelepanek oleks selline, et esmalt peab millegagi vedrutaldrikule peale lööma muidu ei ole ka 8 barist silindris kasu et lahti pressida.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
laager
Postitusi: 20
Liitunud: 05.02.2010 12:56
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas laager »

Esmalt ikka jah klapitaldrik lahti põrutada, silinder ÜSS ja siis surve järgi. Õhuga see jama et kui kolv on ASS siis võib juhtuda see, kui klapi alla surud ja see peaks õhu vahele võtma, siis klapi koonusekuju tekitab tõmbe efekti, ja klapp lendab kiirema lennuga alla (juhul kui poolkuud eemaldatud juba). Olen korra juba läbi kogenud sellise asja :) Muidugi saab ka lihtsalt vahetada kui kolv on ÜSS, pole mingit survet järgi vaja.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

laager kirjutas:Muidugi saab ka lihtsalt vahetada kui kolv on ÜSS, pole mingit survet järgi vaja.
Diislil või NA mootoril ja üldse 8v suure klapitõusuga võib olla lihtsam, 16v turbokatel ikka mõni mm suurem põlemiskamber ja nii võib ju vedru välja väänata (coil-bind). Klapitõus on orginaalis 8.5mm ja kolvini on ikka pikem maa. Mul küll nüüd 10mm tõus, aga tihend kah vähe paksem, et ehk ei vääna vedrut ära.
Hetkel on sees juba aftermarket vedrud, aga asi selles ongi, et kahtlustan, et neile on liiga tehtud või siis lihtsalt praak, mida JUN'ilt ei tahaks uskuda. (Hetkel muidugi pole veel isegi kaalunud, kas üldse on mõni vedru lõdvem).
Või on see coil-bind lihtsalt 1 vedrumüüjate jutt, kuidas garantiist eemale hiilida.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Postitus Postitas KaroK »

Suruõhuga vahetades ei tohiks olla probleemi klapi painutamisega. "Jõuga" vahetades surub üks klapipea äär vastu kolbi.
Vasta