torukollektor

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

creese
Postitusi: 205
Liitunud: 28.12.2004 15:29

torukollektor

Postitus Postitas creese »

kas turbo mootoril on ka väga oluline torukollektori torude pikkus nagu seda on vabalthingatavatel. kui pikad ma peaks need torud tegema. mul mingi valem ka nende arvutamiseks, aga ei saa sellest hästi aru. oma valemi järgi sain toru pikkuseks 73 cm, aga see kolle tuleb sel juhul hirmus suur. oskab keegi midagi tarka rääkida?
autoks supra 3.0 turbo 173KW
xjan
Postitusi: 236
Liitunud: 09.12.2004 19:03
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas xjan »

pikkust 73cm ei oska otseselt kommenteerida, kuid....

ühepikkuste runneritega manifold vs log type annab esimesele suurema eelise põhiliselt ringraja ja tänavasõidu tingimustes, turbo spool-up gaasijaotuste parenemisele etem, hj-de vahet eriti ei ole. Lihtsalt turbo responce time...

Lisaks on võimalik log-type kolle teha väga valesti :) seega võib öelda, et parem kesine ühepikkuste runneritega kolle kui kesine log-type
http://tatech.dc-ice.ee /// http://www.dc-ice.ee
Turbo- and supercharged engines suck in air, compress it and force it into the cylinders, NA engines just suck... ;)
Hylas

Postitus Postitas Hylas »

rusikareegel ütleb:
mida lühemad torud seda parem turbo puhul.
need 73cm said sa ilmselt vabalthingava puhul.
creese
Postitusi: 205
Liitunud: 28.12.2004 15:29

Postitus Postitas creese »

vabalthingava puhul jah. kas siis ei ole vaja mingeid kindlaid pikkusi, et teen lihtsalt mingi suvalise pikkusega need torud ja väga hea vä?
Hylas

Postitus Postitas Hylas »

creese kirjutas:vabalthingava puhul jah. kas siis ei ole vaja mingeid kindlaid pikkusi, et teen lihtsalt mingi suvalise pikkusega need torud ja väga hea vä?
no lugesid sa selle lause läbi ? "rusikareegel ütleb: mida lühemad torud seda parem turbo puhul"
Vaata kuidas sul ära mahub kogu kupatus ja nii teedki, torud üritad enamvähem sama pikkusega ikka teha.
creese
Postitusi: 205
Liitunud: 28.12.2004 15:29

Postitus Postitas creese »

hylas ma vaatasin, et sinu autol on see kollektori teip või mingi asi ümber kolle torude keeratud, mida see juurde annab või miks see vajalik on :oops:
Kasutaja avatar
zoom1
Postitusi: 833
Liitunud: 03.12.2004 20:27
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas zoom1 »

Kas see nüüd midagi juurde annab aga see aitab kapoti alust õhu temp. madalaml hoida
CA18DET best et 11.1s 205kmh
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

juurde annab ka seda et väham kuumust eraldub torust mis aitab turbol ka paremini yles spoolida!
GSI
Postitusi: 135
Liitunud: 03.02.2005 21:23
Kontakt:

Postitus Postitas GSI »

see rusikareegel ehk ei pruugi tõde olla.....
üx illustreeriv pilt ka juurde
Pilt
tegu Lisa Kubo autoga
ja mdx kõigil Pro klassi autodel on turbodel headerid pikad
creese
Postitusi: 205
Liitunud: 28.12.2004 15:29

Postitus Postitas creese »

nüüd läheb juba asi keeruliseks. millised ma siis tegema pean, kas pikad või lühikesed torud. kui pikad siis millise pikkusega :?
Kasutaja avatar
riceboy
Postitusi: 236
Liitunud: 13.12.2004 1:09

Postitus Postitas riceboy »

Pilt

Minu kolle seal ja see on selline disain mida kõik firmad müüvad 200SX-le 2.0 Turbo. Torud nagu näha pole lühikesed vaid on disainitud et tekiks võimalikult ümarad nurgad ja sujavam gaasi läbilaskvus

2,3mm toru seina paksus
42,7 mm toru läbimõõt
materjal teras SUS304

Sobib nii 250hj masinale kui 500+hj
creese
Postitusi: 205
Liitunud: 28.12.2004 15:29

Postitus Postitas creese »

põhimõtteliselt võib siis neid igasuguseid teha turbo autodele ja erilisi arvutusi ei pea tegema, peaasi et torud oleks ühe pikkused. või olen ma millestki valesti aru saanud?
Hylas

Postitus Postitas Hylas »

ühepikkused ja võimalikult lühikesed :)
selguski kogu tõde :)
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

asi on turbo asetuses...gsi sinu näites on turbo pandud sellisesse kohta kuhu saab..sellel pildidl oleks ma arvan downpipega raskusi tulnud kui turbo oleks ligemal olnud. Kui turbot lihtsalt ei saa sobitada võimalikutl ligidale siis tehakse veidi kaugemale aga ikka yhepikkuste torudega nagu riceboy pildil! :)
GSI
Postitusi: 135
Liitunud: 03.02.2005 21:23
Kontakt:

Postitus Postitas GSI »

kui vaadata Pro klassi autode kollesid ,siis on näha ,et isegi ruumi olemasolul on tehtud pikad torud , tõsi on muidugi ka see,et need mootorid annavad üle 1000hj!
Vasta