Megasquirt

Arutelu erinevate standalone ajude üle

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Miq kirjutas:1) Peale motronicu vahetamist MS'iga on nüüd tühikäik ~2000pööret. Mootor soe, segu 14,7, siiber kinni, tühikäigu mootor nullis. Midagi erilist seadistada pole veel jõudnud. Mida ma peaks timmima, et see normaalseks saada, süüdet? Või peaks mõnda tühikäigu vooliku koomale tõmbama?
Uuri välja jah kust ta õhku saab....ei tohiks sellist kohta olla kust ta saab õhku lisaks võtta kui siiber on kinni.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

Süütega mängimine jah kindlasti ~1000 pöörde pealt 2000 peale tühikäiku ei vii. Mõtle hästi läbi, mis muudatused veel kaasnesid Motronicu pealt tulles ja kust ta lisaõhku saab.

Ma ei saanud täpselt aru, kas oled kindel, et tühikäiguklapp on kinni? Äkki Sul tühikäiguklapp käib tagurpidi (0% PWM - avatud; 100% PWM - suletud), seda annab seadete alt muuta.
Lauda nitro
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

tühikäigu klapp ei ole ju 100% hermeetiline, sealt saab ikka omajagu õhku mööda. Juhtimine on õiget pidi(0% - 0ff), sest ümber pöörates(100% -off) käis väga peeneks.
Mujalt nagu ei tohiks õhku võtta, sest kui tühikäigu mootori voolik kinni vajutada, siis sureb välja.

Kas motroonic võis kuidagi süütenurka sellisena hoida, et tühikäik ei keri end üles?
Mul vist väga muud üle ei jää, kui mingi restrictor teha.
(lekkeid peaks veel igaks juhuks otsima)
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Kui vooliku kinni vajutamisel 2000rpm pealt välja sureb, siis peaks klapil sulgemise poole ikka varu veel olema.
Edit: Missugust tüüpi klapiga üldse tegemist?
Viimati muutis ivar, 17.03.2010 16:45, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
RKsilver
Postitusi: 259
Liitunud: 14.01.2008 23:16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RKsilver »

klappi saab ise samuti väiksema kuuskandiga reguleerida.

Kindel, et klapp ise puhas ?
Lõdvikud samuti korras ?

kui vooliku kinni pigistad siis ju loogiline, et tühikäigu mootor hoiab ennast liiga avatult.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Osad klapid ei ole üldse 0 duty korral suletud vaid osaliselt avatud ja suletud on alles näiteks duty 10 korral.
Originaal ajud kasutavad ilmselt mingit avariirežiimi nii, et jääks mingigi tühikäik mootorile.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

Mihklil õige point. Mõistlik oleks auto käima panna ning tühikäiguklapile erinevaid PWM väärtusi peale andes selgitada välja, kuidas ta täpselt käitub erinevate protsentidega. Vist oli isegi olemas selline testimis-vidin Tunerstudios/Megatunes (võin ka eksida), kui ei olnud, saab panna "PWM warmup only" ja ikkagi täpselt määrata väärtust.

Sa pole hetkel üldse maininud, kas Sul toimib asi "closed loop"-is või ainult "warmup"-i jaoks.
Lauda nitro
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Tavainimesel on kergem ilmselt warmup only kasutada, kui just eriti joppava käega pole ja closed loopis ideaalseks saad asja.
Mina pole siiani suutnud veel closed loopis enda autodel ilma mõningate lambist kõikumisteta heaks saada tühikäiku.
Võimalik, et asi on minus. Enamus juhtudel pole seda väga vajagi.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

Muidu on Bmw mootor m40b18, originaal tühikäigumootoriga, bosch'i kahe juhtmega siis. Fakt on see, et läbi tühikäigu klapi see õhk käib, mis laseb mootoril 2000 pöördeni minna. Küsimus ongi selles, miks originaal ajuga tühikäik normaalne oli.
Mihkel kirjutas:Osad klapid ei ole üldse 0 duty korral suletud vaid osaliselt avatud ja suletud on alles näiteks duty 10 korral.
Originaal ajud kasutavad ilmselt mingit avariire¾iimi nii, et jääks mingigi tühikäik mootorile.
Hm. See tundub juba loogiline, peab uurima.
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

M43-l näiteks on niisugune tühikäigu mootor, mis vabas olekus on täiesti avatud.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

IMO võiks sooja mootoriga tühikäik olla olemas ilma elektroonikata - kruviga paika. Mul näiteks tuli õhufiltrist nõmedatg tühikäigu-klapi müra, mis oli valjem kui tõukurite kolin. Ja tühikäiguklappi kasutaks siis põhimõtteliselt ainult warm-up jaoks, ja lükkaks veel ka lahti kui pöörded alla 800rpm mingis eriolukorras kukuvad.
Kas bemmil juhitakse kõike ühe vidinaga?
CA'l on 3 vidinat :)
* FICD - solenoid - kondi jms sisse jaoks
* AAC - bimetall - külmkäivituse jaoks
* IAC - mootor - täpse tühikäigu juhtimiseks
Mul standalone'iga on muidugi lihtsuse huvides vaid 1 klapp.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Normaalsetel autol on asi ikka inimlikult 1-e klapiga lahendatud, mitte nagu Nissani inseneridel,
kellel ilmselgelt mitte midagi muud tarka polnud enam teha, kui tühikäigule eri olekutes ulmesüsteeme aretada. :-D
Selle pornograafia asemel oleks nad võinud hoopis sama mootori tulevaste õlitusprobleemide lahendamisega tegeleda.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Astrona kirjutas:Mul näiteks tuli õhufiltrist nõmedatg tühikäigu-klapi müra, mis oli valjem kui tõukurite kolin.
Kui tühikäigumootor teeb mingit klõbinat, siis on lihtsalt vale sagedus valitud. Normaalselt häälestatud tühikäiguklapp mingit häält ei tee.

Ja ühest klapist piisab täiesti, kui selle juhtimiseks on vajalikud kompensatsioonitabelid olemas vastavalt temperatuuridele.
Milleks mingit porri mitme erinevaga teha?
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Raceboy kirjutas:
Astrona kirjutas:Mul näiteks tuli õhufiltrist nõmedatg tühikäigu-klapi müra, mis oli valjem kui tõukurite kolin.
Kui tühikäigumootor teeb mingit klõbinat, siis on lihtsalt vale sagedus valitud. Normaalselt häälestatud tühikäiguklapp mingit häält ei tee.
Ja ühest klapist piisab täiesti, kui selle juhtimiseks on vajalikud kompensatsioonitabelid olemas vastavalt temperatuuridele.
Milleks mingit porri mitme erinevaga teha?
Ta ei klõbise, vaid pigem midagi põrisemise ja undamise vahepealset. Aga hea point :), eks muudan sagedust, kui see võimalik on.
CA'l ajust 1 pwm ja 1 digi väljund, kolmas vidin on nagu vanal opelil otse toitest + käsitsi regull :). Tühikäigu mootor arvatavasti ei jõua nii kiiresti avaneda kui kiiresti kondikompressor pooma hakkab. See solenoid peaks lülituma vaid kondi käivitushetkeks, seega tolkneb enamustel niisama kaasas.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Motary1
Postitusi: 729
Liitunud: 18.04.2007 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Motary1 »

MS3 on väljas :)
Vasta