Kuna seda tükki müüakse Ferrari enda lehel, siis ilmselt on siin pildil tõesti õige asi:ivar kirjutas:Mul tundub, et kepsu teema on seal pigem oletuslik. Netist leiduva info kohaselt on nad üldiselt I ja H kombinatsioon või midagi veel keerukamat.taxu kirjutas:Ka selles NASCAR-iga võrreldud artiklis on räägitud ikka titaanisulamist H-profiilist.
Ja nagu näha, siis pigem jah I kujuga, lihtsalt need I otsmised talad veel omakorda H-de kujulisteks tehtud. Pildilt loeb isegi tootja välja: Pankl. Nende kodulehelt nähtub, et Carillo on nende aftermarket kepsubränd. Ehk siis kui on soov endale vormelivalmistajate kepse mootorisse kruvida, on teada kuhu vaadata.
Nende lehelt loen ka sellist H-profiili tutvustust:
"The H-beam type, is typically used for applications with high firing pressures as seen in most race engines or highly tuned street cars and bikes. Although the typically lighter A-beam design (also called I-beam) is well suited for extreme engine speeds, the H-beam is most suitable to withstand the tremendous loads endured by the connecting rod."
Lühidalt eesti keeles kokku võtta, siis I talub paremini pöördeid, H paremini suurt rõhku. Veel on mainitud, et I- profiili kepsud on kergemad.
Seega tundub loogiline et 20k pööritav F1 mootor tarbib just I-tala ja veel hästi laia- külgsuunalised jõud (vända sihis vaadates) lähevad ju pöörete kasvuga üha suuremaks ja see püüab kepsu kõveraks painutada. Seepärast ongi laiad, et paindele vastu seista. Kui aga on vaja vertikaalsuunas suuremat tugevust, siis ei aita vaid niipidi laiendamine, ka teises suunas oleks ju vaja. Seda piirab aga vända poolse otsa laius. Siis tulebki mängu H-profiil. Sellel on kummagil küljel täistala mis annabki selles sihis I-ga võrreldes suurema tugevuse. Tundub et see võtabki teema kokku- pole olemas üheselt paremat, vaid üks kannatab enam pöördeid, teine vertikaaljõudu.
