Elektriline õli tagasivoolu pump

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Antud juhul ei ole see vähendamine võimalik, kui just turbot kuskile väga kõrgele ei tõsta ja ploki küljele auku ei tee.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Mihkel kirjutas:Antud juhul ei ole see vähendamine võimalik, kui just turbot kuskile väga kõrgele ei tõsta ja ploki küljele auku ei tee.
Kas nii, ei saa, et teed selle õlikogumise paagi, mis on 3cm kõrge 10x25cm laius x pikkus (750cc), ja paigutad selle turbo ära voolust ainutl 1-3cm madalamale nii, et sealt äravool on juba alla karterisse vms. Kas turbol on õige suurusega restrictor? seda peale-voolu tuleks ju piirata nii palju, et turbo saab nii palju kui vaja.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Re: Elektriline õli tagasivoolu pump

Postitus Postitas taxu »

Mihkel kirjutas:pealevoolul on juba 0.8mm restrictor, mis on puksidel turbole päris radikaalne niigi.
Kas sellel turbol vesijahutus on? Ütlesid, et algul töötas asi ilma suitsuta. Seega, kui vett pole, võib ta sul olla juba ülemuumenemisest otsa saanud lihtsalt.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Kui jahutuses oleks probleem siis oleks igati loogiline, et puksid ka läbi on.
Aga viimati kui katsusin olid puksid nagu tutikal turbol.

Mis puutub vesijahutusega turboga sõitmisse nii, et jahutust taga pole, siis E30-nega sai nii sõidetud vähemalt 5000km, kui mitte rohkem ja absoluudselt NULL probleemi.
Enne talve ühendasin alles jahutuse taha, et kui libedal rohkem kuuma anda, siis oleks jahutus korrektne.
See vesijahutus on ka selleks, et pikendada lollide autoomanike puhul turbo eluiga, kes ei viitsi turbot maha jahutada enne mootori seisma jätmist.
Enne vesijahutuse ühendamist E30-nel lasin mootori alati, isegi siis kui ei tallanud, vähemalt 1min kohapeal käia.

Tõesti ainuke asi oleks veel proovida anumat kohe peale turbot ja siis pumpa, kuna hetkel on pump otse turbo tagasivoolu külge ühendatud.
Samas ei teeks paha ka testimine, kas asi ikka sõidab ilma suitsuta ka siis kui turbo ühendatud pole.
Lekke peaks muidugi kohe DP lahti võttes ära nägema.

Mis puudutab restrictorit, siis kas te arvate, et 0.8mm on LIIGA SUUR restrictor PUKSIDEGA turbole??? :shock: :shock: :shock:
Arvestades, et õlituse ots tuleb kaanest ning VW mootoritel ei ole teab mis kõrge õlirõhk.
Mina pigem kardaks, et turbol normaalset õlitust pole sellise restrictoriga.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Pilt

Väidetavalt isegi normaalse õlivoolu juures töötab vesijahutuseta turps kõrgemal temperatuuril, kui võrdluses kasutatud mineraalõli talub. Sündid vastupidavamad, aga ikkagi. Tahan öelda, et puksidel võib lokse mitte olla, aga kui äravool on kõrbenud õlist umbes, siis ei pruugi ka pump aidata.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Mihkel kirjutas:Mis puudutab restrictorit, siis kas te arvate, et 0.8mm on LIIGA SUUR restrictor PUKSIDEGA turbole??? :shock: :shock: :shock:
Arvestades, et õlituse ots tuleb kaanest ning VW mootoritel ei ole teab mis kõrge õlirõhk.
Mina pigem kardaks, et turbol normaalset õlitust pole sellise restrictoriga
0.8mm restrictorist tuleb nii vähe õli, et see jõuab sul iga kell ära valguda, kui voolik just vahepel üles ei jookse. Sry, ei jõua kogu teemat läbi tutkida, aga kas ta suitseb sul koguaeg?
Palju karteri enda surve on? Turbo keskosa on ju kah karteriga samas ruumis. Võibolla karteri surve puhub õli läbi pukside?
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Karterituulutus on ~20mm voolikuga otse õue, seega karteris survet ei tohiks olla.
Päris umbes see äravool kindlasti pole, kuna õli sinna valgub, see oli ilusti kuulda, kui mul oli tehtud tagasivoolule õhutus.
Kui mälu ei peta, siis tagasivoolu õhutusega suitses vähem kui praegu läbi õlipumba.
Kui pump on vahel, siis ei ole ju turbo keskkosa enam karterituulutusega samas ruumis, kuna pump imeb turbo poolt õli ja lükkab selle "survega" karterisse.

Mis jahutust puudutab, siis Polo turbo pole minu käes ilma jahutuse ühendamata mitte kunagi ringi käinudki, kuna sai kohe alguses jahutus külge pandud.
Õliks oli sellel autol siis kui veel sõitis 10W-60 täissünt.
Hetkel on muidugi sissesõidu tõttu kasutusel mineraalõli aga suitsema hakkas ta toona 10w-60 õliga.
Samas ilmselt toona tuli see ikka mootorist, kuna karterituulutusest ajas ka sinist.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Mis veel õli küpsemisse puutub- ei ole väga täpselt küll siia teemasse, aga- juhtusin just lugema üht artiklit, kuidas Ford oma mingit konkreetset turbokompotti katsetas. Võimalik et teeb nii kõigi mootorite välja töötamisel. Saraisk, seda poleks küll osand pakkuda:
"The test ran EcoBoost at maximum boost flat out for a 10-minute period. Then the engine and all cooling were abruptly shut down and the turbo was left to “bake” after this high-speed operation. This process was then repeated 1,500 times without an oil change. After the 1,500 cycles, the turbos were cut open for detailed technical examination and proved to be fine." :shock:
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Kasutaja avatar
kilplane
Postitusi: 485
Liitunud: 29.04.2009 0:49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kilplane »

ecoboost. pandi 0,3 bar puhuma? Hästi ei tahaks uskuda, et õli seal kõrbema ei lähe. See õli peaks seal mitte kõrbema vaid põlema minema.
mu n/a mazda mootor annaks otsad ennem kui esimesed 10 minutit täis saaksid :-D
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Maik »

NA Mootorid käivad tehastes mitu nädalat @ 5000+ rpm ja ei juhtu ka midagi.

Ja see 1500x kuuma mootoriga seisma on imho normaalne - päriselus seda juhtub ju rohkemgi ma arvan.
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Maik kirjutas:Ja see 1500x kuuma mootoriga seisma on imho normaalne - päriselus seda juhtub ju rohkemgi ma arvan.
See on selle "täisboostiga" 250h, mis on ~160kmh pealt ~40000km sõitmist :) pole paha. Kusjuures iga 10min / 26km tagant jätad kuumalt seisma :D. Täitsin lihtsalt Mr Kalkull ülesandeid täiendades offtoopikut
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Maik »

Turbo on turbo. Tavaauto turbo eluiga võtame näiteks 10a, aastas 20 000 km sõitu.

1500x või 3000x tuleb lõdvalt täis neid seismajätmisi kus turbo on kuum . Igahommik preagugi turboautoga kiire sõiduga tööle ja seisma . 2x päevas. Ehk siis tavaline autokasutus = minujaoks mitte mingit jahutamist peale sõitu. Rinka/dragi puhul tõesti jahutaks ,sest jupid on kallid ja sissetulek keskmisel eestlasel mitte eriti suur mis tingib suurema hoolitsuse ja ettevaatlikuse .

sry offtopicu eest.
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Maik kirjutas:Turbo on turbo. Tavaauto turbo eluiga võtame näiteks 10a, aastas 20 000 km sõitu.

1500x või 3000x tuleb lõdvalt täis neid seismajätmisi kus turbo on kuum . Igahommik preagugi turboautoga kiire sõiduga tööle ja seisma . 2x päevas. Ehk siis tavaline autokasutus = minujaoks mitte mingit jahutamist peale sõitu. Rinka/dragi puhul tõesti jahutaks ,sest jupid on kallid ja sissetulek keskmisel eestlasel mitte eriti suur mis tingib suurema hoolitsuse ja ettevaatlikuse .

sry offtopicu eest.
Võib olla on/teha turbote testimisest eraldi teema ja see jutt sinna tõsta. Igatahes, kiirel sõidul ja kiirel sõidul on vahe. Endalgi EGR kell pidevalt silma ees- andur enne turbot- ja temperatuurides on ikka suur vahe sõltuvalt sõidust. Kui täisrõhuga olen näinud kuni 900C, siis tavasõidul ainult 650 ja tühikäigul 500. Aga kus sa linnasõidul tekitad olukorra, et turbo töötaks 10 minutit järjest täisrõhul? Isegi 10 sekundit on probleemne, sest selleks ajaks ikka kiirus väga suur.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

Kas mõte karter suuremaks teha, et õli tase madalam oleks, on peast läbi käinud?
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Pole kuhugi poole laiendada karterit.
Lisaks kas mitte pole kindel õlitase oluline, et kurvides pump kuivale ei jääks.
Suuremas karteris on õlil ka rohkem ruumi, et õlisööturil eest ära "sõita"

Täna proovisin veel sõita ja päris külmalt oli ikka jube kõva valge suits väljas.
Samas tallates ei olnud asi suitsenud ja võrreldes Silveri turboga suitseb minu oma poole vähem.
Imelik, et valges oli see suits sinine aga hetkel oli valge mis valge.
Peab päevavalges uuesti üle vaatama.

Proovin vist ikkagi selle kalli õige õlipumba ära enne kui päris korstnasse selle turbo kirjutan.
Samuti tuleks prooviks teha anum turbo äravoolule ja alles sealt õli pumpama hakata.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Vasta