VW Polo 1.4 Turbo ::: 1997 ::: Mihkel

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Sain 60.- eegise keermepuuri komplekti kätte ja see toimis ilusti.
Täna sai karteripõhi alla pandud, kaas peale tõmmatud, hüdrokad pulkadeks võetud ning ära pestud ja lõpuks nukk ka külge pandud.
Panin siis kõik 4 tihendit ära, mille järgi surveaste peaks 8.75:1 nüüd tulema.
Kaane pingutamisel tegid paar polti muidugi imelike trikke. (poldid tutikad Elringu omad)
Pinugtusmoment 40nm>60nm>90kraadi>90kraadi.
10 - 4 - 2 - 6 - 8
07 - 5 - 1 - 3 - 9
Nr.7 ja nr.10 polt tundusid esimese 90 kraadi keeramisel kuidagi jube pehmed ning nr. 3 polt nõksutas/ragistas juba 60nm peal nii mis jube (ilmselt päris 60nm veel täis ei saanud).
Poltide keermed ja pead/seibid said ilusti õliga sisse määritud nagu peab aga nr. 3 polt ragistas nagu poleks pea all üldse õli olnud.
Nr. 10 polt teise 90kraadi keeramisel tundus juba normaalne jälle.
Aga see Nr.3 oli ikka väga tuuga ja konkreetselt viskas polti edasi. Aga sai need 2x 90kraadi sinna peale keeratud.
Sellist jama pole mul veel enne olnud.
Loodame, et jääb kestma, kuna silindrid suht väiksed ja poldid lähestiku. :)

Päeval mökerdasin veidi värviga ka, et karteripõhi ja klapikambrikaas veidi viisakamaks teha.

Pilt Pilt Pilt

* Kõik mootoridetailid põhjalikult pestud
* Kõik uued mootoritihendid
* Surveaste 8.75:1, kasutusel 4 originaal metalltihendit
* Uued Elring plokikaanepolid
* Hüdrotõukurid algosandatud, pestud ja uue õliga komplekteeritud
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Rihma nurk tihendi suhtes on 15 kraadi ehk 1.5mm tihendi lisamist ratta suhtes on 1.55mm.
Ratta läbimõõt on 130mm, seega 1 kraad on 1.13mm ehk 1.5mm tihendi lisamist muutis nuka 1.4 kraadi varasemaks.
On mul õigus?

Kuna alumisel rihmakäbil endal on tehasest juba 3mm lõtku, siis andke andeks aga see 1.4mm nuka varasust ei tasu küll küünlaid, et võimelda regullitava rattaga.
Kes ütleb, et tehases ei olnud nuka spekkidele vastavalt nukk hoopis 2 kraadi hilisem kui ette nähtud, seda rihmaratta kiilu lõtkust tingituna.
Varasem nukaajastus toob võimsuskõverat veidi madalamale, mis antud mootori puhul pole IMO tegelikult üldse halb, kuna redline on 5-6k vahel.

Originaal rihmamärgid on ka hetkel ideaalselt paigas, kui rihmakäbi poldi keeramise suunas nurgas on.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

Kuidas sa oskad arvata palju 4 tihendit üksteise peal kaane all ära pingutatult ruumi annavad?
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Selleks on eeldus, et need 4 surutakse sama palju kokku kui 1 tihend.
Kui palju need metallilehed sinu arvates ikka kokku lähevad?
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

Mul pole õrnematki aimu, Mingi 5-9% ikka. erivad randid ja ääred peaks tasa vajutama.
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

tihendipaki peal on kirjas tihendi paksus ;)
see paksus on kokkusurutud asendis :)

Papptihendi puhul näiteks on nii, et papiosa kokku ei surutagi tegelikult.
Veel vähem "vajub" kokku siis metalltihend :)
[url=http://www.e21.ee/galerii/album658]TurboLestaKala[/url] | [url=http://jam.axatem.ee]JAM Racing[/url]
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Täna sai Polo kapotialune ja käigukast puhtaks pestud.
Tahtsin selle lihtsalt enne külmemaid aegu ära teha.

Kui herr. Jaan oma Sierra mu kanali pealt ära veeretab, siis saab mootori vast peale tõsta.

Algne idee pööretelugemisega oli nüüd kohe triggerwheeli ja VR-i peale minna aga krt ikka jube vähe on rihmaratta ja lanseka vahel ruumi.
Kardan, et mootori liikudes võivad trigeri hambad vastu lansekat käia.
Sest ilma mootorit allapoole laskmata näiteks rihmaratast lanseka ja mootori vahelt kätte ei saa.
Selle mootori originaal jagaja rändas juba DanM auto peale aga tema vana peaks kuskil veel järgi olema, mida ajutiselt kasutada saaks.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Mõtlesin mis ma mõtlesin aga kuna Forsis oli B osa jagaja kohapeal olemas suht mõistliku hinnaga (~1100.- eek),
siis sai võetud tuitkas B-osa jagaja ja ilmselt ei viitsigi VR-i peale ümber ehitama hakata.
Pole siis pöörete lugemisega ka vähemalt probleeme.
Nüüd vaja veel uued juhtmed ka soetada.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Paari päeva tagune seis:
Pilt Pilt Pilt Pilt

Asi hakkab vaikselt kokku saama.
Isegi kõik poldid läksid oma kohtadele uuesti kasutusse, mis karbis olid. :)
Kasti simmekad sain ka täna. Kui kastil simmekad vahetatud siis jääbki vaid mootor peale tõsta ja kibekiirelt ümber olevad pudinad külge kruttida.
NGK uued küünlajuhtmed sain ka veel õhtul kätte.
Krt hakka või lootma, et nädala lõpus saab äkki pauku kuulda. :p
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

"m-tuning" kiri on küll maitsekas :P
Kas rihmakatetele ei raatsinud mingit aerosooli peale lasta? või lihtsalt paistab pildi pealt kuidagi kulunud?
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Pildid tehtud välguga ja välk teadagi toob kõik kriipsud ja mustuse päevavalgele.
On ilma välguta pilte ka aga siis on alt tume kogu ja kaas nagu tutikas.
Laivis on asi veel väga kena.

Hetkel lihtsalt mitu mootorit töö ruumis jalus ja ei ole ruumi, et normaalses kohas pilti teha.
Kõik pildid tehtud väga lähedalt. Ega ma muidugi mingi meister fotograaf ka pole.

Mis üldse seda värvimise teemat puudutab, siis esimesel paaril autol teed jah kõik nagu tutika aga
kui sul juba 3-mas või 4-jas isiklik projekt tegemisel, siis näed, et see mukkimine võtab nii palju aega ära, et ei jõua lihtselt kõikide detailide värvimisega kuhugi.
Teeks kellegile tellimise peale asja, siis oleks iseasi aga enda asjadega ei ole lihtsalt aega nii pikalt mukkida, kui sõita ka ikka tahaks.

Antud klapikambrikaas oli niiskes seismisest jubedaks läinud, sellepärast saigi mustaks värvitud.
Kleeps oli ka Subaru kleepimise ajast järgi ja vaatasin, et päris hästi sobiks kapotialla ehk.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
marauder
Postitusi: 155
Liitunud: 06.07.2006 10:37
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas marauder »

offtopicut kah, aga mis Subaru kastisaagast saanud on? Kuuene all?
Aitan Ebay'st asjade tellimisega või maksmisega.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Ei veel, saaga jätkub.
Leedu teemad ju teadagi kui head.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Mihkel kirjutas:...kui sul juba 3-mas või 4-jas isiklik projekt tegemisel, siis näed, et see mukkimine võtab nii palju aega ära, et ei jõua lihtselt kõikide detailide värvimisega kuhugi.
Teeks kellegile tellimise peale asja, siis oleks iseasi aga enda asjadega ei ole lihtsalt aega nii pikalt mukkida, kui sõita ka ikka tahaks.
lõpuks ometi mehesõnad :lol:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Eelmise nädala keskel vahetasime Dan-iga käigukastil kõik simmerid ära.
Oma lolluse tõttu kaotasin muidugi 2 stopperit ära, mis survelaagri käpa võllil käivad.
Kuna ei viitsinud esindusest kaua neid 9.- eegiseid stoppereid ootama jääda, siis sai kastile uued stopperid aretatud ja nüüd sama hea kui originaalis.
Sidurikorvi paigaldamiseks mõõtsin clamping force-i ka ära.
Ideaalis hoiaks asi 600kg-ga ketast vastu hooratast aga kuna ma ei viitsi ilmselt seda hooratast 5-10 sajandiku pärast treima hakata, siis hoiab asi reaalselt ~550kg-ga.
Veidi kuludes jõud suureneb kuni 600kg-ni. Tegu siis SRE 4-ja labaga leevendusteta kettaga ja SRE korviga.

Järgmisena avastasin, et 1 korvi polt on puudu ja meenus, et see vist oli juba 2a tagasi puudu ja pidin uued ostma kui paigaldamiseks läheb :)
Lisaks korvi poldile tuli veel üks avastus, et ka kasti tsentreerimise tiftid olid kuskile jalutama läinud.
Need sai ka õnneks laupäeva õhtul uued leitud. Seega 3-mest kadalipust üle ronitud, et kast lõpuks mootori külge tõsta.
Siit moraal, et ei tasu ikka asju üle 2-e aasta vedelemas hoida!
Igatahes laupäeva õhtuks oli mootor koos kastiga aistevahel ja kasti hoovastik ka küljes.
Täna sai veel väljalaskekolle, turbo, downpipe, sisselaskekolle ja küünlajuhtmed peale pandud.
Õhtul oli see hetk, kus auto mootor üle mitme aasta jälle häält tegi.
Mõned asjad tuleb veel ära lõpetada, kastis õli vahetada ja poolteljed alla kruvida, siis saab juba sõitma minna.

Ahjaa hetkel tundub, et asi käib 3-me silindriga, tuleb viga otsima hakata.
Algselt käis üldse 2-e silindriga ja 2 küünalt olid peale mõningast käimist ikka nagu tutikad.
Peab vist pihustid üle vaatama, kuna 2. ja 3. silindri küünlad tundusid kuivad.

Ning suurim probleem on see, et keegi on vist cooleri torustiku ülemise toru tuuri pannud koos BOV-i, temp anduri ja silikoonpõlvega. :x
No ei leia seda lihtsalt üles.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Vasta