Maksimaalne boost (GT2876R.64)

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

635Driver
Postitusi: 403
Liitunud: 27.09.2009 10:18
Asukoht: Tln Vilj

nmnja

Postitus Postitas 635Driver »

Nagu näha peale väikest timmimist lajatab se turbo 0,5barilt 2.2 ni nii kiirelt,et seda hetke kus ta 1 .4 on ei fikseerigi täpselt ära silmaga 8)

Minu soovitus on sulle pöördeid natuke kärpida allapoole tagasi aga nooh kui järgmise käiguga boost liiga alla kukub (mida ma küll ei usu ) oleks ka igav. Väidetavalt just kolle ja kuumakoja teipimine pidavat ka spooli parandama, et poodi teibi järgi nüüd ;)
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: nmnja

Postitus Postitas Astrona »

635Driver kirjutas:Minu soovitus on sulle pöördeid natuke kärpida allapoole tagasi aga nooh kui järgmise käiguga boost liiga alla kukub (mida ma küll ei usu ) oleks ka igav. Väidetavalt just kolle ja kuumakoja teipimine pidavat ka spooli parandama, et poodi teibi järgi nüüd ;)
Enda või turbo pöördeid kärpida? Ole mureta, ma üle 1.5bar ei plaanigi hoida, ja sellise ilmaga oleks 1bar paras.
Teipimine teipimiseks, see on teine teema. Küsimus on nüüd, mis on TIP (tuleb ära mõõta) ja kuidas boosti juhtida (MBC või EBC ja kas aktuaatorit jäigemaks ja kas teha aktuaatorile "vaakumi-abi") , aga ka sellejaoks on eraldi teemad juba olemas.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Nu nüüd on boost kontrolli all - aga läbi seikluste. Võtsime 635Driver'iga WG küljest jäiga-traadi ära, puurisin aktuaatori-hoovale uue augu, et saaks rohkem eelpinget panna. Võtsime ka MBC lahti ja sealt tuli ka metallipuru jms sit**. MBC tagasi, moditud aktuaator kõvemini kinni ja 1. proovi sõiduga läi 1.käiguga 2bar laksti ette ja siis lendas kapott lahti, õnneks klaas jäi terveks, aga paugu sai ära, kuna tahavaate peegel lendas sülle. Peale selle väänas natuke kapotihingesid ja klaasplasti sisse poole praod sisse, ning natuke räsis ka servasid vms ("tegija unustab niimõndagi, näiteks kapotilukud" :lol:). Panime kuidagi kapotti kinni tagasi. MBC'd tiba lõdvemaks ja laksti ikka 2bar, noh kui näha et läheneb kiirelt 1.4barile, siis enne kahte bari gaasi maha ei saa, vähemalt 1. ja 2. käiguga :roll: No siis sai lahti unustatud "anti-boost-lock" auk kah kinni pandud, mis oli lahti ununenud ja MBC'd 10 pöörete lõdvemaks. Ja mingi suva mahajäätud tühjal platsil peatus politsei buss meeldivalt 10m kaugusel :evil:, aga enne näe imet, ei soovitudki kapoti alla piiluda. Järgmine test - ei võtnud enam rõhku üles. No ja siis väike pisiremont, kuna lendas 3. korda sama lõdvik - paremad klambrid, mbc peaaegu juba nagu lahti (sinna sai ka pikem polt pandud :evil: ) ja järgmisel katsel ikka boost liiga üleval. No siis painutasin pehmelt öeldes WG väiksema eelpinge peale, ja boost oligi ilusti spaik 1.5 ja 1.3-1.4bar stabiilne ja spoolimise halvenemist ei tundnud, mida oligi vaja...
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

..ja sina arvasid, et turbo ei jaksa puhuda rohkem :lol:
Kasutaja avatar
zoom1
Postitusi: 833
Liitunud: 03.12.2004 20:27
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas zoom1 »

Nüüd käi ilusti dünos ära, mõõda 1,5 ja 2,0bar tulemused, või 2bar pealt ikka tulid kalad sisse?
Et siis selle turbo maksimaalne rõhk on 2,2bar?
CA18DET best et 11.1s 205kmh
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

zoom1 kirjutas:Nüüd käi ilusti dünos ära, mõõda 1,5 ja 2,0bar tulemused, või 2bar pealt ikka tulid kalad sisse?
Et siis selle turbo maksimaalne rõhk on 2,2bar?
Ongi mõte, jah, dünos ära käia. Natuke vaadata segu teise WB'iga, nipenäpet süüdet, ja loodetavasti jõuab ka paari nuki asendit proovida. Peaks enne veel VL poolele kah HKS256 panema ja mikromeetiga reaalselt soovitud asend keerata, aga oleks vaja hunnikust hüdrokatest head välja valida... Haiguspuhkus hakkab kah läbi saama :)
Ja enne on vaja TIP-mõõdik teha. Ausalt, ma ei ole jõudnud isegi EGT'd vaadata üle 1.5bar, oodates kolmandaga millal pidamine kaob. Loodan, et 17.10 lund ei saja, saaks MT'dega lõpuks 2009'sse kah aja kirja, et 2010 ei peaks mitu sekundit korraga hammustama :lol: Sel masinal veel 100 õlileket ja klapisääre tihendid vaja vahetada. Ja tühikäigul kah oilcatch suitseb. Rääkimata sellest et aknatihendid ei pea ja roostetab siit sealt jne...

Pole isegi gtehiga nüüd mõõtnud, aga pep-düno ütleb, et on u. sama kui eelmine aasta +/- 25hj. See ~1.35bar 2. käiguga on 235-Toyoga pidamise piir (vahel peab).
Kaladest on alles ainult 6500rpm kala, 1 puha mis rõhuga on seal auk sees. Ja sealt üles 8000ni on veel paar väikset auku. Võibolla nukkvõlli ajastuses kinni - pole seda ammu näppind mõlemad nukid on ratta järgi nullis, ei tea mis nad päriselt on, ja SL's istub hks256 ja VL's jun264. Ühesõnaga rõhk enam JÄRSKE kalasid ei tekita. Aga mulje jäi, et selle full-boostiga polnud tõmme nii palju parem kui peaks (süüte ja seguga ei oska kah sealt nagu enam praegu aidata).

Boosti kell on alates 1.5bar punane, ja 2bar peal lõpeb ära, seier käis aga sealt edasi. Ja see ei jäänd kordagi 2.2kanti seisma, läheks vast rohkemgi, aga selge on see, et turbol on siis üle-pöörded. Näiteks 1.5bariga on hetkeks ainult vaikset vilinat kuulda, aga kõrgemal rõhul meenus kohe, mis häält kiiremad audid teevad :) Väga ei taha entusiastlikuks muutuda, selle tagajärjed oleks teada - noh boosti kell näitab pulssi (220/s @ 2.2bar), mitte et kardaks sõita, vaid mootorist on kahju :lol:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Kiire kalkulatsioon, mis WG vedru peab olema vastavalt TIP'ile.
wg klapi d 2,5 cm
wg klapi S 4,9 cm2
TIP 2 kg/cm2 (~bar)
TIP wg-jõud 9,8125 kg
Palju polegi vaja...

Aga kui saaks vaakumiga 0.5 kg/cm2
hoida kinni membraani läbimõõduga 4cm
ristlõikega 12.5cm2
hoiaks aktuaator vaakumiga vastu 6,28kg'iga.
ja kui wg vedru oleks 8kg, hakkaks wg avanema kinnise MBC'ga alles 3bar TIPiga.
EDIT: Jätsin arvestamata, et mitte ainult staatiline rõhk ei ava WG, vaid ka need samas väljalaske pulsid, mis tegelikult turbot edasi lükkavad, lükkavad kah WG lahti poole.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Vasta