Boosti all jätab vahele - triggeri, süüte jms jamad

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Milleks üldse on vaja mootori pealt massi võtta?
Raceboy kirjutas:
Peale selle keeran kõik massid kerre. Milleks üldse on vaja mootori pealt massi võtta? Kõik andurid töötavad ju oma massiga, ja ei kasuta mootori massi - ainus asi mis seda kasutab on ju küünal, ja süütevõimu massi sisendi võtaks siis mootorist.
See on üks suurimaid vigu, mis sa teha võid.
Õnneks mul oli muu jamaga tegemist...
Äkki põhjendad?
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Astrona kirjutas: Äkki põhjendad?
Kustkohast saab aju sensorite signaali? Vastus: see on mass, mis jookseb läbi takistite (=sensorite) ajusse.

Kust on kõige lühem massi teekond pihustite ja süüte jaoks ajal kui auto mootor töötab?? Vastus: genekast mootorisse ja sealt ajusse.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Ma pole küll elektroonik aga kui miski jama peaks olema kehva mootori-kere vahelise massiga siis mis juhtub starterit ringi ajades kui massid on kerest võetud? ma arvan et mootorikorpus otsib siis kõiki võimalusi pidi massi et starterit ringi ajada ja kui ta miskil põhjusel selle läbi andurite ja aju saab siis....(kasvõi kehvemas koras temp anduri läbi vms iganes variant) Mul kehvalt kinnitatud mootorimassiga aju luksuma löönud (Õnneks päästis uuesti firmware peale laskmine)
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

Raceboyl on kindlasti õigus ja ma täiesti nõustun temaga massi küsimuses...



aga näiteks M50 mootori juhtmestik on nii lahendatud, et kõik massid jooksevad keresse...

Samamoodi tegin ma oma esimesel MS-i juhtmestikul, ja eeldusel, et kõik on korrektselt lahendatud, toimib ka see.


NB! Eeldusel, et KÕIK on korrektne ja massi "jätkub" :)
[url=http://www.e21.ee/galerii/album658]TurboLestaKala[/url] | [url=http://jam.axatem.ee]JAM Racing[/url]
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Raceboy kirjutas:
Astrona kirjutas: Äkki põhjendad?
Kustkohast saab aju sensorite signaali? Vastus: see on mass, mis jookseb läbi takistite (=sensorite) ajusse.

Kust on kõige lühem massi teekond pihustite ja süüte jaoks ajal kui auto mootor töötab?? Vastus: genekast mootorisse ja sealt ajusse.
Keeruliselt vastasid vist :)
Süütevõimendi saab massi otse mootorist.
Andurite mass tuleb juhtmest (pin 17) mille 1 ots on ajus ja teine ots on mootoris. Kui aju on õigesti tehtud, siis seda massi kasutab ka aju elektroonika. Ükski andur sisemiselt mootorist massi ei võta - ainult juhtmest, mis tuleb ajust. Mootori massi otse kasutab ainult ühejuhtmeline stock vee-temp-seieri-andur.

Pihustite mass tuleb ajust (ECU mass pin 25 mis on ühendatud mootoriga, lülitatakse transiga pin 11 külge, mille küljes on pihustite mass). Sama juhtmega toidetakse ka lambda kütet.

Aku mass on kere küljes. Genekast arvan et lühim tee massini, kerre, on SL-kollektori ja kere vahelise massi juhtme kaudu.
Mu point oli selles, et akusse ühendades väldib igasuguse plussi kõikumise. Saan aru et su point oli selles, et laadimist ja starteri vool ei hakkaks läbi aju voolama. Kui nüüd mootori enda mass veaks alt, siis jah starteri ajal käik kogu vool läbi aju massi juhtmete :)
Eelmine mootori mass oli üsna roostes ja nigel - too võis äkki midagi vigastada...


Kui auto sain, võisin keerata tühikäigu süüte 25 kraadi peale ja kütuse 50% kinni keerata ja vahele veel ei jätnud, nüüd on 15 kraadi lagi. 1. asjana panen KMSi coilpacki tagasi.

1 täheldus pihustisignaali mõõtmisel oli see, et aegajalt, eriti gaasi vajutuse hetkel tekkis regulaarsete pihusti-pulsside vahele veel 1 pulss, mis tundub kahtlane.

EDIT: jeffi vastus on selge - tõesti isegi mu 10mm jäme motomassi juhe võib jätta liiga palju voolu starter ajal läbi aju voolama.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Suht peaga vastu seina tagumine. Igal ühel on oma tõekspidamised, kes võtab massid mootorist, kes kerest, kes akust.

Milleks üldse küsida, kui enivei toimitakse teisiti.

Ise olen võtnud alati massid mootorist (kaane või sl kolle küljest).
Olen näinud, kui võetakse kere küljest, pärast on midagi maha põlenud jne.
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Kuna gene on elektriliselt jäigalt mootori küljes ja starteriga käivitatavatel masinatel ka aku miinus jämeda jõhviga mootori otsas, siis on mootor jah taoline hea keskpunkt kust alati üsna korralik mass võtta.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

taxu kirjutas:Kuna gene on elektriliselt jäigalt mootori küljes ja starteriga käivitatavatel masinatel ka aku miinus jämeda jõhviga mootori otsas, siis on mootor jah taoline hea keskpunkt kust alati üsna korralik mass võtta.
Aku mass on mul keres 20cm, ja jäme pluss 50cm läheb otse starterile. Kas peaks aku massi vedama mootorisse??

Panin VW coilpack tagasi - tühikäigul vahele jätmine jäi vähemaks - kui õli temp juba üles jõuab hakkab natuke põmpsuma - noh nii 1 minut käib korralikult ja siis paneb paar põmpsu. 1 juhe oli kah pidune - sai natuke ära teibitud :evil: Ja noh nii palju kui linna vahel sai proovida, siis muud viga enam pole, kui see et 7000rpm (@tahho) on nagu piiraja - paugub ja 2. käiku sealt sekundiga üle ei vedandki - samas kui kohapeal käib üle 8000 ilma ühegi vahele jätuta. Proovin mingi päev ka vana seadistust.

Aku pinget jälgisin ajust - seal ekraanil külmalt kõigub 14-13.8 ja soojalt 13.8-13.5 vahel - aga soojalt on ka pöörded madalamad.
Kas geneka kondeka puudumine võib kah kalasid tekida - on kellelgi vastavat kogemust?
Aga selle elektri värgi tahaks ikka heaks saada.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Astrona kirjutas:...Aku mass on mul keres 20cm, ja jäme pluss 50cm läheb otse starterile. Kas peaks aku massi vedama mootorisse??...
Ära aja!? Näiteks minul lahkub aku miinuselt 2 juhet: üks u. 10mm2 juhe samma kõrvale keresse. Ja teine, silma järgi oma 25mm2 juhe otse starteri kere külge. Seda pidasin silmas, mitte et eraldi veel mootori külge midagi läheks. Aga kui tahad öelda, et sul starterisse ei lähe miinust, siis kustkaudu starteri vool käib üldse??? Akust keresse aga edasi? Läbi aju starterisse :? Või saan valesti aru.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

taxu kirjutas:
Astrona kirjutas:...Aku mass on mul keres 20cm, ja jäme pluss 50cm läheb otse starterile. Kas peaks aku massi vedama mootorisse??...
Ära aja!? Näiteks minul lahkub aku miinuselt 2 juhet: üks u. 10mm2 juhe samma kõrvale keresse. Ja teine, silma järgi oma 25mm2 juhe otse starteri kere külge. Seda pidasin silmas, mitte et eraldi veel mootori külge midagi läheks. Aga kui tahad öelda, et sul starterisse ei lähe miinust, siis kustkaudu starteri vool käib üldse??? Akust keresse aga edasi? Läbi aju starterisse :? Või saan valesti aru.
Esiteks pole mul aku ees! Teiseks pole ma näinud, et pagassi pandud akude puhul ka miinus ette veetkase. Kindlasti keegi kuskil veab, aga paljud ei vea.
Aku mass on otse keres ja samast kerest läheb 10mm jämedune 50cm pikk juhe mootorisse - peale selle on mootoril veel masse. Läbi aju pistiku peaks vool läbima 3m aju juhtmestikku pluss veel need samad mootori massi juhtmed, ehk läbi aju küll ei käi. Kui auto ostsin, oli tal 5mm jäme 5m pikk pluss juhe. ja see sama 10mm x 50cm massi juhe otse kerre - ning siis käivitades pinge kukkus hoolega. Nüüd mul 2kg 12V 220A 11Ah aku starteri juures teiselpool tulemüüri armatuuri all :).



See selleks - käisin täna testimas ja aina hullemaks läks... Arvatavasti on NGK7'ed suremas. Naised saunas rääkisid, et kui NGK7tele korra külmast peast pähe lajatada - pididki surnud olema. Ma olen nendega sõitnud igapäevaselt 1.3-1.6bariga ja et NGK8'd olevat abiks.
Täna hakkas ka poole testimise pealt trigger erroreid tulema - 40km koju sõiduga ei tulnud ühtegi errorit juurde, kuigi hakkis vahelduva eduga igal pöördel, isegi 3500RPM -0.3bari'ga, muidu rahulikult sõites ei saa peaaegu arugi. Peale selle sakkis ka see, et kui midagi muutsin ja testisin, siis 2. test tavaliselt näitas, et sellest polnd ikkagi abi.
* Palju on 2+2 coilpacki normaalne dwell coil-on-time? mul 2ms tundus töötavat kuni 6500rpm, 3ms tegi nagu 6500 paremaks, ja 3.5-4.5ms'iga läks ka sõidu ajal ilusti 7500'ni - loomulikult hakkides suvalistel hetkedel.
* Need suvalised pihustus pulsid normaalsete pulsside vahel olidki "kiirenduspumbaeffektist".
* Trigger erroreid ise signaali logides ei näinud. Kuigi vahepeal nagu oleks trigger nulli tõmmatud - milles süüdistan siiski oma mõõtmis juhtmeid jms.

Kopp-Kopp-Kopp
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Vist jäänud teha veel vaid üks asi- pane see auto põlema... :lol: Vastu seina sõitmine aitab ka.
Tegelt nii naljakas polegi, kuna mul endal vaja mingi taoline kala üles leida. Ka täis koormusel ja pöörete ülemises otsas hakkab vahele jätma. Kuna WB järgi püsib ilusti rikkas alas kogu aeg, siis pakun et küttesüsteemi viga ei peaks olema.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

taxu kirjutas:Vist jäänud teha veel vaid üks asi- pane see auto põlema... :lol: Vastu seina sõitmine aitab ka.
Tegelt nii naljakas polegi, kuna mul endal vaja mingi taoline kala üles leida. Ka täis koormusel ja pöörete ülemises otsas hakkab vahele jätma. Kuna WB järgi püsib ilusti rikkas alas kogu aeg, siis pakun et küttesüsteemi viga ei peaks olema.
Kui sul vahelejätmise ajal näitab rikast, siis on tegemist ju väga rikka seguga.

Googledasin...
Mingil 1.8T volkaril täpselt sama probleem... loen loen loen ja lõpuks selgus, et uus MAF parandas vea - tra mul polegi MAFi.
Laenan sealt teemast ka antud pilti -> Pilt

Siis ühel Volvo 740'l sama probleem.... kutt otsis 5 kuud, enne kui avastas, et tutikas jagajakaas oli vigane.... Tra, tahan kah jagajakaant ja MAFi. :car Pilt :fcuk

Keeruliseks teeb asja see, et tundub olevat ikkagi veel mingi 3 viga.

1* coilid, küünla juhtmed, küünlad
2* triggeri
3* süütesignaal aju toide jms

1* olen proovinud nii oma vana mõtetu automaadika cop'e - töötas enamvähem, kui ka oma kiire nissani cop'e, mis teise masina peal käisid ...7700RPM piirajaga ideaalselt, kuigi cop'ide külgedelt oli näha läbilöögi jälgesid - külmast peast testides töötasid ok'ilt kuni 3 käik (4.ga ei saand proovida) soojast peast üldiselt 2. käiguga juba hakib. Ja siis veel VW coilpacki - külmalt ok.
Dwelli suurendamine >3.5ms VW Coilpackiga võitles hästi 7000rpm kandis olevate vahelejätmistega. Nissani cop'idele üle 2.7 ei julge panna.
Järgmise asjana lähvad peale tagasi IQ24'd - las puterdab kuni mootor soojeneb - ja neile saan külge lükata ka uued juhtmed, kuna kogemata ostsin peene otsaga piibud.

2* tundub nagu ok - vähemalt pole mingit sellist läbu mis enne. Ja nädalaega erroreid ei visanud... nüüd siis need kah suurema boosti all tagasi.
Kuigi ütleks, et selline madalsageduslik müra on päris kõva - iga pöörde jooksul kohe peale missingtooth kohta muutuvad kõik pulsid peaaegu missingtooth signaaliga ühe kõrguseks - samas mingit hakkimist pole ja pulsside pikkused ju õiged. Kui muidugi sellepeale see VR LMxxx kivi lolliks ei lähe. Ei usu et see otsaratta loperdamisest tingitud on, kuigi too võib mingi 0.2mm loperdada küll - mõõtnud pole ja vibreeriva mootori pealt silmajärgi väga vahet ei teind.
Korra hakkis ka triggeri-signaal, aga see võis olla mõõtmisviga. Kuna 99% juhtudest, kui masin täiesti paukus, oli trigger ilus.

3* tõesti ei viitsi uut juhtmestikku hakata praegu tegema. Mul üv ja kindlustus lõpeb see kuu, ja libeda ajaks võiks mõne teise pilli vaadata.

Oluline tähele panek on muidugi see, et peale seda kui vesipritse peale panin läks asi igapäevaga aina hullemaks. Kuigi vahelejätmised on ka enne kui see 0.7bar pealt aktiveerub ja isegi siis kui too on välja lülitatud, siis võis kuumadele küünaldele jahe sahmakas eluiga lühendada, kes teab. Neis goolge'st leitud teemades kasutati kah alati BPxxx7 küünlaid.

Veelkord.... :car Pilt :fcuk
EDIT: Keerasin korra ka boosti maha 0.8-1.0peale, aga ikka paukus natuke, ja siis keerasin tagasi, aga läks paljuks... 1.7+ - ütleks et vahele jätmised olid tugevamad, aga huvitav ikkagi, kui asi oleks küünaldes, kuidas ta näiteks selle rõhuga siis 5-6K suutis ilma vahele jätmata tõmmata. 1 tähelepanek veel, et kui gaasi vajutada natuke vähem, siis sama rõhuga tundub, et jätab vähem vahele.


EDIT2: Panin IQ24'd tagasi koos värskete juhtmetega. Garaazist tööle sõiduga tundus tiba parem, aga noh ega enne teistega kah linnavahel joristades eriti viga polnud. 1. 'ga puterdamis ei tähelda, ja 2.ga ainult täisgaasiga lõpuni pressides ning 3.'ga 100-150 igalpool proovida ei saa :( No ja õli kell jõudis vist kah alles 70C'ni (veetemp ~10min 86 peal), ja vahelejätmine näiteks eile avaldus korralikult alates 86C'st. Õhtul teen väikse ringi, et siis paista, kas hakkab asja saama või ei. Eesmärk oleks u. selline et, võiks olla igakord üksikud vahele jätmised alates 1.2barist,aga ei tohi enam paukuda ega löriseda.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

uute küünalde ja juhtmetega.

Väga ei pressind linnas ja n.ö, kõik suht toimis - korra jättis ainullt 1-2 pauku vahele kergel koormusel.
Mõni aeg hiljem, kui õli oli juba >70C, proovisin....
3.käik @ 3000.....7000 ja 4. käik @ ...6000RPM....kui tõmbas, siis korralikult, aga 3200 ja 7000 vahel tuli kolmandaga 3 auku (0,1s vms) sisse - ei paukund ega lörisend, lihtsalt augud sees ja kohe peale auku tõmbas jälle 100%. ja auk on nii tugev et hetkeks on nagu negatiivne kiirendus.
Seekord triggerit ega pihusti signaali ei loginud aj diagnostikast erroreid ei vaadanud kuna teiste küünaldega täielikult lörisedes ka ilma errorite ja signaaliprobleemideta... ja polnd lõunal palju aega sahmida.
Eks nüüd kui aega on hakkan juhtmestikuga tegelema.
* akult mass otse mootorisse
* mootorimass kerre paremaks - puhastada jne.
* ajule uus suur mass mootorist
* ajule, pihustitele, coil-packile uus suur pluss (mitte enam läbi stock süüteluku ja eccs jms releede)
* triggeri juhe täiesti eraldi vedada ajuni.
* vana aju minema visata :oops:
* genekale stock kondekas
Mis veel?
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Et ikka 10lk mõtetut teksti täis saaks siis täiendand teemat....
++ * akult mass otse mootorisse
++* mootorimass kerre paremaks - puhastada jne.
Nüüd on nii, et SL kollest tuleb korralik tross aku peale ~60cm, ja sealt ~30cm kerre. Peale selle on mingi väike roostes sukk kaane ja kere vahel.
Võtsin korra ka stock aju maha, aga panin tagasi, kuna polnd aega teemasse süveneda - seal on 80% juhtmeid pistikust maha lõigatud.

+++ 1 piip on poolenisti maas.
+ coilpacki toide otse akult, et ei koormaks niigi nõrka elektri süsteemi.
Peale selle sai lõpuks pagassist kapotialla -jooksev aku+juhe maha võetud. Kapotialune jälle selgem.

TODO
* triggeri juhe täiesti eraldi vedada ajuni.
* vana aju minema visata
* genekale stock kondekas
* ajule, pihustitele, (mitte enam läbi stock süüteluku ja eccs jms releede)

Ei hakand veel kogu aju juhtmestikult isolatsiooni maha kiskuma, aga tundus, et KMS võtab toite otse stock aju pistiku kaud tolle toitest :) Kusjuures peale stock releede on kapotiall veel mingi 4-5 uut releed :)

Test:
Kohapeal 20min tuksumist - tühikäigul kordagi vahele ei jätnud, õli temp juba 75C vms, siis 1. kord 2.ga tühjendades nagu pigem löristas hetkeks 6000 ja 7000 peal.
Siis teine tõmme nii, et natuke esimest, siis kolmas, ja põhjagaasiga pikalt pikalt ja ka neljandaga.... Ei kuulnud, et ükski pauk vahele oleks jäänud... Tõmme muidugi ei olnd midagi erku, aga 100kg lisamassi oli kah peal :) Eks näis, mis homne toob. Aga nüüd ruttu AC dragile regama.... 29min veel aega :)
EDIT: Vaadates ACDragile registreerunuid, võib seal minna kõvaks rebimiseks Mardiga viimase koha peale :)
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Ei tea kas peaks tegema Lugejate Autod alateema alla hoopis teema... Ühesõnagam AC Dragil käidud - võtsin seal vesipritse maha, kuna tundus et kas pihusti on suur või aktiveerub liiga vara, et sisselaskes oli täiesti veepiisad. Ja peale seda kohapeal paarutades tuli veel blowoffist kõvasti veearu, ju siis oli ka coolerisse valgunud vms.
Esimesed 2 sõitu nagu hakkas natuke 7000 pealt piirama ja natuke hammustas ka vist 6000 pealt, muidu oli suht kala vaba. Kolmas sõit läks juba paremaks ja 3.daga sai tahho juba ilusti 8000ni lasta, ju sai sisselaske kuivaks, ja oli lihtsam süüdata vms. Siis peale seda ikkagi veel natuke 7000 peal hakkis, olulist ajakadu sellest vast ei olnud - olid muud jamad lisaks. Enne sõitu sai ka ülevalt vähe lahjemaks võetud, a la 11.7->12.2:! Ja oli veel 1 bläkk, mis tõttu oli segu veel ~10% lahjem ja süüde 1.5kraadi varasem :oops: Aga peale selle, põhijama oli selles, et
* polnud rattaturvapoldivõtit ja sõitsin igapäevaste toyodega
* käigud käivad nii raskelt, et 2. käigul on mõnikord nagu sein ees, paar esimest sõitu läks untsu ja pidin hakkama madalamalt jamad. 2. peale panema. käigu lülitused jamavad ja ka sidur veab kaasa vms.
* sai MBC'd näpitud, ja rõhk kukkus alla 1.1bar peale, ja viimases sõidus RFL vastu 13.8s/168kmh jäigi parimaks, siis tõmbas ka 1.'ga hinge kinni ja pidi peale starti 1.'ga veel spoolimise taga ootama jne. RFL'il TEKKIS MINGI TAOLINE KALA POOLE VÕISTLUSE PEALT. :roll:

Üldiselt: oleks võind ka sitemini minna, aga positiivne on see, et auto jäi terveks ja sain ikka see aasta aja kirja :). Eks tegelen edasi, Tartu Drag juba nädala pärast, ehk siis tuleb parandus ka juba enda rekordile... Ja siis hooaeg läbi...
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Vasta