Mis juhtub mootoris kui kaant õhemaks lihvida?

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Rain573
Postitusi: 110
Liitunud: 16.01.2006 13:00
Asukoht: Võru

Mis juhtub mootoris kui kaant õhemaks lihvida?

Postitus Postitas Rain573 »

Tekkis selline küsimus, et mis juhtub turbomootoris kui kaant lasta lihvida?
Surveaste tõuseb? Mis sellega siis veel kaasneb? Kas asjad lähevad sellega halvemaks või ei muutu suurt midagi?
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Surveaste tõuseb, põlemiskambri kuju muutub.
Kokkuvõttes on suur tõenäosus, et detonatsiooni oht suureneb.

Üks asi on, kui vaja vaid sirgestamiseks kaant lihvida kümnendiku võrra, teine asi on mingil muul eesmärgil lihvida üle kümnendiku.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

Kindlasti suureneb detonatsioonioht. Sama sisselaskerõhu ja pöörete juures võib mootori pöördemoment suureneda (that is a good thing :)). 'Võib' kirjutasin seepärast, et põlemiskambri kuju muutumine võib surveastme tõusuga saavutatud kasuteguri lisa nullida või lausa negatiivseks muuta.

Ei pretendeeri absoluutsele tõele. Parandage, kui eksin.
Lauda nitro
Kasutaja avatar
Rain573
Postitusi: 110
Liitunud: 16.01.2006 13:00
Asukoht: Võru

Postitus Postitas Rain573 »

Mõtlesin, et kui lihvitakse sirgendamiseks.
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

Kui lihvida vähe ning tagada, et põlemiskambrisse ei jääks teravadi servi (võivad hakata hõõgsüüdet tekitama), siis kindlasti ei juhtu suurt midagi. Enda stock turbo mootoril pidin ploki konarustest jagu saamiseks seda lihvima (tõsi - põlemiskambri kuju sellega ei muutunud) niipalju, et varasem 8.5:1 surveaste on nüüdseks ~8.6:1 ja midagi halba sellest ei juhtunud.

Kõik oleneb muidugi konkreetsest mootorist ja sellest, kui palju maha võtta.
Lauda nitro
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Peale selle tuleb nukkvõll väntvõllile lähemale ja nuki ajastus muutub hilisemaks, mis peaks olema kasulik kõrgema pöörde jaoks - seda muidugi üsna vähe :)
Mul käis klapitööde käigus kaas ka lihvimisest, ja peale kirjutati 0.2 - mis peaks tõstama CR'i kah vist 0.2 punkti. Kunagi viisin ascona kaane freesimisse, et CR'i tõsta - treial ütles, et alla millimeetri ei saandki lasta, kuna oli juba nii kõver :lol:. Kui aga kaas juba kõver olemise pärast maha keeratakse, võivad need vahed olla veel suuremad.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Rain573
Postitusi: 110
Liitunud: 16.01.2006 13:00
Asukoht: Võru

Postitus Postitas Rain573 »

No selge!!! Äitähh neile kes viitsisid vastata, ma nüüd jälle natuke targem :)
Kasutaja avatar
kilplane
Postitusi: 485
Liitunud: 29.04.2009 0:49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kilplane »

kas seda surveaste vahet ei saa parandada paksema tihendiga? olen netist leidnud mingeid paksemaid~2mm tihendeid jne...
Mardo
Postitusi: 589
Liitunud: 26.10.2005 0:16
Asukoht: Võru
Kontakt:

Postitus Postitas Mardo »

saab küll
- KKD Motorsport - EstPerformance -
Kasutaja avatar
kilplane
Postitusi: 485
Liitunud: 29.04.2009 0:49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kilplane »

Kui nüüd kaanelt ja plokilt kokku on maha võetud 0,6 mm CA18DET mootorilt, kas siis originaal tihendiga veab välja? mida arvate kui panna 2 tihendit?
Kasutaja avatar
zoom1
Postitusi: 833
Liitunud: 03.12.2004 20:27
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas zoom1 »

Kahte tihendit ära kindlasti kasuta. Selle jaoks on meil olemas cometic 1,9mm tihend, mis langetab su surveastme jälle orig. piiridesse.
CA18DET best et 11.1s 205kmh
Vasta