Nissan 200SX S13 'Astrona

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Kaas käis Windorfis mõõtmises...
Pilt
Tiit küll ütles, et midagi rõõmustavat pole... Aga noh lühidalt... Viisin ka ühe std kaane, et oleks võrdlusmomenti.
SL 1,7-3.4mm tõusuga oli std kaas ~2% parem.
SL 5.1-6,8mm tõusuga oli std kaas parem 2-4.5%, eriti 5.1mm tõusu juures.
SL 8.5-10.2mm tõusuga oli std kaas KEHVEM 4-7.7%
std kaanel tekiks nagu lagi 140cfm juures, kui mu kaanel 170cfm juures.
HP number tuli 235 vs 253hp. Reaalne vahe sõltub juba nukkvõlli profiilist, aga std nukid ei too portimist esile. 10mm tõusuga nukkvõlliga peaks aga reaalne vahe tulema sinna 7% "kasumisse" vs std.

VL ainult 54% SL'st mõlemal kaanel.
Aga porditud kaanel oli 2-9% parem voolavus 1.7-10.2mm. Ju siis oli ikka suurendatud. See võib olla ka põhjus miks std VL nukk on suurem kui SL nukk. Ja kui kaant veel näppida, siis see on vist koht kust alustada.

Võrreldes teiste masinatega
* Mihkli Opeli 2.0L 8v kah kergelt porditud kaanega. On nissani SL port 10-50% voolavam ja VL oma 20-30%.
* Reimsi Opeli 2.0L 16v Coscast porditud palju kiidetud opeli parimaid kaasi...
1.7...5mm -1...5% Opeli kasuks. 6.6mm on sama
8.5mm 6% Nissani kasuks
10.2mm ~11% Nissani kasuks, kusjuures opelil sealt maalt tõusu kasvatamine enam oluliselt ei aita ja 135cfm oleks lagi, mis on natuke vähem kui CA std kaas. HP hinnang max tõusul siis 253 vs 225hp
VL osas on muidugi teised lood :lol: Aga see on arvatavsti sellest tingitud, et 1 on ikkagi turbo-kaas ja teine na-kaas.
1.7mm 2-3% opeli kasuks
3.3-5.1mm ~20% opel
6.8mm 17% opel
8.5mm 16% opel
10.2mm 16.5% opeli kasuks. Mis on tervelt 71% sisselaskest!
Opeli kaas on ka 10% suurema mootori pealt ja peabki parem olema, neist ju 300hj isegi välja aetud ilma turbota. Opelil on VL klapp kah 1.3mm suurem, Aga arvestuslikult oleks nissanile vaja 2.1mm suuremat klappi, et samamoodi voolata. Tõenäoliselt on nissani insenerid pannud rõhku suuremale voolukiirusele, et varem spooliks ja seda lõpu arvelt, kuna std turbo on nii kui nii väike.

Hea oleks võrdluseks panna veel honda s2000 vms ja mõne korraliku turbo mootori kaaned.

EDIT: Pildil uus link
Viimati muutis Astrona, 14.11.2010 11:33, muudetud 2 korda kokku.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Täna sai auto koos kõige kolaga lõpuks uude suuremasse garaazi aetud ja eks hakkan vaikselt nokitsema.
Ideaalne oleks muidugi kui saaks enne jõulu sõitma - värske praktika on ju näidanud, ega muidu kevadeks valmis ei saa.
Vahepeal sai soetatud ka teine samasugune projekt - sinna mu aeg on läinud ja tegelen veel tollega siin kuukene - tahaks oma igapäevasega AC ja Tartu dragil ära käia, lootuses oma 13.3s katki teha. Ja asja korralikult kuni 1.6bar seadesse saada, kuna mõte on sama KMS MD25 (EDIT: MP25) aju jagada ka antud teema masinaga.
Üldsegi plaanid pole selged... Enne oli plaan pealtnäha tänavalegaalseks jätta, nüüd aga kuna selline on juba olemas, siis võiks äkki tolle puhtalt dragi treilakaks jätta, samas siis saaks seda ainult dünos ja lennuväljal treilaga käies seadistada jne. Üldse suht mõtetu 1.8T'ga 3.0TN vastu pressida. Ainus võistlusmoment oleks siis kah RFL'iga võistelda - pole kah suur asi kunagi lastelastele rääkida, kuidas mingi tüüp kottis paar korda ära ja siis lasin keskmise aastapalga 10 sekundiga vasta taevast. No ja siis on veel variant üldse Streetmani jaoks ikka tänavalegaalseks jätta... Aga selle 11.5seki-pilli ehitamise hinna eest saaks ka praktiliselt elu lõpuni juua ja võibolla muudki ette võtta :) dilemma :lol:
Vaadates, kuidas meil alla 400rw_hp Asconad sõidavad 11.3, poleks võibolla streetmani jaoks seda GT35R üldse peale panna. Ei krt peaks ikka tänavalegaalseks jätma, olenemata sellest et käiakse peale, et võiks ikka dragile pühenduda - kui parajaid klasse polegi, siis vähemalt saab praktikat kunagisteks suuremateks projektideks, ja seni endaga rekorditega võistlema... Väike motivatsioonikriis vms...
Viimati muutis Astrona, 28.08.2009 11:29, muudetud 1 kord kokku.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Kui tegu treilaautoga, siis ära keskendugi pelgalt dragile, 200SX-iga saab ka käänuliselt rajal eduliselt sõita ja see pakub veidi sõidupinget ka peale ehitamise :)
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Maik »

Miks sa driftiautoks ei ehita ?

Ülimalt populaarseks läheb see asi eestis, on vaja sul kerget autot ja ala 200+kw mis sul mõlemad teoorias varsti olemas. Ja jäika seadistavat vedrustust. Ja showd ja pinget on ka endale oluliselt rohkem,kui dragis. Dragi saad veel lisaks sõita. Iga võistlusega rahvaarv kahekordistub imo...

mul endal kripeldab rämedalt see teema,aga fintantsi pole.

www.driftime.ee
http://tv.motors24.ee/artiklid/Autospor ... +2009.aspx
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Maik kirjutas:Miks sa driftiautoks ei ehita ?Ülimalt populaarseks läheb see asi eestis, on vaja sul kerget autot ja ala 200+kw mis sul mõlemad teoorias varsti olemas. Ja jäika seadistavat vedrustust. Ja showd ja pinget on ka endale oluliselt rohkem,kui dragiks. Dragi saad veel lisaks sõita. Iga võistlusega rahvaarv ala kahekordistub imo...
mul endal kripeldab rämedalt see teema,aga fintantsi pole.
Rinka ja dragi vedrustused erinevad liialt et mõlemat hästi teha - äärmisel juhul piisaks vist vastavalt kasutusele tagu-amortide vahetamisest ja esiamortide reguleerimisest.
Ei taha kellelegi halvasti öelda, aga ma ei saa driftist aru - hetkel tundub see teema olevat üle-haibitud, ja kõikide haibitud asjade vastu tekib mul kerge iiveldus. Käisin I ja III etapil vaatamas, IV vist enam ei lähe - garaasis on huvitavam - maitse asi. Samuti ei saa ma aru miks on vaja suusahüpetes stiilipunkte anda. "Kiiremini-kaugemale-kõrgemale" on mis loeb. Varsti tuleb ilu-kaugushüppamine ja ilu-drag-võimlemine-burnout-racing, kus võidavad alla keskmise kiirendusega kenad kummipõletajad.

Peale selle pole ma eriti täheldanud, et mul üldse rinka jaoks annet oleks. Tuttav näiteks sõitis lihtsalt mossega STi eest ära ja kui proovis teise venna STi'd siis 5.'l ringil tegi juba omaniku aja üle. Rinkast ja dragist vähemalt saan aru - kiiremini peab sõitma, ja 1 rinka point oleks siis ande-puudumist harjutamise ja tööga lihvida. Tavaliselt on vastupidi, et "rinkahuvilised" ehitavad või lasevad ehitada autot, millega sõita. Ma olen aga "tehnikahuviline" - ses mõttes võiks lihtsalt dyno-queeni teha :) ja lõppkiirusvõistlustel käia - siis pole ka dragi-vedrustust vaja, saab jätta turvalisema jäiga vedrustuse, millega siis ka aegajalt kardiradadel käia. Pealegi pole dünodes mingeid selliseid reegleid nagu dragis - samas ei midagi ületamatut. kogun mõtteid...
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Erki
Postitusi: 32
Liitunud: 22.06.2008 1:40
Asukoht: Padise vald

Postitus Postitas Erki »

Drift on kontroll auto üle. Kontrolli saavutamine auto üle, mis läbib kurvi külg ees, on juba omaette saavutus. See kui oled mõne kurvi väga hästi läbi driftinud, siis, seda on sõnadega natuke raske kirjeldada, see on hea fiiling. Ja muidugi hakkab adrenaliin ka tööle. Hindamissüsteemi kohta nii palju, et kuna aega mõõta ei saa, siis kuidagi peab ju võitja kindlaks määrama.

Ei taha ka kellegile halvasti ütleda, aga ma ei saa dragist aru - seal on ju ainult sirge tee.

Kuid kõik hüved, mis meil on ühiskonnas, on tänu tehnoloogia huvilistele, mis sest, et igaüks liigub omas suunas.

Peace.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Erki kirjutas:Drift on kontroll auto üle. Kontrolli saavutamine auto üle, mis läbib kurvi külg ees, on juba omaette saavutus. See kui oled mõne kurvi väga hästi läbi driftinud, siis, seda on sõnadega natuke raske kirjeldada, see on hea fiiling. Ja muidugi hakkab adrenaliin ka tööle. Hindamissüsteemi kohta nii palju, et kuna aega mõõta ei saa, siis kuidagi peab ju võitja kindlaks määrama.

Ei taha ka kellegile halvasti ütleda, aga ma ei saa dragist aru - seal on ju ainult sirge tee.

Kuid kõik hüved, mis meil on ühiskonnas, on tänu tehnoloogia huvilistele, mis sest, et igaüks liigub omas suunas.

Peace.
Einoh, olen uurinud, mis drift on, ma lihtsalt ei saa driftist kui võistlusest piisavalt aru, et tekiks endal tung sellega tegelema hakata - äärmisel juhul käiks drifti trennides, et hiljem rinka peal mõni valesti alustatud kurv, paremini lõpetada. Nagu näiteks ei saa ma hoopiski aru, turbodiislite spoilerringidest ja põhjavalgustusest, veel vähem nendele korraldatud võistlustest.
Enamus aladest on raske aru saada, kui ise pole tegelenud :) Muidugi drifti-auto ehitamine on arvatavasti peaaegu sama huvitav kui dragi masina oma, aga dragi masinasse maetud raha ja töö tulemust on lihtsam mõõta.
Drag on nagu Tammsaare ütles: "tee tööd, näe vaeva, siis tuleb ka" hea E.T. :) Ehk fiiling, mis dragis saad on võrdeline, selle vaevaga, mis on nähtud, ja see kõik tuleb veel astendada riskifaktoriga mitu aastapalka/sek võib võimalikke uusi kulutusi tekkida. Kui vaeva ei näe, ei sa ka naudingut, aga noh kui nii "ületöötada", et konkurents ära kaob, siis pole kah enam nii fun - õnneks seda piirab tavaliselt ressurss :) Adrenaliin on vast individuaalne, aga üldiselt on see aastaringne :lol:, alates uue turbo postipaki järgi käimisesest, eelmisel ööl garaazist väljudes kui ka enne foori, peale mida, peaks see langema 2. käiguga, kui just Viljari-kombel 230 pealt veel ratast või saalet ringi ei lase :lol:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Mustad mõtted selle musta nissaniga. Magamatusest või ma ei tea millest on plaan teha totaalne ümber korraldus oma autopargis.
Asi selles, et plaan osta juurde 1 "nahkistmetega nädalavahetuse" masin, ja väike mõte on ka tagasi osta oma vana <650kg'ne citroeni punn, eriti kuna see on veel minu nimel. Siis oleks kokku 7 masinat, ja seda parki annab üleval pidada...
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
TURBOLOVER
Postitusi: 483
Liitunud: 09.09.2008 10:07
Asukoht: Mulgila ja Tallinn

Postitus Postitas TURBOLOVER »

mis need mustad mõtted on?
635Driver
Postitusi: 403
Liitunud: 27.09.2009 10:18
Asukoht: Tln Vilj

dj

Postitus Postitas 635Driver »

Silver kui ma peaks nüüd ära surema gripi tõttu siis jätan oma BMW ka sulle 8) Siis ei ole tal üksi igav seista ja saab juttu puhuda sinu ülejäänud autopargiga :-D
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Tõsi ta on, et see TC on suht tehniline turbokeskne foorum. Ses mõttes elust suht kauge, aga täidab oma tehnilist eesmärki hästi. Kiirete autode ehitamise nagu palju muu juures on ikkagi põhiline motivatsioon ja eesmärk, alles seejärel vastavalt ressursidele tehniline lahendus.
TURBOLOVER kirjutas:mis need mustad mõtted on?
Tahad omade mustade mõtetega võrrelda, et end hästi tunda avastades, et sinu hoopis mõtted pool hallid :lol:? Loodetavasti ei kustutata teemat, kui natuke filosoofiliseks muutusin :), või vähem tehnilist ajan, või et ma A le coqi siiski rohkem toetan kui carshopi. Krt jätsin 10p tagasi tegelt :lol: lausjoomise maha, chevy (viimane projekt mis vee liikus) jäi seisma, ostsin kiirelt mingi fiati, millega ei saa palju sõita - kastreerib ära - ja mõtteid nüüd üldse palju, nii musti kui halle kui helgeid. Õnneks sain just Chevy jälle tööle ja saab mehisemalt liikuda. Aga hui seda teab, ega mõte liigub ju edasi :lol:, üritan seda ikka küsimustega pidurda, et päris hipoka taha metsa ei peaks kolima.
Hoian lihtsalt fännklaabi kursis, mis toimub. Esiteks kahte "400+hp_ei_tea_millal_sulama_hakkab" masinat suht mõtetu putitada. Miljokas pole ja ega mul igav ei hakka - nagu paljudel, 6 ronti tahavad tegemist. Hetkel 2 on igapäevaseks, lisaks 3 käivituvad-liiguvad, ja kõige rohkem nõuabki just antud projekt. Kahjuks SX'il on minu silmis ainult 2 olulist asja, esiteks ta seisab teel, ja teiseks korralikult ära tehtud mootoreid ja sildasid on olnud odavalt saada. Väike mõte on 1 neist oma kõige hingelähedasemale masinale, 68a Kadettile, peale tõsta - stock tühimass 500kg väiksem, fun eesmärki täidaks isegi paremini ja pilke püüaks rohkem kui vaja, paraku BHRA üritused võiks ära unustada. Selle ehitus nõuaks jälle oma jne jne ja mitte vähe (võrreldes sellega,et c20let on tal nüüd bolt-on).
Õnneks ei puuduta pupu otseselt mu valdkonda, ja võimalusi erinevateks projektideks on palju(ntx: <2L/100km eko-masin, <10s 100kmh kaubik)... Ja päris mitu korda sekundis on soov sõprade soovitusi kuulata, et nahhui üldse vaja xxxxxida. Hiljuti sai kolitud 18m2 garaazist 45m2 peale, ja nüüd on mõte juba 150m2 :?. Puhata ja mängida...

Antud teemasse kah... Hetkel on muidu portimine pooleli 10-30h (lugematu aeg) olen seda kaant hallide mõtete summutamiseks ikka lihvimas käind, ja mingi päev teen ühe püti ulatuses lõpp-viimistluse, ja jätan teised pordid esialgu sinna-maale, ning lähen lasen Tiidul pordi läbi puhuda. Siis on näha, kas tasub teised kah ära viimistleda, või riiulist järgmine toorik võtta, nagu ikka nende DIY portigutega. Üldiselt on asi nii, et kui kaanest peaks veel asja saama aga diy-portimisest kasu pole, siis auto on nüüd tänu sellele 100g kergem :lol: - läksin sellega vist natuke liiale. Kui enne oli tegemist, et väike näpp pordist läbi käiks, siis nüüd läheb pöial suht kenasti... :lol: Rikutud mõtlemisega inimestel paluks mitte mõttekäiku jätkata. Kusjuures see avardamine pole mitte puksi arvelt, vaid siseraadiust sai natuke suure jõuga võetud.
Teisest küljest, kui ei pea, aga võib, on see võimalus mitte kohustus. Selle asemel, et esimese külmaga õhukesele jääle kala minna püüdma, kükitan garaazis ja tulemus on üldiselt suht sama, kui just parasjagu midagi pekki ei keeranud - igal ühel oma. Tihtipeale kipub ununema, kui mõnusalt raske on seljal, kui ikka kevadel boostikell kõrvalistuja poole näitab. Probleem võibki olla selles, et andmis- ja saamisrõõmu vahel on pikk talv. Ei tea, peaks ikka kiiremalt liigutama, et saaks näiteks talve juba sisustada ka dünodes käimistega.
Hea oleks kuulda/lugeda teiste motivatsiooni püsimise ja mittepüsimise saladusi, aegajalt ikka juhtub, et lükatakse kõik müüki.

Loodan, et väga palju kirjavigasid ei tulnud, aga süüdistage siis mingit
Tartu tehast. Sry, päris ilma õlleta on muudki tegemist...
EDIT: käisin hommikul tekstist veel korra üle :)
635Driver kirjutas:Silver kui ma peaks nüüd ära surema gripi tõttu siis jätan oma BMW ka sulle 8) Siis ei ole tal üksi igav seista ja saab juttu puhuda sinu ülejäänud autopargiga :-D
Ei, sinu matame koos bmw'ga.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
kaharm
Postitusi: 20
Liitunud: 19.07.2008 15:19
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas kaharm »

S2 R5 & S2 V8
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Kohutavalt ilus start.
Lausa liiga hea datsuni kohta :)
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

No selle stardi hinnaga oleks meil peaaegu üks turboklubilane vähem, kuna herr Astrona närvid oli kole pinges burnout-i ajal. :-D
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Tänud video eest! Polundki ju ise näind. Ise kah rahul, too sõit masin isegi ei ujunud eriti, ja oli aega tahhokatki jälgida, käigud läksid kõik nagu tahtsin ja tänasega siis kolme ampsuga terve 1.2s rekorist läinud :). Logi pole, aga maanteel vaadatud boosti järgi on veel 0.5bar ruumi - iseasi, millal kõik jälle klappima saab.
Tänks kõigile ja herr 635Driver'ile, kes nõu ja jõuga alati abiks. Ning ka tänx RFL'ile, kes säästis mind nii mõnestki mõtetust stardist, soovitates kohe põhjagaasiga piirajas startida (tahho oli mul seal 9000 peal 8) )!
Mihkel kirjutas:No selle stardi hinnaga oleks meil peaaegu üks turboklubilane vähem, kuna herr Astrona närvid oli kole pinges burnout-i ajal. :-D
Sorri, RFL. Eks 1. dragi rehviga ujumisest oli veel kõht kahtlane, ja kle jah tekkis väike arusaamatus, et teisele poole oli kah vaja vett alla valada, aga isegi ämber jäi vist terveks :) Leppimisime märgid kokku ja rohkem seda ei juhtu.
Loodan, et sul,Mihkel, on kõht ikka korras :lol:. Muide see metsavahe-spool oli natuke paha näide, ext-WG,pimeda plaadi tihend kah plärises juba jne, eks teine kord sõidame normaalse rehvi ja korras tee peal.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Vasta