BMW e36 325i

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
tann15
Postitusi: 210
Liitunud: 02.11.2008 21:27
Asukoht: Soome/Eesti

Postitus Postitas tann15 »

Pole imestada,ma ykspäev lasin 2.9 V6 detoneerima :lol: ei uskund et ma sellega hakkama kunagi saan aga v6ta näpust :)
2.9 V6 RWD
2.0 Turbo RWD
1.8T 4WD
Mardo
Postitusi: 589
Liitunud: 26.10.2005 0:16
Asukoht: Võru
Kontakt:

Postitus Postitas Mardo »

non-vanos'e kolb on tõesti üpriski toekas ja selle sisuga lastakse kenasti
500hp+ rootsis, norras ja mujalgi...
- KKD Motorsport - EstPerformance -
Kasutaja avatar
prr
Postitusi: 160
Liitunud: 17.12.2004 13:37
Asukoht: tar2

Postitus Postitas prr »

Tartus laupäeval rajale? Lõppkiiruse karikas ju mängus...
lapsest peale on hobused meeldinud
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Kahjuks ei jõua.
Kui käesolevate juppidega mootori kokku lappaks, siis isegi jõuaks, aga ei taha eriti kiirustada (pole veel selgust kolbide osas). Esimese silindri detonatsiooni teema tahab ka veidi uurimist enne suuremat paugutamist.
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Tänaseni polnud veel kõiki kolbe plokist välja võetud.
Nüüd on see siis tehtud.
Pilt

Krt, see masin oskab ikka üllatada. Kõverad on nii viies kui kuues. Viiendal olid ka saaled natuke räsitud, kuuendal mitte.

Kokkuvõtteks:
Mootor sai lahti võetud kahtlustusega, et jahutusvedelikku lekib silindrisse.
Muus osas toimis normaalselt. Jõudu jagus, tühikäigul käis ühtlaselt ja mingeid kõrvalisi helisid nagu ka ei täheldanud.
Välja tuli:
silinder nr4 - kaanes pragu
nr1 - kolb rõngaste vahelt katki
nr6 - keps natuke kõver
nr5 - keps natuke rohkem kõver

See mootor, võiks öelda, et lausa karjub aftermarket forged komponentide järele.
Mardo
Postitusi: 589
Liitunud: 26.10.2005 0:16
Asukoht: Võru
Kontakt:

Postitus Postitas Mardo »

need kepsud on ikka parajad pliiatsid, kasuta originaal non-vanose sisu.
ei tea küll kuidas siis see surveastmeteema jääb aga vähemalt rootsis-
soomes-norras projekte mis selle sisuga 500hp all-day sõidavad ;)

EDIT: Kui pilte või midagi nendest asjadest tarvis sis anna aga märku.
- KKD Motorsport - EstPerformance -
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

ivar kirjutas:See mootor, võiks öelda, et lausa karjub aftermarket forged komponentide järele.
Või siis vähe parema seadistuse järele?
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Mardo kirjutas:need kepsud on ikka parajad pliiatsid, kasuta originaal non-vanose sisu.
ei tea küll kuidas siis see surveastmeteema jääb aga vähemalt rootsis-
soomes-norras projekte mis selle sisuga 500hp all-day sõidavad Wink
Samast suunast kostavad ka mingid sahinad, et 500hp juures on m50 originaalkolvi purumine ainult aja küsimus.

Kepsuteemaga olen natuke kursis. Varasematel vanos mootoritel on ka jämedad kepsud. Loodetavasti on olemas ka 145mm variant.
Võrdluspilt:
Pilt

Silwer kirjutas:Või siis vähe parema seadistuse järele?
Võimalik.
HP
Postitusi: 361
Liitunud: 04.02.2007 11:01
Asukoht: Võru

Postitus Postitas HP »

145mm kepse on ka toekamat varjanti kuna ise sõitsin nendega.Kuni 94a mootorites peaks sellised leiduma.
BEST ET11.051@207km/h
Mardo
Postitusi: 589
Liitunud: 26.10.2005 0:16
Asukoht: Võru
Kontakt:

Postitus Postitas Mardo »

ivar kirjutas:Samast suunast kostavad ka mingid sahinad, et 500hp juures on m50 originaalkolvi purumine ainult aja küsimus.
kõik on kinni seades ;) Ma mäletan paar aastat tagasi mul ühel tuttaval rootsis
oli M50B25 stock sisuga 590hp mootorist ja samamoodi igapäeva masin.

turbo ei olnud küll teab mis suur aga kõik toimis tal kenasti üle aasta
kuni saaled ära pidi vahetama. ;)
- KKD Motorsport - EstPerformance -
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Niisugune konkreetne näide muidugi tõstab lootusi, aga selge on see, et eksimisruumi jääb seadistajal võimsuse kasvades järjest vähemaks. Lisaks omavad järjest suuremat mõju veel juhuslikud faktorid nagu kütuse kõikuv kvaliteet või näiteks silindrite erinev täitumine mingi mehaanilise kala tõttu.
Ehk siis rikke tekkimise tõenäosus suureneb tugevalt.
Tugevate tükkide kasutusele võtmisel see tõenäosus langeks. See oligi põhjus, miks kirjutasin et mootor kisab sepisjuppide järele.

Praegu siiski sepiskepse/kolbe ei tule. Arvatavasti lähevad mootorisse eelmainitud vanemat tüüpi kepsud mingisuguste kolbidega. Täna sai toodud komplekt non-vanos kolbe. Eks lähiajal uurib, mida need endast lähemalt kujutavad.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Mardo kirjutas:
ivar kirjutas:Samast suunast kostavad ka mingid sahinad, et 500hp juures on m50 originaalkolvi purumine ainult aja küsimus.
kõik on kinni seades ;) Ma mäletan paar aastat tagasi mul ühel tuttaval rootsis
oli M50B25 stock sisuga 590hp mootorist ja samamoodi igapäeva masin.

turbo ei olnud küll teab mis suur aga kõik toimis tal kenasti üle aasta
kuni saaled ära pidi vahetama. ;)
590hj väike turbo? Kõik sõltub ka sellest kui tihti svensson spidokat 300kmh peale paugutas. Rootsis kestavad CA mootorid kah 350-400hj juures stock sisuga, aga Eestis on harv juhus kui keegi 250-300hj'ga üle aasta sõita saab.
Kui sa neid jämedaid kepse ei pane, siis tuleb sul lihtsalt pöördeid piirata või pööretel boosti piirata, ja võtta vana võimsus madalamal pöördel (sux). Plaanid peale remonti võimsust kasvatama hakata või nii jätta?

Täpsustage, mis seadest jutt käib? Süüde oli liiga varajane? Aga kas siis poleks pidanud kolvid vähe sulanumad olema? Kes ja millega seadistas? Kõvad kolvid olid, et kepsu kõveraks jaksasid väänata, võibolla isegi liiga rasked kolvid nende pöörete jaoks. Palju OMC'l boosti ja pöördeid oli?
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mardo
Postitusi: 589
Liitunud: 26.10.2005 0:16
Asukoht: Võru
Kontakt:

Postitus Postitas Mardo »

Ivar, nonvanos kolb on kõvasti kõrgem (sõrmest ülespoole) kui on TÜ
mootori kolb, sa peaksid siis kasutama 140mm kepsu hoopis. Teoorias
on lühem keps ka tugevam.
590hj väike turbo?
mulle ta väitis, et max rõhk(~2bar) oli käes juba 3600 pöörde peal.
dynos keerasid nad 2,3 bar.
- KKD Motorsport - EstPerformance -
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Praktikas aga on lühem keps nõrgem, kuna peab taluma suuremat nurka ja läbib kahjuks kiiremini ka ÜSS. Mida pikem keps, seda parem kolvikäigu/kepsu pikkuse suhe.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Praegusel juhul on kolvikäik ainult 66mm, rod ratio jääb ka 140mm kepsuga üsna suur. Peaks pöördeid üsna hästi kannatama.

OMC: turborõhk 1.5bar, lambda näit 0.75 ja 0.79 vahel, piiraja 7300rpm.

Peale remonti sõidab auto ilmselt väiksema rõhuga. Vähemalt mõnda aega kindlasti, sest lähiajal pole eriti tahtmist mootorit uuesti lammutama hakata.
Viimati muutis ivar, 14.12.2009 1:21, muudetud 1 kord kokku.
Vasta