Kompressor + Muutuvapikkusega sl kollektor

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
colin
Postitusi: 223
Liitunud: 12.02.2008 14:21
Asukoht: Tallinn

Kompressor + Muutuvapikkusega sl kollektor

Postitus Postitas colin »

Nimelt küsimus selles, kas kompressoriga varustatud mootoril on mõtet säilitada muutuvapikkusega sisselaske kollektorit või mitte?
_siim_
Postitusi: 415
Liitunud: 21.01.2008 15:16
Asukoht: Helsinki

Postitus Postitas _siim_ »

kui mõtled mazda wris-i siis mitte,see on siiski takistuste jada,tean et on seda kasutanud veel mõned margid aga ülelaadimisel tuleks ära korjata.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Pole pointi.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Postitus Postitas KaroK »

Muutuva pikkusega kollektor võimaldab saavutada sama võimsuse õhu väiksema komprimeerimisega kompressori poolt. Mida vähem peab kompressoriga õhku komprimeerima, seda väiksem on kompressori ringiajamiseks tehtav töö ja komprimeeritud õhu temperatuur.
Teoreetiliselt oleks seega muutuva pikkusega sisselase kasulik.

Kuid võib juhtuda, et survestatud õhu korral ei pruugi see klapimajandus korralikult toimida. Lisaks lähevad soema sisselastava õhu tõttu paigast ära rõhulainete pikkused. Muutuva pikkusega kollektori ainus idee ongi ju see, et vahetult enne sisselaskeklapi sulgumist valitseks selle taga maksimaalselt suur rõhk ja kui see rõhulaine liigub mootori pööretepiirkonnast välja, siis ei ole sellest süsteemist midagi kasu.

Seega oleneb kõik teostatava projekti eesmärgist ja teostuse professionaalsusest
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Ülelaetud mootoril on palju rohkem kasu hoopis nukkvõlli(de) ajastuse muutmisest ja muutuva pikkusega sisselase minu silmis ennast keerukuse vs saadava kasu suhte osas küll ei õigusta.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Moss
Postitusi: 366
Liitunud: 14.12.2005 17:08
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Turbomootori puhul ma näeks asjal mõtet kui õnnestuks seeläbi varem rõhk üles saada.

Tõsi on et õhu temp. võib asja veidi mõjutada kuid mõju suuruse illustreerimiseks paluks Karol argumenteerituse mõttes arvutuskäik ka siia lisada.
colin
Postitusi: 223
Liitunud: 12.02.2008 14:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas colin »

Selge siis :) Leitsin sellise video kompressori paigutuse kohta: http://www.youtube.com/watch?v=KEG5_g0Spxk
seal kollektori pikkusemuutja kõrvaldatud ja puhub otse kollektorisse. Kui suurt rolli mängib kompressori puhul intercooler?
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Mängib täpselt sama suurt rolli kui turbo puhul. Mis küsimus see üldse on?
Sisuliselt on tegu ühe ja sama asjaga, õhu kokkusurumisega, mis tõstab õhu temperatuuri.
Seega vajab see õhk ka jahutamist.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

colin kirjutas:Selge siis :) Kui suurt rolli mängib kompressori puhul intercooler?
Imelik küsimus. Arvestades kompressorite kehva efektiivsust, siis suuremat rolli, kui turbo puhul, kuid enamasti kasutatakse kompressorit väikese rõhuga ja sellest on loobutud. Samas on mul omal kogemus, kus vaid 0.5 bariga käiva Eaton M92-e (Porsche 993 Carrera) puhul lisandus vahejahuti paigaldusega ~60 hj (320 hj-> 380 hj).

Varsti tuleb kindlasti Pärtel, kes väidab, et metanooliga ei teki mingit probleemi kuitahes suure rõhuga, aga seda juttu ei maksa ülemäära tõsiselt võtta kuna me räägime hetkel autodest, mis peavad selle rõhuga kauem sõitma, kui paarkümmend 402m sõitu.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Moss
Postitusi: 366
Liitunud: 14.12.2005 17:08
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Raceboy kirjutas: Varsti tuleb kindlasti Pärtel, kes väidab, et metanooliga ei teki mingit probleemi kuitahes suure rõhuga, aga seda juttu ei maksa ülemäära tõsiselt võtta kuna me räägime hetkel autodest, mis peavad selle rõhuga kauem sõitma, kui paarkümmend 402m sõitu.
"Hulloledvõi? Alum. kepsude safetymargin ca 16 starti."

:-D :-D
pr8
Postitusi: 168
Liitunud: 06.01.2008 19:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas pr8 »

Kompressorile õhk-vesi IC täiesti olemas:

http://www.rbssuperchargers.com/zcode/L ... LERTOP.JPG

Eriti sobib paadimootoritele:

*külm vesi parda tagant võtta
*need on pidevalt boosti all
colin
Postitusi: 223
Liitunud: 12.02.2008 14:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas colin »

Selge, panen siis cooleri vahele. Tundub, et peab kapotile augu sisse lõikama, kuna muidu ei mahu :? Ja kollektori sisemusest pilt ka:
Pilt
Joel
Postitusi: 109
Liitunud: 29.11.2004 18:45
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Joel »

Kui Sa 2,8 V6 12v Audi mootorit ehitad, siis sa võid ju selle M62 külje peale ka paigutada. Loe seda teemat, saad ehk mõtteainet...
[url=http://www.hot.ee/zernask]Liikurid[/url]
colin
Postitusi: 223
Liitunud: 12.02.2008 14:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas colin »

Mul plaan M90 peale panna, tegu jah Audi 2,8 12v mootoriga. Aitäh lingi eest :)
Vasta