Saalede sissesõit?

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

wilson
Postitusi: 215
Liitunud: 23.10.2005 19:46
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Saalede sissesõit?

Postitus Postitas wilson »

Palju oleks soovituslik sissesõit peale saalte vahetamist turbokal(supra mk3 3.0turbo) ?
www.eci.ee - Jaapani autode varuosad.
Reims
Postitusi: 273
Liitunud: 21.03.2006 14:54
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Reims »

mis sissesõitu need saaled sul ikka vajavad.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Veidi soovitatakse neid sisse ikka sõita. Ise olen ka esimene kord nii teinud, et peale saaledevahetust kohe piirajasse testisõidul, ei juhtunud nagu midagi.
Reaalselt kui kõik tolerantsid paigas, siis nad sissesõitu ei tohiks vajada jah aga võid ju südamerahustuseks esimesed 300km väheke kergemalt sõita.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Kui kogu mootori sissetöötamine huvitab siis seda tehakse suhteliselt karmilt.... Kuna palju liikvel linnalegende tuhandeta kaupa töristamisest siis seda julmemana kõlab kui 25-30a mootoreid ehitanud ja taasehitanud mehed ütlevad et õlisurve ilma süüteta üles ja käima....pööre 2500 lähedal ja nii kuni norm temperatuuri saavutamiseni.....siis veel igasugu eriprotseduurid aga kusagilt ei paista välja et saalesidki hellitataks. Eesti keeles kasutatakse sõna sissesõit, Ameerikamaal aga "Break in" ehk sisse murdma :-D
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Moss
Postitusi: 366
Liitunud: 14.12.2005 17:08
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

jeff01 kirjutas:õlisurve ilma süüteta üles ja käima....pööre 2500 lähedal ja nii kuni norm temperatuuri
V8 puhul on sellised abinõud, mis drelli otsa käivad ning jagaja august sisse. Sellega saab õlirõhu üles.
Mingis nukkvõlli sissetöötamise videos seletati umbes samamoodi et käivitus ja kohe 20min järjest sarnastel pööretel hoida, muidugi jälgida mootori temperatuuri jne.
Kasutaja avatar
uzzac
Postitusi: 168
Liitunud: 30.10.2008 15:29
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas uzzac »

siiani kõik meie võidusõidu koned on saanud paigal ühtalse pöördega seista mingi 2x30 mintsa...ilusti soojaks ja siis lasnud täitsa maha jahtuda peale mida uuesti soojaks...peale seda otse stendi või rajale...

Ligur on korra stendis selle sissesõitmise kohta öelnud nii...kui siin vastu ei pea siis ei kesta rajal ka :)
wilson
Postitusi: 215
Liitunud: 23.10.2005 19:46
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Postitus Postitas wilson »

küsisin kuna üks väitis üht ja teine teist ehk siis 3000-4000km ja teine 100-50km. Siit siis see huvi ka tekkis et mismoodi see siis olema peab,aga nüüd siis targem ja see nädal loodan masinale elu sisse puhuda.
www.eci.ee - Jaapani autode varuosad.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Olgem ausad, kas sa tõesti suudad 3000km ilma vajutamata sõita selle autoga?
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
wilson
Postitusi: 215
Liitunud: 23.10.2005 19:46
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Postitus Postitas wilson »

tuhat km heal juhul isegi oleks ma arvan,aga mitte rohkem :-D
www.eci.ee - Jaapani autode varuosad.
RFL
Postitusi: 769
Liitunud: 20.01.2006 9:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RFL »

mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

Üldiselt sõidetakse ikka RÕNGAID sisse :)

Kui saalesid sisse sõitma peab, oleks vist kavalam olnud vänta juba lihvida :)
wilson
Postitusi: 215
Liitunud: 23.10.2005 19:46
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Postitus Postitas wilson »

ostsin masina ja sain järgmisel päeval saale kolina.mootor lahti ja ennäe kõik raamsaaled peetis ja ega ka kepsu omadel midagi erilist polnud. tellisime Usast Toga 0.75 saaled ja lasin vända samasse mõõtu lihvida.
aga jah loodan parimat :)
www.eci.ee - Jaapani autode varuosad.
pr8
Postitusi: 168
Liitunud: 06.01.2008 19:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas pr8 »

V8 puhul tehakse eelõlitus vanast jagajast aretatud abinõuga, mida drelliga ringi aetakse (s.t. õlipumpa) kuni nookuritest hakkab õli tulema.

20 min sissetöötamist 2000 p/min kandis on flat tappet nukkadele, rullnuka puhul pole vaja. Rõngastest samuti moly rõngad ei vaja sissetöötamist.

Saalte puhul tuleb arvestada lõtkusid, kui näiteks vänt on tehtud tolerantsi jämedamas otsas ja saale paksemas, siis kokkuvõttes võib olla tegemist istuga! :) Performance mootoritel ei maksa lõtkudega koonerdada, õli nagunii paksem.

Mõõtmiseks odavam variant on Plastigage, need on väiksed ribad, mille paned vahele, keerad momendiga kinni ja siis vaatad kui laiaks see litsuti, mille järgi saad lõtku teada.

Aga üldiselt kestab mootor kauem kui seal ka õli on! :)
Kasutaja avatar
zoom1
Postitusi: 833
Liitunud: 03.12.2004 20:27
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas zoom1 »

Ei hakanud uut teemat tegema, sest käib kaudselt ka siia alla.

Mis rahvas arvab, kas 0.063mm raamsaale ja 0.045mm kepsusaale tolerants on talutav piir, kui tegu on kiireks liikumiseks mõeldud mootoriga?
Kasutada 20w60 õli ja probleeme ei esine, 10w60 jääb vedelaks?
CA18DET best et 11.1s 205kmh
karel
Postitusi: 33
Liitunud: 08.01.2007 21:38

Postitus Postitas karel »

Tolerantside kohta ei oska kaasa rääkida, kuid 20W60 ja 10W60 õli on töötemperatuuril sama viskoossusega. Viskoossust töötemperatuuril näitab viimane number. See x0W näitab külma (nö Winter) viskoossust. Väidetavalt võiks nende kahe numbri erinevus high performance kasutuse puhul pigem väiksem olla. Põhimõtteliselt peaks 20W60 õlis olema vähem igasuguseid viskoossusmodifikaatoreid, mis baasõlist kiiremini "hapuks" võivad minna. :p
Vasta