
Arutelu järgmine: kaks mootorit sama kubatuuriga; ühel bi-turbo, teisel rihmaga kruvi-kompressor; kompressoril max rõhk 0,8 bar ja turbodel ca samapalju; mõlemad ~500 hj.
Mis nüüd saab kui turbod ja föön mõlemad peale jätta/panna ja asi sedasi reguleerida, et turbo lööks ca 0,3 bar ja seejärel kompressor liidaks oma 0,8 juurde, et siis näituseks 650 hj kätte saada?
Ma ei räägi praegu üldsegi projekti mõttekusest vaid lihtsalt tahan sellele probleemile vastust.
Et kuidas turbo graafikud on - minu talupoja mõistus ütleb, et samuti nagu tavalisel tsentrifugaalpumbal, et mida suurem rõhk seda väiksem kogus järelikult 0,3 bar peaks nad suutma sellist õhuhulka läbi puhuda mis 650 hj jaoks piisaks?
Kompressoriga on asi ilmselt veidike rohkem lineaarsem kuigi ka mitte lõputult - et kui talle niiöelda 0,3 bar ette anda kas ta suudab oma max 0,8 sinna juurde liita? Peaks nagu loogiline olema - ok mingi protsent ilmselt vähem kui 0,8 sest gaaside aatomeid on lihtsalt rohkem ja kuskil hakkab piir ette tulema, aga kuna 0,3 on selline õhupalli rõhk siis ei tohiks ka vist probleemi olla.
Nagu öeldud pole vaja kirjutada, et mõtekas on suurem rihmaseib osta või siis suuremad turbod, et 500 hj asemel 650 hj saada.