Nissan 300zx Viljar

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

Vaikselt edeneme
Pilt
Pilt
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Kasutaja avatar
Samvel
Postitusi: 655
Liitunud: 29.11.2004 10:31
Asukoht: Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Samvel »

vaatan jah et päris taha viite raskuskeset ;)
õnneks ei ole 114mm turbo :-D
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
pr8
Postitusi: 168
Liitunud: 06.01.2008 19:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas pr8 »

Disclaimer: turbomootorite ekspert ma ei ole.

Muidu on 2x91 mm vast üks parimaid. 2x101 mida algusaegadel Pro Streeti meister Bob Rieger ja "keegi" Duttweiler tegid '57 Chevy peale, murdis küll dünos 2800 hj kandis võlli pooleks nagu kõrsiku, aga stardis spoolimisega oli raske. 522 cid, AFAIR.

ADRL's oli/on kaks Prochargerit teema, kuna need on väntvõlli küljes, ja mitte rihma,vaid hammasratastega.

Ja aerodünaamika pärast pole vaja muretseda.

Aerodünaamika on neile, kes ei oska mootorit ehitada! :)
http://www.brainyquote.com/quotes/quote ... 91952.html

http://www.moranmotorsports.com/
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

Muidu on 2x91 mm vast üks parimaid. 2x101 mida algusaegadel Pro Streeti meister Bob Rieger ja "keegi" Duttweiler tegid '57 Chevy peale, murdis küll dünos 2800 hj kandis võlli pooleks nagu kõrsiku, aga stardis spoolimisega oli raske. 522 cid, AFAIR.


3l mootor ja 88mm on isegi väga suur. Ootan huviga, et saaks juba proovida spooli kiirust.
Olen hetkel kahevahel, kas teha turbole sund intake või jätta lihtsalt lahtise avaga intercooleri taha imema.
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Kasutaja avatar
Fog
Postitusi: 279
Liitunud: 11.09.2007 20:50
Asukoht: Talsinki

Postitus Postitas Fog »

RICE BURNER kirjutas:...Olen hetkel kahevahel, kas teha turbole sund intake või jätta lihtsalt lahtise avaga intercooleri taha imema.
Kui see palju ei kaalu, siis kindlasti sund. Olgu see vahe kasvõi 2-3psi mida turbo peab üles lööma, temperatuurivõit on key factor. Loomulikult saab rõhu mõlemal juhul samaks, aga temp on kümmekond kraadi erinev enne IC-d
terrasiit
Postitusi: 18
Liitunud: 26.02.2008 22:36
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas terrasiit »

Mina kui loll ja mittemidagi tundev inimene arvaks ka sama.

Seega sund.
pr8
Postitusi: 168
Liitunud: 06.01.2008 19:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas pr8 »

Nojah, Viljar teab mind piisavalt hästi, et aru saada, mis kontekstis ma mootoritest räägin.

Ma ei hakka ju 3-liitriste guru mängima, kui tean ainult, et nad on olemas, korralikult tehes saab 1000+ hj ja mõistlikult võttes eriti tihti õhku ei lenda.

Nii vähe kui ma pilte olen näinud, on turbod kas kapoti pealt väljas või iluvõre taga ehk siis ikkagi "värske õhu käes". Näiteks bloweriga tuleb kiirusega ram airi efektist kuskil +1 psi, mis aga selliste võimsuste puhul suur asi. Kui tuleb uus blower, mis annab +3 psi, siis investeeritakse $10K+ hetkegi kõhklemata.

Jällegi, paljud ei saa aru, mis summadest jutt käib. Kui minu postitused väldivad Viljari tiimil kasvõi üsna väikese õhkulendamise, siis minu arust olen nii mina kui ka see foorum oma ülesande täitnud!
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

Nii vähe kui ma pilte olen näinud, on turbod kas kapoti pealt väljas või iluvõre taga ehk siis ikkagi "värske õhu käes". Näiteks bloweriga tuleb kiirusega ram airi efektist kuskil +1 psi, mis aga selliste võimsuste puhul suur asi. Kui tuleb uus blower, mis annab +3 psi, siis investeeritakse $10K+ hetkegi kõhklemata.
Meil on ilmselt sellest kasu ainult sisselaske temperatuuri langetamisel, sest ülerõhku tekkida ei tohi, sest meie määrame Autronicu abiga konkreetse rõhu ja see ei tohi muutuda iseenesest. Ehk argumendiks on mootori turvalisus.
Plaanime sellel aastal samuti kasutada stardis näiteks 1,2bar ja finisis näiteks 1,8bar ülerõhku, mis tõusis varem meil vastavalt käikudele, kuid sellest aastast on meil võimalus seda ka vastavalt kiirusele muuta, mis on ilmselt sujuvam. Hiljem seda analüüsides saame seda kas tõsta või langetada.Paljudes sõitudes saime esimese käiguga auto maha, kuid teise käigu lülitades tõusis rõhk järsult 1,6bari peale ja rattad läksid ringi.
2008 Haapsalus liimi peal saime ka kahel katsel startida 1,8baariga nagu varem ainult finiseerisime.
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

Ma ei hakka ju 3-liitriste guru mängima, kui tean ainult, et nad on olemas, korralikult tehes saab 1000+ hj ja mõistlikult võttes eriti tihti õhku ei lenda.
Eks sul pole selle teadmisega midagi teha olnud, kuid kui kunagi peaksid olema 3l auto tiimis, küll sa siis selle ka endale selgeks teed!?
8L mootorist 1000hp väljavõlumine on väga turvaline ja üsna odav ja lihtne.
3000hp oleks juba teine teema ja see tehakse ka loodetavasti varsti Eestis ära. Kui keegi teine ei tee, küll ma siis kunagi selle asja ette võtan :)
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Kasutaja avatar
Fog
Postitusi: 279
Liitunud: 11.09.2007 20:50
Asukoht: Talsinki

Postitus Postitas Fog »

RICE BURNER kirjutas:...sest ülerõhku tekkida ei tohi...
Kuna rõhukontroller vaatab vaid välja tulevat rõhku ja vastavalt vajadusele liigutab WG-t siis ei näe probleemi.

Kiirus 0 tõmmatakse turbo ees õhk -1psi hõredaks -> turbo peab tootma 23psi(koldes) jaoks tegelikult 24psi.
Kiirus 200 lükatakse turbo ees õhk +1psi kokku -> turbo peab tootma 23psi(koldes) jaoks tegelikult 22psi.

Kui need kaks rõhku kalkulaatorisse panna, on 70% turbo efektiivsuse koral vahe 8 kraadi enne IC-d
Siia tuleb lisada IC enda õhusoojendamine, kuna imeks IC tagant. Kokku ongi enne IC-d 10 kraadi vähemalt vahe nagu ennist kirjutasin.

Pärast IC-d on vahe ilmselt suurusjärgus 4-5 kraadi. Tuhande obese puhul on see 15Hj ilma timingut arvestamata.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Fog kirjutas:Siia tuleb lisada IC enda õhusoojendamine, kuna imeks IC tagant. Kokku ongi enne IC-d 10 kraadi vähemalt vahe nagu ennist kirjutasin.
Oleneb natuke ka kummal pool kompressor-mapi keskjoont ollakse.
RICE BURNER kirjutas:...sest ülerõhku tekkida ei tohi...
Saan aru, et ei tohi, aga miks ta peaks tekkima? EBC peaks ju boosti juhtima, ja kui ei suuda, siis ta ei tee oma tööd või mis? Ei tea küll antud ajust midagi, aga eeldan, et tal on rõhuandur, mille 1 kamber on tehases suletud, ja olenemata välistingimustest on absoluutrõhk alati õige.
Kui turbole eest lasta rohkem sisse, siis sama boosti saad ju madalama PR'iga, mis õige suurusega turbo puhul tõstab ka effektiivsust, ja WG on rohkem avatud, turbol vähem pöördeid ja backpressure kah madalam. Hundid söönud, lambad terved?
Või on asi selles, et seadistad dünos, kus seda RAM'i pole, ja kardad, et seadistus läheb nihkesse? See 1psi on ju u. sama mis madalrõhkkonna ja kõrgrõhkkonna vahegi.
Sul on vaja siis atmosfääri rõhu regulaatorit - suur siiber ja ekstra WG kompressori otsa :) Ja seadistuse teed 95KPa'ga.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
pr8
Postitusi: 168
Liitunud: 06.01.2008 19:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas pr8 »

Astrona kirjutas:
Fog kirjutas:See 1psi on ju u. sama mis madalrõhkkonna ja kõrgrõhkkonna vahegi.
Selle kohta, et miilikõrgusel Denveris mootorid lämbuvad, kuna õhk on nii hõre, et linnud käivad jala! :) Kui siduri üles lased, siis ei lenda mitte istmesse, vaid kukud kiivriga vastu armatuuri! :)

Eelmise hooaja sõidud oli korralik õppetund, et peab weather station olema, kuumus tapab blowermootori, võtsin küll 10% kütust välja, aga ikka oli sigarikas!

Asjad on üsna tundlikud, näiteks rehvirõhul on 5.50 ja 5.75 ehk 0.25 psi vahe üsna korralik. Manomeeter peab alati sama olema, igaüks näitab erinevalt.
pr8
Postitusi: 168
Liitunud: 06.01.2008 19:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas pr8 »

RICE BURNER kirjutas:
Ma ei hakka ju 3-liitriste guru mängima, kui tean ainult, et nad on olemas, korralikult tehes saab 1000+ hj ja mõistlikult võttes eriti tihti õhku ei lenda.
Eks sul pole selle teadmisega midagi teha olnud, kuid kui kunagi peaksid olema 3l auto tiimis, küll sa siis selle ka endale selgeks teed!?
8L mootorist 1000hp väljavõlumine on väga turvaline ja üsna odav ja lihtne.
3000hp oleks juba teine teema ja see tehakse ka loodetavasti varsti Eestis ära. Kui keegi teine ei tee, küll ma siis kunagi selle asja ette võtan :)
Jällegi, Viljar, sa tunned mind piisavalt hästi, et see ei olnud mingi mõnitus, vaid minu hetketeadmiste olukorra konstanteering.

3.0 turboasja selgekstegemine on suht huvitav, aga eks seal läheb jälle 24/7, nagu ka metanooli puhul oli, või üldse autospordis.

Mis Erkki mootorisse puutub, siis lihtsalt blowerit ei olnud (8-71 kolm tolli pikema 14-71 asemel), boost mingi 23 psi. Blowermootoril on blower ise A&O. Lisaks veel näiteks spacer bloweri ja manifoldi vahele, andis näiteks ühe foorumiliikme tuttavale +4 psi, kütust juurde ei pandud, ehk kõik 8 kolbi tuhatoosid. Ilmselt oli piiripealne seade, kuna metanoolil on hapnik sees (CH3OH), siis on ta mitu korda andestavam kui bensiin kui A/F mööda on.

3000 hj blown alky asjade üks sõit on u. $2000, seda juhul, kui midagi õhku ei lenda.

Ja seal tekib tavaline olukord, Viljar: ostad küll kõik toredad asjad, aga kes seda seadistama hakkab?

Ja veel, et millegipärast on kogu aeg jutt, et kuidas rohkem võimsust saada. Võiks natuke ka mõelda, kuidas see maha panna boosti-, süüte- ja kütusekurvidega.
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

3000 hj blown alky asjade üks sõit on u. $2000, seda juhul, kui midagi õhku ei lenda.

Ja seal tekib tavaline olukord, Viljar: ostad küll kõik toredad asjad, aga kes seda seadistama hakkab?

Ja veel, et millegipärast on kogu aeg jutt, et kuidas rohkem võimsust saada. Võiks natuke ka mõelda, kuidas see maha panna boosti-, süüte- ja kütusekurvidega.
Eks ta odav ei ole jah, kuid ega me sellist autot keegi enne ei planeeri ka, kui õiget rada ei ole. Eks see 3000hp tundub hetkel sama utoopiline, kui 5a tagasi 1000hp, kuid tuleb aeg, kui muutuvad needki igapäevaseks.
Mis puutub jõu maha panekusse, siis sellega ma hetkel tegelengi, kuid sõltumatut vedrustust paika keerata ja õigeid osi kasutada on paras peavalu, sest ühtegi eeskuju võtta ei ole peale Suprate, mis on liimil 8 algust võimelised sõitma 10,5 rehviga.
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
pr8
Postitusi: 168
Liitunud: 06.01.2008 19:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas pr8 »

Vedrustuse puhul, et wheeliebarid peavad olema reguleeritavad, peale burnouti keegi tiimiliige mõõdab joonlauaga ja krutib. Parempoolne panna pool tolli madalamaks.

Need ju roolivadki, mitte mingid esirattad, mis on ju õhus. Samas Top Fueli esirattad on suurel kiirusel nagu lennuki pöördetüürid ehk saab juhtida.

Tuleb arvestada, et wheelibaride koormus tõstab tagarehve, ehk pidamine väheneb/kaob, ehk ballast peab olema õigetes kohtades.
Vasta