DIY ebc

Kuidas oma auto dünaamikat paremaks muuta ?

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

Astrona kirjutas:
RICE BURNER kirjutas:Omast kogemusest arvan, et käigupõhisest reguleerimisest piisab
Et siis paar lülitit ühendada MCU digi-sisenditesse - 1. ja 2. käik peaks olema piisav, aga kui tükki küljest ei võta, siis ka 3. ja 4. käik.
Ok, võtan mõttesse, aga kuhu/kuidas sa ühendad need lülitid, mis käiku näitavad :roll:

edit: see tabel... Hz x kPa, sa mõteld siis sageduse all pöörde mõõtmist?
Pisut kahtlane, kuna 100Hz juba 6000 pööret.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

Fos kirjutas: edit: see tabel... Hz x kPa, sa mõteld siis sageduse all pöörde mõõtmist?
Pisut kahtlane, kuna 100Hz juba 6000 pööret.

Minu vaene mõistus eeldas, et jutt käib ABS andurist. Kus siis piltlikult 1 hammas = 1 võnge
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

mart154 kirjutas:
Fos kirjutas: edit: see tabel... Hz x kPa, sa mõteld siis sageduse all pöörde mõõtmist?
Pisut kahtlane, kuna 100Hz juba 6000 pööret.
Minu vaene mõistus eeldas, et jutt käib ABS andurist. Kus siis piltlikult 1 hammas = 1 võnge
Jah ABSi pakkus juba Viljar, aga ei maksa oma kontrolleri võimalusi piirata ainult sellele. Vahet pole kust see signaal tuleb, kas ajust, spidokaplokist, jalgrattaspidokast, ABS andurist, ABS plokist vms peaasi, et ta sagedus kasvab lineaarselt vastavalt kiiruse kasvule. Ja see kust signaal tuleb, on juba installeerija probleem - soovitavalt siis mitte vedavalt rattalt. 4-veoliste puhul läheb raskeks - seal aitaks kiirendusanduri kasutamine, aga see on hoopis teine teema.
See kuhu keegi oma lülitid paneb on igaühe oma enda "private business", ehk siis lahendatakse kah installeerija tasandil - see ei muuda su kontrollerit, kas lüliti on käigkasti sees, "4. pedaali" all või on lüliti üldse peidus (näiteks kui viid masina remonti vms, siis lülitad boosti 0 peale.)

Soovitav oleks, kui ta suudaks kiiruse signaali lugeda kuni 2500Hz. Ei tahaks ju, et kui kellelgi on ABSi anduril ühe pöörde kohta 50 hammast ja soovib sõita 350kmh kurvis, ja siis äkki boost tagant ära kukub vms :)
Tänapäeva MCU'dele peaks 10-1000x kiiremad sisendid kah jõukohased olema.

Kui esialgu selleks aega ei leia, siis saab pärast kah ju uue plaadi teha.
Esialgu on põhiline, et põhifunktsioon - boosti reguleermine - oleks tasemel. Hiljem, kui ressurssi on, võib ju muid featuresid juurde pookida: analog sisendid - eeprommi või üle seriali logimine. Ja noh võib ju visata pilgu ka peale, mida teised EBC'd pakuvad.
Kui kunagi on vaja lasta plaate vorpida, siis saan võibolla kah aidata.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

Ok, istusin just töökaaslasega maha ja mõtlesime natuke edasi seda asja. Pmst jõudsin järeldusele, et kõige parem variant oleks kasutada ühte signaali vedavalt ja teist vabalt rattalt. Boosti limiit on sätitud ja esmase ülessandena üritab kontroller seda saavutada võimalikult viimasel hetkel solenoidi avades, samas mitte spike'i tekitades. Sekundaarne funktsioon jälgib veetava ja vaba ratta suhet. Kui nende pöörlemissagedus on erinev, siis variant:
1) jäätakse see punkt graafikus meelde ja kontroller avab osaliselt solenoidi selles punktis, et vältida libisemist. Miinus on selles, et ta õpib siis ära kontrollimise vastavalt antud ilmastikule, mis pole kuigi hea.
2) Kontroller üritab reaalajas boosti cuttida, kuniks sagedus a = sagedus b. Selle variandi miinus on jällegi see, et enne, kui reguleerimine hakkab, peab ratas ringi tõmbama, mis on jälle halb. Mis arvate?

Sisendite ja muude asjade koha pealt on nii, et kindlasti viin kontrollerist välja kõik otsad, et saab hiljem samale plaadile pistikutega midagi juurde ühendada ja kõiki pin'e kasutada. Vabu analog ja digital signaale on piisavalt.

Edit: Ahjaa... ja veel nn interupt sisendi funktsioon: idee selline, et signaal originaal solenoidi juhtahelast või deton. andurist siis boost target = current boost - X value. Ehk siis detonatsiooni tuvastamisel võetakse hetke rõhust maha vabalt valitav väärtus ja seatakse see targetiks.
Kommentaarid palun.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

See "interrupt" - Pole "kaktestust" vaja kasutadagi kui jälgid tsükkilis n-sisendit. 1 sisend oleks natuke nõrk ikka ju, aga alla ühe ei lähe üldse mitte :)

Seda on tehtud küll, et jooksvalt jälgitakse esi ja tagu rataste kiiruste vahet. Noh meelde jätmise võib teha ju nii et mäletatakse 10 eelnevat boosti kus pidamine kadus, ja kõige vanema osakaal on kõige väiksem.
Kui on 30 hammast per ABS anduri hammasvööl, siis kiiruste erinevuse saab teada juba kui ratas liigub 3-12kraadi ;) Aga isegi kui solenoid on mega kiire, siis rõhk ei kao sisselaskest ära ja oleks tõesti vaja seda ennetada ehk meeles pidada eelmisi. Aga see on juba jällegi nõksake keerulisem kui see lihtne tabel. Ja tabeliga, saaksin näiteks rehvide vahetuse järel seadistada ümber.
[/quote]
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

Astrona kirjutas:See "interrupt" - Pole "kaktestust" vaja kasutadagi kui jälgid tsükkilis n-sisendit. 1 sisend oleks natuke nõrk ikka ju, aga alla ühe ei lähe üldse mitte :)

Seda on tehtud küll, et jooksvalt jälgitakse esi ja tagu rataste kiiruste vahet. Noh meelde jätmise võib teha ju nii et mäletatakse 10 eelnevat boosti kus pidamine kadus, ja kõige vanema osakaal on kõige väiksem.
Kui on 30 hammast per ABS anduri hammasvööl, siis kiiruste erinevuse saab teada juba kui ratas liigub 3-12kraadi ;) Aga isegi kui solenoid on mega kiire, siis rõhk ei kao sisselaskest ära ja oleks tõesti vaja seda ennetada ehk meeles pidada eelmisi. Aga see on juba jällegi nõksake keerulisem kui see lihtne tabel. Ja tabeliga, saaksin näiteks rehvide vahetuse järel seadistada ümber.
[/quote]

heh, ära muretse nende sisendite arvu pärast, nagunii jääb üle ca 6 sisendit, millest osad võimelised ka 0-5v analoog signaali lugema(lihtsalt mida sinna panna on ise asi). Asi praegu rohkem põhimõttes ja enda mõte on siiski katkestus funktsioon sisse jätta, kas aktiveerid selle või ei on juba enda asi. Tabeli kohta nii palju, et mälu on piisavalt, saab ju teha 3-4... 10 mappi, kui soovid, siis peab ainult tumbleri panema.

Ei mäleta, kas mainisin, et nuppude mõtte matsin kiirelt maha, kui tabeliteni jõudsin, asjale tuleb 100 kroonine lisa kivi USB to PC + seadistus interface.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

Ma ei tahaks teie rõõmu rikkuda vms... aga keegi ikka selle softi ka valmis on võimeline kirjutama, mis sinna EBC-sse läheb? :)

Minu, kui progeja jaoks ei tundugi see enam niiväga lihtne...
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

mart154 kirjutas:Ma ei tahaks teie rõõmu rikkuda vms... aga keegi ikka selle softi ka valmis on võimeline kirjutama, mis sinna EBC-sse läheb? :)

Minu, kui progeja jaoks ei tundugi see enam niiväga lihtne...
ega väga lihtne polegi, aga saab hakkama. Teeb ilusti graafikud interface'is, kus ise saab näiteks 5 punktist seadistada ja vahepealsed näidud interpoleerida + graafikusse lisada mõned mõjutavad tegurid nagu varem juttu oli. Pole väga hullu.

Siiani ei saa ma aru sellest, miks oleks vaja kahte solenoidi väljundit. Ma saan Viljari mõttest aru, et üks solenoid ei lase piisavalt läbi twin turbo setupi puhul, aga milleks on vaja neid solenoide eralde juhtida. Võib ju panna 2 rööbiti, kui lülitustransistor kannatab tubli varuga ka 5 tükki järgi panna.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Fos kirjutas:
mart154 kirjutas:Ma ei tahaks teie rõõmu rikkuda vms... aga keegi ikka selle softi ka valmis on võimeline kirjutama, mis sinna EBC-sse läheb? :)

Minu, kui progeja jaoks ei tundugi see enam niiväga lihtne...
ega väga lihtne polegi, aga saab hakkama. Teeb ilusti graafikud interface'is, kus ise saab näiteks 5 punktist seadistada ja vahepealsed näidud interpoleerida + graafikusse lisada mõned mõjutavad tegurid nagu varem juttu oli. Pole väga hullu.

Siiani ei saa ma aru sellest, miks oleks vaja kahte solenoidi väljundit. Ma saan Viljari mõttest aru, et üks solenoid ei lase piisavalt läbi twin turbo setupi puhul, aga milleks on vaja neid solenoide eralde juhtida. Võib ju panna 2 rööbiti, kui lülitustransistor kannatab tubli varuga ka 5 tükki järgi panna.
Noh võib ju 2x EBC kah osta, kui keegi tahab näiteks jadastikku turbosid eraldi juhtida.
Mis ja Miks lülitite mõtte maha matsid? See et tabelid on ei tähenda, et lülititega ei tahaks erinevaid tabeleid valida - see nagu just lüliti mõte olekski.

Mis keeles kirjutad? embeddedi pool C? Ja kasutajaliides MFC C++?
USB nagu overkill pole esialgu? See MCU'l on USB sees, ja 100eek maksab usb level converter? Sellele MCU'le USB stack on olemas? Ma korra ColdFire USBg'a pidin mässama, vahel töötas, vahel mitte :)

Ära nende analogsisendite pärast muretse, küll neile funtsiooni leiab :)
* Vastavalt analog sisendile digiväljundi lülitamine
* analog sisendisse mingi õhu andur, mis hoiaks boosti all kui asi kuum.
* detonatsiooni anduri analog signaal ;)
* jne
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

Et mitte hulluks kohe minna, tegin kiire ajurünnaku arvuti interface'i jaoks ilma VSS funktsiooni kasutamata, lihtne boost by target ja mõned lisad + logi. Palun kommentaarid ideed. Mis juurde, mis maha.

Pilt

edit: "Open log" ununes :)
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Ürita nii, teha, et võimalikult palju settinguid ja Optioneid oleks eraldi dialoogidel või parema hiirekliki all vms - et ekraani-ruumi mitte raisata.

Logides võiks näha olla ka bontrolleri enda parameetrid. Hea oleks võrrelda "Target boost" (boost treshold?) ja "Boost" omavahel.

Kas on plaanis teha ka seadistamine läbi nuppude kasutades seda alphanumeric 2x16 displeid?
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
_siim_
Postitusi: 415
Liitunud: 21.01.2008 15:16
Asukoht: Helsinki

Postitus Postitas _siim_ »

on vahepeal midagi uut toimunud?
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

vahepeal olen mõelnud natuke, kuidas teostada Astrona poolt pakutavaid ideid, mis ta ps'i teel saatis. Aitäh nende eest.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Fos kirjutas:vahepeal olen mõelnud natuke, kuidas teostada Astrona poolt pakutavaid ideid, mis ta ps'i teel saatis. Aitäh nende eest.
Sa ei pea kõike kohe teostama, "lihtsalt" jäta võimalus nende teostamiseks.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Ragnar
Postitusi: 1533
Liitunud: 26.11.2004 18:41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ragnar »

Saab ka varsti toimivat controllerit näppida ? :)
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Vasta