vormelite turbomootorid...

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

vormelite turbomootorid...

Postitus Postitas jeff01 »

Sattusin discoverylt mingit saadet vaatama, kus näitas BMW toodetud vormelit 80nendate algusest. Mootor oli arendatud bmw 1500´lt pärit M10nest mille töömahuks vist 1499cc ja produtseeris turboga üle laetuna 1390hp :? Mis asjad seal sees küll võisid olla ja mis turbõhku tuleks küll kasutada et saavutada 1hp per 1cc. Teab keegi ehk mõningaid fakte mis meelde jäänud või mõnd head linki vms iganes sel teemal? Tükiks ajaks jäi suu lahti ka siis kui ütles, et lubatud oli kuni 3L NA või kuni 1,5L turbomootor ja turbomootoreid ei saatnud kohene edu ja vabalthingavatele jäädi alla.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

See on ammu teada, et sellised jõud olid neil. Olen sulle sellest juba mõnda aega tagasi ka pajatanud :)

Töötasid tolueeni pealt ja rõhku oli olenevalt seadest (kvali või võistlus) 3-4,5 bar. Nt TAG-Porsche (McLarenil) 1,5liitrine V6 arendas 4,4bari ja 13500 p/min juures 1500 hj.

BMW mootoriploki vastupidavuse suurendamiseks kasutati nippe, mis võivad suhteliselt veidratena tunduda (hoiti aastake välitingimustes ja väidetavalt ka tühjendati põit nende peale. See pidavat ploki sisepingeid vähendama :-D ).

Jupid olid nt sellised:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Selgituseks niipalju, et TAG (Technique d'Avant Garde) finantseeris Porsche mootoriarendust McLarenile F1-s.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Siim
Postitusi: 686
Liitunud: 16.12.2004 18:43
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Siim »

Kasutatigi ju seerja plokke mis ei olnud nii öelda uued vaid "used".
Sattusin sama asja vaatama
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

BMW puhul kindlasti, teiste puhul peale Porsche ei tea. Porsche pidi nullist McLareni poolt etteantud mõõtude piires uue mootori tegema, kuna tüüpiline bokser-6 poleks kuidagi sobinud F1 keresse.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Raceboy kirjutas:BMW mootoriploki vastupidavuse suurendamiseks kasutati nippe, mis võivad suhteliselt veidratena tunduda (hoiti aastake välitingimustes ja väidetavalt ka tühjendati põit nende peale. See pidavat ploki sisepingeid vähendama :-D )
Ka seda nägin ja kuulsin aga ei julgenud välja pakkuda kuna tundus uskumatu :-D
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Moss
Postitusi: 366
Liitunud: 14.12.2005 17:08
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Olen minagi kas lugenud või telerist näinud, ei mäletagi täpselt. Väidetavalt osteti jah kasutatud plokke kokku kuna nendest pinged vabanenud tänu korduvatele soojenemis-jahtumis tsüklitele. Kuskilt on jäänud meelde numbrid 1500hj @5,2bar kvalifikantsioonimootorile. Olid teised (turbomootorid üldisemalt siis) võitmatud igalpool peale Monaco raja kus meeletu lag'i tõttu mootor rõhku praktiliselt ei näinudki.

TQHQ foorumis on sellest vist teema, kus rohkem andmeid sisse valgunud.
Vasta