Drifting sündis juba osadel andmetel 1960-ndatel illegaalsetest vöidusöitudest Jaapani käänulistel mägi-teedel. Möned nendest söitjatest hakkasid üle vötma rally maailmast tuntud söidu-tehnikaid ja vötma kurve vöimalikult kiiresti samas hoides tuure üleval...Tulemuseks oli et see parandas nii nende aegu kui tegi kogu söidu oluliselt nauditavamaks ja pönevamaks....ja drifting oli sündinud!
Edasi arenes asi suurlinnadesse ja kogus kiiresti populaarsust autofännide seas. Linnades muidugi driftimine oli äärmiselt ohtlik ja illegaalne ja hakati korraldama väikisi üritusi. Esimesed nii 1986a paiku. Sealt edasi on autod ja söitjad läinud nii professionaalseks et hakati korraldama ametlikke regionaalseid üritusi üle Jaapani kus igaüks vöis tulla ja oma andeid demonstreerida!
Umbes sellel ajal märkasid uue ala teket ka mitmed Jaapani tuuningfirmad kes hakkasid pakkuma erinevaid juppe mis möeldud spetsiaalselt driftingu jaoks
Regionaalsete ürituste vöitjad kutsutakse osalema maailma ainukesse professionaalsesse driftingu sarja nimega D1 Grand Prix, samuti tohivad seal erandjuhul osaleda maailma 16 parima hulka tunnistatud mitte-jaapanlased. (D1 USA)
Driftingut hindab 3 profesionaalset autosportlast kes teavd hästi autode vöimeid ja tunnevad absoluutselt köiki söidutehnikaid ka omast kogemusest - oma ala eksperdid
Hinnatakse kiirust, libisemise nurka, kurvis kiiruse muutmist, ja üldist söidu tehnikat ning muidugi ka show elementi asja juures...
Söidetakse üksi ja valitakse välja TOP16 kes omakorda söidavad paaris külg-külje körval....Siin läheb asi juba üli pönevaks. Faktorid nagu teise auto ees liiga aeglaselt liikumine ja sellega tema söidu takistamine, teisele sisse söitmine vöi pirueti tegemine tähendavad automaatselt selle vooru kaotamist.
Driftiks parimad autod on odavad tagaveolised jaapanis olid ja on need 200SX, skyline gts, Toyota AE86 Corolla, supra, rx7 jne
Üks eesimesi autosid millega jaapanis driftiti oli AE86 Corolla, see auto on tänapäeval legend ja mitte üldsegi odav nagu vanast corollast vöiks oodata...


Alles hiljuti vöitis 180hj Corolla 400-500hj masinaid D1 üritusel! Vöimus ei ole oluline! Ka kui ala tekkis ei olnud kellegil mega turbo kitte ja keegi ei teinud kahesaja meetri pikkuseid suitsupilvi...
Asi on söiduoskuses ja tähtsuselt järgmised oleks LSD(differ, parim oleks 2way), sportlik vedrustus, kere jäigemaks muutmine, strutid, stabilisaatorid(eriti hea ülijäme taga), samuti on väljaminek loomulikult kummid - kusjuures suvalise traatideni kulund pastlaga ei driftita sest selline kumm ei ole ettearvatav ja nii hästi kontrollitav. D1 kasutab tutikaid häid tänava kumme
öpetlik video drifti tehnikatest
ftp://ftp.sysadmin-racing.com/videos/Dr ... iques.mpeg
Juttu eri tehnikatest
http://www.teamc-4.com/DriftDefinitions.html
http://ausdrift.com/learn2drift.asp
http://www.modernracer.com/tips/driftingtechniques.html
Kuidas seda D1 teeb
http://www.zone.ee/olfi/drifting.wmv
ftp://ftp.sysadmin-racing.com/videos/Dr ... iroku.mpeg
http://andrewmcc.com/Advan%20Neova%20ad ... Mobara.wmv
http://andrewmcc.com/Advan%20Neova%20ad ... kayama.wmv
ftp://ftp.sysadmin-racing.com/videos/Dr ... drift.mpeg
Street drifting Jaapanis
ftp://ftp.sysadmin-racing.com/videos/Dr ... rift1.mpeg
ftp://ftp.sysadmin-racing.com/videos/Dr ... rift2.mpeg
ftp://ftp.sysadmin-racing.com/videos/Dr ... rift3.mpeg