Drifting

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
riceboy
Postitusi: 236
Liitunud: 13.12.2004 1:09

Drifting

Postitus Postitas riceboy »

Tegin vähe tölketööd...vöiks selle teema jätta kohaks kus käib drifti alane vestlus ja samuti pange ikka häid videosid mis leiate!

Drifting sündis juba osadel andmetel 1960-ndatel illegaalsetest vöidusöitudest Jaapani käänulistel mägi-teedel. Möned nendest söitjatest hakkasid üle vötma rally maailmast tuntud söidu-tehnikaid ja vötma kurve vöimalikult kiiresti samas hoides tuure üleval...Tulemuseks oli et see parandas nii nende aegu kui tegi kogu söidu oluliselt nauditavamaks ja pönevamaks....ja drifting oli sündinud!

Edasi arenes asi suurlinnadesse ja kogus kiiresti populaarsust autofännide seas. Linnades muidugi driftimine oli äärmiselt ohtlik ja illegaalne ja hakati korraldama väikisi üritusi. Esimesed nii 1986a paiku. Sealt edasi on autod ja söitjad läinud nii professionaalseks et hakati korraldama ametlikke regionaalseid üritusi üle Jaapani kus igaüks vöis tulla ja oma andeid demonstreerida!

Umbes sellel ajal märkasid uue ala teket ka mitmed Jaapani tuuningfirmad kes hakkasid pakkuma erinevaid juppe mis möeldud spetsiaalselt driftingu jaoks

Regionaalsete ürituste vöitjad kutsutakse osalema maailma ainukesse professionaalsesse driftingu sarja nimega D1 Grand Prix, samuti tohivad seal erandjuhul osaleda maailma 16 parima hulka tunnistatud mitte-jaapanlased. (D1 USA)

Driftingut hindab 3 profesionaalset autosportlast kes teavd hästi autode vöimeid ja tunnevad absoluutselt köiki söidutehnikaid ka omast kogemusest - oma ala eksperdid

Hinnatakse kiirust, libisemise nurka, kurvis kiiruse muutmist, ja üldist söidu tehnikat ning muidugi ka show elementi asja juures...

Söidetakse üksi ja valitakse välja TOP16 kes omakorda söidavad paaris külg-külje körval....Siin läheb asi juba üli pönevaks. Faktorid nagu teise auto ees liiga aeglaselt liikumine ja sellega tema söidu takistamine, teisele sisse söitmine vöi pirueti tegemine tähendavad automaatselt selle vooru kaotamist.

Driftiks parimad autod on odavad tagaveolised jaapanis olid ja on need 200SX, skyline gts, Toyota AE86 Corolla, supra, rx7 jne

Üks eesimesi autosid millega jaapanis driftiti oli AE86 Corolla, see auto on tänapäeval legend ja mitte üldsegi odav nagu vanast corollast vöiks oodata...

Pilt Pilt

Alles hiljuti vöitis 180hj Corolla 400-500hj masinaid D1 üritusel! Vöimus ei ole oluline! Ka kui ala tekkis ei olnud kellegil mega turbo kitte ja keegi ei teinud kahesaja meetri pikkuseid suitsupilvi...

Asi on söiduoskuses ja tähtsuselt järgmised oleks LSD(differ, parim oleks 2way), sportlik vedrustus, kere jäigemaks muutmine, strutid, stabilisaatorid(eriti hea ülijäme taga), samuti on väljaminek loomulikult kummid - kusjuures suvalise traatideni kulund pastlaga ei driftita sest selline kumm ei ole ettearvatav ja nii hästi kontrollitav. D1 kasutab tutikaid häid tänava kumme

öpetlik video drifti tehnikatest
ftp://ftp.sysadmin-racing.com/videos/Dr ... iques.mpeg

Juttu eri tehnikatest
http://www.teamc-4.com/DriftDefinitions.html
http://ausdrift.com/learn2drift.asp
http://www.modernracer.com/tips/driftingtechniques.html

Kuidas seda D1 teeb
http://www.zone.ee/olfi/drifting.wmv
ftp://ftp.sysadmin-racing.com/videos/Dr ... iroku.mpeg
http://andrewmcc.com/Advan%20Neova%20ad ... Mobara.wmv
http://andrewmcc.com/Advan%20Neova%20ad ... kayama.wmv
ftp://ftp.sysadmin-racing.com/videos/Dr ... drift.mpeg

Street drifting Jaapanis
ftp://ftp.sysadmin-racing.com/videos/Dr ... rift1.mpeg
ftp://ftp.sysadmin-racing.com/videos/Dr ... rift2.mpeg
ftp://ftp.sysadmin-racing.com/videos/Dr ... rift3.mpeg
[color=blue]Tuuningjupid otse Jaapanist...[/color] http://www.zone.ee/riceboy/Rice.htm
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

Juhul kui autol on tehasest lsd, ei maksa seda 2-wayd enne vedrustuse uuendamist osta. Põmst vedrustus ongi põhielement driftimisel, sest kui sul auto õõtsub ei ole võimalik driftida, külje võid küll ette saada aga point on selle pikemas säilitamises.
Priit
Postitusi: 119
Liitunud: 08.05.2005 17:42
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Priit »

mõtlesin et peaks ise ka sõnakese sekka ütlema. Õpin ise alles driftimist ja hetkel tulemused juba peaaegu talutavad, (autoks rullnoka bemm 2.5 mootoriga) ja ei ärge arvake et olen liiklusreegleid pidevalt rikkuv rullnokk:). tunnen väga puudust kohtadest kus saaks eestis asja ohutult harjutada ja edasi arendada, ma pakuks välja idee et võiks hakata nt kord kuus kuskil raja peal harjutamas käima , arvan et siin klubis on huvilisi küll sellele asjale, ja maksta 300.- kasutatud enam-väh. kummide eest kord kuus ei ole ka ju nii väga palju v mis teie arvate?
Kasutaja avatar
riceboy
Postitusi: 236
Liitunud: 13.12.2004 1:09

Postitus Postitas riceboy »

Jah aga mis rada mõtled? Ja kus ise oled harjutanud?

Saugal ju ei saa, Rapla?
[color=blue]Tuuningjupid otse Jaapanist...[/color] http://www.zone.ee/riceboy/Rice.htm
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Minagi harrastan driftimist, enamasti aga talvel, kuna 141kw ei ole eriti piisav tagaotsa järjepidevaks libistamiseks asfaltil.
Vähemalt mitte korralike tänavarehvidega. Talvel selle eest on lõbu kui palju.

Aga ka suvel on seda hea tahtmise korral võimalik harrastada.
Abimehjeks minu puhul LSD differ.
Ühest diffrist olen küll kahjuks juba jagu saanud.
Praegusel on ülekanne vilets (2.93) ja driftimine seega raksendatud.

Tallinnas oli päris hea koht talvel harjutamiseks Ülemiste Keskuse esine parkla.

Minu silimis on vabalthingava autoga driftimine mõnus talvel.
Rando autoga ei valmista driftimine ka suvel probleeme.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Priit
Postitusi: 119
Liitunud: 08.05.2005 17:42
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Priit »

ma ise mõtlesin tabasalu näiteks. üldse kõik rajad mis tallinna läheduses on sobivad. ja ma ise harjutan üldjuhul tänavatel öösel kui kedagi kuskil ees pole. (minu puhul siiski kiirused veel väiksed)
Kasutaja avatar
Ragnar
Postitusi: 1533
Liitunud: 26.11.2004 18:41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ragnar »

tabasalu on ju kohutavalt kitsas... kardirada ikkagi...
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
jk
Postitusi: 250
Liitunud: 29.11.2004 21:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas jk »

Ma arvan, et driftimiseks Tabasalu või Rapla ei sobi, sest väljasõidud lõppeksid tihti auto lõhkumisega. Vaja oleks suurt platsi, kuhu saaks raja maha märkida.
constant turbo lag (NA)
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5
Young Dirty Chinaman
Postitusi: 65
Liitunud: 05.03.2005 13:31

Postitus Postitas Young Dirty Chinaman »

keegi eelmainitutest rääkis et tänavatel.. mina küll oma masinaga ei riskiks tln tänavatel sellist asja harrastada, liiga palju poste ja puid ja äärekivisid jms häirivaid tegureid. talvel isegi külgees äärekivisse lajatanud ja ka postis käidud..

justnimelt mingi suur parkimisplats vms koht, kuhu jooned maha tõmmmata , sobiks õige paremini.
jou
Kasutaja avatar
riceboy
Postitusi: 236
Liitunud: 13.12.2004 1:09

Postitus Postitas riceboy »

Kas plats kus saaks siis jah järjest lasta, Saugal saaks 2 kurvi ringi jooksul drifti lasta, mis pole muidugi mõista see, hea oleks ikka S-kurvid
[color=blue]Tuuningjupid otse Jaapanist...[/color] http://www.zone.ee/riceboy/Rice.htm
Priit
Postitusi: 119
Liitunud: 08.05.2005 17:42
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Priit »

Young Dirty Chinaman kirjutas:keegi eelmainitutest rääkis et tänavatel.. mina küll oma masinaga ei riskiks tln tänavatel sellist asja harrastada, liiga palju poste ja puid ja äärekivisid jms häirivaid tegureid. talvel isegi külgees äärekivisse lajatanud ja ka postis käidud..
ma arvan et need paugud olid küll tihendi viga(no offence) :)

kahjuks ei ole vähemalt minu teada küll tallinna läheduses ühtegi suurt tühja asfalt platsi kus driftida saaks, seda peab ikkagi raja peal tegema, kes veel üldse midagi ei oska saab ju väga edukalt kasvõi õhtuti laagri maksi marketi parklas kätt proovida. Kui midagi juba käpas on ei ole rajal ka probleemi, ja muidugi on ju olemas ka suured laiad kruusateed kus proovida saab:) ei pea ju kohe alguses oma võimete piiri otsima ja kihutama
Young Dirty Chinaman
Postitusi: 65
Liitunud: 05.03.2005 13:31

Postitus Postitas Young Dirty Chinaman »

Priit Tuning kirjutas:
Young Dirty Chinaman kirjutas:keegi eelmainitutest rääkis et tänavatel.. mina küll oma masinaga ei riskiks tln tänavatel sellist asja harrastada, liiga palju poste ja puid ja äärekivisid jms häirivaid tegureid. talvel isegi külgees äärekivisse lajatanud ja ka postis käidud..
ma arvan et need paugud olid küll tihendi viga(no offence) :)

...

tihend kindlasti vajab kõvasti õlitamist(seda ma ei üritagi eitama hakata), aga siiski, hoolimata tihendist võib kõigil juhtuda ja kindlasti on parem kui see juhtub spets platsil kui tänavate vahel, kus hoolimata kellaajast võib keegi teele hüpata vms. minu matsud olid mõlemad väga kitsastel tänavatel ja tänama peaksin liigset uljust ja oskamatust.

kõike parimat 8)
jou
Priit
Postitusi: 119
Liitunud: 08.05.2005 17:42
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Priit »

jah muidugi su jutus on iva sees. aga ok aitab läbustamisest:P mina sain täna oma paugu kirja, keegi tõbras oli värvilistele kõne teinud nagu ma välja sain uuritud, et ma ringi sõidan. ja tehtigi mulle haarang:( eks järgmise kuu 4'l saan teada palju ma siis lubadetta sõidu eest saan. Aga selles on ka väike pluss, seda enam hakkan ma otsima kohta kus saaks normaalselt driftida, ja eks annan teilegi teada kui midagi sünnib:)
Kasutaja avatar
riceboy
Postitusi: 236
Liitunud: 13.12.2004 1:09

Postitus Postitas riceboy »

Asi areneb, varsti jõuame juba kaheksakümnendate jaapanini välja :-D
[color=blue]Tuuningjupid otse Jaapanist...[/color] http://www.zone.ee/riceboy/Rice.htm
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

riceboy kirjutas:Asi areneb, varsti jõuame juba kaheksakümnendate jaapanini välja :-D
Mitte küll päris sest jaapanis toimus see ikka mägedes, kus liiklejaid eriti ei olnud ning meil eksides saab auto viga kui mägedes eksid siis lendad pervest alla (kui barjäär kinni ei pea). Nt jaapanis poller ei tee midagi kui driftid liikluseta kohas. Nt parklas õhtuti võib midagi sarnast korraldada, võtaks hunniku koone (vist nimetatakse neid niimood) ja teeks ürituse.
Vasta