Nissan 200SX S13 'Astrona

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Nii saad spool-upi kindlust ka juurde, kui mingi mõnusalt jäik vedru sinna installida.

Mul bemmil hoopis see probleem, et boost tõuseb üles lõpus (wg flants sita kujuga).
Tahad probleeme vahetada, sulle minu probleem sobilikum? :-D

Ühesõnaga sul algul boostib üles aga kuna boosti lävi on saavutatud hakkab MBC rõhku hoidma,
samal ajal backpressure tõuseb ja hakkab veel omakorda lisaks wg-d lahti suruma (lisaks acutaatori juhtimisele).
Nüüd MBC vaatab, et rõhk langeb ja pole vaja enam hoida aga backpressure on kõrgem kui wg acutaatori vedru jõud sel hetkel.
Mingist hetkest need jõud järjest võrdsustuvad ja jääb seda boosti järjest hoidma mida ta suudab (ilmselt rõhk muutub pidevalt).
On vist selline mõttekäik enamvähem korrektne?

Sellisel juhl peaks abivedrust kasu olema küll.
Proovi ära ja anna teada, endalgi huvitav teada.
WG varda regullimisega on võimalik sellise mõttekäiguga ka asja kompenseerida veidi.
Muidugi taaskord kui liiga palju varrast lühendada võib olla vastupidine effekt, et vajadusel ei avane enam wg klapp täielikult, kuna acutaatori varras on lühike.

Ühesõnaga siis wg acutaatori korrektne valik käib enamvähem max boosti järgi millega plaanitakse sõita.
Sest mida kõrgemat rõhku asi hoida suudab seda kõrgem on ka acutaatori baasrõhk.
Mõjutavaks teguriks on muidugi veel backpressure ja wg pordi suurus.
Ühesõnaga katsetamise asi.

Mul ka pikk jutt, loodame, et mitte sitt jutt.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Mihkel kirjutas:Ühesõnaga sul algul boostib üles aga kuna boosti lävi on saavutatud hakkab MBC rõhku hoidma,
samal ajal backpressure tõuseb ja hakkab veel omakorda lisaks wg-d lahti suruma (lisaks acutaatori juhtimisele).
Nüüd MBC vaatab, et rõhk langeb ja pole vaja enam hoida aga backpressure on kõrgem kui wg acutaatori vedru jõud sel hetkel.Mingist hetkest need jõud järjest võrdsustuvad ja jääb seda boosti järjest hoidma mida ta suudab (ilmselt rõhk muutub pidevalt).
On vist selline mõttekäik enamvähem korrektne?
Mida pole vaja hoida?
Kui MBS näeb et rõhk langeb alla temale peale keeratud piiri peaks ta ikka kinni tagasi minema. BackPress jah suureneb ja üritab avada, ja mingi hetk tuleb mängu muutuja, et WG ava on väike.

Aga kui MBS lähebki kinni, jätaks ta sinna 0.9bar ülerõhku voolikusse ja membraani taha, siis see jääb ju staatiliselt suruma.
Algselt kui vaakumpiirkonnast startida peaks membraani taga olema üldsegi vaakum, kuni tekib see soovitud 1.1bar, ehk siis spool-up ajal on - vedrul abiks ca 1.5bar võrra rohkem, mis on selle väikse WG'ga mingi 20kg vist.
Mul varras suht pingul, aga eks teda annab veel kõveramaks-lühemaks keerata, siis aga tuleb MBC panna veel varasemaks - kuna selle "lukus 1bar" vastu võitleb ju tugevama eelpingega vedru.
Vat olekski vaja, et Boostkontrolleril oleks abiks vaakum või veel parem kui lihtsalt atmosfäär.
Oh, teeks WG voolikusse väikse augu atmosfääri, siis MBC sulgumisel kaob sealt ülerõhk ära :)
Kui suure augu peab tegema, et +1bar 50cc õhku väljuks 0.3 sek'iga? :)
Krt elektroonilist kontrollerit on vaja - saab pidamise kah paremaks.
Krt vist vähe maganud - tavaliselt siis tunduvad paljud mõtted head, kuigi enamasti nad seda pole.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Astrona kirjutas: Mida pole vaja hoida?
Akutaatori peal seda rõhku mis wg-d avama hakkab, ehk siis ühesõnaga hakkab MBC sulgema acutaatori juhtrõhku, et boost saaks tõusta kõrgemaks.
Jäi enne täpsustamata.
Astrona kirjutas: Aga kui MBS lähebki kinni, jätaks ta sinna 0.9bar ülerõhku voolikusse ja membraani taha, siis see jääb ju staatiliselt suruma.
Enamus MBC-d omavad acutaatori signaali poolses otsast väikest bleeder auku, et ei tekiks signal lock-i.
See laseb MBC ja acutaatori vahelise signaali atmosfääri rõhule tagasi.
Vastasel juhl tekib sinna voolikusse signal lock, mis ei lase peale gaasi mahalaskmist acutaatoril enam sulgeda ja jätab wg edaspidi irvakile.
Omal nahal tuntud ja testitud juht.
Astrona kirjutas: Algselt kui vaakumpiirkonnast startida peaks membraani taga olema üldsegi vaakum, kuni tekib see soovitud 1.1bar, ehk siis spool-up ajal on - vedrul abiks ca 1.5bar võrra rohkem, mis on selle väikse WG'ga mingi 20kg vist.
Mul varras suht pingul, aga eks teda annab veel kõveramaks-lühemaks keerata, siis aga tuleb MBC panna veel varasemaks - kuna selle "lukus 1bar" vastu võitleb ju tugevama eelpingega vedru.
Vat olekski vaja, et Boostkontrolleril oleks abiks vaakum või veel parem kui lihtsalt atmosfäär.
Oh, teeks WG voolikusse väikse augu atmosfääri, siis MBC sulgumisel kaob sealt ülerõhk ära :)
Kui suure augu peab tegema, et +1bar 50cc õhku väljuks 0.3 sek'iga? :)
Krt elektroonilist kontrollerit on vaja - saab pidamise kah paremaks.
Krt vist vähe maganud - tavaliselt siis tunduvad paljud mõtted head, kuigi enamasti nad seda pole.
Kui signaal võtta otse kompressorist ei ole sul seal ees mingit vaakumit.
Kui su MBC-l puudub see bleeder ava, siis max ava oli vist mingi 0.8mm.
Üle selle tekib jällegi boosti kontrollimise probleem väike.
Testisin bemmi peal, kuna seal nõuab see lõpus olev rõhu tõus võimalikult head juhtimist.
0.5mm auk oleks vast ka ok äkki.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Mihkel kirjutas:Kui signaal võtta otse kompressorist ei ole sul seal ees mingit vaakumit. Kui su MBC-l puudub see bleeder ava, siis max ava oli vist mingi 0.8mm. Üle selle tekib jällegi boosti kontrollimise probleem väike. Testisin bemmi peal, kuna seal nõuab see lõpus olev rõhu tõus võimalikult head juhtimist. 0.5mm auk oleks vast ka ok äkki.
OK uurin õhtul kas on bleeder olemas - kui ei ole veel, siis saab olema. Lõpus mul rõhutõusu probleemi pole olnd, kuna ta üle 1.3bar :x avatud-WGga mäletamist mööda ei tõuse. Aga kes teab mis ta teeb kui turbo reaalselt pöördesse tema töövahemikku ajada (1.6bar vms)- loodetavasti hoiab ta ka siis sama 1.6bar ainult :).
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Konkreetse MBC pildi leidsin :) Janno ise tegi selle vist.
Pilt
Pilt

1 asi mida veel saaks teha, olekski võtta otse kompressorist sisend, siis vaakumit mebraani taha ei tekigi :shock: Ja keeran hoopis polti peale, et sama 1.1bar saada. Siis reguleerima hakates ei tohiks kah boost langeda nii kiirelt.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
parm
Postitusi: 711
Liitunud: 02.12.2005 11:21
Kontakt:

Postitus Postitas parm »

tere,

tule mul poest läbi homme, annan ühe elektroonilise boostcontrolleri testimiseks sulle ;)

olavi
(Varuosad & Tuuning) CARSHOP.EE - KÕIGE SOODSAMAD VARUOSAD !
telefon 6701222 www.carshop.ee 24H | päringud ja hinnasoovid info@carshop.ee
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Uuri kas sellel MBC-l on seal T-tähe keskmise (see mis risti teistega) jala juures mingi peenike auk.
Kui ei ole, siis võid oodata juba spool-upi tuntavat paranemist.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Mihkel kirjutas:Uuri kas sellel MBC-l on seal T-tähe keskmise (see mis risti teistega) jala juures mingi peenike auk.
Kui ei ole, siis võid oodata juba spool-upi tuntavat paranemist.
ei old seal midagi. Ja mul rõhuvõtt ikka oli kompressori küljest - bovi voolik jookseb näidikuga sama vooliku küljest :oops:
Mis moodi paraneb? Spoolupi ajal on kuuliga MBC ju täisti suletud, ja seal peaks olema 1at sees - auguke aitaks sinna 1at sisse ajada kui MBC on hakanud avanema ja mängib et rõhku hoida. Või mis. A sa Imprezal said paremaks? Äkki segu lihtsalt lahjem kui 12 spool-up ajal.
parm kirjutas:tere,

tule mul poest läbi homme, annan ühe elektroonilise boostcontrolleri testimiseks sulle ;)

olavi
ok, see oleks küll tore.
Täna juba puurisin vanale aktuaatorile augu sisse :) Ja keerasin aktuaatori asendisse, kus hoiab kõvemini - üle 2 nädala käisin ka proovimas. Proovi pärast oli piiraja 4600 peal - sellegi poolest fun - u. nagu 150hj 2L vabalthingav, et mo kolmas käik on tõmbelt ja kiiruselt sama :).
Probleeme oli sooja mootori käivitamisega - ei teagi kas sai 500RPM peal segu liiga paigast keeratud. kokku vist 30sek käiasin starteriga, ja siis lõi paraja bena vine üles. Ja esimesed 10sek puterdab kah. Vaja veel mängide nende parameetritega.
Sõit näitas et -0.4bar kerge kiirendus hoiab ilusti 13-14:1.
Järsult vajutades 1-2sekki ehk 0bar peal 10:1 ja 3. käiguga 2000rpm pealt põrandasse vajutades jäigi segu 10.1:1 (mul WB alla 10 ei näita kah), aga ega vist alla polnd kah, kuna vahele ei jätnud, ja rõhku kogus hästi - enne piirajat 4600 oli juba 1.3bar ülerõhku :) enne akutaatori pingestmist sama MBC asendiga hoidis 1.1bar.
Keerasin nüüd segu 20-30% lahjekamaks jms nipet näpet, aga kell palju ja las rafas magab - ühel autol hakkas signa minnes ja ka tulles niigi juba tööle :evil:. Pealegi auto paistab niigi rullikas ühe sinise ja teise punase tiivaga ning streetracer valge esispoilaga :lol: ei taht seaduse huviorbiiti sattuda. Homme kah päev, ehk saab asja siis ikka nii kaugele, et dünos ei pea enam 30% kaupa seadistama.
Megasquirti plaanisin logimiseks panna, aga ikka tegelesin muuga. Nimelt panin MAFi ja koonuse kapoti alt üldse esispoila taha - 20cm eelmisest asukohast ette ja alla poole - a la CAI - aga kapotialla tuli mitu liitrit ruumi kah juurde. Taguamordid keerasin kah 1 asendist viimase 8. peale - enne oli kart - nüüd on poekäru.
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... 704&page=3

Pilt
Pilt
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Astrona kirjutas:
Mihkel kirjutas:Uuri kas sellel MBC-l on seal T-tähe keskmise (see mis risti teistega) jala juures mingi peenike auk.
Kui ei ole, siis võid oodata juba spool-upi tuntavat paranemist.
ei old seal midagi. Ja mul rõhuvõtt ikka oli kompressori küljest - bovi voolik jookseb näidikuga sama vooliku küljest :oops:
Mis moodi paraneb? Spoolupi ajal on kuuliga MBC ju täisti suletud, ja seal peaks olema 1at sees - auguke aitaks sinna 1at sisse ajada kui MBC on hakanud avanema ja mängib et rõhku hoida. Või mis. A sa Imprezal said paremaks? Äkki segu lihtsalt lahjem kui 12 spool-up ajal.
Kui sul seda auku seal ei olnud, siis esimene kord peale MBC paigaldust on jah rõhk kohe üleval aga signal lock tõttu jääb sinna vollasse rõhk sisse (sest kuul sulgub) ja
järgmine kord on wg juba osaliselt avatud või tal on vähemalt tunduvalt kergem avaneda. Sõltub muidugi wg varda pingutusest ilmselt.
Vähemalt mul oli see selgelt tunda kiirendades ja isegi 2 päeva peale eelmist käivitust MBC-d eemaldades oli kõrvaga kuulda kuidas voolikust rõhk välja tuli.
Panin teise kodukootud MBC (auguga) ja spool-up oli kohe normaalne tagasi.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
marauder
Postitusi: 155
Liitunud: 06.07.2006 10:37
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas marauder »

Kas sa tööl üldse ei käi v?
Aitan Ebay'st asjade tellimisega või maksmisega.
Reims
Postitusi: 273
Liitunud: 21.03.2006 14:54
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Reims »

Silver ju tööl ongi :-D
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Käin 8h päevas kontoris :) Aga telekat näiteks ei vaata :)
Hmm, kus Reimss mu päris nime teab.

Sain kapotti tagaluugi ja "klaasi" kätte.

Vana kapotti lõikasin juba katki, et lukk kätte saada, paras rats, aga nii on ta mõeldud - homme saan kerge kapotti ette - ja too on eelmisest klaasplastikast ikka veel paar kilo kergem :)
Tagaluugiga see lugu, et seal liimitud klaas, ja kunta tahan ta terveks jätta, siis selle vahetust ise ette ei võta.

Homme on tööl kiire päev vaja juba 8st jooma hakata, seega lõpetasin täna garaazis varem ja homme proovin, kuda lahjemaks keeratud kaardid autol nüüd segu hoiavad.

Sain ka Keisei'st EBoostControlleri kätte, ja kui homme õhtu aega, panen ta enne dünot külge, et veenduda samas jamas, mis eelmine kord oli. Kuigi jah nüüd juba eelpinge vedrul tugevam ja auguke vaakum-aktivaatoris.

Ise loodan küll, et reedel mõõdab välja 350+hj ja 375+Nm. Ei välista ka 4'ga algavaid numbreid :evil: :lol:, sest soov on ka rõhku tõstes segu vaadata, et OMC jaoks turvalisust saada.

Mõtlen siin juba pidurdusmaa peale :), et kui 2.4km on rada, millest 100+m on mingid boxid ja 1600m kiirendust ja 35m juba reageerimis aeg, siis jääb ainult alla 665m pidurdamiseks, mis on ju ligi 3x tugevam kirendus kui tõmme.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Nagu ikka peab iga postitus mingi kalkulatsiooniga lõppema :-D
Loomulikult on ka allkirjas + märk sees
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

jeff01 kirjutas:Nagu ikka peab iga postitus mingi kalkulatsiooniga lõppema :-D
Loomulikult on ka allkirjas + märk sees
No mis ses halba on - mul oli põhikoolis mata 5 :lol:
100 korda arvuta, 10 korda mõõda, 1 kord lõika :)

kapott on nüüd siis lõplikult ja suht otse peal, isegi lukustub - nii kõvera kerega :x paremaks ei saa. 3h jamasin - võimatu on seda lukukinnitusmateriali trelliga puurida. Piltide ülespanemisega ei viitsi tegeleda - kiire on natuke. Aga võite ette kujutada, et auto nina on ikka totaalne streetracer :oops:
valge kapott
hallid tuleklapid
valge esistange
helepunane juhipoolne esitiib
sinise halli valge kirju kõrval esitiib :oops:
Ja too vahe kapotti ja spoila vahel - on nagu 3. jahutus ava - arvan et see on taotluslik olnd.
Üldse ei tahaks et auto kellelegi silma jääb - aga paraku ülevärvimise planeerimisega veel ei ole aega tegeleda.

Keerasin eile boosti jõudmise kütuse 20% lahjemaks, et päris 10:1 poleks, aga nii palju kui jõudsin WB checkata, oli segu praegu 13.5-16:1 (kõigub raisk - oleks seieriga näidikut vaja).

tühikäik on kõrva järgi täitsa ok, aga WB näitab 10.4:1 - nii jämedas torus nii väike kogus segu põleb arvatavasti veel peale silindrit enne andurini jõudmist edasi, ja sinna ei pruugigi enam hapniku molekule jätkuda :P Aga eks ta ikka tahmab natuke - timmimis ruumi on - sõitis muidu päris hästi - täna proovisin ...5400RPM :lol: päris fun - rõhutõstmisele küll ei mõtle.
Hommikul dünosse, loodan, et saab seal täiskoormussegud jonksu.
Ja hetke mõte on see, et sõidab OMC'l ilma rõhku tõstmata - vähemalt 1. sõidu :lol: Ja kui nissanite jaoks sellest piisab, siis ei hakka porge meeste ego kallale ronima :lol:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Ragnar
Postitusi: 1533
Liitunud: 26.11.2004 18:41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ragnar »

Kui sul midagi vastu ei ole siis tahaks sinu sõidu ajaks kaamera sulle autosse panna !?
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Vasta